Lybra 2.4 JTD - koło dwumasowe - różnice między producentami

Exocet
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 04 cze 2013, 18:07
Imię: Maciek
Lokalizacja: Łódź

Lybra 2.4 JTD - koło dwumasowe - różnice między producentami

Post autor: Exocet » 26 lut 2014, 9:22

Witam forumowiczy
Pozwalam sobie założyć nowy temat, gdyż szukajka nie potrafiła znaleźć satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.
Mam Lybrę po chipie, przy okazji wymiany sprzęgła na wzmocnione podjąłem decyzję o wymianie dwumasy. Chciałem dołożyć trochę więcej niż kosztuje Valeo i założyć koło Sachsa, ale w autosklepie24 gdzie zwykle kupuję powiedzieli mi, że to jest to samo, tylko logo na pudełku się różni, a różnica w cenie znaczna.
Tak więc mam pytanie: macie jakieś doświadczenia jeśli chodzi o różnice w dwumasach Valeo vs. Sachs vs. LuK? Warto dołożyć do czegoś innego niż Valeo? Poradźcie, co wybrać, przypominam, moje auto jest wzmocnione do 387 Nm. Nowe sprzęgło Valeo nie dawało rady, dlatego podejrzliwie patrzę na inne produkty tej firmy... Jeśli niesłusznie, proszę o wyprowadzenie mnie z błędu.
Aha, zdaję sobie oczywiście sprawę, że podniesiona moc=mniejsza trwałość, ale jednak chciałbym móc zrobić po wymianie więcej niż 25k km...
Jest: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4 TI, Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm, Alfa Romeo Spider 2.0TS
Były: Lancia Lybra 2.4 jtd SW '04 (czarna) 185 KM,Lancia Lybra 2.4 jtd SW (granatowa), Lancia Ypsilon, Lancia Y, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra 2.4 JTD - koło dwumasowe - różnice między producen

Post autor: Ramzes_II » 26 lut 2014, 21:56

Bez przesady. Dwumas skończy się przy circa 500Nm, a seryjne sprzegło wytrzymuje bez problemu 400Nm/200KM. Orginał Valeo u niejednego spisuje się prawidłowo. U mnie sprzęgło przy 250 tys potrafiło jeszcze przenosic niuton w okolicach 450Nm, a zmienione zostało na nowe Valeo tylko dlatego ze zmieniałem skrzynię i nie chciałem pruć za chwilę sprzegła.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Exocet
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 04 cze 2013, 18:07
Imię: Maciek
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra 2.4 JTD - koło dwumasowe - różnice między producen

Post autor: Exocet » 26 lut 2014, 22:36

Mówię po prostu co się dzieje. Przy aucie zhamowanym na 387 Nm nowe sprzęgło Valeo zaczęło się dosyć szybko ślizgać. Najpierw przy pełnym obciążeniu (5 pasażerów+bagaż) na 5ce, a ostatnio już jak jechałem sam i na 4ce też się ślizga. Może jest to spowodowane drganiami zużytej dwumasy, nie wiem. A może trafiłem na kiepski egzemplarz.
W każdym razie wzmocnione sprzęgło tak czy siak już mam, teraz chcę wiedzieć co począć z dwumasą. Rozumiem, że kolega Ramzes, przy swoim bogatym doświadczeniu z wzmocnionymi Lanciami, rekomenduje Valeo? Czy dobrze rozumiem, że według kolegi wyższa cena Sachsa czy LuK nie ma żadnego przełożenia na jakość? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Jest: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4 TI, Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm, Alfa Romeo Spider 2.0TS
Były: Lancia Lybra 2.4 jtd SW '04 (czarna) 185 KM,Lancia Lybra 2.4 jtd SW (granatowa), Lancia Ypsilon, Lancia Y, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm

Awatar użytkownika
szatan
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 390
Rejestracja: 11 mar 2008, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Lybra 2.4 JTD - koło dwumasowe - różnice między producen

Post autor: szatan » 27 lut 2014, 9:17

Też miałem taki problem ze sprzęgłem Valeo, potem założyłem sachsa wyprodukowane przez valeo i wsio było git.
Była:
Lybra 2.4JTD Intensa '03

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra 2.4 JTD - koło dwumasowe - różnice między producen

Post autor: Ramzes_II » 27 lut 2014, 15:22

szatan pisze:Też miałem taki problem ze sprzęgłem Valeo, potem założyłem sachsa wyprodukowane przez valeo i wsio było git.
Bo Ty Mareczku miałeś Valeo by Krzak (podróba) a potem oryginał Valeo :)
Dla Sachs-a robi Valeo. Jeśli chcesz mieć pewny Ori Valeo - kup Sachsa :)
Exocet pisze: Rozumiem, że kolega Ramzes, przy swoim bogatym doświadczeniu z wzmocnionymi Lanciami, rekomenduje Valeo?
No kilkaset samochodów się już zrobiło...
Exocet pisze: Czy dobrze rozumiem, że według kolegi wyższa cena Sachsa czy LuK nie ma żadnego przełożenia na jakość? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Oryginał Valeo spełnia wszelkie oczekiwania.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”