Lybra 1.9jtd - czyżby przekaźniki świec żarowych?
Lybra 1.9jtd - czyżby przekaźniki świec żarowych?
Witam
Mam następujący problem... Kilka miesięcy temu kontrolka świec żarowych zaczęła migać przez chwilę po uruchomieniu silnika poza tym nic się nie dział - samochód odpalał bez problemów. Wymieniłem więc wszystkie świece lecz kontrolka nadal migała przez parę minut po odpaleniu auta. Dotykowo ostatnio jak pojawiły się temperatury poniżej -5 zaczęły się poważne problemy z uruchomieniem auta rano.
Po podpięciu pod komputer wyskoczyło: "P0380 Sterowanie czasem grzania, Za wysoki prąd"
I moje pytanie: Czy powyższe objawy wskazują że padł przekaźnik świec żarowych? Czy może mam szukać winy w którejś z nowo założonych świec?
A jeśli to przekaźnik to gdzie się znajduje i czy problemem jest jego wymiana?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź:)
Mam następujący problem... Kilka miesięcy temu kontrolka świec żarowych zaczęła migać przez chwilę po uruchomieniu silnika poza tym nic się nie dział - samochód odpalał bez problemów. Wymieniłem więc wszystkie świece lecz kontrolka nadal migała przez parę minut po odpaleniu auta. Dotykowo ostatnio jak pojawiły się temperatury poniżej -5 zaczęły się poważne problemy z uruchomieniem auta rano.
Po podpięciu pod komputer wyskoczyło: "P0380 Sterowanie czasem grzania, Za wysoki prąd"
I moje pytanie: Czy powyższe objawy wskazują że padł przekaźnik świec żarowych? Czy może mam szukać winy w którejś z nowo założonych świec?
A jeśli to przekaźnik to gdzie się znajduje i czy problemem jest jego wymiana?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź:)
Odp: Lybra 1.9jtd - czyżby przekaźniki świec żarowych?
Może być i jedno i drugie. Ale może być też coś tak banalnego jak przetarta izolacja na przewodzie zasilającym świecę. Zwarcie do masy to nic innego jak zbyt duży prąd. Problem w tym, że świece żarowe maja rezystancję poniżej 1 ohma i trudno miernikiem jednoznacznie odróżnić kiepskie zwarcie od normalnego stanu pracy.
G.Furtak
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.
Odp: Lybra 1.9jtd - czyżby przekaźniki świec żarowych?
Chyba nie widziałeś nigdy jakiego spustoszenia może zrobić przetarta izolacja-Kazdy producent zabezpieczył pojazd przed taka ewentualnością.Sprawdż świece i zasilanie sterownika świec żarowych i świece do wymiany /nalepiej wszystkie/gfu pisze:Może być i jedno i drugie. Ale może być też coś tak banalnego jak przetarta izolacja na przewodzie zasilającym świecę. Zwarcie do masy to nic innego jak zbyt duży prąd. Problem w tym, że świece żarowe maja rezystancję poniżej 1 ohma i trudno miernikiem jednoznacznie odróżnić kiepskie zwarcie od normalnego stanu pracy.
Odp: Lybra 1.9jtd - czyżby przekaźniki świec żarowych?
Świece właśnie były wymieniana jakiś miesiąc temu. Czyżby tak szybko padły... Gdy wymieniali mi świece to mechanik powiedział że wszystkie cztery były padnięte... Jak to możliwe? Jak samochód odpalał bez świec żarowych? Bo odpalał w temperaturach dodatnich i miernie ujemnych za pierwszym strzałem.
Moje podejrzenie jest takie że to przekaźnik jest padnięty i nie daje napięcia na świece i dlatego mechanikowi wydawało się że wszystkie nie grzeją... I boję się że znów usłyszę diagnozę "cztery świece do wymiany, 300zł się należy" a przyczyna leży gdzie indziej. To takie moje, laika przemyślenia więc jeśli się mylę to proszę o sprostowanie.
Można bez wyciągania świec sprawdzić czy przekaźnik jest ok?
Moje podejrzenie jest takie że to przekaźnik jest padnięty i nie daje napięcia na świece i dlatego mechanikowi wydawało się że wszystkie nie grzeją... I boję się że znów usłyszę diagnozę "cztery świece do wymiany, 300zł się należy" a przyczyna leży gdzie indziej. To takie moje, laika przemyślenia więc jeśli się mylę to proszę o sprostowanie.
Można bez wyciągania świec sprawdzić czy przekaźnik jest ok?
Odp: Lybra 1.9jtd - czyżby przekaźniki świec żarowych?
Panowie,
Miałem do dzisiaj dokładnie taki sam problem. Hmm... nie wiem czy moja refleksja wynika tylko i wyłącznie z przypadku czy nieprzewidzianego zaniedbania. A dokładnie: kontrolka świec migała przez kilka sekund po odpaleniu a ostatnio żeby odpalić musiałem się trochę nakręcić. Blisko rok temu wymieniłem wszystkie świece - tak profilaktycznie - i nic. Aż do dzisiaj kiedy zakupiłem nowy akumulator
teraz bangla jak należy
Nie miałem problemu ze starym do czasu dużych mrozów więc - czyżby zapewnienie właściwej bateryjki rozwiązało ten problem
Pozdrawiam
kogut
Miałem do dzisiaj dokładnie taki sam problem. Hmm... nie wiem czy moja refleksja wynika tylko i wyłącznie z przypadku czy nieprzewidzianego zaniedbania. A dokładnie: kontrolka świec migała przez kilka sekund po odpaleniu a ostatnio żeby odpalić musiałem się trochę nakręcić. Blisko rok temu wymieniłem wszystkie świece - tak profilaktycznie - i nic. Aż do dzisiaj kiedy zakupiłem nowy akumulator


Nie miałem problemu ze starym do czasu dużych mrozów więc - czyżby zapewnienie właściwej bateryjki rozwiązało ten problem

Pozdrawiam
kogut
była: Lancia Lybra SW 1,9 jtd
była: Lancia Thesis Emblema 2,4 jtd
jest: Alfa Romeo 166, 2.0 T.Spark
była: Lancia Thesis Emblema 2,4 jtd
jest: Alfa Romeo 166, 2.0 T.Spark
Odp: Lybra 1.9jtd - czyżby przekaźniki świec żarowych?
moim zdaniem mozna sprawdzic przekaznik bez wykrecania swiec.tomed20 pisze:Świece właśnie były wymieniana jakiś miesiąc temu. Czyżby tak szybko padły... Gdy wymieniali mi świece to mechanik powiedział że wszystkie cztery były padnięte... Jak to możliwe? Jak samochód odpalał bez świec żarowych? Bo odpalał w temperaturach dodatnich i miernie ujemnych za pierwszym strzałem.
Moje podejrzenie jest takie że to przekaźnik jest padnięty i nie daje napięcia na świece i dlatego mechanikowi wydawało się że wszystkie nie grzeją... I boję się że znów usłyszę diagnozę "cztery świece do wymiany, 300zł się należy" a przyczyna leży gdzie indziej. To takie moje, laika przemyślenia więc jeśli się mylę to proszę o sprostowanie.
Można bez wyciągania świec sprawdzić czy przekaźnik jest ok?
- BlackLybraSW
- Forumowicz/ka
- Posty: 567
- Rejestracja: 24 paź 2012, 9:29
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Stargard
- Kontakt:
Re: Lybra 1.9jtd - czyżby przekaźniki świec żarowych?
Witam w którym miejscu znajduje się ten przekaźnik ?
Lybra 1,9 JTD Power
OBDII pisać na priv lub maila oczywiście okolice ZST
OBDII pisać na priv lub maila oczywiście okolice ZST

Re: Lybra 1.9jtd - czyżby przekaźniki świec żarowych?
Nie wiem jak jest w Lybrze, w kappie znajduje sie w komorze silnika dosc wysoko na scianie grodziowej, taka czarna puszka z doprowadzonymi kablami. sprawdź najlepiej przy zimnym motorze czy na wyjściu z przekaźnika (4 kable) czy z chwila przekręcenia stacyjki na zapłon pojawia się na kablach napięcie, najlepiej skorzystac z pomocy drugiej osoby, ktora wlaczy zaplon gdy bedziesz sprawdzał napiecie na tych przewodach. o ile dobrze pamietam kabel zasilajacy przekaznik to jednożyłowy, wychodzacy zas w liczbie cylindrow auta czyli 4 w silniku 1.9
Ostatnio zmieniony 14 maja 2014, 11:05 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: To jest LYBRA! Prosimy pisać po polsku!!!
Powód: To jest LYBRA! Prosimy pisać po polsku!!!