Lybra SW 2.4 JTD - sprawdzenie półosi

grigor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 326
Rejestracja: 02 sty 2012, 19:27
Lokalizacja: Lublin

Lybra SW 2.4 JTD - sprawdzenie półosi

Post autor: grigor » 11 paź 2014, 21:54

Ostatnio Lybra przy jeździe ze stałą predkością/przyspieszaniu czasem wpada w dziwne wibracje. Efekt podobny do jazdy po kostce / linii ograniczającej na skraju drogi. Dzieje się to najczęściej na 5 biegu. Po odpuszczeniu gazu wibracje ustają.
Jako, że nie mam objawów wskazujących na usterkę sprzęgła/dwumasu moje podejrzenia kieruję w stronę półosi/przegubów. Rzeczy takie jak niewyważone koła i krzywe tarcze hamulcowe odpadają.
I tu pytanie. czy można zweryfikować stan półosi bez demontażu. Ewentualnie proszę o wskazówki na co zwrócić uwagę przy diagnozie. Nie chciałbym się pomylić bo koszt dość spory :|
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Może ktoś to już przerabiał.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes

sel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 25 paź 2009, 8:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Lybra SW 2.4 JTD - sprawdzenie półosi

Post autor: sel » 12 paź 2014, 7:10

Obstawiam przegub wewnętrzny.Bierzesz ręką za półoś przy przegubach i szarpiąc w różne strony(pomijając luz wzdłużny) nie powinno być wyczuwalnego luzu,lub trzymając za przegub próbujesz obracać półosią ,wtedy to już w ogóle nie powinno być luzu .
Lancia Lybra 1.9JTD 2000r.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Lybra SW 2.4 JTD - sprawdzenie półosi

Post autor: volf » 12 paź 2014, 11:55

KAPPA TDS & JTD

grigor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 326
Rejestracja: 02 sty 2012, 19:27
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra SW 2.4 JTD - sprawdzenie półosi

Post autor: grigor » 12 paź 2014, 13:05

volf pisze:Grigor-przeglądałeś ten temat http://forum.lanciapolska.org/viewtopic ... 08&t=34194
Nie trafiłem na tej wątek. Dzięki.
Jeszcze jedno pytanie: czy przeguby wewnętrzne są jednakowe w 1.9 JTD i 2.4 JTD? Ewentualnie jakie powinny być w 2.4 JTD 150KM. Jak na allegro patrzę to widzę różne rodzaje homokinetyczne, krzyżakowe. Jakie powinny być 2.4 JTD 150KM?
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1347
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jjash » 12 paź 2014, 16:35

Tripody. Oczywiscie jesli mowimy o przegubie w kielichu. Looknij do autosklep24. Tam maja, a przynajmniej mieli.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

grigor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 326
Rejestracja: 02 sty 2012, 19:27
Lokalizacja: Lublin

Re:

Post autor: grigor » 12 paź 2014, 19:04

jjash pisze:Tripody. Oczywiscie jesli mowimy o przegubie w kielichu. Looknij do autosklep24. Tam maja, a przynajmniej mieli.
Dzisiaj sprawdzałem na kanale i na dłuższej półosi (prawej) jest wyczuwalny spory luz. Chwytając jedna ręką za kielich a drugą za półośkę przy kole i kręcąc słychać nawet postukiwanie. Także najprawdopodobniej to ten przegub. Z lewej strony też jest luz ale znacznie mniejszy.
Także pozostaje szukać przegubów w dobrej cenie. Ciekawe czy wystarczy wymiana przegubu krzyżaka czy trzeba będzie szukać półosi :|
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1347
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jjash » 13 paź 2014, 13:45

Grigor, najpierw zamow tripody. Dwa. Bo na dwie osie, skoro masz na dwóch luz. Rozbierz poloski i oszacuj zniszczenia. Problem w tym, ze uszkodzony tripod zlobi kanaly w kielichu. Jak zamontujesz nowe tripody do kielicha z takimi rysami to będziesz miec nadal odczuwalne drżenia. Oczywiście w duzo mniejszy sposob. Niestety, ten element (triood) jest jakis slabawy, zas kielich z poloska drogi. No i tu jest wic.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”