Witam forumowiczy
Pozwalam sobie założyć nowy temat, gdyż szukajka nie potrafiła znaleźć satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.
Mam Lybrę po chipie, przy okazji wymiany sprzęgła na wzmocnione podjąłem decyzję o wymianie dwumasy. Chciałem dołożyć trochę więcej niż kosztuje Valeo i założyć koło Sachsa, ale w autosklepie24 gdzie zwykle kupuję powiedzieli mi, że to jest to samo, tylko logo na pudełku się różni, a różnica w cenie znaczna.
Tak więc mam pytanie: macie jakieś doświadczenia jeśli chodzi o różnice w dwumasach Valeo vs. Sachs vs. LuK? Warto dołożyć do czegoś innego niż Valeo? Poradźcie, co wybrać, przypominam, moje auto jest wzmocnione do 387 Nm. Nowe sprzęgło Valeo nie dawało rady, dlatego podejrzliwie patrzę na inne produkty tej firmy... Jeśli niesłusznie, proszę o wyprowadzenie mnie z błędu.
Aha, zdaję sobie oczywiście sprawę, że podniesiona moc=mniejsza trwałość, ale jednak chciałbym móc zrobić po wymianie więcej niż 25k km...
Lybra 2.4 JTD - koło dwumasowe - różnice między producentami
Lybra 2.4 JTD - koło dwumasowe - różnice między producentami
Jest: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4 TI, Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm, Alfa Romeo Spider 2.0TS
Były: Lancia Lybra 2.4 jtd SW '04 (czarna) 185 KM,Lancia Lybra 2.4 jtd SW (granatowa), Lancia Ypsilon, Lancia Y, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
Były: Lancia Lybra 2.4 jtd SW '04 (czarna) 185 KM,Lancia Lybra 2.4 jtd SW (granatowa), Lancia Ypsilon, Lancia Y, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra 2.4 JTD - koło dwumasowe - różnice między producen
Bez przesady. Dwumas skończy się przy circa 500Nm, a seryjne sprzegło wytrzymuje bez problemu 400Nm/200KM. Orginał Valeo u niejednego spisuje się prawidłowo. U mnie sprzęgło przy 250 tys potrafiło jeszcze przenosic niuton w okolicach 450Nm, a zmienione zostało na nowe Valeo tylko dlatego ze zmieniałem skrzynię i nie chciałem pruć za chwilę sprzegła.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Lybra 2.4 JTD - koło dwumasowe - różnice między producen
Mówię po prostu co się dzieje. Przy aucie zhamowanym na 387 Nm nowe sprzęgło Valeo zaczęło się dosyć szybko ślizgać. Najpierw przy pełnym obciążeniu (5 pasażerów+bagaż) na 5ce, a ostatnio już jak jechałem sam i na 4ce też się ślizga. Może jest to spowodowane drganiami zużytej dwumasy, nie wiem. A może trafiłem na kiepski egzemplarz.
W każdym razie wzmocnione sprzęgło tak czy siak już mam, teraz chcę wiedzieć co począć z dwumasą. Rozumiem, że kolega Ramzes, przy swoim bogatym doświadczeniu z wzmocnionymi Lanciami, rekomenduje Valeo? Czy dobrze rozumiem, że według kolegi wyższa cena Sachsa czy LuK nie ma żadnego przełożenia na jakość? Z góry dziękuję za odpowiedź.
W każdym razie wzmocnione sprzęgło tak czy siak już mam, teraz chcę wiedzieć co począć z dwumasą. Rozumiem, że kolega Ramzes, przy swoim bogatym doświadczeniu z wzmocnionymi Lanciami, rekomenduje Valeo? Czy dobrze rozumiem, że według kolegi wyższa cena Sachsa czy LuK nie ma żadnego przełożenia na jakość? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Jest: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4 TI, Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm, Alfa Romeo Spider 2.0TS
Były: Lancia Lybra 2.4 jtd SW '04 (czarna) 185 KM,Lancia Lybra 2.4 jtd SW (granatowa), Lancia Ypsilon, Lancia Y, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
Były: Lancia Lybra 2.4 jtd SW '04 (czarna) 185 KM,Lancia Lybra 2.4 jtd SW (granatowa), Lancia Ypsilon, Lancia Y, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
Re: Lybra 2.4 JTD - koło dwumasowe - różnice między producen
Też miałem taki problem ze sprzęgłem Valeo, potem założyłem sachsa wyprodukowane przez valeo i wsio było git.
Była:
Lybra 2.4JTD Intensa '03
Lybra 2.4JTD Intensa '03
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra 2.4 JTD - koło dwumasowe - różnice między producen
Bo Ty Mareczku miałeś Valeo by Krzak (podróba) a potem oryginał Valeoszatan pisze:Też miałem taki problem ze sprzęgłem Valeo, potem założyłem sachsa wyprodukowane przez valeo i wsio było git.

Dla Sachs-a robi Valeo. Jeśli chcesz mieć pewny Ori Valeo - kup Sachsa

No kilkaset samochodów się już zrobiło...Exocet pisze: Rozumiem, że kolega Ramzes, przy swoim bogatym doświadczeniu z wzmocnionymi Lanciami, rekomenduje Valeo?
Oryginał Valeo spełnia wszelkie oczekiwania.Exocet pisze: Czy dobrze rozumiem, że według kolegi wyższa cena Sachsa czy LuK nie ma żadnego przełożenia na jakość? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<