Kappa 2.4 tds - zacięte cięgno turbo

eddi87
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 09 wrz 2014, 19:56
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Kappa 2.4 tds - zacięte cięgno turbo

Post autor: eddi87 » 26 wrz 2014, 12:32

Witam, mam problem gdyż praktycznie teraz moja kappa jest wolnossaca, jakby turbo nie dmuchało po zatkaniu dłonią chodnicy i przegazowaniu ledwo wyczuwa się podmuch powietrza. Zauważylem że ciegno przy turbinie w ogóle się nie rusza czy to na postoju czy przegazowaniu do 4 tys. To może być powodem niesprawnosci? Oraz można naprawić czy tylko wymiana?

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.4 tds - zacięte cięgno turbo

Post autor: Bichoń » 26 wrz 2014, 21:03

eddi87 pisze: po zatkaniu dłonią chodnicy i przegazowaniu ledwo wyczuwa się podmuch powietrza.
Przy chłodnicy nie poczujesz przepływu powietrza, chyba że załączy się wentylator chłodnicy. Miałeś na myśli chwyt powietrza do układu dolotowego? Nie wiem gdzie on jest w TDS, ale w 16vT jest ukryty w nadkolu i nie za bardzo można tam przyłożyć rękę.
No ale nieruszające się cięgno sugeruje problem z gruszką - albo jest nieszczelna albo zastana.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 tds - zacięte cięgno turbo

Post autor: volf » 26 wrz 2014, 22:10

Chyba chodziło o chłodnicę powietrza czyli intercooler :)
Ta usterka pojawiła się nagle czy to po prostu świeży zakup :?:
KAPPA TDS & JTD

eddi87
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 09 wrz 2014, 19:56
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa 2.4 tds - zacięte cięgno turbo

Post autor: eddi87 » 26 wrz 2014, 22:22

Swieży zakup, chodzi o wyjście z itercoolera gdzie dochodzi rura która idzie do kolektora. Tam powinno imo dmuchać chyba że się mylę?

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 tds - zacięte cięgno turbo

Post autor: volf » 26 wrz 2014, 22:38

Powinno, nawet bez zdejmowania da się wyczuć twardniejący wąż idący do kolektora ssącego.
Czy masz jeszcze jakieś inne symptomy usterki, pojawia się check?
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12147
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 2.4 tds - zacięte cięgno turbo

Post autor: topcio » 26 wrz 2014, 23:34

Cięgno trzeba rozruszać, z lub bez demontażu turbiny. Pomocny może być środek w spreyu do czyszczenia EGR (EGR cleaner)
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

eddi87
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 09 wrz 2014, 19:56
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa 2.4 tds - zacięte cięgno turbo

Post autor: eddi87 » 26 wrz 2014, 23:45

Jest check engine w pon będę podpinał kabel. Żadnych innych objawów, odpala od strzała, nie dymi, nie szarpie tylko muł.
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2014, 17:37 przez eddi87, łącznie zmieniany 1 raz.

Red24
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 10 lip 2014, 15:22
Imię: Sid
Lokalizacja: ZłotaRyja

Re: Kappa 2.4 tds - zacięte cięgno turbo

Post autor: Red24 » 27 wrz 2014, 3:05

A może masz uwalony wtrysk sterujący? Względnie siłownik wyprzedzenia wtrysku.

Stawiam na wtrysk sterujący. Odepnij wtyczkę z pierwszego wtrysku (tylko jeden ma) i zmierz oporność . Powinna wynosić gdzieś około 100 Ohm

eddi87
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 09 wrz 2014, 19:56
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa 2.4 tds - zacięte cięgno turbo

Post autor: eddi87 » 27 wrz 2014, 10:53

Wtrysk stresujący wpłynie na pracę turbiny?

eddi87
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 09 wrz 2014, 19:56
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa 2.4 tds - zacięte cięgno turbo

Post autor: eddi87 » 27 wrz 2014, 12:21

Check znika po przegazowaniu do 2-2.5 tys. Wie ktoś jak rozruszać WG? Najprawdopodobniej mam cały czas otwarte. Samochód stał i się najprawdopodobniej zapieklo.

Red24
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 10 lip 2014, 15:22
Imię: Sid
Lokalizacja: ZłotaRyja

Re: Kappa 2.4 tds - zacięte cięgno turbo

Post autor: Red24 » 27 wrz 2014, 15:11

Wtrysk sterujący wpływa na dawkę paliwa... Weź miernik i sprawdź. Jeśli znika przy wzroście obrotów, stawiam na siłownik wyprzedzania wtrysku.

eddi87
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 09 wrz 2014, 19:56
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Post autor: eddi87 » 28 wrz 2014, 19:45

Za nic nie idzie ciegna ruszyć, na jalowym przy zwiększaniu obrotów powinno chodzić czy tylko pod obciążeniem?

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 tds - zacięte cięgno turbo

Post autor: volf » 28 wrz 2014, 20:27

Raczej pod obciążeniem, aczkolwiek nigdy tego tak nie badałem, zwłaszcza, że w pojedynkę nie da rady jednocześnie dodawać gazu i stać przy masce :)
Jak jest dostęp do wężyka idącego do mieszka (siłownika) to możesz przeprowadzić eksperyment-podłącz do mieszka jakieś powietrze pod ciśnieniem np. ze sprężarki czy nawet ręcznej pompki, przy maks. 2 barach powinno nastąpić otwarcie zaworu.
Ten brak mocy to jest na wszystkich biegach i zawsze czy jak? Kopci przy tym czy nie?
Zaglądałeś w ogóle do wlotu turbiny-jest tam jeszcze wirnik :lol:
KAPPA TDS & JTD

eddi87
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 09 wrz 2014, 19:56
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Post autor: eddi87 » 28 wrz 2014, 21:32

Po niedzieli spędzonej pod i nad lucyną oraz na szukaniu w sieci zauważyłem kilka spraw. Turbo na wyjściu z ic po zdjęciu węża dmucha, ciężko tak na czuja, lecz troszkę słabiej niż w ar 156 oraz od wyższych obrotów. Podobno w kappie tds turbo dmucha od 2.5 w ar od 1.8. Wbrew obiegowym opiniom rura ic-kolektor nie puchnie od ilości powietrza, lecz czy na pewno powinna? Ciegno wg na jałowym może uchylic się minimalnie że nie idzie tego wyczuć palcami. Wg w spoczynku imo jest zamknięte, chyba że się mylę, najprawdopodobniej u mnie tak jest gdyż porównując kilka turbo na zdjęciach, takich samych jak moja wszystkie mają cięgno pod tym samym kątem. W wg sprężyny zamyka a ciśnienie otwiera zawór upustowy w turbinie. Chyba że jest odwrotnie to mamy rozwiązanie.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 tds - zacięte cięgno turbo

Post autor: volf » 28 wrz 2014, 21:43

A to był w Alfie 156 silnik TDS, bo porównanie z jtd, jeszcze turbiny ze zmienną geometrią jest trochę bez sensu : zolta :
Co do puchnięcia to ciśnienie jest maks około 1 bara a w aucie czuć już dobrze ciąg gdzieś od 2000 obr na min.
Jednak, jeśli masz check i komunikat na infocenter o usterce silnika to bez odczytu błędów z ECU szkoda roboty i te porównania można sobie...
KAPPA TDS & JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”