Kappa 2.0 20vT - usunięte Turbo/zakładać znowu?

Awatar użytkownika
arecky
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 88
Rejestracja: 20 sty 2012, 9:40
Imię: Arek
Lokalizacja: Germany

Kappa 2.0 20vT - usunięte Turbo/zakładać znowu?

Post autor: arecky » 03 sty 2015, 17:16

Witam w imieniu szwagra Kappa98
Po zakupie Kappy z silnikiem 2,0 R5 Turbo okazało się ze zamiast turbiny jest założony inny kolektor ssący.
Zdjęcia w załączniku.
Na moje oko auto ma ok.130 KM.
Turbine mogę odzyskać od wcześniejszego właściciela ale chciałbym sie dowiedzieć jak to dobrze i oryginalnie zmontować.
Jeśli ktoś wie to prosiłbym o info z jakiego auta jest ten kolektor widoczny na zdjęciach.
Czy lepiej będzie zrobić z niego oryginalnie 155KM bez turbiny, czy tez założyć turbinę i mieć 220KM, ale auto ma instalacje LPG tak wiec chyba lepiej byłoby nie męczyć silnika i zostać przy opcji eko.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 03 sty 2015, 17:42 przez Dudi, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Pisownia!!!
Ujezdzalem :
-Alfa Romeo 156 2,0 TS 155 KM
-Alfa Romeo 166 3,0 V6 226 KM
-Alfa Romeo 147 1,9 JTD 120 KM
-Chrysler Voyager 2,8 CRD 150 KM
Obecnie:
-Lancia Phedra 2,0 HDI 136 KM
Mysle o:
-Lancia Kappa Coupe 3,0 V6 205 KM
Obrazek


Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa 2.0 20vT - usunięte Turbo/zakładać znowu?

Post autor: stabraf » 03 sty 2015, 19:06

Kolektor ssący jest jak najbardziej oryginalny od tego motorka. Jak wymontował świstaka to zmieniony jest zapewne kolektor wydechowy z drugiej strony motorka/od przodu ;)

Awatar użytkownika
arecky
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 88
Rejestracja: 20 sty 2012, 9:40
Imię: Arek
Lokalizacja: Germany

Re: Kappa 2.0 20vT - usunięte Turbo/zakładać znowu?

Post autor: arecky » 03 sty 2015, 19:08

Aha no wlasnie tak doszlismy do tego ze chyba ssacy jest oryginalny...ale chcielismy potwierdzenia.
Co trzeba zrobic zeby bylo git ?
Ujezdzalem :
-Alfa Romeo 156 2,0 TS 155 KM
-Alfa Romeo 166 3,0 V6 226 KM
-Alfa Romeo 147 1,9 JTD 120 KM
-Chrysler Voyager 2,8 CRD 150 KM
Obecnie:
-Lancia Phedra 2,0 HDI 136 KM
Mysle o:
-Lancia Kappa Coupe 3,0 V6 205 KM
Obrazek


Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa 2.0 20vT - usunięte Turbo/zakładać znowu?

Post autor: stabraf » 03 sty 2015, 19:13

Skombinować odpowiedni kolektor wydechowy z osłoną,nową uszczelkę pod niego, świstaka, przewody wodne i olejowe do turbo (chyba, że gdzieś tam sobie dyndają zaślepione) Przewód powietrzny, intercooler (chyba, że to wszystko w aucie siedzi), kolanko od turbo do wydechu (zależy co tam pomodzone jest, sterowanie gruszką od turbo i pewnie coś by się jeszcze znalazło, ale to tak na szybko ;)

Zrób jeszcze fotki okolic filtra powietrza i chłodnicy - właśnie - trzeba ustalić, czy chłodnicę wymieniał, czy tylko zaślepił króciec od niej do turbo.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20vT - usunięte Turbo/zakładać znowu?

Post autor: Borek » 03 sty 2015, 19:38

Jeszcze warto się upewnić które tłoki siedzą w środku, bo jest spora różnica w kompresji pomiędzy tymi silnikami. Jak założysz turbinę przy tłokach z wersji wolnossącej to szukaj drugiego silnika. : gafa :

Poza tym to turbiny są bardziej "eko" od jednostek wolnossących, ale dają takie możliwości że chyba nikt nie robi silników turbo w celu oszczędzania... no może diesle. :D
Drop a gear and disappear!

madolat
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 505
Rejestracja: 25 paź 2009, 8:28
Imię: Maciej
Lokalizacja: Koźmin Wlkp.

Re: Kappa 2.0 20vT - usunięte Turbo/zakładać znowu?

Post autor: madolat » 03 sty 2015, 19:43

A nie jest czasem tak, że jest to zwykły silnik 2.0 20V 155KM, a tylko ktoś założył mu pokrywę zaworów od 2.0 20V Turbo :?: :?:
Nie wiem- nie znam się... tak sobie tylko gdybam...

Pozdrawiam. Maciej.
Lancia Kappa 3.0 V6 1998r.
Lancia ypsilon 1.4 12V 1996r.

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 2.0 20vT - usunięte Turbo/zakładać znowu?

Post autor: Maniak » 03 sty 2015, 19:56

madolat pisze:A nie jest czasem tak, że jest to zwykły silnik 2.0 20V 155KM, a tylko ktoś założył mu pokrywę zaworów od 2.0 20V Turbo :?: :?:
Nie wiem- nie znam się... tak sobie tylko gdybam...

Pozdrawiam. Maciej.
No po kolektorze można przypuszczać, że jest to akurat 20VT. Tylko ciekawe czy owa jednostka jest oryginałem.
Być może 2.0 155KM, tylko z kolektorem i pokrywą 20VT. Należy sprawdzić wszystko przed przywracaniem do turbo.
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

papawhiski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 211
Rejestracja: 15 paź 2009, 18:32
Lokalizacja: Rzeszow- Maniago (IT)
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20vT - usunięte Turbo/zakładać znowu?

Post autor: papawhiski » 03 sty 2015, 20:10

Tak sobie myślę, że warto by zmierzyć kompresję, jeśli masz tłoki z turbo tylko bez niego, to będziesz miał mniejsze sprężanie, jeśli masz w normie, to tylko pokrywę masz najpewniej zmienioną, bo jakoś mi wychodzi, że jak silnik ciągnie ok, i ma jak twierdzisz na oko 130 koni to raczej jest w nim ok.

Awatar użytkownika
arecky
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 88
Rejestracja: 20 sty 2012, 9:40
Imię: Arek
Lokalizacja: Germany

Re: Kappa 2.0 20vT - usunięte Turbo/zakładać znowu?

Post autor: arecky » 03 sty 2015, 20:16

A co by trzeba bylo zrobic zeby miala i turbo i ta instalacje gazowa ?
Nie bedzie to sie gryzc ? ;)
Ujezdzalem :
-Alfa Romeo 156 2,0 TS 155 KM
-Alfa Romeo 166 3,0 V6 226 KM
-Alfa Romeo 147 1,9 JTD 120 KM
-Chrysler Voyager 2,8 CRD 150 KM
Obecnie:
-Lancia Phedra 2,0 HDI 136 KM
Mysle o:
-Lancia Kappa Coupe 3,0 V6 205 KM
Obrazek


Awatar użytkownika
arecky
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 88
Rejestracja: 20 sty 2012, 9:40
Imię: Arek
Lokalizacja: Germany

Re: Kappa 2.0 20vT - usunięte Turbo/zakładać znowu?

Post autor: arecky » 03 sty 2015, 20:17

papawhiski pisze:Tak sobie myślę, że warto by zmierzyć kompresję, jeśli masz tłoki z turbo tylko bez niego, to będziesz miał mniejsze sprężanie, jeśli masz w normie, to tylko pokrywę masz najpewniej zmienioną, bo jakoś mi wychodzi, że jak silnik ciągnie ok, i ma jak twierdzisz na oko 130 koni to raczej jest w nim ok.

OK jutro sprawdzimy tylko nawin mi kolego jakie on powinien miec to cisnionko ;)
Ujezdzalem :
-Alfa Romeo 156 2,0 TS 155 KM
-Alfa Romeo 166 3,0 V6 226 KM
-Alfa Romeo 147 1,9 JTD 120 KM
-Chrysler Voyager 2,8 CRD 150 KM
Obecnie:
-Lancia Phedra 2,0 HDI 136 KM
Mysle o:
-Lancia Kappa Coupe 3,0 V6 205 KM
Obrazek


Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20vT - usunięte Turbo/zakładać znowu?

Post autor: Borek » 03 sty 2015, 20:23

Wolnossący 155KM powinien mieć sprężanie 10,4:1, a turbo 8:1.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
arecky
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 88
Rejestracja: 20 sty 2012, 9:40
Imię: Arek
Lokalizacja: Germany

Re: Kappa 2.0 20vT - usunięte Turbo/zakładać znowu?

Post autor: arecky » 03 sty 2015, 20:53

Dziekufka Borek jutro dam znac jak tam cisnionko ;)
Ujezdzalem :
-Alfa Romeo 156 2,0 TS 155 KM
-Alfa Romeo 166 3,0 V6 226 KM
-Alfa Romeo 147 1,9 JTD 120 KM
-Chrysler Voyager 2,8 CRD 150 KM
Obecnie:
-Lancia Phedra 2,0 HDI 136 KM
Mysle o:
-Lancia Kappa Coupe 3,0 V6 205 KM
Obrazek


Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.0 20vT - usunięte Turbo/zakładać znowu?

Post autor: volf » 03 sty 2015, 22:38

Tylko nie wiem czy będziesz w stanie dojść do jakiś konkretnych wniosków, zwłaszcza, że stopień sprężania (bo to podał Borek) to nie to samo co ciśnienie sprężania :)
Zresztą nawet gdybyś znał to ciśnienie to i tak w starym silniku może być różnie i raczej mało kto podejmie się na podstawie pomiarów stwierdzić jakie są tłoki ;)
Może mała kamerka :?:
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
tasman3310
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1564
Rejestracja: 08 lut 2010, 11:26
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Mirków/Wrocław

Kappa 2.0 20vT - usunięte Turbo/zakładać znowu?

Post autor: tasman3310 » 03 sty 2015, 22:46

Z tego co widzę to instalacja el. silnika też jest od turbo, najpewniej przez gniazdo świecy wpuścić kamerkę (ona jakoś specjalnie się nazywa) ;)
Były:
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5138
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 20vT - usunięte Turbo/zakładać znowu?

Post autor: Bichoń » 03 sty 2015, 23:56

Endoskop.
A jeszcze pytanie (ja się nie znam na 20vT), jaki jest komputer sterujący? Czy podczas jazdy pokazuje jakieś błędy silnika? (a czy powinien po usunięciu turbiny?)
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”