Lybra - nie osiąga 90 stopni
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 32
- Rejestracja: 04 gru 2012, 22:56
- Skype: sunjammer1
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Przecław k/Szczecina
Re: Lybra - nie osiąga 90 stopni
Witam, u mnie tak jak u Zygmunta jak osiągnie 90C to trzyma, obojętnie czy na rasie czy w korku
- redy19
- Forumowicz/ka
- Posty: 454
- Rejestracja: 18 sty 2008, 0:00
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Lybra - nie osiąga 90 stopni
jakie mogą być skutki nie trzymania 90 stopni bo nie wiem czy to naprawiac czy mozna z tm jezdzic
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 09 gru 2012, 14:41
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Lybra - nie osiąga 90 stopni
No ok, jak jest ciepło na dworze to jest wszystko elegancko temperatura trzyma, jak jest tylko trochę zimniej to spada czy oby na pewno to jest wada termostatu? Bo kupować kolejny termostat to raczej mi się nie widzi w tej chwili
Re: Lybra - nie osiąga 90 stopni
Jazda na niedogrzanym silnik= większe spalanieredy19 pisze:jakie mogą być skutki nie trzymania 90 stopni bo nie wiem czy to naprawiac czy mozna z tm jezdzic
QV...soon:)
- Robertoo
- Forumowicz/ka
- Posty: 82
- Rejestracja: 20 sie 2013, 23:36
- Imię: Robert
- Lokalizacja: DZL / DJE
Re: Lybra - nie osiąga 90 stopni
To i ja się podłącze do tematu co by nie zaśmiecać nowym wątkiem.Ja również mam problem w swojej Lybrze 2.4JTD dociągnąć temperaturę do 90stopni,zamontowałem już na próbe karton na pół chlodnicy i dalej jest max 70stopni (przejechane ok 15 km),sprawdzałem chłodnice i węże,wyglada na to,że wszystko jest OK bo górny wąż się nagrzewa a dolny jest zimny,chłodnica również,czyli auto chodzi na małym obiegu,a więc termostat jest zamknięty.Dodatkowo zauważyłem,wczoraj jak jechałem (odcinek 120km),przy mrozie -15,że spalanie na komputerze drastycznie wzrosło,miałem tak ok.max do 8.5litra przy jezdzie wokół komina,teraz pokazuje 15 na setkę.Wiadomo,że w zimie spalanie jest większe,ale bez przesady.
Sprawdź czy masz na akumulatorze bezpiecznik 70A. Odchodzi od niego grUby czerwony przewód, który biegnie do grzałki zamontowanej w chłodnicy. Nie wszystkie Lybry miały taką opcje, ale część przeznaczona na rynki gdzie jest zimno posiadają dodatkową grzałkę zamontowaną w małym obiegu.
Wysłane z mojego C2105 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego C2105 przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 2555
- Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
- Imię: Sławuś
- Lokalizacja: Szamoni
- Kontakt:
Re: Lybra - nie osiąga 90 stopni
Robertoo pisze:To i ja się podłącze do tematu co by nie zaśmiecać nowym wątkiem.Ja również mam problem w swojej Lybrze 2.4JTD dociągnąć temperaturę do 90stopni,zamontowałem już na próbe karton na pół chlodnicy i dalej jest max 70stopni (przejechane ok 15 km),sprawdzałem chłodnice i węże,wyglada na to,że wszystko jest OK bo górny wąż się nagrzewa a dolny jest zimny,chłodnica również,czyli auto chodzi na małym obiegu,a więc termostat jest zamknięty.Dodatkowo zauważyłem,wczoraj jak jechałem (odcinek 120km),przy mrozie -15,że spalanie na komputerze drastycznie wzrosło,miałem tak ok.max do 8.5litra przy jezdzie wokół komina,teraz pokazuje 15 na setkę.Wiadomo,że w zimie spalanie jest większe,ale bez przesady.
co do kartonu to poczytaj tutaj o sensowności tej metody: http://tiny.pl/q17b5

a co do temperatury to w takie ziąby bym się zbytnio nie przejmował, mi też jakoś słabo dochodzi do 90 st. i pali koło 12 i więcej w mieście na krótkich dystansach

http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Re:
A wiesz może gdzie jest ta grzałka dokładnie zamontowana? Ewentualnie może ktoś dysponuje zdjęciem jak to wygląda?mjerzy pisze:Sprawdź czy masz na akumulatorze bezpiecznik 70A. Odchodzi od niego grUby czerwony przewód, który biegnie do grzałki zamontowanej w chłodnicy. Nie wszystkie Lybry miały taką opcje, ale część przeznaczona na rynki gdzie jest zimno posiadają dodatkową grzałkę zamontowaną w małym obiegu.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
- Robertoo
- Forumowicz/ka
- Posty: 82
- Rejestracja: 20 sie 2013, 23:36
- Imię: Robert
- Lokalizacja: DZL / DJE
Re: Re:
Przypuszczam,że u mnie taka grzałka jest bo auto pochodzi z rynku austriackiego, ale jak wrócę w sobote z trasy to zerknę na ten bezpiecznik czy sprawny, chociaż na zimnym silniku (pod warunkiem,że zapali) bo ikonka świec mruga po zapaleniu (świece już zamówione) auto dosyć szybko dmucha ciepłym powietrzem w kabinie, ogrzewanie leci zimniejsze dopiero podczas jazdy, zwłaszcza na ogrzewaniu gora/dół.Na klatę leci ciepłegrigor pisze:A wiesz może gdzie jest ta grzałka dokładnie zamontowana? Ewentualnie może ktoś dysponuje zdjęciem jak to wygląda?mjerzy pisze:Sprawdź czy masz na akumulatorze bezpiecznik 70A. Odchodzi od niego grUby czerwony przewód, który biegnie do grzałki zamontowanej w chłodnicy. Nie wszystkie Lybry miały taką opcje, ale część przeznaczona na rynki gdzie jest zimno posiadają dodatkową grzałkę zamontowaną w małym obiegu.

Re: Lybra - nie osiąga 90 stopni
Górny wąż też musi być zimny.Skoro jest ciepły to znaczy że termostat puszcza ciepły płyn na chłodnicę która go od razu go studzi.Przy takich temperaturach,nie poczujesz że chłodnica się nagrzewa,co innego jak termostat otworzy się tak jak powinien,to wtedy jest duży przepływ i chłodnica zrobi się ciepła.Zasłoń na próbę całą chłodnicę i zobacz.Robertoo pisze: górny wąż się nagrzewa a dolny jest zimny,chłodnica również,czyli auto chodzi na małym obiegu
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
Re: Lybra - nie osiąga 90 stopni
Ja zauważyłem u mnie, ze tak przy -10 tez ciężko się nagrzewa, po 10km jazdy zaledwie 70st. i nic więcej, a termostat na 100% sprawny.
Może sie tak dziać, ze jechałem spokojnie (bardzo spokojnie) bo slisko strasznie i niskie obroty plus mróz dały taki efekt
dla porównania, w drodze powrotnej pojechałem inną tras,a (DK11) asfalt suchy więc można było pojechać w miarę normalnie
o dziwo szybsza jazda, a auto nagrzało się spokojnie do 90 stopni 
Może sie tak dziać, ze jechałem spokojnie (bardzo spokojnie) bo slisko strasznie i niskie obroty plus mróz dały taki efekt



Lancia Lybra Intensa SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra Berlina 1,9 JTD 115 KM --> 140KM by Ramzes na części
Lancia Lybra Berlina 1,9 JTD 115 KM --> 140KM by Ramzes na części
Re: Lybra - nie osiąga 90 stopni
Witajcie,
Mam 1.9 JTD 115KM. Objawy jakie mam to prawie całkowity zanik grzania się silnika.
Maksymalna temperatura jaką osiągnąłem przy teraźniejszych temperaturach i przejechaniu 35 km to niewiele ponad 50 stopni.
Czy w takim przypadku pomoże wymiana termostatu?
Mam 1.9 JTD 115KM. Objawy jakie mam to prawie całkowity zanik grzania się silnika.
Maksymalna temperatura jaką osiągnąłem przy teraźniejszych temperaturach i przejechaniu 35 km to niewiele ponad 50 stopni.
Czy w takim przypadku pomoże wymiana termostatu?
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 2555
- Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
- Imię: Sławuś
- Lokalizacja: Szamoni
- Kontakt:
Re: Lybra - nie osiąga 90 stopni
kurde ludzie! 
z kim nie gadam wszyscy mają około 70 st... znaczy wszyscy mają coś z termostatami
jest zima więc musi być zimno
poczekajcie jeszcze dwa trzy dni bo idzie odwilż a temat się skończy
P.S. tekturka nic nie daje

z kim nie gadam wszyscy mają około 70 st... znaczy wszyscy mają coś z termostatami

jest zima więc musi być zimno

poczekajcie jeszcze dwa trzy dni bo idzie odwilż a temat się skończy

P.S. tekturka nic nie daje

http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Re: Lybra - nie osiąga 90 stopni
Ja bym chciał, żeby u mnie temperatura osiągnęła 70 stopni 

Re: Lybra - nie osiąga 90 stopni
Ty masz na bank termostat do wymiany lub skorzystaj z rad forumowiczów i załóż drugi (tańsza opcja). Zobacz do działu zrób to sam.