Lybra 2.4 JTD - napinacz paska wielorowkowego/zatarta rolka

grigor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 326
Rejestracja: 02 sty 2012, 19:27
Lokalizacja: Lublin

Lybra 2.4 JTD - napinacz paska wielorowkowego/zatarta rolka

Post autor: grigor » 01 lut 2014, 21:15

Witam
Niestety dziś przytrafiła mi się awaria. Zatarła mi się rolka napinacza paska wielokolorowego. Chodzi mi o ten ruchomy ze sprężyna. Skutek: pasek zamiast 6pk mam 5pk i poza samochodem.
Niestety nowy napinacz to spory wydatek ok 400zl. I tu pytanie czy ktoś może orientuje się czy da się wymienić samo łożysko?
Będę wdzięczy za podpowiedzi co do sposobu demontażu/naprawy lub ewentualne wymiary łożyska.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes

Awatar użytkownika
Moglaj
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 526
Rejestracja: 06 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: wroclaw/olkusz

Re: Lybra 2.4 JTD - napinacz paska wielorowkowego/zatarta ro

Post autor: Moglaj » 01 lut 2014, 22:08

Poszukaj był tutaj temat o regeneracji i wymianie samej rolki.

Alan

Re: Lybra 2.4 JTD - napinacz paska wielorowkowego/zatarta ro

Post autor: Alan » 01 lut 2014, 22:09

Sama rolka to koszt kilkudziesięciu złotych. Cały napinacz to i owszem. Samej rolki nie warto regenerować. Napinacz na tulejach już tak.

Zobacz tu : :link:

grigor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 326
Rejestracja: 02 sty 2012, 19:27
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra 2.4 JTD - napinacz paska wielorowkowego/zatarta ro

Post autor: grigor » 01 lut 2014, 22:39

Trochę mnie pocieszyliście. Bo 400zl za kawałek sprężyny i rolkę mnie przeraziło.
Będę musiał zdemontować i zobaczyć jak to wygląda u mnie.
Ale jeśli ktoś przerabiał ten temat to wszelkie sugestie i porady dalej mile widziane ;)
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes

Awatar użytkownika
darbo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3411
Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: Lybra 2.4 JTD - napinacz paska wielorowkowego/zatarta ro

Post autor: darbo » 01 lut 2014, 22:59

Wymieniłem samą rolkę rok temu i cisza w temacie :)
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD

Awatar użytkownika
szatan
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 390
Rejestracja: 11 mar 2008, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Lybra 2.4 JTD - napinacz paska wielorowkowego/zatarta ro

Post autor: szatan » 01 lut 2014, 23:00

Jeśli chcesz to mam do sprzedania taką rolkę, przebiegu ma może 700-800km bo okazało się że muszę wymienić cały napinacz a nie tylko rolkę. Jak będziesz zainteresowany to napisz na priva.
Była:
Lybra 2.4JTD Intensa '03

trojo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 10 gru 2013, 18:46
Imię: Arek
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lybra 2.4 JTD - napinacz paska wielorowkowego/zatarta ro

Post autor: trojo » 04 lut 2014, 20:38

Nie warto samej rolki. U mnie posypała się też, kupiłem nową rolkę bo reszta wyglądała ok, jak się okazało później może po pół roku musiałem kupić cały. Tulejki na których pracuje napinacz wytarły się i skosował przez co pasek się zsuwał i szarpało go.

grigor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 326
Rejestracja: 02 sty 2012, 19:27
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra 2.4 JTD - napinacz paska wielorowkowego/zatarta ro

Post autor: grigor » 06 lut 2014, 21:59

Sprawa rozwiązana. Po demontażu okazało się, że poluzował się cały napinacz (ta śruba na imbus) co spowodowało uszkodzenie paska 8-O . Jego strzępek zablokował rolkę. Ta jednak wygląda w porządku. Także awaria skończyła się tylko na wymianie paska i profilaktycznym przeglądzie/czyszczeniu/konserwacji napinacza.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes

grigor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 326
Rejestracja: 02 sty 2012, 19:27
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra 2.4 JTD - napinacz paska wielorowkowego/zatarta ro

Post autor: grigor » 25 mar 2014, 14:56

Dziś znowu odkręciła mi się śruba mocująca napinacz paska :x . W efekcie spadł pasek. Na szczęście jest cały. Chodzi mi o tą śrubę na imbus. Ostatnio wszystko było sprawdzane. Napinacz był bez luzów na tulejkach i rolce. Sam sprawdzałem bo miałem go w rękach. Pozostałe rolki też ok. Koło pasowe wału również dobre brak oznak rozwulkanizowania czy uszkodzenia gumy. Po naprawie było wszystko ok żadnych pisków czy odgłosów ze strony paska.

Teraz pytanie dlaczego się to znów odkręciło 8-O . Macie jakieś pomysły czy po prostu jest to wina wadliwego montażu przez mechanika (za słabo dokręcone)? Może ma to być jakoś specjalnie zamontowane np na klej do gwintów? Wszelkie sugestie mile widziane bo teraz chyba trzeba się brać za to samemu :-? .
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes

Awatar użytkownika
Zielony
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 792
Rejestracja: 03 kwie 2011, 20:02
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Lybra 2.4 JTD - napinacz paska wielorowkowego/zatarta ro

Post autor: Zielony » 25 mar 2014, 20:17

Wkręć na klej do śrub np. żółty i powinno trzymać.
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Lybra 2.4 JTD - napinacz paska wielorowkowego/zatarta ro

Post autor: volf » 25 mar 2014, 20:20

Zasadniczo to samo się to nie odkręca więc albo było źle dokręcone albo coś nie tak z gwintem i to nie tyle na śrubie co raczej w bloku/łapie.
Tutaj instrukcja naprawy gwintu http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sa ... 4_jtd.html
KAPPA TDS & JTD

grigor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 326
Rejestracja: 02 sty 2012, 19:27
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra 2.4 JTD - napinacz paska wielorowkowego/zatarta ro

Post autor: grigor » 25 mar 2014, 23:09

Dzięki za rady. Jak ostatnio widziałem śrubę i gwint w bloku to żadnych nieprawidłowości nie zaobserwowałem. Ot zwykły gwint. Będę musiał sam to wkręcić na klej i docisnąć. Bo normalnie ręce opadają jak się z "mechanikami" rozmawia. Dziś byłem u 3 losowych żeby mi pasek założyli i przykręcili napinacz. Tylko tyle chciałem :). Bo nie mam klucza 32 do odgięcia napinacza. A usłyszałem np:
"Panie do tego trzeba silnik wyciągać. Zostaw pan samochód bo to grubsza naprawa"
"Wszystkie rolki do "wyjeb.." tanio nie będzie."
A najlepsze:
"Zostaw Pan samochód bo i tak Pan do domu nie dojedzie bo chłodzenia nie ma "
Także normalny kabaret. Skompletuję wiec narzędzia i sam się pobawię.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes

grigor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 326
Rejestracja: 02 sty 2012, 19:27
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra 2.4 JTD - napinacz paska wielorowkowego/zatarta ro

Post autor: grigor » 26 mar 2014, 22:50

I co się okazało. Śruba imbusowa mocująca napinacz pękła 8-O a nie się odkręciła. Na szczęście odłamek wystawał na tyle, że dało się go wykręcić z bloku. 2 godziny pod blokiem i udało się naprawić auto samemu(bez wyjmowania silnika ;) ). Koszt nowej śruby (1.80PLN) do tego klej zabezpieczający przed odkręcaniem (18zl).
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Lybra 2.4 JTD - napinacz paska wielorowkowego/zatarta ro

Post autor: stabraf » 26 mar 2014, 23:00

No to elegancko ;) : ok2 :

Alan

Re: Lybra 2.4 JTD - napinacz paska wielorowkowego/zatarta ro

Post autor: Alan » 26 mar 2014, 23:01

Ach...te nasze kochane "mechaniki" :) Z brakiem chłodzenia to już grubo :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”