Kappa 3.0 V6 - przerywa

szymon30
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 06 kwie 2013, 14:58
Lokalizacja: Warszawa

Kappa 3.0 V6 - przerywa

Post autor: szymon30 » 19 cze 2014, 19:58

Witam

Mam taki problem ze mój kapiszon czasem ma niestabilne obroty, a czasem potrafi na chwile przerwać prace, wcześniej po podpięciu pod komputer pokazała awarie przepustnicy wiec przepustnice wymieniłem ( BTW. ta sama co w Alfie 2.5 ). Ktoś ma jakieś pomysły co jeszcze powinienem sprawdzić/wymienić ?
Kappa 3.0 99',Saab 900 coupe

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 3.0 99 - przerywa

Post autor: Borek » 19 cze 2014, 21:10

Jak to "przerwać pracę"? Na jałowych czy normalnie podczas jazdy albo jak mu wdepniesz mocno?

Tak czy inaczej taka momentalna przerwa wskazuje raczej na chwilowy brak iskry.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
MacioBA
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2132
Rejestracja: 09 sie 2009, 15:08
Lokalizacja: Rybnik O/S

Re: Kappa 3.0 99 - przerywa

Post autor: MacioBA » 19 cze 2014, 23:18

Sprawdź gumowy łącznik pomiędzy tłumikiem drgań, a przepustnicą - to ta harmonijkowata guma - może być pęknięta i ciągnie lewe powietrze. Z autopsji wiem jakie to upierdliwe :-)

Niestety, w EPER sama guma nie jest dostępna - trzeba wymienić cały tłumik drgań, który ma jeden numer katalogowy wraz z omawianą gumą... U mnie ten element jest identyczny jak w Alfie 2.5/3.0, ale starsze modele k miały mniejszy tłumik i inną geometrię tego "dolotu". Jeśli u Ciebie wygląda to tak samo jak w AR 166 to szukaj tłumika do silników 2.5 i 3.0 V6, tłumik z rurą do silników 2.5/3.0/3.2 V6 ma inną geometrię przedmiotowej rury - ma dłuższy odcinek przed przepustnicą.

szymon30
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 06 kwie 2013, 14:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 3.0 V6 - przerywa

Post autor: szymon30 » 20 cze 2014, 9:14

Zgadza się, przerywa w sensie ze odcina zapłon na chwile w czasie jazdy, poza tym wolne obroty czasem za niskie, ( jakieś 600 obr/min ). To nie sonda lambda bo sondę wymieniłem jakieś 2 tys km temu. Zastanawiam się czy to nie komputer silnika "wariuje" bo przy okazji jest inna usterka, nie załącza się czujnik wentylatora na 1 biegu pomimo nowego czujnika temperatury. Co dziwne kiedy podepnę pod komputer i wymusza właczenie wentylatora na I biegu to się włącza. Wiec może komputer wariuje ?
Kappa 3.0 99',Saab 900 coupe

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 3.0 V6 - przerywa

Post autor: kond243 » 20 cze 2014, 9:38

A opornica na chłodnicy od pierwszego biegu wentylatora sprawna? puszka na nadkolu przekaźniki i bezpieczniki zdrowe? Pytanie tak sie dzieje na zimnym czy ciepłym silniku?
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 3.0 V6 - przerywa

Post autor: Borek » 20 cze 2014, 10:07

Wymień panie klemy na baterii (jeśli nadal masz oryginalne ołowiane zaciskane na kablach) i być może kabelki. Zwłaszcza plusowe, zwłaszcza jeśli poczerniały, najlepiej od razu na grubsze dla świętego spokoju. Styki w pudełeczku, gdzie kable plusowe się łączą (takie małe obok akumulatora) też warto porządnie wyczyścić.
Możesz jeszcze spróbować podczas jazdy na trochę wyższych obrotach załączyć światła drogowe. Jeśli przerwie pracę na moment to tym bardziej zrób to co opisałem. Napięcie na baterii na wyłączonym silniku i na włączonym też warto zmierzyć, zaniedbana elektryka w tym aucie strasznie wkurza.

Co do obrotów jałowych to sprawdź kompem jakie są wg ECU. U mnie po takich harcach obrotomierz uparcie wykazuje ciut powyżej 500rpm, a na kompie jest nominalne 750. Oczywiście plastiki w dolocie też warto sprawdzić, zwłaszcza że to niewiele pracy.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kappa 3.0 V6 - przerywa

Post autor: Bartek-Lodz » 21 cze 2014, 0:01

Masz walniętą którąś cewkę, gdybyś miał gaz łatwo ustalić którą a na samej benzynie nie jest to proste. Przy lewym powietrzu to mogą Ci falować obroty albo będzie łapać za wysokie obroty ale jeżeli słyszysz pierdzenie w wydechu i nagle przerywa Ci zapłon to na bank cewka.
Najlepiej zdobyć 3 pewne cewki i wymienić na tylnej głowicy, żeby nie rozbierać tego kilka razy - przy okazji składania dobrze uszczelnić węże - proponuję też dać trochę sylikonu na tuleje gumową silniczka krokowego. Oczywiście można przy okazji wymienić świece. Następnie można kombinować z cewkami tymi na przedniej głowicy bo tam mamy łatwy dostęp.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Re: Kappa 3.0 V6 - przerywa

Post autor: jakubg » 21 cze 2014, 0:42

Popieram to co napisał Bartek.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 3.0 V6 - przerywa

Post autor: Maniak » 21 cze 2014, 14:21

Witaj.
Posiadam wszystkie graty do 3.0 V6. Rok 95, 96, 98,
Ceny dość przystępne. 606 692 044 zadzwoń
Pozdrawiam brać klubowiczów.
Mariusz
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”