Wybór bardzo mały, zadbanych i niezardzewiałych jeszcze mniej

A jak są, to na drugim końcu Polski
Bierz taką, jaka się trafi w jak najlepszym stanie na Twoje możliwości finansowe. Uważaj głównie na egzemplarze mocno wyjeżdżone, zakatowane i zaniedbane bo będą generowały wysokie koszty. Szczególnie uważaj na rdzę - da się ją opanować, ale jeżeli szukasz auta na dłużej niż 2 lata to na pewno będzie to kwestia nawracająca z coraz większą siłą. Zwróć uwagę zwłaszcza na progi - z tego co się orientuję nowe są bardzo deficytowym towarem.
1.8 to wg wielu najgorszy możliwy wybór - na forum opisane są dokładnie wady tego silnika, głównie występują problemy z osprzętem (wariator faz rozrządu). Jeżeli masz możliwość wyboru to raczej celuj w 2.0 - silnik wg wielu opinii zdecydowanie lepszy i mniej awaryjny. Spalanie bardzo podobne, ale moc zauważalnie wyższa

Ale myślę, że nie taki diabeł straszny - dużo tych aut jest na forum.
1.9 to wg mnie bardzo dobry wybór - rozsądne spalanie i udana jednostka. Z problemów mogą wystąpić wszystkie znane kosztowne dolegliwości współczesnych diesli: dwumasa, wtryski, turbina. Jednak z tego co od dłuższego czasu czytam na forum to skala tych problemów jest dość mała - jak ktoś dbał o diesla i jego rzeczywisty przebieg jest mniejszy niż 300 tys. to szybko tych problemów nie uświadczysz. W każdym razie wygląda na to, że te elementy są znacznie wytrzymalsze niż u konkurencji
