Kappa 2.4 JTD - turbo ciągnie od dołu?
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 61
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:18
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Końskie/Kielce
Kappa 2.4 JTD - turbo ciągnie od dołu?
Witam.
mam takie pytanko, w kapiszonie turbo ciągnie mi dopiero powyżej 2tys (silnik mam 2,4JTD 136KM) mam też na stanie alfe 156fl 1,9 JTD 115km i tam turbo ciągnie od dołu czy jest taka możliwość żeby kapiszon też się tak zbierał z niższych obrotów, jeśli tak to co trzeba by zrobić.
mam takie pytanko, w kapiszonie turbo ciągnie mi dopiero powyżej 2tys (silnik mam 2,4JTD 136KM) mam też na stanie alfe 156fl 1,9 JTD 115km i tam turbo ciągnie od dołu czy jest taka możliwość żeby kapiszon też się tak zbierał z niższych obrotów, jeśli tak to co trzeba by zrobić.
Ostatnio zmieniony 30 lis 2013, 23:04 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Zamiast pisać w treści posta, nie lepiej zatytułować zgodnie z zasadami??!! Wtedy wszyscy od razu wiedzą o co chodzi! Następny taki post leci w śmietnik!
Powód: Zamiast pisać w treści posta, nie lepiej zatytułować zgodnie z zasadami??!! Wtedy wszyscy od razu wiedzą o co chodzi! Następny taki post leci w śmietnik!
ITALIA to kraj pięknych i szybkich samochodów
napewno nigdy nie kupię niemca, chyba że do katowania po łace
napewno nigdy nie kupię niemca, chyba że do katowania po łace

- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Turbo ciągnie od dołu?
Cudów nie zrobisz, ale softem mozna powalczyć by wstawała turbina wczesniej - podlać paliwem, bo Kappa ma turbo samosterowalne - wiec ilośc paliwa = doładowanie.
Alfa 156 1.9 115 KM ma turbo sterowane z komputera, gdzie domyślnie ustawiana jest turbina na max doładowanie przy min ilości spalin - zaraz po uruchomieniu silnika, a w miarę wzrostu doładowania/ilości spalin jest doładowanie zmniejszane przez zawór N75.
W kapiszonie seryjnie przy 2-2.2 tys obr powinieneś mieć pełny boost.
Alfa 156 1.9 115 KM ma turbo sterowane z komputera, gdzie domyślnie ustawiana jest turbina na max doładowanie przy min ilości spalin - zaraz po uruchomieniu silnika, a w miarę wzrostu doładowania/ilości spalin jest doładowanie zmniejszane przez zawór N75.
W kapiszonie seryjnie przy 2-2.2 tys obr powinieneś mieć pełny boost.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 61
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:18
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Końskie/Kielce
Re: Kappa 2.4 JTD - turbo ciągnie od dołu?
u mnie czuć dopiero na 2,5tys
czyli kombinowanie z przeszczepieniem turbo od alfy nie da rady?
czyli kombinowanie z przeszczepieniem turbo od alfy nie da rady?
ITALIA to kraj pięknych i szybkich samochodów
napewno nigdy nie kupię niemca, chyba że do katowania po łace
napewno nigdy nie kupię niemca, chyba że do katowania po łace

- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Kappa 2.4 JTD - turbo ciągnie od dołu?
Nie bedziesz miał jak jej wysterować - turbo z 140/150 KM Alfy jak i Lybry jest sterowane podcisnieniem przez zawór N75 z komputera. Turbo w Kappie jest samosterowalne - sterowane nadciśnieniem z wyjścia turbo - wiec zupełnie inna bajka.deavy87 pisze:u mnie czuć dopiero na 2,5tys
czyli kombinowanie z przeszczepieniem turbo od alfy nie da rady?
Moze masz zapieczoną zmienną geometrię ? stąd dołądowanie masz tak wysoko?
Rozebrać i wyczyścić turbo od strony gorącej - wyczyścić VNT.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 61
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:18
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Końskie/Kielce
Re: Kappa 2.4 JTD - turbo ciągnie od dołu?
oki dzięki za info jak tylko będę mieć czas ostawić Kapiszona to tak zrobię 

ITALIA to kraj pięknych i szybkich samochodów
napewno nigdy nie kupię niemca, chyba że do katowania po łace
napewno nigdy nie kupię niemca, chyba że do katowania po łace

- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Kappa 2.4 JTD - turbo ciągnie od dołu?
najlepiej zrobić logi jak turbo wstaje i jakie osiąga doładowanie w/g obrotów zanim rozbebeszysz pół auta...deavy87 pisze:oki dzięki za info jak tylko będę mieć czas ostawić Kapiszona to tak zrobię
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 61
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:18
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Końskie/Kielce
Re: Kappa 2.4 JTD - turbo ciągnie od dołu?
a jakim programem mogę to zrobić? kabel mam kupiony na allegro ale czy nada się do tego?
ITALIA to kraj pięknych i szybkich samochodów
napewno nigdy nie kupię niemca, chyba że do katowania po łace
napewno nigdy nie kupię niemca, chyba że do katowania po łace

- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Kappa 2.4 JTD - turbo ciągnie od dołu?
FiatEcuScan, MultiecuScan + Vag KKL lub ELM327.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<