Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

Awatar użytkownika
wujaszek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 16 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Wołomin

Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

Post autor: wujaszek » 21 gru 2014, 19:54

Hej! Od dłuższego czasu posiadam kappę 2.0 155KM ze skrzynią Power Drive.Od samego
początku denerwuje mnie zbyt mały moment obrotowy przy ruszaniu z miejsca.Nie lubię (czasami)
gazować i staram się ruszać na jak najniższych obrotach skutkiem czego często silnik gaśnie zwłaszcza w mieście.
Wiadomo...1,5tony robi swoje.Zaznaczam,że z silnikiem na 200% wszystko OK.
Stąd moje pytanie:Jak sprawa ma się do 2.4? Nigdy nie jeździłem kappą z tym silnikiem.
Jakie wrażenia z jazdy porównując te dwa motory (nie chodzi mi o spalanie)
Porównując teoretycznie 2.0 przy 1500obr/min ma 140Nm a 2.4 200Nm
Myślę,że to sporo...Jak sprawa ma się w praktyce? ;)
Lancia Kappa 2.0 20V 1996r LPG

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa 2.0 vs 2.4

Post autor: rob_76 » 21 gru 2014, 21:13

Powiem tak - też zazwyczaj nie ruszam z wysokich obrotów, a jeszcze nie udało mi się Jej zdławić... :D W praktyce tak gdzieś właśnie pomiędzy 1300 - 1800 n/min... A jak się postaram, to i przy 1k nie ma problemu :lol: Elastyczność tego silnika (2.4 VIS) jest więcej niż zadowalająca - przynajmniej mnie... ;)
Pozdrawiam
R.
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 vs 2.4

Post autor: marceli » 21 gru 2014, 21:23

Pomału puszczając sprzęgło ruszy i na wolnych obr.Oczywiście na równym.Ale to tak dla testu kiedyś próbowałem.

Normalnie daję lekko ponad 1000 i ruszam bez problemu.

Powiem tak ,do tej masy słabszego bym nie wziął i cieszę się że akurat mam 2.4 ,oczywiście z wolnossących benzyniaków.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

Post autor: Borek » 21 gru 2014, 21:30

ja miałem porównanie 2,0turbo i (gościnnie) 2,4. Na mojej turbinie ruszanie bez gazu jest bardzo powolne, ale to może wina zmęczonej dwumasy, ruszanie od 1000 w górę to generalnie nie problem. Zwykle ruszam od 2000 bo lubię dynamikę.
Jak raz zasiadłem w 2,4 (w pewnym warsztacie) to w sumie się zastanawiałem czy to nie diesel, ale to była benzyna na 100%. Ruszyłem na samym sprzęgle bez jakiejś przesadnej ostrożności i mi nie zgasła, tak ładnie pociągnęła.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

Post autor: rob_76 » 21 gru 2014, 22:31

Fakt - można i na wolnych, puszczając samo sprzęgło i nie dotykając gazu - ale rzeczywiście na równym i z dużym wyczuciem...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

Post autor: Maniak » 21 gru 2014, 22:41

Według mnie, ruszanie obydwoma pojemnościami jest podobne. : yesyes :
Różnica jest dopiero w dynamicznej jeździe przy obrotach ponad 4000.
A jeszcze myślę, że dopiero prędkość rzędu max ma tu znaczenie. : gafa :
Przecież to tylko i zaledwie 20 kuni różnicy :lol:
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

Post autor: rob_76 » 21 gru 2014, 22:49

Maniak pisze:Według mnie, ruszanie obydwoma pojemnościami jest podobne [...] Przecież to tylko i zaledwie 20 kuni różnicy :lol:
No chyba nie do końca... ;) Za dynamiczne ruszanie odpowiada moment obrotowy, a nie moc... A 2.4 ma tego zdecydowanie więcej w ogóle, a co za tym idzie, i niżej... :)
Za to moc przekłada się na prędkość maksymalną - tak w uproszczeniu...
Pzdr.
R.
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

Post autor: Maniak » 21 gru 2014, 23:03

No może i tak jest, biorę pod uwagę moje odczucie poruszając się obiema pojemnościami.
Wynika z tego, że mój 2.4 już się kończy 8-O a nie wygląda :lol:
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

Post autor: rob_76 » 21 gru 2014, 23:13

A może po prostu w 2.0 dodawałeś nieświadomie więcej gazu przy starcie...?
;)
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
wujaszek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 16 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Wołomin

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

Post autor: wujaszek » 22 gru 2014, 1:13

Borek pisze:Jak raz zasiadłem w 2,4 (w pewnym warsztacie) to w sumie się zastanawiałem czy to nie diesel, ale to była benzyna na 100%. Ruszyłem na samym sprzęgle bez jakiejś przesadnej ostrożności i mi nie zgasła, tak ładnie pociągnęła.
I to by miało pokrycie w teorii. 2.4 i 2.4tds mają bardzo zbliżony początkowy moment obrotowy. A jak dla mnie ruszanie dezlem to baaajka. Normalnie to i nie mam problemów z ruszaniem na obrotach biegu jałowego ale jeżdżąc po Warszawie z kompletem pasażerów to żeby płynnie ruszyła to tak z 1500 to minimum-co mnie wkurza.Obserwując inne auta to widzę,że mało kto tak rusza.
Może jeszcze ktoś potwierdzi wyższość 2.4? Bo po głowie mi już chodzi podmianka... : gafa :
Lancia Kappa 2.0 20V 1996r LPG

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

Post autor: rob_76 » 22 gru 2014, 1:39

To nad czym się tu zastanawiać...? Swap'uj, tym bardziej, że te silniki różnią się (o ile wiem) tylko pojemnością - powinny pasować wprost... A zawsze można wrócić do oryginału... Oczywiście o ile finanse pozwalają... ;)
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

Post autor: Maniak » 22 gru 2014, 1:59

No nie tylko pojemnościami, blok, wał, korby, tłoki.
Ale to nic nie ma przeciwko przekładce, pasi jak ta lala. Nawet kompa nie trza stroić, wszystko działa.
Temat przerabiałem, jest : ok2 :
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

Post autor: rob_76 » 22 gru 2014, 2:17

Maniak pisze:No nie tylko pojemnościami, blok, wał, korby, tłoki.
Ale to nic nie ma przeciwko przekładce, pasi jak ta lala. Nawet kompa nie trza stroić, wszystko działa
No jasne, że wewnątrz różnice są (bo muszą przecież... :D )! Mi chodziło właśnie, że da się je wprost przełożyć - bez cudowania... : ok2 :
Pzdr.
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

Post autor: Maniak » 22 gru 2014, 5:47

rob_13376 pisze:
Maniak pisze:No nie tylko pojemnościami, blok, wał, korby, tłoki.
Ale to nic nie ma przeciwko przekładce, pasi jak ta lala. Nawet kompa nie trza stroić, wszystko działa
No jasne, że wewnątrz różnice są (bo muszą przecież... :D )! Mi chodziło właśnie, że da się je wprost przełożyć - bez cudowania... : ok2 :
Pzdr.
Wszystko : ok2 : nawet osprzęt ten sam, tylko portki, wydech 5 rurek w 2.4 nieco dłuższy : ok2 :
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

Post autor: grzesiekj23 » 22 gru 2014, 8:44

Ja też miałem dylemat przy zakupie,2.0 czy 2.4, ale jak się przejechałem 2.4 - zniknął błyskawicznie. Co do ruszania to nawet z dwójki można ruszyć na lekkim gazie. Ogólnie silnik naprawdę elastyczny i w zupełności wystarczający do takich gabarytów auta. Choć nie ukrywam, że z powodu cięższej nogi przydało by się coś większego pod maską :)
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”