Delta III - dziwne zachowanie dmuchawy na zimnym silniku

spoker
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 28 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Katowice

Delta III - dziwne zachowanie dmuchawy na zimnym silniku

Post autor: spoker » 08 sty 2014, 21:26

Witam

Zauważyłem u siebie że od kiedy zrobiło się chłodno to po zapaleniu silnika dmuchawa nie działa, poziom jest na 0, jak się troszkę silnik zagrzeje to dmuchawa się włącza sama, jak już jest silnik ciepły to po zapaleniu dmuchawa działa, też tak macie?
Panel nawiewów ustawiony jest na AUTO (swoja drogą czy można wyłączyć tryb auto? ) a dmuchawa na 4 kreski.
Jest to uciążliwe bo po paru minutach mam zaparowane lekko szyby, oczywiście mogę ręcznie włączyć nawiew i dmucha, ale czy nie powinien minimalnie dmuchać nawet na zimnym silniku? Naprawdę dręczy mnie ten problem.
Druga sprawa to jak już ogrzewanie zacznie grzać to mimo ustawienia na 20 stopni można się ugotować z gorąca w aucie, szczególnie jak się wolno jedzie lub stoi w korku, po paru minutach wszystko się normuje i temperatura jest ok.
Ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat?
http://www.albaniaforum.pl/ Forum na temat turystyki w Albanii

udawany.pozorant
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 15 sty 2013, 22:05
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III - dziwne zachowanie dmuchawy na zimnym silniku

Post autor: udawany.pozorant » 09 sty 2014, 19:07

Też tak mamy . : yesyes : jeszcze fajniej jest gdy masz na dworze -10 a w środku minimum na które da sie ustawić to 16 w związku z tym dopóki temp. w aucie nie osiągnie 16 st to wali żarem z nawiewu i nie trzeba na saunę iść . Możesz zjechać w dół ale wtedy włącza sie klima i full cug dmuchawy , i trzeba zacząć manipulować tym całym szajsem . I nni posiadacze w tym ja lekko otwierają okna przy stawieniu na 16 . Cud miód .Niestety chyba żadna firma nie robi auta w którym da sie ustawić np 5 st lub regulowac temp nawiewu a nie intensywność.

spoker
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 28 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Katowice

Re: Delta III - dziwne zachowanie dmuchawy na zimnym silniku

Post autor: spoker » 09 sty 2014, 19:56

udawany.pozorant pisze:Też tak mamy . : yesyes : jeszcze fajniej jest gdy masz na dworze -10 a w środku minimum na które da sie ustawić to 16 w związku z tym dopóki temp. w aucie nie osiągnie 16 st to wali żarem z nawiewu i nie trzeba na saunę iść . Możesz zjechać w dół ale wtedy włącza sie klima i full cug dmuchawy , i trzeba zacząć manipulować tym całym szajsem . I nni posiadacze w tym ja lekko otwierają okna przy stawieniu na 16 . Cud miód .Niestety chyba żadna firma nie robi auta w którym da sie ustawić np 5 st lub regulowac temp nawiewu a nie intensywność.
Pięknie, to auto coraz bardziej mnie zaskakuje i zastanawiam się czasami czym kierowali się konstruktorzy robiąc takie psikusy.
http://www.albaniaforum.pl/ Forum na temat turystyki w Albanii

Awatar użytkownika
Valdi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 243
Rejestracja: 25 lut 2013, 20:39
Imię: Waldek
Lokalizacja: Rybnik

Re: Delta III - dziwne zachowanie dmuchawy na zimnym silniku

Post autor: Valdi » 29 sty 2014, 22:24

Ja nie zauważyłem u siebie takich dramatycznych fanaberii.Jak jest zimno to centralka steruje nawiewem zgodnie z zadanym programem.Świeci więc tylko dioda od nawiewu szyby przedniej, a nogi i szyby boczne wyłączone.Nie ma sensu przecież dmuchać na nogi powietrzem o temperaturze np minus 10 stopni.Nadto nawiew na szybę jest minimalny i na panelu widać ,że jest w zasadzie minimum.Szyby bowiem także nie ma sensu chłodzić od środka tak zimnym powietrzem.Oczywiście jeżeli w tym czasie zaparowuje,to można włączyć nawiew ręcznie - podnieść obroty wentylatora.Takie zachowanie centralki powoduje,że możliwe jest nagrzewanie bloku silnika,a nie tylko ogrzewanie wnętrza pojazdu.Wiadomo bowiem,że te silniki diesla mają wysoką sprawność i trudno /czytaj powoli/ się nagrzewają.Dopiero po jakiejś chwili pracy silnika i podniesieniu temperatury chłodziwa centralka podniesie obroty wentylatora i nawiewu na przednią szybę,a po kolejnym wzroście temperatury włączy nawiew na nogi i szyby boczne,co widać na panelu po zapalonych diodach w tych nawiewach.Nawiewy nie działają jednak pełną parą i ten stan rzeczy trwa do czasu,póki silnik nie osiągnie pełnej temperatury - wskazówka temperatury cieczy chłodzącej stoi na godzinie 21-szej.Wtedy dopiero jest możliwość uzyskania pełnych obrotów i pełnych przepływów nadmuchiwanego powietrza.Także wtedy centralka usiłuje w możliwie najkrótszym czasie uzyskać w kabinie zadaną temperaturę.Stąd też możliwe jest wtedy "plucie" gorącym powietrzem.I jeszcze to,że inaczej działa w pozycji Auto i inaczej w opcji Full Auto.Tak bynajmniej wygląda to u mnie i uważam,że wszystko jest w jak najlepszym porządku.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”