Kappa - i co dalej?
Moderator: stabraf
Kappa - i co dalej?
Otóż pewien człowiek nachodzi mnie bym sprzedał mu swoją Kappę i obiecałem, że to rozważę, ale mam dylemat co zamiast? Mam swoje dość precyzyjne wymagania a do tego Kappa trochę mnie rozleniwiła swoją niezawodnością i niskimi kosztami utrzymania.Z założenia auto powinno być włoskie...ale musi to być sedan z wolnossącą benzyną i manualną skrzynią oraz napędem jednej osi.Pojemność silnika około 2.0 ale już z pewnością nie więcej niż 2200.Mniej może być. Osiągi nie mają znaczenia.Generalnie chodzi o bezpieczny zakup z pominięciem silnikowych wad wrodzonych.Z włoskich przy takim założeniu mam do wyboru tylko 159 z oplowskim 1.8 140 KM.Aha...budżet do 25 tys.zł.Thesisa już mam więc nie, 156 miałem bez liku więc też nie. Ponadto w autach najbardziej nie toleruję korozji więc i Lybre wypada odpuścić. No i tak o to wyszło, że może tym razem zdrada? Może coś innego? Tylko co? Auto ma być ciekawe a nie nijakie więc wszelkie szmelcwageny i pochodne odpadają. Opla i Forda skreślam za korozję. Japończyków i koreańskich nie lubię za tandetę wnętrza, ale ciekawi mnie z zewnątrz Lexus IS200.Ponadto Jaguar X-type wygląda ciekawie, Rover 75 również. Z zewnątrz Mercedes C ale tam brak bezpiecznego silnika. Co sądzicie? Co polecacie? A może nie pozbywać się zadbanej Kappy? Zapraszam do merytorycznej dyskusji i pozdrawiam
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Re: Co zamiast Kappy?
Chętnie poczytam bo też nie wiedziałem nigdy na co zmienić. I chociaż już wiem że Kappy nie sprzedam ,ciekawi mnie na co zamienicie Wy 

- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Co zamiast Kappy?
Nieuzasadniona histeria z tą korozją Lybry. Jedyne co koroduje w niebitej Lybrze to progi, które za nie tak dużą kwotę można zrobić i cieszyć się fajnym autem, z wolnossącym pięciocylindrowym, niezawodnym 2,0.
Problemem jest to, że budżet masz za duży, za tę kasę to ze dwie porządne lybry mógłbyś kupić, a po co Ci aż dwie?
Więc z Włochów pozostaje 159 albo urodziwa inaczej Croma.
Problemem jest to, że budżet masz za duży, za tę kasę to ze dwie porządne lybry mógłbyś kupić, a po co Ci aż dwie?
Więc z Włochów pozostaje 159 albo urodziwa inaczej Croma.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat

Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?

- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Co zamiast Kappy?
Musi być sedan, więc odpada.Nat pisze:[...] urodziwa inaczej Croma.
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Co zamiast Kappy?
A fakt, sedan.
Jest jeszcze S80, za te pieniądze końcówka pierwszej generacji powinna być dostępna bez problemu, silniki do wyboru (również bez turbiny).
Jest jeszcze S80, za te pieniądze końcówka pierwszej generacji powinna być dostępna bez problemu, silniki do wyboru (również bez turbiny).
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat

Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?

Re: Co zamiast Kappy?
Volvo S80 2,0t lub 2,5 niżej się nie da. Subaru Outback (wiem kombi, ale fajne autko), a tak poza tym to zostawiłbym kappę, ze względu na komfort. 

Re: Co zamiast Kappy?
rozejrzał bym się na twoim miejscu za E39
Masz sedana, napęd na jedynie słuszną oś,niezawodny silnik 2.0 (osobiście jednak polecałbym 2.8 ) który mało pali i nie przysporzy Ci drgawek podczas ekspoatacji. Do tego egzemlarze z naprawdę dobrym wyposaŻeniem do dostania za rozsądne pieniądze.
Tak wiem wiem już uciekam do jamki

Tak wiem wiem już uciekam do jamki

-
- Forumowicz/ka
- Posty: 676
- Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
- Imię: Damian
- Lokalizacja: okolice Konina
Re: Co zamiast Kappy?
Saab 9-5 - bezpieczne auto
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Co zamiast Kappy?
Ale dość awaryjne. A już z dieslem (wiem, kolega szuka benzyny) to prawdziwa tragedia, szczególnie nienaprawialne, osławione 3,0 V6 produkcji Isuzu.carincton pisze:Saab 9-5 - bezpieczne auto
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat

Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?

Re: Co zamiast Kappy?
IS200 wydaje się być ciekawą propozycją - niezawodny silnik V6, ogólna mała awaryjność, napęd na jedyną słuszną oś 
Trochę się nie mieści w wymaganiach, ale 156, a 156 GTA to dwa różne światy, więc może ?
Poza tym jak wyżej - S80 ewentualnie S60, BMW e39. Rover 75 imho wygląda tandetnie wewnątrz.
Diesel sprzed liftu owszem, po lifcie dostało jednego z lepszych Diesli na rynku.
Podobnie 9-5 II.

Trochę się nie mieści w wymaganiach, ale 156, a 156 GTA to dwa różne światy, więc może ?

Poza tym jak wyżej - S80 ewentualnie S60, BMW e39. Rover 75 imho wygląda tandetnie wewnątrz.
Nat pisze:Ale dość awaryjne. A już z dieslem (wiem, kolega szuka benzyny) to prawdziwa tragedia, szczególnie nienaprawialne, osławione 3,0 V6 produkcji Isuzu.carincton pisze:Saab 9-5 - bezpieczne auto
Diesel sprzed liftu owszem, po lifcie dostało jednego z lepszych Diesli na rynku.
Podobnie 9-5 II.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Co zamiast Kappy?
Widziałeś gdzieś Saaba 9-5 II za 25 tysięcy?FXX pisze:Nat pisze:Ale dość awaryjne. A już z dieslem (wiem, kolega szuka benzyny) to prawdziwa tragedia, szczególnie nienaprawialne, osławione 3,0 V6 produkcji Isuzu.carincton pisze:Saab 9-5 - bezpieczne auto
Diesel sprzed liftu owszem, po lifcie dostało jednego z lepszych Diesli na rynku.
Podobnie 9-5 II.
Biorę pięć!

Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat

Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?

-
- Forumowicz/ka
- Posty: 676
- Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
- Imię: Damian
- Lokalizacja: okolice Konina
Re: Co zamiast Kappy?
Lexus IS200 ma doskonała opinie. Jest mało awaryjny.
Re: Co zamiast Kappy?
166 po FL z 2.0TS
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Re: Co zamiast Kappy?
Czytanie ze zrozumieniem...Nat pisze:Widziałeś gdzieś Saaba 9-5 II za 25 tysięcy?FXX pisze:Nat pisze:Ale dość awaryjne. A już z dieslem (wiem, kolega szuka benzyny) to prawdziwa tragedia, szczególnie nienaprawialne, osławione 3,0 V6 produkcji Isuzu.carincton pisze:Saab 9-5 - bezpieczne auto
Diesel sprzed liftu owszem, po lifcie dostało jednego z lepszych Diesli na rynku.
Podobnie 9-5 II.
Biorę pięć!
A czy gdzieś powiedziałem, że widziałem? Czy może tylko, że Saab 9-5 po FL ma Diesla lepszego (dokładnie fiatowskiego 1.9JTDm), podobnie z resztą jak 9-5 II, który również ma Diesle fiatowskie.
Inna sprawa, że za 25tysięcy dostaniesz 9-5 po FL z fiatowskim Dieslem.
A wracając do 159 to przecież jest jeszcze 2.2JTS 185KM

A jak 166 to na pewno nie z dwulitrowym TSem. W tym samochodzie jedynie Vki albo JTD mają sens.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Co zamiast Kappy?
is ma silniki R6, bo mówimy o ISie I gen? no i moc trochę mała jak na taki samochód... no i te tylne światła rodem z dyskoteki, ale co kto lubi.FXX pisze:IS200 wydaje się być ciekawą propozycją - niezawodny silnik V6, ogólna mała awaryjność, napęd na jedyną słuszną oś
Trochę się nie mieści w wymaganiach, ale 156, a 156 GTA to dwa różne światy, więc może ?
Poza tym jak wyżej - S80 ewentualnie S60, BMW e39. Rover 75 imho wygląda tandetnie wewnątrz.
Nat pisze:Ale dość awaryjne. A już z dieslem (wiem, kolega szuka benzyny) to prawdziwa tragedia, szczególnie nienaprawialne, osławione 3,0 V6 produkcji Isuzu.carincton pisze:Saab 9-5 - bezpieczne auto
Diesel sprzed liftu owszem, po lifcie dostało jednego z lepszych Diesli na rynku.
Podobnie 9-5 II.
Ja bym się rozglądał za X-typem... chociaż pisałeś że AWD, Ci nie potrzebne...