Kappa - brak ciśnienia oleju

Anonymous

Kappa - brak ciśnienia oleju

Post autor: Anonymous » 27 wrz 2006, 17:56

Witam,

no wiec... nawet nie wiem jak zaczac... ;)
Jestem od ponad roku posiadaczem Kapiszona 2.4 benzyna z 95r, na poczatku bylo wszystko super - ładnie smigala, przyciagala wzrok przechodniow czyli wszystko tak jak byc powinno. Niepokojaca sprawa bylo to, ze zaczynala swiecic sie kontrolka oleju na wolnych obrotach - ale jak stwierdzili w aso fiata, to wina czujnika cisnienia - OK, jezdzimy dalej...
Tyle ze pewnego dnia na trasie spotkala mnie smutna niespodzianka, o czym juz wczesniej gdzies tu na forum pisalem - mianowicie przekrecila mi sie panewka... byl dylemat - kupowac silnik czy podejmowac sie jego regeneracji? zapadlo na tym pierwszym - na allegro nie daleko Lublina, we włodawie znalazl sie gosc ktory akurat sciagnal jakas kappe na czesci i byl gotow sprzedac silnik za 2500zl + dokladam mu swoj stary silnik w zamian w rozliczeniu. : yesyes :
mozna by powiedziec 'Super' i tak tez bylo do momentu jego wlozenia i odpalenia samochodu - pomimo tego ze silnik byl benzyniakiem warczal jak stary diesel, a mechanik stwierdzil ze sam silnik jest "do dupy"... Nie myslac wiele silnik został odesłany do jego poprzedniego własciciela - pieniazki za wjecie/wyjecie silnika zostaly pobrane i delikatnie mowiac, przepadly. Teraz gdy opcja pierwsza zostala wyprobowana stwierdzilem ze podejme sie jednak renegeracji silnika. Z odeslanego spowrotem silnika zostaly wziete panewki korbowodowe (poprzednie byly strasznie starte), wal (poprzedni mozna bylo sobie wsadzic), korbowod i costam jeszcze co bylo w lepszym stanie niz seryjnie w moim. Wał poszedl do szlifu - silnik został złozony do kupy, odpalony i... ? i kapiszon znowu jezdzi! Kolejny raz chcialo by sie powiedziec "Super!" i kolejny raz slowo to chyba cos zapeszylo...
Mechanik ktory podejmowal sie odbudowy silnika stwierdzil iz za caly wybryk byla winna pompa oleju, ktora dawala zle cisnienie.
Jak na silnik po szlifie, czyli na dotarciu standardowe procedury - ponad 1000km spokojnie na benzynie dotrzec silnik. OK, tak tez sie dzialo. Na chwile obecna tajemnicza kontrolka oleju znowu zaczela mrugac - teraz bez wzlekania od razu samochod zajechal do mechanika, ktory po zmierzeniu cisnienia stwierdzil ze pompa daje za male cisnienie na malych obrotach, jest za to ok na wysokich.
Zalecenia: wymienic pompe oleju! No wiec dzisaij samochod zostal odstawiony do mechanika na wymiane pompy i rozrzadu, te 2 elementy sa mniej wiecej w tym samym miejscu, wiec nie trzeba by bylo grzebac sie 2 razy. Myslalem ze dzisaij nim wyjade i bedzie jezdzil jak marzenie a tu telefon od mechanika i zle wiesci...
Pierwsza panewka głowna od strony rozrzadu jest starta - 2 miesiace temu byly wkladane nowe w stanie celujacym! Prawdopodobnie dlatego jest tez za male cisnienie...
i teraz goraca prosba do Was - odpowiedzcie mi na pytanie: "CO SIE DO @!#$%^&$# DZIEJE???" nie mam zielonego pojecia na czym stoje i co zrobic zeby bylo dobrze! :( :( :(

mozecie pomoc? :(
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2006, 18:06 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Kappa - silnik po remoncie, dalsze problemy

Post autor: wujek » 27 wrz 2006, 22:12

Witam,
Jest prawdopodobne, że wytarta pompa olejowa podaje zbyt niskie ciśnienie oleju lub przytkany filtr olejowy albo też przytkany kanał olejowy w wale głównym. A nie ma wycieków/rozszczelnień przy pompie?
Co zrobić? Bezwzględnie znaleźć przyczynę zbyt niskiego ciśnienia oleju w układzie i usunąć ją. Może olej był nieciekawej jakości?
Jeżeli nie naruszyło wału to może wystarczy wymiana panewek - wymieniłbym komplet, na podporach i korbach.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Kappa - silnik po remoncie, dalsze problemy

Post autor: mario09 » 28 wrz 2006, 6:36

Juz kilka razy na forum pisano, ze niestety silnikow 2,4 sie nie remontuje :(
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 28 wrz 2006, 7:30

może ja coś doradze
w punktach.

1. do zalania silnika stosuj oleje typu 10w-60
selenia lub Valvoline - nigdy CASTROL
w thesisie na stronie wloskiej seleni polecają selenie racing do silnika 2.4, który zupełnie sie nie rózni od silnika w kappie.
Larry123- skracamy linki!!!
2. stosuj filtry filtrona lub tutela- unikaj kragera, które sie blokuja i czesto powoduja zacierania silnika
3. po przjechaniu około około 5 - 8 tys. km i przekonaniu się że wsio jest ok. można zastosować xeramic.
4. po zapaleniu zimnego silnika odczekaj okolo 30 - 50 sekund zanim ruszysz w droge przez pierwsze 5 kilometrów nie żyłuj silnika powyżej 3000 rpm.

Anonymous

Kappa - silnik po remoncie, dalsze problemy

Post autor: Anonymous » 28 wrz 2006, 14:42

"mario09" pisze:Juz kilka razy na forum pisano, ze niestety silnikow 2,4 sie nie remontuje :(
Ciekawe co bys zrobil na moim miejscu... ;)

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Kappa - silnik po remoncie, dalsze problemy

Post autor: mario09 » 28 wrz 2006, 19:16

"rider" pisze:
"mario09" pisze:Juz kilka razy na forum pisano, ze niestety silnikow 2,4 sie nie remontuje :(
Ciekawe co bys zrobil na moim miejscu... ;)
Sadze, ze dokladnie to co Ty niestety.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Anonymous

Kappa - silnik po remoncie, dalsze problemy

Post autor: Anonymous » 29 wrz 2006, 0:34

zostala zakupiona pompa oleju, gosc niby daje gwarancje rozruchowa. czy zjechana panewka moze miec wplyw na wyniki pomiaru cisnienia?
na co zwrocic uwage?

Awatar użytkownika
DeviLL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 356
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Kappa - silnik po remoncie, dalsze problemy

Post autor: DeviLL » 29 wrz 2006, 1:08

Tak moze miec , a jesli na wale sa zarysowania to trzeba zrobic szlif i zmienic panewki. Niektorzy potrafia to wypatrzec , po zdjeciu misy :wink:

ASSOLUTO
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 137
Rejestracja: 09 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Kappa - silnik po remoncie, dalsze problemy

Post autor: ASSOLUTO » 29 wrz 2006, 7:54

Jestem użytkownikiem silnika 2,4 benzyna 5.20 V.I.S., mam pytanie, przy jakim przebiegu wystąpiły opisane problemy, i dlaczego silnika 2,4 się nie remontuje (może to już było omawiane, ale albo przeoczyłem, albo nie byłem jeszcze posiadaczem Lanci i mnie to nie interesowało)
pozdrawiam
ASSOLUTO
była Kappa Coupe 2,4 V.I.S. 1997r.
była ZETA 2,0JTD 2001r.
jest Kappa 3.0LX automat 1999r.

Anonymous

Kappa - silnik po remoncie, dalsze problemy

Post autor: Anonymous » 30 wrz 2006, 15:02

poprzedni post usunalem - zle zrozumialem pytanie ;)
objawy te wystapily u mnie poraz pierwszy przy ok 165 000.

Anonymous

Kappa - silnik po remoncie, dalsze problemy

Post autor: Anonymous » 02 paź 2006, 16:12

na chwile obecja zostaje wymieniona pompa oleju + panewka...
czy samo wymienienie pompy pomoze? zeby znowu nie bylo tak jak jest...

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Kappa - silnik po remoncie, dalsze problemy

Post autor: sloneczna » 02 paź 2006, 19:45

Panowie -Czy ten silnik 2,4 nie jest czasem do bani ?
Jakaś wada podczas projektu.
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Anonymous

Kappa - silnik po remoncie, dalsze problemy

Post autor: Anonymous » 02 paź 2006, 19:59

prawdopodobnie jest - tyle ze zostal wyprodukowany i kupiony, ateraz trzeba z tym walczyc...

Awatar użytkownika
ibis
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 10 sty 2006, 0:00
Lokalizacja: Bolesławiec

Kappa - silnik po remoncie, dalsze problemy

Post autor: ibis » 02 paź 2006, 20:13

Tylko dlaczego u jednych pada silnik o przebiegu 160 tys a u innych 300 tys??Wiem ze wielkie znaczenie ma dbałosc o silnik ale czy tylko to...?? Czy sa jakies różnice w wykonaniu materjałow silnika (jakosci ich ??)
Ibis Kappa 24 lx

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Kappa - silnik po remoncie, dalsze problemy

Post autor: sloneczna » 02 paź 2006, 21:15

Tak tylko ani 160 ani 300 Tkm nie powinno wykończyć silnika ,normalnie użytkowanego.Pamiętam reklame jednego oleju gdzie po 300tyś rozkręcili silnik i stwierdzili zero zuzycia.

A ta panewka w tak kródkim czasie to jakaś dziwna sprawa.
Czy nie ma zwiąsku z selekcją tłoków .Stanem swożnia korbowodu i tłoka.
Dokładność pomiaru owalu na wale itd.
Jurek odszedł od nas na zawsze...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”