Jakikolwiek problem z potencjometrem gazu jest sygnalizowany checkiem i błąd zapisywany jest w pamięci ECU, więc
diagnoza prosta...
Kappa JTD - silnik lekko szarpie
Re: Kappa JTD - silnik lekko szarpie
KAPPA TDS & JTD
- kornel_95
- Klubowicz
- Posty: 1128
- Rejestracja: 13 cze 2011, 21:38
- Imię: Kornel
- Lokalizacja: Nakło Nad Notecią
Re: Kappa JTD - silnik lekko szarpie
No nie wiem czy każdy.. Bo do niczego nie mogę się już przyczepić przy naszym jtd który ma to już od samego początkuvolf pisze:Jakikolwiek problem z potencjometrem gazu jest sygnalizowany checkiem i błąd zapisywany jest w pamięci ECU, więc
diagnoza prosta...
JEST
Lancia Thema SW 2.0 turbo
BYŁA
Lancia Lybra 1.9JTD
Lancia Kappa 2.4jtd
Alfa Romeo 166 3.0 Sportronic
Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic
Lancia Thema SW 2.0 turbo

BYŁA
Lancia Lybra 1.9JTD
Lancia Kappa 2.4jtd
Alfa Romeo 166 3.0 Sportronic
Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic
Re: Kappa JTD - silnik lekko szarpie
Przecież masz tam jeszcze dodatkowo podglad napięć na poszczególnych ścieżkach (są2) przy danym wciśnięciu w % więc można to sobie sprawdzić...
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa JTD - silnik lekko szarpie
Na tej mniejszej w 'łapie' mocowanej do silnika da się zauważyć luz, który nie wygląda za dobrze.Ramzes_II pisze:A ja bym sprawdził i wymienił poduszki silnika te u góry przy rozrządzie które odpowiadają za utrzymywanie silnika by się nie kołysał przód - tył.
Ta druga w mocowaniu do nadwozia zachowuję się dużo lepiej.
Czy da się tą tuleję wymienić bez demontowania całej 'łapy'?
Jeśli trzeba ją całą odkręcić to jak bardzo to jest pracochłonne?
Re: Kappa JTD - silnik lekko szarpie
Oczywiście, że się da jest trochę dłubania ale zawsze szybciej niż demontować całą łape. Ja robiłem tak:
1-demontaż łapy mocującej silnik do nadkola,
2-wyciąłem część tulei majzlem, prętem pozostałą część przeciąłem brzeszczotem i wybiłem resztę
3-musisz zrobić sobie "wciągacz"
odpowiednio duża podkładka (może to być płaskownik) z otworem na środku fi min. jak w tulei, owa podkładka musi oprzeć się o gniazdo tulei od strony silnika.
4- druga podkładka średnicy mniejszej niż średnica tulei, też z otworem.
5- dobierasz śrubę o średnicy otworu tulei chyba 10 lub 12, długość musisz dobrać tak, aby nie było wiele luzu. Od strony silnika nakrętka.
6-Smar w gniazdo i skręcasz pilnując, żeby nie skosowało. Niema wiele miejsca więc po kilku obrotach "wciśnięciu" tulei, trzeba podłożyć podkładki i dalej kręcić, aż tuleja będzie na swoim miejscu.
Chyba opisanie tej procedury było trudniejsze niż ta cała robota.
Pozdrawiam
1-demontaż łapy mocującej silnik do nadkola,
2-wyciąłem część tulei majzlem, prętem pozostałą część przeciąłem brzeszczotem i wybiłem resztę
3-musisz zrobić sobie "wciągacz"

4- druga podkładka średnicy mniejszej niż średnica tulei, też z otworem.
5- dobierasz śrubę o średnicy otworu tulei chyba 10 lub 12, długość musisz dobrać tak, aby nie było wiele luzu. Od strony silnika nakrętka.
6-Smar w gniazdo i skręcasz pilnując, żeby nie skosowało. Niema wiele miejsca więc po kilku obrotach "wciśnięciu" tulei, trzeba podłożyć podkładki i dalej kręcić, aż tuleja będzie na swoim miejscu.
Chyba opisanie tej procedury było trudniejsze niż ta cała robota.
Pozdrawiam