Kappa JTD - czujnik EGR co to jest ?

Anonymous

Kappa JTD - czujnik EGR co to jest ?

Post autor: Anonymous » 02 maja 2005, 15:41

Wyskoczyly mi takie blędy jak podlaczyli mi auto do komputera

EGR(???????)
Czujnik temperatury wody(co to moze byc ?)
Klucz elektroniczny (mam trojkątny klucz z przyciskiem - do czego sluzy ten przycisk czy aby on nie owiera i zamyka zdalnie auta?)

Hay mam problem w Fiacie powiedzieli mi ze mam walnięty czujnik EGR ale sami nie wiedzą co to jest za czujnik, coś tam pod nosem jeden mechanik jęknoł ze to coś związane ze spalinami(czujnik spalin) ale zaraz gdzies uciekł i juz sie nie pojawił hehe(fachowcy z serwisu) moze ktos z was mial ten problem??
Ogolnie to chodzi o to ze auto nie ma takiego przyspieszenia jak powinno miec,mi sie widzi ze przeplywomierz siadl albo turbina ale goscie w fiacie mowią ze by im wyskoczyło na komputerze a nie chce wymienić tego czujnika EGR za 700zl i zeby sie okazalo ze to nic nie da i przeplywomierz musze wymienic i tak ...prosze o pomoc

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Kappa JTD - czujnik EGR co to jest ?

Post autor: makek » 03 maja 2005, 11:24

Układ EGR to uklad recyrkulacji gazów wydechowych. Powoduje zmniejszenie ilości szkodliwych dla środowiska tlenków azotu (NOx) przez obniżenie temperatury spalania. Właściwie układ ten można odłączyć, a osiągi silnika wzrosną.

Anonymous

Kappa JTD - czujnik EGR co to jest ?

Post autor: Anonymous » 03 maja 2005, 20:45

w kazdej lancii jest taki czujnik?

Anonymous

Kappa JTD - czujnik EGR co to jest ?

Post autor: Anonymous » 03 maja 2005, 22:05

ten przycisk na Twoim kluczyku to sterowanie centralnym zamkiem w autku. :)

Prezes

Kappa JTD - czujnik EGR co to jest ?

Post autor: Prezes » 05 maja 2005, 22:49

Witam
Tak jak napisał Makek EGR to układ recylkulacji i dopalania spalin.
Układy te funkcjonują w silnikach diesla 2,4 TDS i 2,4 JTD. Uszkadza sie zawór podcisnieniowy który powinien odcinać recylkulacje przy wiekszym obciążeniu silnika. Gdy zawór jest udszkodzony spaliny sa tłoczone do kolektora ssacego co zubaża skład mieszanki i auto "nie ciągnie" - tyle teorii.

Uszkodzenia zaworu sterującego są dosyć czeste w tych silnikach. Wydatek 600 zł na nowy zawór jest bezsensowny.
Moim zdanim najlepszą matoda jest zaślepienie układu podkladkami na kolektorze wydechowym i ssacym. Cały czas jezdze na zaslepionym układzie (juz trzeci diesel) - środowisko moze odrobine na tym cierpi ale auto chodzi jak burza.

Pozdrawiam

adams284
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 03 maja 2010, 12:09
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa JTD - czujnik EGR co to jest ?

Post autor: adams284 » 03 maja 2010, 12:33

Witam
a gdzie dokladniej znajduje sie zawor od ukladu EGR ?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Kappa JTD - czujnik EGR co to jest ?

Post autor: Ramzes_II » 03 maja 2010, 23:26

adams284 pisze:Witam
a gdzie dokladniej znajduje sie zawor od ukladu EGR ?

Pozdrawiam
Duza gruszka podcisnieniowa nad turbiną. Dochodzi do niej węzyk podcisnieniowy z elektrozaworu z podszybia.
Od tego zaworu idzie rura (jak nierdzewka) w oplocie termicznym do kolektora ssącego.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
Dawka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 293
Rejestracja: 09 lis 2008, 0:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Kappa JTD - czujnik EGR co to jest ?

Post autor: Dawka » 14 cze 2010, 20:06

Trochę odkop ale moje pytanie tutaj pasuje, po zgaszeniu auta coś pyrkało sobie przy ścianie grodziowej, od tego czegoś wychodzi właśnie wspomniany wężyk do gruchy od EGR ściągnąłem ten wężyk i nagle psssst poleciało trochę powietrza i przestało pyrkać to ustrojstwo, czy to właśnie oznacza że mój zawór EGR jest "zabity" i ciśnienie z tego wężyka nie jest w stanie go już regulować ??

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Kappa JTD - czujnik EGR co to jest ?

Post autor: Ramzes_II » 15 paź 2010, 20:27

Dawka pisze:Trochę odkop ale moje pytanie tutaj pasuje, po zgaszeniu auta coś pyrkało sobie przy ścianie grodziowej, od tego czegoś wychodzi właśnie wspomniany wężyk do gruchy od EGR ściągnąłem ten wężyk i nagle psssst poleciało trochę powietrza i przestało pyrkać to ustrojstwo, czy to właśnie oznacza że mój zawór EGR jest "zabity" i ciśnienie z tego wężyka nie jest w stanie go już regulować ??
To ze brzęczy elektrozawór na scianie grodziowej to dobrze. Znaczy sie działa :) Przestał pyrkać bo zabrałes mu podcisnienie.
Ale zaślep sobie EGR. Niczym nie szkodzisz silnikowi, a sam zyskasz ze nie zatnie Ci sie zawór w pozycji otwarty gdzies w trasie i stracisz moc bo spaliny bedą leciec do dolotu zamiast napędzac turbo. Pozatym silnik będzie czystszy po stronie dolotu :)
Grucha EGR jest sterowana podcisnieniowo - jest tam membrama która pod wpływem zasysanego powietrza poprzez elektorzawór (pyrkający) uchyla sie i dozuje spaliny nierdzewną rurką w takim oplocie z włókna szklanego do dolotu.
Zaslepic najwygodniej przy wlocie recyrkulacji do kolektora - na końcu rurki nierdzewki - owalna uszczelka np z puszki po piwie i gotowe :)
Najlepiej zaślepic przed zaworem EGR zaraz na kolektorze, ale weź człowieku po 10 latach rusz krórąś z śrub :D Klucze trzeszczą w rękach :D wolałem pójsc na łatwizne i zaslepiłem wylot :D
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

argenta67

Re: Kappa JTD - czujnik EGR co to jest ?

Post autor: argenta67 » 15 paź 2010, 21:26

Zawór EGR to nie tylko zatruwanie środowiska a wręcz odwrotnie wzbogacenie mieszanki i norma Euro 5 już nie pozwoli na takie oszustwo samego siebie i zaślepienie tego zaworu, Kappa to jeszcze stara technologia co pozwala na takie sztuki w nowszych autach taki numer nie przechodzi. Jestem za sprawnym zaworem i nigdy go nie zaślepiam nawet na wyraźne życzenie :nono: .

deavy87
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 61
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:18
Imię: Dawid
Lokalizacja: Końskie/Kielce

Re: Kappa JTD - czujnik EGR co to jest ?

Post autor: deavy87 » 13 gru 2013, 13:00

podepnę się pod temat, ma ktoś fotki jak to wykonać?
ITALIA to kraj pięknych i szybkich samochodów
napewno nigdy nie kupię niemca, chyba że do katowania po łace :D

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa JTD - czujnik EGR co to jest ?

Post autor: volf » 13 gru 2013, 22:00

Nie ma tam żadnej filozofii, jedynie zamiast blaszki z puszki piwnej radził bym użyć trochę grubszej blaszki, tu filmik dla 1,9 jtd
KAPPA TDS & JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”