Kappa 3.0 V6 - przerywa
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 40
- Rejestracja: 06 kwie 2013, 14:58
- Lokalizacja: Warszawa
Kappa 3.0 V6 - przerywa
Witam
Mam taki problem ze mój kapiszon czasem ma niestabilne obroty, a czasem potrafi na chwile przerwać prace, wcześniej po podpięciu pod komputer pokazała awarie przepustnicy wiec przepustnice wymieniłem ( BTW. ta sama co w Alfie 2.5 ). Ktoś ma jakieś pomysły co jeszcze powinienem sprawdzić/wymienić ?
Mam taki problem ze mój kapiszon czasem ma niestabilne obroty, a czasem potrafi na chwile przerwać prace, wcześniej po podpięciu pod komputer pokazała awarie przepustnicy wiec przepustnice wymieniłem ( BTW. ta sama co w Alfie 2.5 ). Ktoś ma jakieś pomysły co jeszcze powinienem sprawdzić/wymienić ?
Kappa 3.0 99',Saab 900 coupe
Re: Kappa 3.0 99 - przerywa
Jak to "przerwać pracę"? Na jałowych czy normalnie podczas jazdy albo jak mu wdepniesz mocno?
Tak czy inaczej taka momentalna przerwa wskazuje raczej na chwilowy brak iskry.
Tak czy inaczej taka momentalna przerwa wskazuje raczej na chwilowy brak iskry.
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa 3.0 99 - przerywa
Sprawdź gumowy łącznik pomiędzy tłumikiem drgań, a przepustnicą - to ta harmonijkowata guma - może być pęknięta i ciągnie lewe powietrze. Z autopsji wiem jakie to upierdliwe 
Niestety, w EPER sama guma nie jest dostępna - trzeba wymienić cały tłumik drgań, który ma jeden numer katalogowy wraz z omawianą gumą... U mnie ten element jest identyczny jak w Alfie 2.5/3.0, ale starsze modele k miały mniejszy tłumik i inną geometrię tego "dolotu". Jeśli u Ciebie wygląda to tak samo jak w AR 166 to szukaj tłumika do silników 2.5 i 3.0 V6, tłumik z rurą do silników 2.5/3.0/3.2 V6 ma inną geometrię przedmiotowej rury - ma dłuższy odcinek przed przepustnicą.

Niestety, w EPER sama guma nie jest dostępna - trzeba wymienić cały tłumik drgań, który ma jeden numer katalogowy wraz z omawianą gumą... U mnie ten element jest identyczny jak w Alfie 2.5/3.0, ale starsze modele k miały mniejszy tłumik i inną geometrię tego "dolotu". Jeśli u Ciebie wygląda to tak samo jak w AR 166 to szukaj tłumika do silników 2.5 i 3.0 V6, tłumik z rurą do silników 2.5/3.0/3.2 V6 ma inną geometrię przedmiotowej rury - ma dłuższy odcinek przed przepustnicą.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 40
- Rejestracja: 06 kwie 2013, 14:58
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa 3.0 V6 - przerywa
Zgadza się, przerywa w sensie ze odcina zapłon na chwile w czasie jazdy, poza tym wolne obroty czasem za niskie, ( jakieś 600 obr/min ). To nie sonda lambda bo sondę wymieniłem jakieś 2 tys km temu. Zastanawiam się czy to nie komputer silnika "wariuje" bo przy okazji jest inna usterka, nie załącza się czujnik wentylatora na 1 biegu pomimo nowego czujnika temperatury. Co dziwne kiedy podepnę pod komputer i wymusza właczenie wentylatora na I biegu to się włącza. Wiec może komputer wariuje ?
Kappa 3.0 99',Saab 900 coupe
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 3.0 V6 - przerywa
A opornica na chłodnicy od pierwszego biegu wentylatora sprawna? puszka na nadkolu przekaźniki i bezpieczniki zdrowe? Pytanie tak sie dzieje na zimnym czy ciepłym silniku?
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Kappa 3.0 V6 - przerywa
Wymień panie klemy na baterii (jeśli nadal masz oryginalne ołowiane zaciskane na kablach) i być może kabelki. Zwłaszcza plusowe, zwłaszcza jeśli poczerniały, najlepiej od razu na grubsze dla świętego spokoju. Styki w pudełeczku, gdzie kable plusowe się łączą (takie małe obok akumulatora) też warto porządnie wyczyścić.
Możesz jeszcze spróbować podczas jazdy na trochę wyższych obrotach załączyć światła drogowe. Jeśli przerwie pracę na moment to tym bardziej zrób to co opisałem. Napięcie na baterii na wyłączonym silniku i na włączonym też warto zmierzyć, zaniedbana elektryka w tym aucie strasznie wkurza.
Co do obrotów jałowych to sprawdź kompem jakie są wg ECU. U mnie po takich harcach obrotomierz uparcie wykazuje ciut powyżej 500rpm, a na kompie jest nominalne 750. Oczywiście plastiki w dolocie też warto sprawdzić, zwłaszcza że to niewiele pracy.
Możesz jeszcze spróbować podczas jazdy na trochę wyższych obrotach załączyć światła drogowe. Jeśli przerwie pracę na moment to tym bardziej zrób to co opisałem. Napięcie na baterii na wyłączonym silniku i na włączonym też warto zmierzyć, zaniedbana elektryka w tym aucie strasznie wkurza.
Co do obrotów jałowych to sprawdź kompem jakie są wg ECU. U mnie po takich harcach obrotomierz uparcie wykazuje ciut powyżej 500rpm, a na kompie jest nominalne 750. Oczywiście plastiki w dolocie też warto sprawdzić, zwłaszcza że to niewiele pracy.
Drop a gear and disappear!
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kappa 3.0 V6 - przerywa
Masz walniętą którąś cewkę, gdybyś miał gaz łatwo ustalić którą a na samej benzynie nie jest to proste. Przy lewym powietrzu to mogą Ci falować obroty albo będzie łapać za wysokie obroty ale jeżeli słyszysz pierdzenie w wydechu i nagle przerywa Ci zapłon to na bank cewka.
Najlepiej zdobyć 3 pewne cewki i wymienić na tylnej głowicy, żeby nie rozbierać tego kilka razy - przy okazji składania dobrze uszczelnić węże - proponuję też dać trochę sylikonu na tuleje gumową silniczka krokowego. Oczywiście można przy okazji wymienić świece. Następnie można kombinować z cewkami tymi na przedniej głowicy bo tam mamy łatwy dostęp.
Najlepiej zdobyć 3 pewne cewki i wymienić na tylnej głowicy, żeby nie rozbierać tego kilka razy - przy okazji składania dobrze uszczelnić węże - proponuję też dać trochę sylikonu na tuleje gumową silniczka krokowego. Oczywiście można przy okazji wymienić świece. Następnie można kombinować z cewkami tymi na przedniej głowicy bo tam mamy łatwy dostęp.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Re: Kappa 3.0 V6 - przerywa
Popieram to co napisał Bartek.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 3.0 V6 - przerywa
Witaj.
Posiadam wszystkie graty do 3.0 V6. Rok 95, 96, 98,
Ceny dość przystępne. 606 692 044 zadzwoń
Pozdrawiam brać klubowiczów.
Mariusz
Posiadam wszystkie graty do 3.0 V6. Rok 95, 96, 98,
Ceny dość przystępne. 606 692 044 zadzwoń
Pozdrawiam brać klubowiczów.
Mariusz
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.