Thesis 2.0 - jakie ciśnienie doładowania turbo?
Thesis 2.0 - jakie ciśnienie doładowania turbo?
Hej.Mam dołożone zegary od turbo i ciśnienia oleju.No i turbina pompuje mi do 1.4 a czasami nawet do 1.5 bara.....Wydaje mi się to troszkę dużo no i dodatkowo to obniżenie mocy o jakieś 30KM, na hamowni mówili że te konie znikły dlatego że turbo za wysoko pompuje........
Turbina zakładana regenerowana,silnik po remoncie.Macie jakieś pomysły?? Po ostatniej hamowni zmieniłem przepływkę na nową oryginalną i wykres dalej lekko faluje i moc niższa niż seria.Myślę jeszcze, że może to wina tłumika końcowego....ale czy może to zabrać aż 20% koników????i powodować dmuchanie turbiny na takim poziomie???
Czy może w 2.0T właśnie tak turbina dmucha??
Macie jakieś pomysły??
Turbina zakładana regenerowana,silnik po remoncie.Macie jakieś pomysły?? Po ostatniej hamowni zmieniłem przepływkę na nową oryginalną i wykres dalej lekko faluje i moc niższa niż seria.Myślę jeszcze, że może to wina tłumika końcowego....ale czy może to zabrać aż 20% koników????i powodować dmuchanie turbiny na takim poziomie???
Czy może w 2.0T właśnie tak turbina dmucha??
Macie jakieś pomysły??
Ostatnio zmieniony 22 paź 2014, 22:08 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: [km] kilometry to nie [KM] konie mechaniczne!!!
Powód: [km] kilometry to nie [KM] konie mechaniczne!!!
było:Talbot solara1.6......126P 86r.....mazda323 92r
jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów

jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów

Re: Thesis 2.0 - jakie ciśnienie doładowania turbo?
Turbo ładuje jak szalone wartość jakaś kosmiczna- sprawdź ciśnieniowy regulator otwarcia zaworu upustowego spalin w turbinie- lub masz zablokowany zawór w pozycji zamkniętej i turbina dostaje wszystko. Jeszcze może urwana jest rurka między kolektorem dolotowym a zaworem. Spekuluję- ale warto sprawdzić. A co do ciśnienia, nie wierzę, że w seryjnym silniku będzie więcej niż 0,8bara. Oczywiście, ze jak silnik dostaje straszne ilości powietrza do niedopasowanej dawki paliwa to traci na mocy... Generalnie skacze temperatura i może wypalić co nieco w silniku. Tyle z teorii tego typu konstrukcji- pod maskę Thesis 2.0T nie zaglądałem, może być co najwyżej więcej elektroniki tylko.
Jeśli turbo masz po regeneracji to także mogli skrócić cięgno otwierające zawór na regulacji.
Polecam w takim wypadku podjechać do mechanika, który wie jak działa turbodoładowany silnik żeby zajrzał czy coś nie tak jest z ustawieniem, zaworu.
Przy silnikach turbo- cały układ wydechowy możesz wyrzucić i nie powinien nic stracić na mocy. To nie jest silnik wolnossący. Ewentualnie, jeśli zamontowałeś jakiś malutki tłumik, który "dławi" przepływ, ale nie aż 20%. Jak masz założone coś o podobnych średnicach czy z silnika o podobnych pojemnościach czy osiągach- nie powinno powodować jakichkolwiek zmian.
Oczywiście, jeśli ta wartość doładowania którą podajesz jest prawdziwa, bo to różnie bywa ze wskaźnikami.
Ale tylko tyle mogę powiedzieć spekulując na temat tego co powiedziałeś, zwracam tylko uwagę co może być nie tak, a nie musi.
Uff, no to rozprawkę napisałem.
Jeśli turbo masz po regeneracji to także mogli skrócić cięgno otwierające zawór na regulacji.

Przy silnikach turbo- cały układ wydechowy możesz wyrzucić i nie powinien nic stracić na mocy. To nie jest silnik wolnossący. Ewentualnie, jeśli zamontowałeś jakiś malutki tłumik, który "dławi" przepływ, ale nie aż 20%. Jak masz założone coś o podobnych średnicach czy z silnika o podobnych pojemnościach czy osiągach- nie powinno powodować jakichkolwiek zmian.
Oczywiście, jeśli ta wartość doładowania którą podajesz jest prawdziwa, bo to różnie bywa ze wskaźnikami.


Uff, no to rozprawkę napisałem.

Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ
Re: Thesis 2.0 - jakie ciśnienie doładowania turbo?
Nie jestem pewien, ale w benzynowcu podobnie jak w Dieslu powinien być czujnik doładowania, czyż nie?
Zatem sprawdź MESem czy aby te wartości odczytane z tego wskaźnika pokrywają się z tymi podawanymi z fabrycznego czujnika (o ile takowy jest).
Poza tym nie powinno wyrzucić błędu przeładowania podobnie jak w JTD w przypadku zbyt dużej wartości doładowania?
Zatem sprawdź MESem czy aby te wartości odczytane z tego wskaźnika pokrywają się z tymi podawanymi z fabrycznego czujnika (o ile takowy jest).
Poza tym nie powinno wyrzucić błędu przeładowania podobnie jak w JTD w przypadku zbyt dużej wartości doładowania?
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12139
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Thesis 2.0 - jakie ciśnienie doładowania turbo?
Przy takim doładowaniu powinna iść jak wściekła a nie tracić 20% mocy. Tak, w pierwszej kolejności sprawdź układ sterownia doładowaniem.
Re: Thesis 2.0 - jakie ciśnienie doładowania turbo?
Czym jest owy regulator upustowy spalin w turbinie??czy tutaj masz na myśli ten zawór DV,BLOW OFF????Jeśli tak to jak to można sprawdzić??Młody_H pisze:Turbo ładuje jak szalone wartość jakaś kosmiczna- sprawdź ciśnieniowy regulator otwarcia zaworu upustowego spalin w turbinie- lub masz zablokowany zawór w pozycji zamkniętej i turbina dostaje wszystko. Jeszcze może urwana jest rurka między kolektorem dolotowym a zaworem. Spekuluję- ale warto sprawdzić. A co do ciśnienia, nie wierzę, że w seryjnym silniku będzie więcej niż 0,8bara. Oczywiście, ze jak silnik dostaje straszne ilości powietrza do niedopasowanej dawki paliwa to traci na mocy... Generalnie skacze temperatura i może wypalić co nieco w silniku. Tyle z teorii tego typu konstrukcji- pod maskę Thesis 2.0T nie zaglądałem, może być co najwyżej więcej elektroniki tylko.
Jeśli turbo masz po regeneracji to także mogli skrócić cięgno otwierające zawór na regulacji.Polecam w takim wypadku podjechać do mechanika, który wie jak działa turbodoładowany silnik żeby zajrzał czy coś nie tak jest z ustawieniem, zaworu.
Przy silnikach turbo- cały układ wydechowy możesz wyrzucić i nie powinien nic stracić na mocy. To nie jest silnik wolnossący. Ewentualnie, jeśli zamontowałeś jakiś malutki tłumik, który "dławi" przepływ, ale nie aż 20%. Jak masz założone coś o podobnych średnicach czy z silnika o podobnych pojemnościach czy osiągach- nie powinno powodować jakichkolwiek zmian.
Oczywiście, jeśli ta wartość doładowania którą podajesz jest prawdziwa, bo to różnie bywa ze wskaźnikami.Ale tylko tyle mogę powiedzieć spekulując na temat tego co powiedziałeś, zwracam tylko uwagę co może być nie tak, a nie musi.
![]()
Uff, no to rozprawkę napisałem.
Wskaźnik posiadam autogauge imontowala mi go firma która tuninguje auta więc myślę że wiedzą co robią

było:Talbot solara1.6......126P 86r.....mazda323 92r
jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów

jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów

- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Thesis 2.0 - jakie ciśnienie doładowania turbo?
Witam. Zawór westgate przy turbinie.Przy turbinie gruszka(actuator) do niej idzie wężyk sprawdź czy umarł actuator tzn ma być szczelny.Jak dmuchnisz w wężyk powinien otworzyć wg.ewentualnie pierburg do sprawdzenia oraz wężyki pod maską. Ustawienie cięgna actuator zwaor wg. W kappie w peeku jest 1,2bara stałego 1.1bara.Thesis ma mniejsze turbo więc pewnie jest niższe.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Thesis 2.0 - jakie ciśnienie doładowania turbo?
kond243 pisze:Witam. Zawór westgate przy turbinie.Przy turbinie gruszka(actuator) do niej idzie wężyk sprawdź czy umarł actuator tzn ma być szczelny.Jak dmuchnisz w wężyk powinien otworzyć wg.ewentualnie pierburg do sprawdzenia oraz wężyki pod maską. Ustawienie cięgna actuator zwaor wg. W kappie w peeku jest 1,2bara stałego 1.1bara.Thesis ma mniejsze turbo więc pewnie jest niższe.
Chodzi o ten wężyk który idzie do N75???Czyli jak w niego dmuchnę to powinno być szczelnie??czy powinna ta gruszka otworzyć się wtedy??Na wolnych obrotach wytwarza się podciśnienie i na zegarach skala wychodzi na minus.
było:Talbot solara1.6......126P 86r.....mazda323 92r
jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów

jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów

- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Thesis 2.0 - jakie ciśnienie doładowania turbo?
Tak o ten wężyk dmuchnąć musisz około pół bara wtedy się otworzy. Ewentualnie czy n75 ma dobrze podpięte wężyki. po kolorach dojdziesz czerwyny od muszli turbiny niebieski do actuatora zostaje trzeci do dolotu przed turbo.Na wolnych powinno być -0,6 0,7 bara. Silnik wtedy robi podciśnienie zamknięta przepustnica.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Thesis 2.0 - jakie ciśnienie doładowania turbo?
Podciśnienie takie właśnie jest -0.6 bara.....a co do kolorów to takowych niestety nie makond243 pisze:Tak o ten wężyk dmuchnąć musisz około pół bara wtedy się otworzy. Ewentualnie czy n75 ma dobrze podpięte wężyki. po kolorach dojdziesz czerwyny od muszli turbiny niebieski do actuatora zostaje trzeci do dolotu przed turbo.Na wolnych powinno być -0,6 0,7 bara. Silnik wtedy robi podciśnienie zamknięta przepustnica.

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
było:Talbot solara1.6......126P 86r.....mazda323 92r
jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów

jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów

- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Thesis 2.0 - jakie ciśnienie doładowania turbo?
Kurcze w Kapiie jest inaczej ciężko. Poszukaj wężyka który idzie od turbo lub z kolektora ssacego do n 75. i tego który idzie od dolotu przed turbo. Zrób prosty test omiń n75 musisz złączyć ten od kolektora i ten od actuatora i zobacz co się dzieje powinna lądować do 06,07bara jeśli dalaj na maksa będzie lądować to problem w actuatorze lub cięgno do wg. Podaj nr tel na pw.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Thesis 2.0 - jakie ciśnienie doładowania turbo?
Dzięki kond243 za pomoc,pomogłeś mi bardzo
Bylem właśnie w warsztacie ktory regeneruje turbiny i tylko turbinami sie zajmują i po sprawdzeniu wszystkiego powiedzieli że turbina i n75 działają jak należy a cały problem leży w sterowniku silnika.Doradził też podmiankę oryginalnego boscha DV na jakiś inny metalowy zamiennik(chociaż nie mam pojęcia co ma to wspólnego z turbiną)
A więc wszystko wskazuje na to że problem w programie.

A więc wszystko wskazuje na to że problem w programie.
było:Talbot solara1.6......126P 86r.....mazda323 92r
jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów

jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów

- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Thesis 2.0 - jakie ciśnienie doładowania turbo?
Nie ma za co
Umów się z tym panem przez tel. rozwiąże problem
A dv Założ z firmy Properfect. nie jest drogi a działa i dobrze trzyma ciśnienie.


Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Thesis 2.0 - jakie ciśnienie doładowania turbo?
W thesisie standardowe ciśnienie doładowania to 0,7 bara. W overbooscie 0.9-1 bar.
Jeżeli masz 1,4-1,5 to ta turbina - gt2052 jest na granicy wytrzymałości/ możliwości.
Jeżeli chodzi o podłączenie selenoidu to jest ono tożsame z kappa. W celu sprawdzenia proszę sprawdzić temat :http://forum.lanciapolska.org/viewtopic ... 10&t=51107
podłączenie między elementami jest właśnie takie jak na rysunku.
Zawór może dziać, ale możesz mieć kopniętą gruszę od westgata - membrana poszła i nie reaguje na podciśnienie/nadciśnenie.
Genralnie jeżeli samochód przeładowuje aż tak a program na którym jeździsz nie wywala żadnego błędu to jest to program do du...y ponieważ zdjął on oryginalnie ustawione zabezpieczenie przed przeładowaniem. U mnie jak grucha pękła to odrazu wszedł w tryb awaryjny i ograniczył dawkę paliwa.
Grucha jeżeli będą wymieniać przy regeneracji turbo pamiętaj że ma się otwierać przy 0,5-0,6 bara. Jest sporo gruch które otwierają się przy 1bar, a w takim przypadku komputer nie da rady sterować ciśnieniem doładowania.
Wracając do samego programu w ECU to historia w thesisie jest taka sama jak z mojego śledztwa w kappie. Otóż programy z początku lat produkcji są bardziej agresywne. Mam komputer 2003 i 2006r. Ten pierwszy (rocznik mego auta) dużo lepiej się zbiera na wysokich i ciut lepiej przy niskich. Nowszy program z 2006 jest bardziej płynny.
Obecnie mam program z Holandii (220KM/365Nm) ten bardziej jest podobny w rozwijaniu mocy do programu z 2006 roku. Samochód zdecydowanie lepiej idzie, a głównie to czuć przy wyższych prędkościach.
Jeżeli masz 1,4-1,5 to ta turbina - gt2052 jest na granicy wytrzymałości/ możliwości.
Jeżeli chodzi o podłączenie selenoidu to jest ono tożsame z kappa. W celu sprawdzenia proszę sprawdzić temat :http://forum.lanciapolska.org/viewtopic ... 10&t=51107
podłączenie między elementami jest właśnie takie jak na rysunku.
Zawór może dziać, ale możesz mieć kopniętą gruszę od westgata - membrana poszła i nie reaguje na podciśnienie/nadciśnenie.
Genralnie jeżeli samochód przeładowuje aż tak a program na którym jeździsz nie wywala żadnego błędu to jest to program do du...y ponieważ zdjął on oryginalnie ustawione zabezpieczenie przed przeładowaniem. U mnie jak grucha pękła to odrazu wszedł w tryb awaryjny i ograniczył dawkę paliwa.
Grucha jeżeli będą wymieniać przy regeneracji turbo pamiętaj że ma się otwierać przy 0,5-0,6 bara. Jest sporo gruch które otwierają się przy 1bar, a w takim przypadku komputer nie da rady sterować ciśnieniem doładowania.
Wracając do samego programu w ECU to historia w thesisie jest taka sama jak z mojego śledztwa w kappie. Otóż programy z początku lat produkcji są bardziej agresywne. Mam komputer 2003 i 2006r. Ten pierwszy (rocznik mego auta) dużo lepiej się zbiera na wysokich i ciut lepiej przy niskich. Nowszy program z 2006 jest bardziej płynny.
Obecnie mam program z Holandii (220KM/365Nm) ten bardziej jest podobny w rozwijaniu mocy do programu z 2006 roku. Samochód zdecydowanie lepiej idzie, a głównie to czuć przy wyższych prędkościach.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt
Thesis 20vt
Re: Thesis 2.0 - jakie ciśnienie doładowania turbo?
Czy gruszke mozna nabyc jak samodzielny element, czy moze sa jakies zestawy naprawcze, do 2.0 T.?
Re: Thesis 2.0 - jakie ciśnienie doładowania turbo?
Niestety gruszka od thesisa jest stosowana tylko w thesisie. Trzeba znaleźć podobną i zainstalować ją do łapy od starej gruszki.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt
Thesis 20vt