Kappa 2.0 16vT - nie zapala

rafuls
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 05 gru 2013, 18:03
Imię: Rafał
Lokalizacja: Kraków

Kappa 2.0 16vT - nie zapala

Post autor: rafuls » 22 wrz 2014, 21:03

Witam,

Potrzebuje wskazówek i pomocy do rozwiązania problemu nie zapalania mojej Kappy Coupe 2.0 16vt.

Pewnego pięknego dnia kappa nie odpaliła, okazało się że przekaźnik uruchamiający pompę paliwa był uszkodzony, po jego wymianie wszystko wróciło do normy.

Niestety po kilku dniach znowu Kappa nie zapaliła ale tym razem okazało się że pompa paliwa wyzionęła ducha. Wymieniłem pompę na zamiennik i auto się uruchomiło jednak po kilku godzinach nie dało się go odpalić, tzn. odpalił ale po kilkunastu obrotach rozrusznikiem, po rozgrzaniu na ciepłym palił. Dorwałem drugą używaną pompę paliwa, która jeździła w mojej poprzedniej kappie 16vt i dalej to samo się dzieje.

Od soboty Kappa w ogóle nie odpala. Po przekręceniu kluczyka pompa nie załącza się dopiero jak zacznę kręcić to zaczyna działać ale silnik się nie zapala. Zrobiłem mały eksperyment i wyciągnąłem przekaźnik od pompy paliwa i połączyłem na krótko i wtedy zacząłem kręcić kluczykiem i kappa odpaliła bez problemu.

Nie mam pomysłu co można by było sprawdzić jeszcze.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 16vT - nie zapala

Post autor: Bichoń » 22 wrz 2014, 22:15

Może właśnie przekaźnik jest padnięty. Próbowałeś podmienić go na inny egzemplarz?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

rafuls
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 05 gru 2013, 18:03
Imię: Rafał
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 16vT - nie zapala

Post autor: rafuls » 23 wrz 2014, 7:39

Przekaźnik wymieniałem, podmieniałem kilka razy i nic.

A jak u Ciebie jest? Pompa załącza się po przekręceniu kluczyka czy dopiero jak kręcisz rozrusznikiem? Bo ja podłączyłem miernik pod piny sterujące przekaźnikiem i sygnał daje dopiero po kręceniu rozrusznikiem. Jak przekręcę kluczyk to pompa nie ma zasilania i nie wiem czy ten model tak ma czy coś jest skopane?

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 16vT - nie zapala

Post autor: Bichoń » 23 wrz 2014, 10:13

Miałem niedawno przygody z pompą i wydaje mi się, że pompuje dopiero przy kręceniu rozrusznikiem. Chociaż ciężko się to sprawdza w jedną osobę i pewny na sto procent nie jestem.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 2.0 16vT - nie zapala

Post autor: topcio » 23 wrz 2014, 13:47

Tak, w 16vt pompa działa dopiero przy rozruszniku
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

fugazi55
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 09 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Sokołów Młp.

Post autor: fugazi55 » 23 wrz 2014, 18:23

Witam, Dzialanie pompy jest nasepujace. Wlacza sie po wlaczeniu zaplonu i wylacza po kilku sekundach slychac pykniecie przekaznia. Wlaczy sie dopiero jak silnik zwiekszy obroty (uruchomi sie) jak dziala rozusznik to nie jestem pewny czy pompa wtedy dziala. Pozdrowienia

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re:

Post autor: topcio » 23 wrz 2014, 18:45

fugazi55 pisze:Witam, Dzialanie pompy jest nasepujace. Wlacza sie po wlaczeniu zaplonu i wylacza po kilku sekundach slychac pykniecie przekaznia. Wlaczy sie dopiero jak silnik zwiekszy obroty (uruchomi sie) jak dziala rozusznik to nie jestem pewny czy pompa wtedy dziala. Pozdrowienia
Niestety ta zasada nie dotyczy 16vt
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

rafuls
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 05 gru 2013, 18:03
Imię: Rafał
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 16vT - nie zapala

Post autor: rafuls » 29 wrz 2014, 11:22

Udało się przywrócić Lancie do życia.

Okazało się, że przewód paliwowy przy wejściu do filtra paliwa załamał się. Wymieniłem cały wężyk od kosza do filtra paliwa oraz profilaktycznie sam filtr paliwa. Ale niestety to nie pomogło. Dopiero po wyjęciu kosza z pompą zauważyłem że przewód paliwowy łączący pompę z króćcem na górze kosza jest dziurawy. Po jego wymianie autko zapala i jeździ.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 16vT - nie zapala

Post autor: Bichoń » 29 wrz 2014, 11:49

: ok2 :
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”