Kappa - brak zapłonu

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Kappa - brak zapłonu

Post autor: tomek » 13 wrz 2006, 10:50

"wujek" pisze: Czy jest w tym aucie jakiś system zabezpieczeń (fabryczny lub dodany), a może immobilizer powoduje zablokowanie ECU?
A cz auto poza awaria mialo moze nagle przeciazenie, moze pompe odcial czujnik, ktory odpowiada za to podczas wypadku?
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Drakman
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 03 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Kappa - brak zapłonu

Post autor: Drakman » 13 wrz 2006, 11:43

Witam , immo napewno nie trzyma bo dioda od niego gaśnie , a ten przycisk pod siedzeniem kierowcy co blokuje paliwo już wciskałem ale też nic :(

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Kappa - brak zapłonu

Post autor: wujek » 13 wrz 2006, 20:38

Witam,
Wskazane sprawdzenie wielkości szczeliny pomiędzy czujnikiem położenia wału a wieńcem impulsatora. Może podczas remontu motoru została ona zwiększona i czujnik "nie łapie" przejścia nad zębem impulsatora? Nie znam dokładnej wartości rozmiaru szczeliny, ale to ok. 1mm.
Autodiagnoza nie testuje sprawności układu impulsatora, można to sprawdzić np. oscyloskopem.
Pozdrawiam

Drakman
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 03 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Kappa - brak zapłonu

Post autor: Drakman » 13 wrz 2006, 21:24

Witam , bardzo dziękuję za poradę ,muszę to sprawdzić . Mam jeszcze pytanie, czy to może być przyczyną że nie pali się też kontrolka od gazu?

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Kappa - brak zapłonu

Post autor: mario09 » 13 wrz 2006, 21:36

Gaz narazie zostaw w spokoju. Dojdziesz co jest nie tak z benzyna, a wowczas przyjdzie czas na rozwazania nad instalacja gazowa.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Drakman
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 03 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Kappa - brak zapłonu

Post autor: Drakman » 13 wrz 2006, 21:59

OK, ale zastanawia mnie czy to nie ma powiązania, bo myślałem że tak,czy tak to ta dioda od gazu powinna się palić . Jak był wyjęty silnik to się paliłaa po włożeniu silnika nie pali się :( .

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Kappa - brak zapłonu

Post autor: wujek » 14 wrz 2006, 9:28

Witam,
Na czas prób uruchomienia silnika najlepiej odłączyć zasilanie instalacji LPG - zakręcić zawór na butli i wyjąć bezpiecznik zasilania centralki. Gdy "zagada" z benzynki to będzie czas na ew. podłączenie LPG.
Pozdrawiam

Drakman
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 03 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Kappa - brak zapłonu

Post autor: Drakman » 14 wrz 2006, 12:56

Witam , a gdzie szukać tego bezpiecznika?

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Kappa - brak zapłonu

Post autor: wujek » 14 wrz 2006, 13:54

Witam,
Bezpiecznik centralki inst. LPG jest zazwyczaj osadzony w dodatkowej oprawce bezpiecznika, na dodatkowym przewodzie przyłączonym do "+" akumulatora i do centralki.
Pozdrawiam

Drakman
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 03 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Kappa - brak zapłonu

Post autor: Drakman » 14 wrz 2006, 14:37

Bardzo dziękuję za poradę, będę go szukał. Serdecznie pozdrawiam

Drakman
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 03 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Kappa - brak zapłonu

Post autor: Drakman » 14 wrz 2006, 18:47

I nie ma to znaczenia, że to jest sekwencja, która sama przełącza gaz-benzyna??

Awatar użytkownika
kubolx
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 36
Rejestracja: 25 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - brak zapłonu

Post autor: kubolx » 14 wrz 2006, 20:43

Witam! Wlasnie zauwazylem Twoj temat. Mam dokladnie ten sam problem ale w Dedrze Integrale. Juz mi rece opadaja. Tez mam gaz sekwencje, lampka tez zgasla i sie nie zapala, pompa paliwa po przekreceniu kluczyka nie podaje, iskry nie ma podczas krecenia. Trzeba pokombinowac
Krwistoczerwona Dedra Integrale :)
POWERED BY ELPIDŻI :P
w sekwencji na szczescie :)
Kappa 2.4 benzyna + LPG sekwencja
Ypsilon 1.2 16V

michal
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 66
Rejestracja: 03 sie 2006, 0:00
Lokalizacja: sochaczew

Kappa - brak zapłonu

Post autor: michal » 15 wrz 2006, 6:29

"Drakman" pisze:a ten przycisk pod siedzeniem kierowcy co blokuje paliwo już wciskałem ale też nic :(
Panowie o jaki przycisk chodzi? Gdzie dokładnie on się znajduje bo być może u mnie się zaciął i odpalam tylko na gazie co jest strasznie nie zdrowe dla silnika. Na benzynie odpala ale po dwóch sekundach gaśnie.
Wcześniej: Vectra 2.0 automat, Ford Sierra 2.0DOHC, Ford Scorpio Turnier 2.0DOHC, Ford Mondeo 1.8 16V, BMW E32 730
Obecnie: Lancia Kappa 2.0 20V+LPG 1995r

Drakman
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 03 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Kappa - brak zapłonu

Post autor: Drakman » 15 wrz 2006, 7:37

Kappa odpaliła.... Przyczyna? Zamienione wtyczki od czujnika wału i położenia przepustnicy. Kolory wtyczek teraz wogóle się nie zgadzają, ale ważne że chodzi. Pozdrawiam i życzę tylko takich usterek....

Awatar użytkownika
darkobo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1547
Rejestracja: 09 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Kappa - brak zapłonu

Post autor: darkobo » 15 wrz 2006, 8:11

"Drakman" pisze:Kappa odpaliła.... Przyczyna? Zamienione wtyczki od czujnika wału i położenia przepustnicy. Kolory wtyczek teraz wogóle się nie zgadzają, ale ważne że chodzi. Pozdrawiam i życzę tylko takich usterek....
: ok2 : : brawa : :D
homo homini Lancia (est)
Było: Dedra 2.0 ie, Kappa 2.0, Kappa 2.4 JTD
Jest: Delta II 1.6 8V (w rodzinie ;) )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”