Lancia R.I.P. ?

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!
Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: Dudi » 11 sty 2014, 10:40

broker pisze:
Nat pisze:To proste - tak jak sąsiadujące z nim auta, żyguli zostało zaprojektowane przez Włochów, konkretnie przez Dantego Giacosę, autora takich arcydzieł motoryzacji jak F600, F500, F600 Multipla itp.
Krajsler two hundred jest tak samo włoski jak wspomniane hjundaje, taty, żyguli czy folcfageny - same typowe Lancie, jedynie znaczek przekleić...
Masz rację, Chrysler udający Lancię MOŻE się stylistycznie nie podobać, ale to przecież kwestia gustu i nie o to chodzi...
To, że ten Chrysler nie będzie Lancią w Europie nic nie zmienia, jak nic nie zmieniło, że Chrysler Voyager jest Lancią w Europie. Pacjent i tak zmarł. Jedyna nadzieja, że jak kiedyś wychrzanią Marchionnego, to zmartwychwstanie. Choć, niestety, obawiam się, że wątpię.
To nie jest to samo. 200 został zaprojektowany przez FIAT-a a nie przez jakichś Włochów. Przez tego samego Fiata, który jest właścicielem Lancii.
Jak by ci pokazali najpierw Lancię Flavia a dopiero potem Chrysler 200 to by coś zmieniło ? Wtedy miałbyś znaczek Chrysler'a na Lancii ?

To, że nie będzie Lancii Flavia w Europie zmienia bardzo dużo. Niestety.
Dokładnie tak : ok2 : Gdyby 200 zaprezentowali jako Lancie, to byłoby na dzisiejsze czasy świetne auto i w końcu byłoby godnym następcą linii Dedra/Lybra! A pewnie wersja SW też będzie w przyszłości.
Ciekawe też, że nikt nie pisze o Delcie/Dedrze i Themie, że to przebrandowane Fiaty, tylko są cacy. A to taka sama sytuacja, jak teraz z Chryslerem. Tylko 25 lat później.
Swoją drogą Fiat 124 (jak również 125) to były bardzo ładne auta :) 124 był nawet Samochodem Roku.
broker pisze:Marchionne nikt nie wychrzani jak jego plan się powiedzie. Akcjonariusze FIAT'a chcą zobaczyć wzrost wartości ich akcji. Fuzja z Chryslere'em, sukces Maserati, ewentualny sukces Alfy, ekspansja Jeep'a itd, jak to się wszystko powiedzie, to Marchionne odniesie sukces. Lancia nie ma znaczenia w tej układance.
No i jego plan niestety się zrealizował w bardzo dużej części (Jeep i Chrysler biją rekordy, Maserati tak samo). Została tylko Alfa do ogarnięcia. Przy takim potraktowaniu, Lancia już się więcej nie podniesie.
Marchionne_2.jpg
broker pisze:Tak przy okazji, niezły paradoks. Ypsilon produkowany w Polsce nie będzie tu sprzedawany :-?
W ogóle nie rozumiem decyzji o wycofaniu Ypsilon poza Italią. Lancia i tak nie miała niezależnych salonów, tylko łączone z Fiatem czy Alfą. Koszt istnienia na rynku raczej niski. Jeśli to się potwierdzi to pacjent faktycznie umarł chyba już bezpowrotnie.
Też się nad tym Ypsilonem zastanawiam. Już kiedyś pisałem, że dawno powinni go wstawić do salonów Fiata, zresztą tak samo jak Deltę. Nawet ASO by sobie poradziły (gorzej z Themą i Voyagerem, bo musieliby zainwestować w nowy sprzęt). Ale do serii 200 mogliby się przygotować, a kiedyś w całej Europie, w większości salonów Lancia była sprzedawana razem z Fiatem. I powinni do tego powrócić.
I cały czas się zastanawiam co dalej z Voyagerem (i jego następcą), bo na pewno z tego modelu w Europie nie zrezygnują :roll:
broker pisze:Ciekawe też, że Fiat nie wystawia marki na sprzedaż. Tzn, że się boją, że ktoś inny zrobiłby im konkurencję. A sprzedaż Lancii z zachowaniem jej włoskiej siedziby to chyba jedyna alternatywa w tej sytuacji. To jak z Volvo czy Jaguar Land Rover. Ale Fiat pewnie na to nie pójdzie i zrobią jak GM z marką Pontiac.
W tym przypadku, jakby mieli komuś sprzedać, to jednak wolę, żeby został tylko Ypsilon. Jeśli jacyś Chińczycy, Niemcy albo inni Hindusi umoczą w tym ręce, to ja się wypisuje z tego interesu i nie chce z taką Lancią mieć nic wspólnego :!:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Gawlick
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 02 maja 2007, 0:00
Imię: Barney
Lokalizacja: Wrocław

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: Gawlick » 11 sty 2014, 11:08

Ja cały czas mam okruszynkę nadziei... Szkoda wielka, bo nie licząc Voyagera i "Themy" ubieranych w znaczek Lancii na szybko, nowa Flavia myślę że miała by szanse coś zawalczyć. Projektowana przez koncern od samego początku, wygląda ładnie. Nie wiem czego tu się czepiać. Nawet jeśli znów masa ludu mówiła by że to tylko po raz kolejny przeklejanie znaczka...
Z obecnie oferowanych modeli to i Delta mimo że jak ktoś to ujął "trąci myszką" (moim zdaniem wciąż wygląda świeżo w przeciwieństwie do Gulietty) i Ypsilon którego uważam chyba za najlepszy i najbardziej "Lanciowy" oferowany obecnie model (ale ja jestem skrzywiony juz może ;) ) dają rade. Doszedł by do tego włoski sedan segmentu D i było by ciekawiej, bo tego po prostu na rynku brak... Nic poczekamy na rozwój spraw, zobaczymy :/
Rodzinnie:
Były: Thema 3.0 V6/ Thema 2.0 Turbo 16v/Thema 2.0 8v/Kappa 2.4 TDS
Są: Y Elefantino 1.2 16v Super-Fire/ Lybra SW 2.4 JTD

Obrazek Lybra SW 2.4 JTD 00`
Obrazek Suzuki Swift 1.3 97`
Obrazek Y Elefantino 1.2 16v 02`

Awatar użytkownika
fazi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: fazi » 11 sty 2014, 12:01

Trzeba też pod uwagę zabrać fakt: Samochody Lancia lata 80- 93 totalny szmelc , gnijące karoserie , wykonanie wiadomo jakie , wnioski ceny jak za BMW czy Merca w zamian szybko psujący się samochód, tracący na wartości. Delta I przebój to jest fakt niepodważalny. Później taka sytuacja Kappa wykonanie moim zdaniem bdb cóż cena odpowiedzcie sami , zła opinia się niesie Thesis klapa, to tylko słupki, zarząd widzi wyniki finansowe i wyciąga wnioski. Lancia słynie z eksperymentowania z innowacjami i za to ludzie, pasjonaci ja cenią, co nie zmienia faktu, że ta marka została zlekceważona po osiągnięciu sukcesu przez Deltę 1 i bazowali na wygranych robiąc gnioty, które nie zawojowały rynku. Szczerze powiem ja się nie dziwie, że sytuacja dziś tak wygląda. Osobiście pisze to jako miłośnik, rzeczywistość rynku i opinia jest okrutna pomimo wielu wspaniałych tradycji!!!Oby przy końcu produkcji nie postąpili jak z Thesis, wykonanie zależne od humoru składającego ;) moją Thesis natomiast składał , ktoś w dobrym humorze nie ma " dziwnych awarii" :D
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD

Awatar użytkownika
Saleen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 839
Rejestracja: 28 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: / Gliwice /
Kontakt:

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: Saleen » 11 sty 2014, 18:08

Złe wieści dla marki Lancia, dobre dla Alfy Romeo
"Lancia ma sprzedawać auta tylko we Włoszech, a w jej gamie będzie tylko jeden model."
Pozdrawiam, Michał

Awatar użytkownika
fazi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: fazi » 11 sty 2014, 18:14

Oglądałem to i owo i czytałem i nie będę zdziwiony jak za jakiś czas usłyszymy o złych wieściach dla Alfy Romeo :-? co prawda mają aż :D 2 mocne modele w ich mniemaniu silne :!: i coś tam ma być jeszcze ale......
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: broker » 11 sty 2014, 19:08

Plany co do Alfy są naprawdę grube, poczekaj do kwietnia, do konferencji. Alfa tylnonapędowa, mocno powiązna z Maserati, sprzedawana na całym świecie, w tym USA, z szeroką gamą modelową.
Obecna sytuacja Alfy nie powinna nikogo zmylić, bo nowe wejście Alfy będzie ma skalę nieznaną do tej pory. Dokładnie umożliwia to fuzja z Chryslerem (technologia tylnonapędowa, SUV-y), dostęp do rynku USA i obecne sukcesy Maserati. Co więcej, FIAT mocno ograniczył markę Fiat i pogrzebał Lancię co jeszcze bardziej stawia Alfę na piedestale. Nie wspominając już o Marchionne, który trąbi o Alfe w każdym wywiadzie, tak, żeby nikt nie miał wątpliwości nad czym w tej chwili pracuje FIAT i co będą produkować włoskie fabryki , 100% produkcji Alfy na rynki globalne ma pochodzić z Włoch.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: broker » 11 sty 2014, 20:35

Gawlick pisze:Ja cały czas mam okruszynkę nadziei...
Ja też ... Parę razy już pogrzebano Lancię ;) A teraz słowa, które wstrząsnęly światem ;)

:link:
E cosa sar? degli altri marchi?
"Fiat andr? nella parte alta del mass market, con le famiglie Panda e Cinquecento, e uscir? dal segmento basso e intermedio. Lancia diventer? un marchio soltanto per il mercato italiano, nella linea Y. Come vede la vera scommessa ? utilizzare tutta la rete industriale per produrre il nuovo sviluppo dell'Alfa, rilanciandola come eccellenza italiana".

I tłumaczenie google:
:link:
And what will become of the other brands?
"Fiat will be at the top of the mass market, with families Panda and Cinquecento, and will be released from the low and mid-range segment. Lancia become a trademark only for the Italian market, in line Y. How do you see the real challenge is to use the entire industrial network to produce the new Alfa development, launching it as Italian excellence. "
W angielskim tlumaczeniu powinno być 'Lancia will become', bo przez moment miałem nadzieję, ze tam jest czas przeszły, ale włoskie 'diventer?' to czas przyszły niestety.
Czekam na oficjalne potwierdzenie Fiata co wódz miał na myśli, bo w przeszłości już parę razy ogłaszano śmierć Lancii po jakimś wywiadzie.
I wtedy poszło sprostowanie, że Lancia będzie miała tylko Ypsilon jako model stricte własny a reszta to wspólne projekty z Chryslere'm i produkcja ex USA/Kanada, że Lancia jest istotnym graczem tylko we Włoszech i nie ma ambicji na sprzedaż masową poza Italią, że Fiat nie będzie inwestował w markę, itd.

Tym bardziej, że zastanawiający jest kontekst wypowiedzi o Lancii i Fiacie. Marchionne właściwie podkreśla, ze para pójdzie na Alfę co akurat nie jest niczym nowym.

Kluczowe pytanie. Czy zdanie: 'Lancia (will) become a trademark only for the Italian market, in line Y' to proste stwierdzenie faktu czy plan do realizacji.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
krakowianin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 14 lip 2013, 20:30
Imię: Tomek
Lokalizacja: Kraków

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: krakowianin » 11 sty 2014, 20:52

Czytając ten artykuł i Wasze wypowiedzi chyba najlepszym rozwiązaniem byłoby zrobić coś na wzór VOLVO. Wszyscy narzekali i przepowiadali koniec marki po przejęciu brandu przez Chińczyków a tymczasem nie jest tak źle. Może to byłoby sensowne rozwiązanie dla Lancii. Gdyby tylko jakiś bogaty inwestor przejął prawa do marki i całkowitej produkcji modelów może to byłoby najlepsze rozwiązanie dla tej zasłużonej dla motoryzacji firmy?
Nie doczytałem w żadnym polskim serwisie motoryzacyjnym o tej smutnej nowinie więc może to tylko plotki.
Citroen C8 Obrazek

Awatar użytkownika
hubertbo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 30 gru 2012, 16:48
Imię: hubertbo
Lokalizacja: Kraków

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: hubertbo » 11 sty 2014, 21:38

Fiat traci w Europie od kilku lat regularnie i nie może się podnieść. Strategia osiągania zysku poprzez wycinanie kolejnych najmniej rentownych modeli w całej europejskiej grupie Fiata przynosi oszczędności w krótkim okresie. W dłuższym okresie Fiat traci rynek bo poprzez okrajanie oferty zanika ze świadomości przyszłych klientów idąc w kierunku marki niszowej, której coraz trudniej znaleźć klienta i koło się zamyka. Dodatkowo Fiat bardzo nadwyrężył swoje siły przy zakupie Chryslera. Chryslera jednak udaje się odbudować w Stanach, pomimo, iż tam też oferta została mocno okrojona.
Moim zdaniem Fiat będzie chciał zbudować silną pozycję w Europie jak tylko upora się ze Stanami. A oferowanie jednego samochodu pod dziesięcioma różnymi nazwami jak robi to obecnie VW będzie kwestią czasu. Oby nie za późno.
Co do pogrzebania marki Lancia to przekonany nie jestem. Pożyjemy zobaczymy.
I jeszcze jedno: Fiata mocno obciążają związki zawodowe, które uparły się, żeby produkował jak najwięcej we Włoszech, pomimo, iż jest to mniej opłacalne niż np. w Polsce. Więc może tym razem te związki zawodowe uratują Lancię upierając się żeby została ;)
Lancia Lybra SW 2.4 JTD 2002

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: Dudi » 12 sty 2014, 0:47

krakowianin pisze:Czytając ten artykuł i Wasze wypowiedzi chyba najlepszym rozwiązaniem byłoby zrobić coś na wzór VOLVO. Wszyscy narzekali i przepowiadali koniec marki po przejęciu brandu przez Chińczyków a tymczasem nie jest tak źle. Może to byłoby sensowne rozwiązanie dla Lancii. Gdyby tylko jakiś bogaty inwestor przejął prawa do marki i całkowitej produkcji modelów może to byłoby najlepsze rozwiązanie dla tej zasłużonej dla motoryzacji firmy?
Już mi się niedobrze robi na samą myśl... :wuerg007: :nono: : czerwona : :| :-? :x

P.S. Pomimo tego, że i tak byłem ortodoksem, już od pewnego czasu wiem, że nigdy nie kupię Volvo :|
hubertbo pisze: Moim zdaniem Fiat będzie chciał zbudować silną pozycję w Europie jak tylko upora się ze Stanami. A oferowanie jednego samochodu pod dziesięcioma różnymi nazwami jak robi to obecnie VW będzie kwestią czasu. Oby nie za późno.
Co do pogrzebania marki Lancia to przekonany nie jestem. Pożyjemy zobaczymy.
Też mam taką nadzieję, chociaż ta strategia była stosowana za czasów ś.p. Giovanniego Agnelli i w sumie jakoś się sprawdzała. Marchionne całkowicie to zaorał i przyszłość jest jednym wielkim :?: Mało tego, poza Lancią, sprowadza Fiata do niszowej marki, a to się nawet największym fizjologom ;) nie śniło :| :| :| :| : czerwona :
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

MrLJ
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 145
Rejestracja: 06 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: MrLJ » 12 sty 2014, 2:20

Dudi pisze: Też mam taką nadzieję, chociaż ta strategia była stosowana za czasów ś.p. Giovanniego Agnelli i w sumie jakoś się sprawdzała. Marchionne całkowicie to zaorał i przyszłość jest jednym wielkim :?: Mało tego, poza Lancią, sprowadza Fiata do niszowej marki, a to się nawet największym fizjologom ;) nie śniło :| :| :| :| : czerwona :
Ehh, obaj bracia Agnelli to byli ludzie całkowicie innego formatu co obecni właściciele FIATa. Nie wierzę, że Avvocato pozwoliłby na wyrzucenie takiej marki jak Lancia do kosza. :/

Co więcej, ciekawe jest co piszesz o marce FIAT. Też przeczytałem, że Marchionne ma zamiar poważnie zredukować gamę oferowanych przez FIATa samochodów, ale też...przenieść siedzibę do USA i zmienić nazwę... 8-O

Może ktoś to potwierdzić? FIAT miałby wynieść się z Włoch do USA i zmienić nazwę?

W sumie liczę na to, że sprzedaż Y będzie na tyle duża, by przedłużyć życie Lancii, być może za kilka lat sytuacja będzie inna? Być może, w ostateczności, marka zostanie sprzedana?

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: broker » 12 sty 2014, 8:26

Tak, w tym wywiadzie Marchionne mówi o przeprowadzce i nowej nazwie koncernu. Wygląda na to, że to nie będzie Fiat-Chrysler, tylko wymyślą zupełnie nową nazwę. Siedziba połączonego koncernu i giełda na której będą notowani to prawdopodobnie USA.


Co do dalszej przyszłości (polityka modelowa), tego nikt nie może przewidzieć. Co zrobi koncern, jak już Maserati, Alfa i Jeep dostanie pełną gamę modelową a Fiat też, tyle, że w segmencie małych aut. Jest jeszcze Chrysler, Dodge i Lancia.

Jedno co przebija się w każdym wywiadzie Marchionne, Fiat wychodzi z rynku masowego, nie chce konkurować w segmentach rynku, gdzie są niskie ceny, marże. Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. VAG sprzedaje VW, Seata, Skodę, Audi i Porsche. Ilościowo oczywiście dominuje VW, Seat i Skoda. Audi i Porsche to pewnie z 20% ich produkcji, ale już 60% zysków. Co więcej, na bogatszych rynkach kupujący z premedytacja wybierają marki premium, bo ich na to stać. Producenci masowi tracą rynek. Dlatego właśnie taka a nie inna strategia: Maserati, Alfa i Jeep. Fiat też ma się wyróżniać z masówki, Chrysler ma robić lepsze i droższe auta (sub-premium).
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

MrLJ
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 145
Rejestracja: 06 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: MrLJ » 12 sty 2014, 9:30

Czyli mam rozumieć, że z FIATA zostanie tylko marka samochodów, w dodatku ograniczona do 2 modeli? Ciekawe jaka nazwe ma niby przyjac.

pääkäyttäjä

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: pääkäyttäjä » 12 sty 2014, 10:03

FIT - "dopasowany" :lol:

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: Nat » 12 sty 2014, 12:46

FIAKS - Fatalna Imitacja Amerykańskiego Krążownika Szos.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”