Kappa JTD - silnik lekko szarpie

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa JTD - silnik lekko szarpie

Post autor: volf » 05 paź 2014, 22:48

Jakikolwiek problem z potencjometrem gazu jest sygnalizowany checkiem i błąd zapisywany jest w pamięci ECU, więc
diagnoza prosta...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
kornel_95
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1128
Rejestracja: 13 cze 2011, 21:38
Imię: Kornel
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Kappa JTD - silnik lekko szarpie

Post autor: kornel_95 » 05 paź 2014, 22:53

volf pisze:Jakikolwiek problem z potencjometrem gazu jest sygnalizowany checkiem i błąd zapisywany jest w pamięci ECU, więc
diagnoza prosta...
No nie wiem czy każdy.. Bo do niczego nie mogę się już przyczepić przy naszym jtd który ma to już od samego początku
JEST

Lancia Thema SW 2.0 turbo :)
BYŁA
Lancia Lybra 1.9JTD
Lancia Kappa 2.4jtd
Alfa Romeo 166 3.0 Sportronic
Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa JTD - silnik lekko szarpie

Post autor: volf » 05 paź 2014, 23:00

Przecież masz tam jeszcze dodatkowo podglad napięć na poszczególnych ścieżkach (są2) przy danym wciśnięciu w % więc można to sobie sprawdzić...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1389
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Re: Kappa JTD - silnik lekko szarpie

Post autor: Luckyy » 17 paź 2014, 9:10

Ramzes_II pisze:A ja bym sprawdził i wymienił poduszki silnika te u góry przy rozrządzie które odpowiadają za utrzymywanie silnika by się nie kołysał przód - tył.
Na tej mniejszej w 'łapie' mocowanej do silnika da się zauważyć luz, który nie wygląda za dobrze.
Ta druga w mocowaniu do nadwozia zachowuję się dużo lepiej.

Czy da się tą tuleję wymienić bez demontowania całej 'łapy'?
Jeśli trzeba ją całą odkręcić to jak bardzo to jest pracochłonne?
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

merbart
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 201
Rejestracja: 15 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

Re: Kappa JTD - silnik lekko szarpie

Post autor: merbart » 17 paź 2014, 9:50

Oczywiście, że się da jest trochę dłubania ale zawsze szybciej niż demontować całą łape. Ja robiłem tak:
1-demontaż łapy mocującej silnik do nadkola,
2-wyciąłem część tulei majzlem, prętem pozostałą część przeciąłem brzeszczotem i wybiłem resztę
3-musisz zrobić sobie "wciągacz" ;-) odpowiednio duża podkładka (może to być płaskownik) z otworem na środku fi min. jak w tulei, owa podkładka musi oprzeć się o gniazdo tulei od strony silnika.
4- druga podkładka średnicy mniejszej niż średnica tulei, też z otworem.
5- dobierasz śrubę o średnicy otworu tulei chyba 10 lub 12, długość musisz dobrać tak, aby nie było wiele luzu. Od strony silnika nakrętka.
6-Smar w gniazdo i skręcasz pilnując, żeby nie skosowało. Niema wiele miejsca więc po kilku obrotach "wciśnięciu" tulei, trzeba podłożyć podkładki i dalej kręcić, aż tuleja będzie na swoim miejscu.
Chyba opisanie tej procedury było trudniejsze niż ta cała robota.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”