Kappa 2.0 20v - pompa wspomagania ciężko chodzi na ciepłym

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.0 20v - pompa wspomagania ciężko chodzi na ciepł

Post autor: volf » 14 mar 2014, 21:42

Opisz dokładniej objawy, po na razie to piszesz bardzo ogólnikowo. Na zimnym działa dobrze czy nie? Po ilu minutach/kilometrach przestaje działać? Stopniowo czy nagle?
Temperaturę oleju sprawdzałeś (chociaż palcem), tą chłodnicę masz w końcu podłączoną?
KAPPA TDS & JTD

MICHAŁ 88
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 23 lip 2013, 21:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Garbów/k.Lublina

Re: Kappa 2.0 20v - pompa wspomagania ciężko chodzi na ciepł

Post autor: MICHAŁ 88 » 15 mar 2014, 8:06

Więc tak na zimnym działa doskonale jednym palcem po jakiś 10 km zaczyna robić się ciężko jak zwalniam prawie do zera żeby skręcić to muszę obiema rękami skręcać ale czasem ma taki napad że przez chwile na ciepłym puszcza ale na moment jest ok i doszedł nowy objaw chyba jak skrecam to wszystko trzeszczy nie wiem czy to ma związek ale na starej pompie też tak się robiłoi już sam nie wiem o co chodzi

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20v - pompa wspomagania ciężko chodzi na ciepł

Post autor: Borek » 15 mar 2014, 9:23

Jak pompa wymienione i zmian nie daje, to nie jej wina. Może być tak, że któryś przewód ciśnieniowy jest źle ułożony / poluzował się i jak się nagrzeje, to przez rozszerzanie materiału w którymś miejscu powstaje załamanie albo robi się za mocno zgięty. Przy jakimś wstrząsie przewód się bujnie, na chwile jest ok, ale przetłoczysz trochę ciepłego oleju i znowu się robi to samo.

Prześledź wężyki czy dobrze leżą, przy okazji zobaczysz czy masz podpiętą chłodnicę i czy w niej nie dzieje się coś podobnego. Na pewno jakieś słabe wspomaganie masz albo bardzo dużo pary w ręku - na wyłączonym silniku chyba nie ma opcji żeby koła skręcić. Najlepiej jak będziesz miał możliwość oglądać te węże na zimno i na ciepło.
Drop a gear and disappear!

MICHAŁ 88
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 23 lip 2013, 21:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Garbów/k.Lublina

Re: Kappa 2.0 20v - pompa wspomagania ciężko chodzi na ciepł

Post autor: MICHAŁ 88 » 15 mar 2014, 10:12

no dzięki muszę coś poszukać może i to jakiś wężyk

Awatar użytkownika
adamowski1
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 39
Rejestracja: 10 mar 2014, 9:59
Imię: Adam
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20v - pompa wspomagania ciężko chodzi na ciepł

Post autor: adamowski1 » 07 maja 2014, 14:54

Moim zdaniem to będzie coś z maglownicą,a odnośnie nowej pompy wspomagania to kosztuje około 400 zł.,w Inter Carsie chyba widziałem od Marei.
A tak przy okazji to mam pytanko do Ciebie jak się zabrać za wymianę tej pompy wspomagania bo moja wyje niemiłosiernie.
Tak na razie przyglądałem się od góry i marnie to wygląda,musiałbym chyba kolektor demontować,może od spodu jest lepszy dostęp do niej?,możesz podpowiedzieć jak się za to zabrałeś?.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa 2.0 20v - pompa wspomagania ciężko chodzi na ciepł

Post autor: stabraf » 07 maja 2014, 15:01

Ściągnij koło i plastikowe nadkole, a potem już będzie z górki ;)

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Kappa 2.0 20v - pompa wspomagania ciężko chodzi na ciepł

Post autor: SIWY155 » 07 maja 2014, 20:50

MICHAŁ 88 pisze:no dzięki muszę coś poszukać może i to jakiś wężyk
To z całą pewnością jest wina przekładni kierowniczej.Zadaj też sobie pytanie kiedy się to pojawiło i z czym wiąże się powstanie usterki.Często zakład, który ma małe doświadczenie w regeneracji przekładni kierowniczych bądź też ma niedostatki wiedzy w tym zakresie popełnia podczas naprawy błąd który objawia się właśnie utratą wspomagania na ciepło. Czy zatem nie jest tak, że regenerowałeś ostatnio przekładnię u partaczy? Bo rozumiem ,że pompę wykluczyłeś poprzez podmianę na nową?
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

MICHAŁ 88
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 23 lip 2013, 21:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Garbów/k.Lublina

Re: Kappa 2.0 20v - pompa wspomagania ciężko chodzi na ciepł

Post autor: MICHAŁ 88 » 07 maja 2014, 21:15

To nie była wina maglownicy ani przewodów, kupiłem nową pompę i jest ok. A co do wymiany to przez nadkole z kanału.

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Kappa 2.0 20v - pompa wspomagania ciężko chodzi na ciepł

Post autor: SIWY155 » 08 maja 2014, 7:02

MICHAŁ 88 pisze:to nie była wina maglownicy ani przewodów kupiłem nową pompę i jest ok a co do wymiany to przez nadkole z kanału
Widzisz...tak to jest jak się montuje części ze śmietnika to diagnoza schodzi na manowce...
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

MICHAŁ 88
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 23 lip 2013, 21:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Garbów/k.Lublina

Re: Kappa 2.0 20v - pompa wspomagania ciężko chodzi na ciepł

Post autor: MICHAŁ 88 » 08 maja 2014, 10:16

A no tak jest, ale człowiek uczy się na błędach, że trzeba kupować nowe.

Awatar użytkownika
adamowski1
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 39
Rejestracja: 10 mar 2014, 9:59
Imię: Adam
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20v - pompa wspomagania ciężko chodzi na ciepł

Post autor: adamowski1 » 10 maja 2014, 0:01

stabraf pisze:Ściągnij koło i plastikowe nadkole, a potem już będzie z górki ;)

Dzięki za podpowiedź,tak właśnie myślałem że od strony koła się tam dostanę,jak tylko pogoda się unormuje wezmę się za tą pompę bo szlag mnie trafia gdy słyszę jej buczenie.Mam nadzieję że to jest to,a nie maglownica.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20v - pompa wspomagania ciężko chodzi na ciepł

Post autor: Borek » 10 maja 2014, 9:13

W maglownicy nie ma co wyć. Najwyżej coś może trzeszczeć przy skręcaniu kół, ale jak wyje bez ruszania kierownicy (i to jeszcze wyje tak gdzieś blisko szyby po lewej) to pompa.
Drop a gear and disappear!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”