Lybra - wahacze
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 208
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 0:00
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Re: Lybra - wahacze
Jeżdżę na TRW - 70 000 km i w dalszym ciągu luzów brak
Jest:
Avensis '15
Auris TS '13
G310R '17
Były:
500 '14
Lybra SW 1,9 jtd '03
MX-5 1,6 NB FL '02
Civic EJ9 '01
i wiele innych...
Avensis '15
Auris TS '13
G310R '17
Były:
500 '14
Lybra SW 1,9 jtd '03
MX-5 1,6 NB FL '02
Civic EJ9 '01
i wiele innych...
Re: Lybra - wahacze
Przecież napisałem - mój ojciec przejechał na nich już ponad 70tys. km i jedynie jedną tulejkę wymienił.ksk pisze:Przyszła pora na wymianę wahaczy... FASTa nigdy więcej. Może miałem takie szczęście, że trafiłem akurat na uszkodzonego od nowości... Niecały rok po zakupie trzeba było wymienić tuleję większą.
A teraz po niecałym roku znów trzeszczy piszczy...
Mam pytanie odnośnie cen wahaczy TRW.
Czy ktoś ma dostęp do jakichś zniżek w intercars i mógłby sprawdzić ile taki wahacz kosztuje?
Zastanawiam się czy ceny allegro są dobre, czy można jeszcze gdzieś taniej kupić...
FXX,FXX pisze:Oczywiście, bo wymieniasz raz na 50-70 tysięcy czy nawet więcej kilometrów (u mojego ojca TRW jeżdżą już ponad 70tys. km i to po dość dziurawych drogach), a nie co 20 tysięcy km.krzy36 pisze:20 tysięcy ? To chyba nie taki zły wynik jak za taką cenę?szatan pisze: Miałem kiedyś tańszą opcje i wytrzymała 20000, jakoś się zraziłem do tego typu wahaczy. Za dużo roboty przy wymianie jak dla mnie.A to przy zakupie np wahaczy TRW jest mniej roboty przy wymianie
![]()
Masz doświadczenie z wahaczami TRW? Mógłbyś napisać ile Ci wytrzymały?
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lybra - wahacze
Ok sorry
Mam wybór pomiędzy Delphi a TRW i tylko te biorę pod uwagę...
Ale Panowie, przez przypadek natrafiłem na ciekawą informację, że mianowicie należy śruby tulei wahacza dokręcać na kołach - znaczy na podnośniku przyłapać, a dokręcać gdy już jest na kołach....
Dokręcanie śrub tulei wahaczy, gdy zawieszenie jest w nienaturalnym położeniu skutkuje podobno nieodpowiednimi naprężeniami gum tulei wahacza i w konsekwencji - mniejszą żywotnością...
Jestem zdezorientowany, czy mógłby ktoś to wyjaśnić?
Najśmieszniejsze jest to, że pasuje to do mojej sytuacji, której nie będę opisywał po raz kolejny, bo szkoda miejsca...
Możecie to znaleźć na Google. Sporo o tym ludzie piszą...

Ale Panowie, przez przypadek natrafiłem na ciekawą informację, że mianowicie należy śruby tulei wahacza dokręcać na kołach - znaczy na podnośniku przyłapać, a dokręcać gdy już jest na kołach....
Dokręcanie śrub tulei wahaczy, gdy zawieszenie jest w nienaturalnym położeniu skutkuje podobno nieodpowiednimi naprężeniami gum tulei wahacza i w konsekwencji - mniejszą żywotnością...
Jestem zdezorientowany, czy mógłby ktoś to wyjaśnić?
Najśmieszniejsze jest to, że pasuje to do mojej sytuacji, której nie będę opisywał po raz kolejny, bo szkoda miejsca...
Możecie to znaleźć na Google. Sporo o tym ludzie piszą...
Lancia Lybra Intensa SW 1.9 JTD
Re: Lybra - wahacze
prawda, ale nie w wahaczach jakie są w lybrze, takie coś się robi np w wielowahaczu w a6 gdzie przez poduszkę przechodzi śruba, tzn skręcisz wsio do kupy, na podniesionym wahacze masz skierowane ku dołowi, a jak opuścisz to wahacze idą do poziomu bądź są skierowane ku górze, po prostu wykręca się guma, a w lybrze czy dokręcisz na podniesionym czy na opuszczonym to i tak nie ma znaczenia bo tuleje mają jedną określoną pozycję.ksk pisze: Jestem zdezorientowany, czy mógłby ktoś to wyjaśnić?
a co do firm wahaczy, to ja się wyleczyłem z delphi... jeden padł po 1,5kkm, nast. kupiłem kpl z delphi końcówki drążków, łączniki stabilizatorów, wahacze... po 5kkm zmieniałem silnik... w 1 końcówce kpl brak smaru... i jeden sworzeń wahacza wyebany...
- rafalhammer
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 27 mar 2012, 10:21
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Toruń
Re: Lybra - wahacze
U mnie TRW wytrzymały 53tyś. Zajęło mi to 3 lata.
Lancia Lybra SW Emblema 2,4 JTD
Re: Lybra - wahacze
Raport z wahaczy FAST.
Wytrzymały 62000km / 4 lata.
Sami sobie policzcie.
Wytrzymały 62000km / 4 lata.
Sami sobie policzcie.
Re: Lybra - wahacze
Ostatni post 2013 i teraz 16 , hehe.
Ja od 2016 śmigam na FAST-ACH w lybrze i mają się dobrze.
ok 15 tys rocznie robi ta bryka, poleciały natomiast łączniki fasta momentalnie, tera są ...hmmm nie pamietam ale dają radę drugi rok.
Ja od 2016 śmigam na FAST-ACH w lybrze i mają się dobrze.
ok 15 tys rocznie robi ta bryka, poleciały natomiast łączniki fasta momentalnie, tera są ...hmmm nie pamietam ale dają radę drugi rok.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 01 lip 2010, 9:02
- Lokalizacja: Kraków
Re: Lybra - wahacze
hmmm, Trw no niestety ponad 300 zł, ale czemu nikt nie mówi o Febi u mnie cena 216 lub o sidemie cena 196, na pewno dużo lepsze niż owa vema !!
pozdrawiam

-
- Forumowicz/ka
- Posty: 74
- Rejestracja: 28 lis 2012, 12:35
- Imię: Bartosz
- Lokalizacja: Poddębice
Lybra 1.9 jakie wahacze polecacie
Siemka.
Po moim ostatnim przypadku wahacze z przodu TRW po półtora roku do wymiany jakie wahacze polecacie które wytrzymają trochę dłużej. Bo szlak mnie trafia jak wkładam do mojej to co niby najlepsze a kończy się jak za osprzęt w najniższej cenie.
Po moim ostatnim przypadku wahacze z przodu TRW po półtora roku do wymiany jakie wahacze polecacie które wytrzymają trochę dłużej. Bo szlak mnie trafia jak wkładam do mojej to co niby najlepsze a kończy się jak za osprzęt w najniższej cenie.
Lancia Lybra 1.9 110 KM
Fiat Punto II 1.2 60 KM
Fiat Punto II 1.2 60 KM
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lybra - wahacze
Zanim założysz po raz n-ty jakiś temat, poczytaj to co już jest. Ameryki nie odkrywasz.
- BlackLybraSW
- Forumowicz/ka
- Posty: 567
- Rejestracja: 24 paź 2012, 9:29
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Stargard
- Kontakt:
Re: Lybra - wahacze
Miałem Fast nie polecam, tak samo Vema jedno jest pewne na TRW przelatałem aż do dzisiaj więc są godne polecenia a obecnie kupiłem Magnetti Marelli po 200 zika sztuka zobaczymy jak się spiszą 

Lybra 1,9 JTD Power
OBDII pisać na priv lub maila oczywiście okolice ZST
OBDII pisać na priv lub maila oczywiście okolice ZST

-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 cze 2017, 11:50
- Imię: Jan
- Lokalizacja: Kraków
Re: Lybra - wahacze
Jeżeli coś miałbym polecić to Lemfoeder albo TRW, choć ostatnio założyli mi Kamokę i już 30 tys km i sprawują się bardzo dobrze, a cenowo było dużo korzystniej.
Re: Lybra - wahacze
30 tys to MUSZĄ robić chinole za 100zł.janstanc pisze:Jeżeli coś miałbym polecić to Lemfoeder albo TRW, choć ostatnio założyli mi Kamokę i już 30 tys km i sprawują się bardzo dobrze, a cenowo było dużo korzystniej.
Jak zrobią 80tys to wyjdziesz na 0.
Re: Lybra - wahacze
Ja testuję od 2 lat na poznańskich dziurawych ulicach Magneti Marelli. Po zmroku zdarza mi się dość często wpadać w te pułapki, ale jak dotychczas nie wykazują żadnego zużycia.
Dam znać jak się skończą
Dam znać jak się skończą

Aktualne:
Delta III 1.4
Phedra 2.0 Multijet
Byłe:
Lybra SW 2.0
Dedra SW 1.9 TD
Y 1.2
Delta III 1.4
Phedra 2.0 Multijet
Byłe:
Lybra SW 2.0
Dedra SW 1.9 TD
Y 1.2
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 37
- Rejestracja: 03 sie 2015, 10:45
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Re: Lybra - wahacze
U mnie wachacz FAST wytrzymał około 40kkm. przednia tuleja się rozleciała reszta wyglądała nie najgorzej.