Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

Post autor: Borek » 24 gru 2014, 9:56

Przełożenia nie zależą od faceliftingu, a ogólnie to wygląda tak. Dyferencjały:
- 57/16 (standardowy w większości) - 2,0 comfort drive (przed i po lifcie), 16vt, 20vt, 2,4 (przed i po lifcie), 2,4td na rynek francuski oraz 2,4jtd (wszystkie),
- 63/16 (skrócony) - 2,0 power drive (przed i po lifcie), 2,4td na inne rynki,
- 53/17 (wydłużony) - 3,0v6 (przed i po lifcie),
- 75/22x55/56 - 3,0v6 automat (ZF przed i po lifcie), to jest przełożenie krótsze niż w 3,0 manual ale wciąż dłuższe niż w standardowym dyfrze,
- 61/23 - 2,0 automat po lifcie (skrzynia Aisin), sporo dłuższy niż wszystkie powyższe,
- 69/26 - 2,4 automat po lifcie (skrzynia Aisin), jak wyżej, ale ciut krótszy niż 2,0 automat,
Dodatkowo w niektórych mocniejszych - wiskotyczny LSD, ale on chyba nie zmienia przełożeń.

Skrzynie manualne:
- V bieg 0,707 - najdłuższa skrzynia dla 2,4td i 2,4jtd,
- V bieg 0,763 - nieco krótsza dla francuskich 2,4td,
- V bieg 0,811 - "standardowa" dla 2,0 comfort drive (przed i po lifcie), 16vt, 20vt,
- V bieg 0,914 - "skrócona" dla 2,0 power drive (przed i po lifcie), 2,4 (przed i po lifcie), 3,0V6 (przed i po lifcie, ale tutaj skrzynia ma ciut dłuższy bieg I),
W każdym manualu bieg wsteczny jest taki sam - 3,545.

Skrzynie automatyczne:
- ZF, IV bieg 0,742 - 3,0V6 przed i po lifcie,
- Aisin, IV bieg 0,982 (a więc krótsza niż ZF) - benzyniaki 2,0 i 2,4

Z tego wynika, że gdyby wszystkie ustawić według najniższych obrotów na najwyższym biegu, to mamy taką kolejność:
3,0v6 auto < 2,0 auto < 2,4 auto < 2,4jtd < 2,4td dla Francji < 2,4td reszta < 2,0 comfort drive, 16vt i 20vt < 3,0v6 < 2,4 < 2,0 power drive


Przepraszam za długiego posta, oto banan dla porównania:
Obrazek
:D
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
wujaszek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 16 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Wołomin

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

Post autor: wujaszek » 24 gru 2014, 11:26

Informacje bezcenne : brawo :
A ja zawsze myślałem,że w automacie są wyższe obroty w porównaniu z manualem przy tej samej prędkości...
Lancia Kappa 2.0 20V 1996r LPG

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

Post autor: Borek » 24 gru 2014, 14:09

Gdyby biegi były takie same w manualu i w automacie, to w automacie faktycznie brakłoby najwyższego biegu. Tymczasem w automacie jest, jak widać, dużo mniejsze przełożenie dyferencjału (czyli jest "dłuższy"), a poza tym w ZF bieg IV jest znacznie dłuższy niż bieg V w manualnych benzynach. Automat Aisina w mniejszych benzyniakach ma najkrótszy bieg ostatni ze wszystkich skrzyń, ale przechodzi to przez "najdłuższy" dyferencjał. Przez to właśnie na kołach wychodzi to co na końcu.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

Post autor: rob_76 » 25 gru 2014, 3:55

Pięknie podane dane - tylko korzystać, jak poterzeba : ok2 : : ! :
Niemniej wydaje mi się, że gdyby wprost dodać bieg szósty do istniejących pięciu (jako swoisty overdrive - economiser), to można by obniżyć obroty o co najmniej 600 - 800/min. (a może nawet i 1000?), co skutecznie zmniejszyłoby "spożycie" na autostradzie... Tym bardziej, że moment obrotowy osiąga >= 200Nm w przedziale 2250 - 6100... Nota bene przy 6100 jest też moc maksymalna 175 KM... Max 230 Nm wypada przy 3750 n/min. - co odpowiada ok. 150 km/h ale w praktyce, przy tej prędkości, wcale go aż tyle nie potrzeba. Tak więc jest tam "miejsce" by spokojnie "dołożyć" jeszcze jeden bieg, nie zmieniając pozostałych... Jako że max V jest osiągana w 2.4 przy ok. 5800 - 6000 n/min. na biegu piątym, to prawdopodobnie na szóstym prędkość maksymalna też by odrobinę wzrosła... ;)
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

Post autor: Borek » 25 gru 2014, 9:54

Sam leciałem 220km/h świstakiem i do tej prędkości dobijał jak strzała, ale! Przy prędkości rzędu 240km/h (maksymalna wg instrukcji) ten silnik osiąga szczytową moc, dalej jest dość ostry spadek aż do ok. 195KM przy odcince. Tymczasem przy prędkości tam osiąganej (270km/h) siła oporu będzie o jakieś 25% wyższa niż przy szczycie mocy, więc faktycznie silnik może nie dać rady dopchnąć wozu aż tam.

Dla 2,4 w szczycie mocy mamy 175KM i prędkość 220km/h. Przy odcince jest prędkość 240km/h, ale moc już rzędu niecałych 160KM, a opór powietrza przyrasta o kolejne 19%. Jeśli ktoś dobił wersją 2,4 do odcinki i takiej prędkości to może dołożenie 6 biegu podniesie Vmax.

Ogólnie powiem tyle, że w mojej opinii przy tych mocach kolejny nadbieg pozwoli jedynie na większy komfort w normalnej trasowej jeździe. Ja nie narzekam, bo standardowo unikam nudnych autostrad i raczej jeżdżę "w limitach" (poza wyprzedzaniem), więc w trasie na 5 biegu mam te optymalne 2200RPM z haczykiem, czyli tuż przy maksymalnym momencie. ;)
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2707
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

Post autor: Gros » 25 gru 2014, 15:01

Borek pisze:Sam leciałem 220km/h świstakiem i do tej prędkości dobijał jak strzała, ale! Przy prędkości rzędu 240km/h (maksymalna wg instrukcji) ten silnik osiąga szczytową moc, dalej jest dość ostry spadek aż do ok. 195KM przy odcince. Tymczasem przy prędkości tam osiąganej (270km/h) siła oporu będzie o jakieś 25% wyższa niż przy szczycie mocy, więc faktycznie silnik może nie dać rady dopchnąć wozu aż tam.

Dla 2,4 w szczycie mocy mamy 175KM i prędkość 220km/h. Przy odcince jest prędkość 240km/h, ale moc już rzędu niecałych 160KM, a opór powietrza przyrasta o kolejne 19%. Jeśli ktoś dobił wersją 2,4 do odcinki i takiej prędkości to może dołożenie 6 biegu podniesie Vmax.

Ogólnie powiem tyle, że w mojej opinii przy tych mocach kolejny nadbieg pozwoli jedynie na większy komfort w normalnej trasowej jeździe. Ja nie narzekam, bo standardowo unikam nudnych autostrad i raczej jeżdżę "w limitach" (poza wyprzedzaniem), więc w trasie na 5 biegu mam te optymalne 2200RPM z haczykiem, czyli tuż przy maksymalnym momencie. ;)
Fajnie to opisałaś i pięknie czysto matematycznie przedstawiłeś :D duży spadek mocy przy odcince jest w 145 i 155 ,a natomiast 2,4 ciągnie do odcinki i spadek przed samym odcięciem nie jest tak wyczuwalne . Pisze o tym, bo akurat przez lata jazdy tymi motorkami nie raz dobijałem je do końca " nie mowa tu o zajechanych padaczkach" Ale tak czy siak minęło kilka lat i forum mówi o świetności jednostki 2,4 hihi :lol: ,a jeszcze kilka wiosen temu była to jednostka awaryjna :lol: panewki przy 200tys :lol: to obowiązek :lol: cóż może przez kilka wiosen jednostki w miarę użytkowania się uszlachetniły :D
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

Post autor: Maniak » 25 gru 2014, 15:09

Szlachetność 2.4 żadna, bo ich kilka za...em : gafa :
Nawet i 3.0 nie oszczędziłem :x
Zadzwonił do mnie kolega przed świętami, że jemu też 3.0 powiedziała "STOP"
pozdrawiam Świątecznie
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2707
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

Post autor: Gros » 25 gru 2014, 15:19

Maniak pisze:Szlachetność 2.4 żadna, bo ich kilka za...em : gafa :
Nawet i 3.0 nie oszczędziłem :x
Zadzwonił do mnie kolega przed świętami, że jemu też 3.0 powiedziała "STOP"
pozdrawiam Świątecznie
Nie wiem czym się szczycisz :lol: i z tego co wiem, wszystkie te jednostki były już leciwe i wątpliwej jakości przy twoim nabyciu, a więc....
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

Post autor: Maniak » 25 gru 2014, 15:46

Gros pisze:
Maniak pisze:Szlachetność 2.4 żadna, bo ich kilka za...em : gafa :
Nawet i 3.0 nie oszczędziłem :x
Zadzwonił do mnie kolega przed świętami, że jemu też 3.0 powiedziała "STOP"
pozdrawiam Świątecznie
Nie wiem czym się szczycisz :lol: i z tego co wiem, wszystkie te jednostki były już leciwe i wątpliwej jakości przy twoim nabyciu, a więc....
Nie szczyce się, nie ma czym 8-O Stwierdzam fakty, bo już kilku chłopaków szukało u mnie małej pomocy co do motorów.
Tak nie mniej i tak kocham Kappę, nie wiem czemu : gafa :
Ostatnio nawet kupiłem SW do reaktywacji na własny użytek, ale o tym to potem...
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

Post autor: marceli » 25 gru 2014, 23:05

Rapeek pisze:Nie pamiętam ile 2.4 ma obrotów przy 100, ale przy 3500 jest jakieś 125-127 km/h.
Przy 100 jest ok 2700obr.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

Post autor: grzesiekj23 » 29 gru 2014, 9:16

marceli pisze:
Rapeek pisze:Nie pamiętam ile 2.4 ma obrotów przy 100, ale przy 3500 jest jakieś 125-127 km/h.
Przy 100 jest ok 2700obr.

U mnie tak samo. 3500obr to już powyżej 130km/h (rozmiar gum oryginalny).
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

Post autor: Rapeek » 29 gru 2014, 13:51

topcio1 pisze:
rob_13376 pisze:
Rapeek pisze:Nie pamiętam ile 2.4 ma obrotów przy 100, ale przy 3500 jest jakieś 125-127 km/h.
Dokładnie...;) Aż by się ten (nie raz wyklinany :lol: ) szósty bieg prosił w tym aucie - komfort i ekonomika jazdy wzrosłyby niepomiernie...

Pod tym względem najlepszą skrzynię ma 16vt - przy 3tyś ma coś koło 150km/h.

Trochę to dziwne bo instrukcja mówi że 16vT i 20vT mają identyczne przełożenia, a 20vT przy 3500 obr. ma 145 km/h.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12139
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

Post autor: topcio » 29 gru 2014, 14:24

Rapeek pisze:
topcio1 pisze:
rob_13376 pisze:
Rapeek pisze:Nie pamiętam ile 2.4 ma obrotów przy 100, ale przy 3500 jest jakieś 125-127 km/h.
Dokładnie...;) Aż by się ten (nie raz wyklinany :lol: ) szósty bieg prosił w tym aucie - komfort i ekonomika jazdy wzrosłyby niepomiernie...

Pod tydm względem najlepszą skrzynię ma 16vt - przy 3tyś ma coś koło 150km/h.

Trochę to dziwne bo instrukcja mówi że 16vT i 20vT mają identyczne przełożenia, a 20vT przy 3500 obr. ma 145 km/h.
Moja 16vt jak miała kryzys to odcinała zapłon przy 3500 a 150 dało się jeszcze normalnie jechać, a może mnie pamięć myli- to już chyba 5 lat minęło.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
darbo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3411
Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

Post autor: darbo » 29 gru 2014, 19:04

Borek jesteś moim technicznym idolem. Skąd bierzesz te wszystkie dane? :-P
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

Post autor: Borek » 29 gru 2014, 20:24

Rapeek - bo są takie same, zajrzyj do "tabelki".

Darbo - przyznam szczerze że zębów na przekładniach nie liczę, ale to wszystko wisi w manualach serwisowych :P. No może poza prędkościami w danych parametrach, to już kalkulator gugla.
Drop a gear and disappear!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”