Koniec produkcji FIATA Uno i wspomnienia o Maluchu

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!
Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Koniec produkcji FIATA Uno i wspomnienia o Maluchu

Post autor: Nat » 07 gru 2013, 14:55

Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

adamM20
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3375
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Koniec produkcji FIATA Uno

Post autor: adamM20 » 07 gru 2013, 15:23

... szkoda. Ja zakochałem się (od pierwszego spojrzenia) w "jedynce". Niestety w pierwszych latach produkcji tego modelu w Polsce był on dostępny jedynie na "matach" tych przy łóżku.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Koniec produkcji FIATA Uno

Post autor: Nat » 07 gru 2013, 18:18

Komu przeszkadzał zapas w bagażniku?
Kiedyś to było dośc popularne rozwiązanie i to nie tylko w autach dużych.
A Uno był jednym z ostatnich aut gdzie właśnie w silniku można było umieścić koło.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Koniec produkcji FIATA Uno

Post autor: Dudi » 07 gru 2013, 23:11

Mocno przypomina to konieczność zakończenia produkcji "naszego" Fiata 126...tyle, że w PL wymusiły to przepisy o katalizatorach i zagłówkach na tylnym siedzeniu, a w przypadku brazylijskiego Uno - poduszki powietrzne i ABS... :roll:
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Koniec produkcji FIATA Uno

Post autor: Nat » 07 gru 2013, 23:23

Jaki był problem z zagłówkami w maluchu?
ZTCW były montowane przynajmniej od połowy lat 90. Katalizator zresztą też...


Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Koniec produkcji FIATA Uno

Post autor: Dudi » 08 gru 2013, 0:33

Faktycznie, trochę mi się zapomniało już. Teraz sobie przypomniałem, że te kolejne modyfikacje dostosowujące go do najnowszych przepisów, na tyle podnosiły koszty jego wytwarzania, że przestało się opłacać go produkować, a wobec rosnącej konkurencji głównie szrotu sprowadzanego z za Zachodniej granicy, sprzedaż drastycznie spadała.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Koniec produkcji FIATA Uno

Post autor: Nat » 08 gru 2013, 0:37

Nie przesadzajmy, że była to wina kosztu zagłówków.
Po prostu auto siedzące technologicznie w latach 50 (bo mocno bazujące na Fiacie 500) pół wieku później było już odrobinę przestarzałe. ;)
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Koniec produkcji FIATA Uno

Post autor: Dudi » 08 gru 2013, 0:46

Nat pisze:Nie przesadzajmy, że była to wina kosztu zagłówków.
Po prostu auto siedzące technologicznie w latach 50 (bo mocno bazujące na Fiacie 500) pół wieku później było już odrobinę przestarzałe. ;)
Owszem było, ale pamiętam jak dziś, te artykuły i dywagacje z "Motoru" i "Auto-Sukcesu", konieczność jakiej modyfikacji spowoduje koniec produkcji Malucha. Wprowadzili zagłówki i przedłużyli żywot Malucha o kilkanaście miesięcy, potem były dywagacje czy będzie katalizator. Wprowadzili, co znowu pozwoliło przedłużyć żywot o kilka miesięcy. I nie ma się co oszukiwać, że przy cenie Malucha pod koniec produkcji, jak dobrze pamiętam ok. 12.500 PLN (a wcześniej bez zagłówków i katalizatora było to koło 10.500 PLN), wprowadzenie każdej modyfikacji podnoszącej jego cenę o 200-300 PLN, stawiało znak zapytania nad sensem dalszej produkcji.

P.S. A nie wystarczyło dołożyć tylko zagłówki, ale trzeba było zmienić całe oparcie + dołożyć pasy z tyłu + ponowne homologacje i robiło się gdzieś koło 1000PLN dopłaty na sztuce, a to już było 10% ceny Maluszka.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2707
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Koniec produkcji FIATA Uno

Post autor: Gros » 08 gru 2013, 8:23

Uno westchnienie marzeń Polaków :D na wszystko przychodzi kres.
Maluch TOWN w ostatniej cenie 13.500 sprzedawał sie koszmarnie .
Po zakończeniu produkcji mojej żony wuj kupił takie bydle i śmigał do 2012 :D
Maluszek ze stanem licznika coś koło 14 tys km zamieszkał w Toruniu . Namawiałem na Ypsylona ale Yaris wziął góre .
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
Snail
Sekretarz
Sekretarz
Posty: 4424
Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice / Poznań

Re: Koniec produkcji FIATA Uno

Post autor: Snail » 08 gru 2013, 15:04

O rany to ja nie wiedziałem że on był jeszcze produkowany w Brazylii. Toż to mój pierwszy samochód był. Cudo z 96r z silnikiem 1.4. Szkoda że bez turbo ale i tak pięknie latał. I jaki pakowny był. Załadowaliśmy się w niego w 3 dorosłe osoby + roczne dziecko + bagaż na 10 dni na wakacje i dało radę 500 km w jedną stronę przejechać. Cudne wspomnienia...
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Koniec produkcji FIATA Uno

Post autor: Nat » 08 gru 2013, 15:22

dudi pisze:Wprowadzili zagłówki i przedłużyli żywot Malucha o kilkanaście miesięcy, potem były dywagacje czy będzie katalizator. Wprowadzili, co znowu pozwoliło przedłużyć żywot o kilka miesięcy.
Zamontowanie zagłówków i katalizatora nie przedłużyło produkcji malczana "o kilka miesięcy", bo po tym wielkopomnym akcie tłukli ten zabytek jeszcze jakieś 5-6 lat.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Koniec produkcji FIATA Uno

Post autor: Dudi » 08 gru 2013, 17:31

Nat pisze:
dudi pisze:Wprowadzili zagłówki i przedłużyli żywot Malucha o kilkanaście miesięcy, potem były dywagacje czy będzie katalizator. Wprowadzili, co znowu pozwoliło przedłużyć żywot o kilka miesięcy.
Zamontowanie zagłówków i katalizatora nie przedłużyło produkcji malczana "o kilka miesięcy", bo po tym wielkopomnym akcie tłukli ten zabytek jeszcze jakieś 5-6 lat.
Żeby być precyzyjnym, to po wprowadzeniu kata tłukli jeszcze 45 miesięcy, a po wprowadzeniu zagłówków 20 miesięcy.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Koniec produkcji FIATA Uno

Post autor: Nat » 08 gru 2013, 19:27

Dudi pisze:Żeby być precyzyjnym, to po wprowadzeniu kata tłukli jeszcze 45 miesięcy, a po wprowadzeniu zagłówków 20 miesięcy.
A w tygodniach, ile to będzie? ;)
Pisząc powyższe, zapewne polegasz na wikipedii, albo innych tego typu danych, tymczasem podają one jedynie terminy, po których to wyposażenie stawało się standardem.
Zagłówki tylne, dla przykładu, tłukli dużo wcześniej (w okolicach wprowadzenia EL), tyle, ze za dopłatą.
Wystarczy zajrzeć na allegro, nierzadko bywają tam auta starsze, wyposażone w ten cud technologii...

na przykład tu
albo tu
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Koniec produkcji FIATA Uno

Post autor: Dudi » 08 gru 2013, 21:04

Nat pisze:
Dudi pisze:Żeby być precyzyjnym, to po wprowadzeniu kata tłukli jeszcze 45 miesięcy, a po wprowadzeniu zagłówków 20 miesięcy.
A w tygodniach, ile to będzie? ;)
Pisząc powyższe, zapewne polegasz na wikipedii, albo innych tego typu danych, tymczasem podają one jedynie terminy, po których to wyposażenie stawało się standardem.
Zagłówki tylne, dla przykładu, tłukli dużo wcześniej (w okolicach wprowadzenia EL), tyle, ze za dopłatą.
Wystarczy zajrzeć na allegro, nierzadko bywają tam auta starsze, wyposażone w ten cud technologii...

na przykład tu
albo tu
Dobra wrzucę skany z Motoru i AS, bo widzę że się będziemy czepiać tygodni :|
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Koniec produkcji FIATA Uno i wspomnienia o Maluchu

Post autor: broker » 09 gru 2013, 22:09

Pierwsze w historii Chin Ludowych auto z importu, rok 1979

:link:

Obrazek
The Fiat 126p was the first passenger car to be imported into China in 1979.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”