Delta III 1.6 Multijet 120 KM - dziwny odgłos z turbiny
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 lis 2014, 18:11
- Imię: Michał
- Lokalizacja: k/Bełchatowa
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - dziwny odgłos z turbiny
Witam Wszystkich!
Od ponad roku jestem użytkownikiem Delty 1.6Mjet z 2010 roku (140kkm).
Od kilku miesięcy podczas schodzenia z obrotów przy ok. 1200obr/min słychać wcześniej wspominany odgłos (spakowane pliki .m4a) z wlotu filtra powietrza. Dźwięk ten występuje prawie przy każdej zmianie biegów przy spokojnej jeździe i nie ma to wpływu na moc czy spalanie (wydaje mi się, że osiągi są OK).
Wstępne obserwacje wykazały, że zjawisko to nie występuje na zimnym silniku, podczas regeneracji DPFa i przy odłączonym wtyku EGR.
W MES nie występują żadne błędy, jedynie różni się oczekiwana masa powietrza od zmierzonej przy wyższych obrotach (pliki .csv).
Właśnie wymieniłem EGR i przepływomierz oraz niedawno płyny, filtry i rozrząd - niestety bez efektów...
Może ktoś z forumowiczów zasugeruje jakąś przyczynę...
Od ponad roku jestem użytkownikiem Delty 1.6Mjet z 2010 roku (140kkm).
Od kilku miesięcy podczas schodzenia z obrotów przy ok. 1200obr/min słychać wcześniej wspominany odgłos (spakowane pliki .m4a) z wlotu filtra powietrza. Dźwięk ten występuje prawie przy każdej zmianie biegów przy spokojnej jeździe i nie ma to wpływu na moc czy spalanie (wydaje mi się, że osiągi są OK).
Wstępne obserwacje wykazały, że zjawisko to nie występuje na zimnym silniku, podczas regeneracji DPFa i przy odłączonym wtyku EGR.
W MES nie występują żadne błędy, jedynie różni się oczekiwana masa powietrza od zmierzonej przy wyższych obrotach (pliki .csv).
Właśnie wymieniłem EGR i przepływomierz oraz niedawno płyny, filtry i rozrząd - niestety bez efektów...
Może ktoś z forumowiczów zasugeruje jakąś przyczynę...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Delta 1.6Mjet 120KM Selectronic 2010r.
- omulec
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 08 paź 2012, 13:15
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - dziwny odgłos z turbiny
Michał, odsłuchałem, mam dokładnie to samo.
Podziało się jakoś momentalnie po wymianie przedniej szyby po kamyku - pomyślałem że mi wstawili zwykłą zamiast akustycznej, bo usłyszałem momentalnie po wymianie. Jak do nich jechałem na wymianę, musiałem przejechać przez kałużę dużą (koniec sierpnia po ulewach), więc pomyślałem, może coś pękło.
Jesienią przy okazji przeglądu mechanik sprawdzał szczelność dolotu i wydechu, nie ma nigdzie przedmuchów. I też nie wiem co to - ale czy to nie jest dźwięk zaworu upustowego ciśnienia doładowania? Bo mnie on tak trochę brzmi, tylko jest za głośny jak takiego multijeta
Podziało się jakoś momentalnie po wymianie przedniej szyby po kamyku - pomyślałem że mi wstawili zwykłą zamiast akustycznej, bo usłyszałem momentalnie po wymianie. Jak do nich jechałem na wymianę, musiałem przejechać przez kałużę dużą (koniec sierpnia po ulewach), więc pomyślałem, może coś pękło.
Jesienią przy okazji przeglądu mechanik sprawdzał szczelność dolotu i wydechu, nie ma nigdzie przedmuchów. I też nie wiem co to - ale czy to nie jest dźwięk zaworu upustowego ciśnienia doładowania? Bo mnie on tak trochę brzmi, tylko jest za głośny jak takiego multijeta

-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 lis 2014, 18:11
- Imię: Michał
- Lokalizacja: k/Bełchatowa
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - dziwny odgłos z turbiny
Osłuchiwałem stetoskopem i na korpusie przepustnicy wlotu kolektora ssącego najwyraźniej słychać odgłos zasysanego powietrza właśnie w tym rytmie... Przepustnica w teście pracuje poprawnie i w korpusie jest czysto, ale jeszcze jej nie demontowałem...
Gdzie jest zawór upustowy ciśnienia doładowania?
Gdzie jest zawór upustowy ciśnienia doładowania?
Lancia Delta 1.6Mjet 120KM Selectronic 2010r.
- omulec
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 08 paź 2012, 13:15
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - dziwny odgłos z turbiny
Właśnie nie wiem czy tak słychać blow-off, czy waste-gate. To pierwsze niewolnossące auto w rodzinie. Ten pierwszy upuszcza ciśnienie doładowanego powietrza, kiedy zdejmiesz nogę z gazu a turbina jest rozkręcona. Ten drugi przepuszcza część lub całość spalin, jeśli nie ma potrzeby rozkręcać turbiny.Michal23 pisze:Gdzie jest zawór upustowy ciśnienia doładowania?
Waste-gate mają chyba wszystkie turbiny w dzisiejszych czasach, co do blow-off nie jestem pewien. Turbina w tym multijecie to chyba Garrett GTB1446VZ, ale jakoś nigdzie nie mogę znaleźć info czy ona ma blow-off.
EDIT:
Poczytałem trochę o turbinach, wygląda na to, że z racji braku przepustnicy w dieslach nie stosuje się raczej zaworu blow-off, czyli wypuszczającego nadmierne ciśnienie w dolocie powstałe kiedy zdejmiemy nogę z mocnego gazu i zamkniemy tym przepustnicę.
Taki dźwięk powoduje raczej waste-gate, czyli zawór przepuszczający spaliny bokiem do wydechu z pominięciem turbiny, kiedy ciśnienie w dolocie osiągnie wymaganą wartość. to powoduje zwolnienie turbiny. A ten jest zintegrowany z turbiną, więc chyba bez regeneracji się nie obędzie.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 11 mar 2015, 12:58
- Imię: Arti
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - dziwny odgłos z turbiny
Witam,
Od niedawna, rowniez jestem posiadaczem Delty z tym silnikiem i
identycznymi, dziwnymi dzwiekami przy schodzeniu z obrotów.
Czy udalo sie moze komus ustalic co moze być przyczyna?
Bylem u 2 mechanikow, jeden mowi, ze to oddźwięk od filtra pow, drugi ze jakis pasek....
Licze bardzo na porade.
DZIEKUJE
Artur
Od niedawna, rowniez jestem posiadaczem Delty z tym silnikiem i
identycznymi, dziwnymi dzwiekami przy schodzeniu z obrotów.
Czy udalo sie moze komus ustalic co moze być przyczyna?
Bylem u 2 mechanikow, jeden mowi, ze to oddźwięk od filtra pow, drugi ze jakis pasek....
Licze bardzo na porade.
DZIEKUJE
Artur
Ostatnio zmieniony 11 mar 2015, 14:43 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Pisownia!!!
Powód: Pisownia!!!
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 68
- Rejestracja: 01 sty 2014, 18:31
- Imię: Pablo
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - dziwny odgłos z turbiny
arturro pisze:Witam,
Od niedawna, rowniez jestem posiadaczem Delty z tym silnikiem i
identycznymi, dziwnymi dzwiekami przy schodzeniu z obrotów.
Czy udalo sie moze komus ustalic co moze być przyczyna?
Bylem u 2 mechanikow, jeden mowi, ze to oddźwięk od filtra pow, drugi ze jakis pasek....
Licze bardzo na porade.
DZIEKUJE
Artur
Moj Deltolot ma tak non stop, przyzwyczaiłem sie do tego.
Mechanik mówi, ze ten typ tak ma i to chyba prawda. Znajomy ma Doblo tez z 1.6 Multijet i ma identyczny odgłos. Jest to dźwięk paska bądź napinacza.
Co by nie było nic strasznego

-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 kwie 2014, 17:22
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - dziwny odgłos z turbiny
Ten dzwięk to nic strasznego to powietrze wraca do Filtra powietrza. Bez obawWitam,
Od niedawna, rowniez jestem posiadaczem Delty z tym silnikiem i
identycznymi, dziwnymi dzwiekami przy schodzeniu z obrotów.
Czy udalo sie moze komus ustalic co moze być przyczyna?
Bylem u 2 mechanikow, jeden mowi, ze to oddźwięk od filtra pow, drugi ze jakis pasek....
Licze bardzo na porade.
DZIEKUJE
Artur

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - dziwny odgłos z turbiny
Witam wszystkich Użytkowników,
mam podobną przypadłość aczkolwiek jest ona wydaje mi się trochę bardziej cicha niż u kolegi. Byłem w ASO Fiata w Bielsku na ul. Katowickiej, była jazda testowa wykonana przez pracownika fiata który widać, iż zęby zjadł na samochodach, pojechał po swojemu i stwierdził że to Diesel że "ten typ tak ma", "może to być od paska", "jak dobrze jeździ i płynnie przyspiesza to nie ma się co martwić". Czasami, też się martwię tymi odgłosami jak koledzy, ale jak widzę, jak ludzie są zachwyceni autem to jakoś mi przechodzi
mam podobną przypadłość aczkolwiek jest ona wydaje mi się trochę bardziej cicha niż u kolegi. Byłem w ASO Fiata w Bielsku na ul. Katowickiej, była jazda testowa wykonana przez pracownika fiata który widać, iż zęby zjadł na samochodach, pojechał po swojemu i stwierdził że to Diesel że "ten typ tak ma", "może to być od paska", "jak dobrze jeździ i płynnie przyspiesza to nie ma się co martwić". Czasami, też się martwię tymi odgłosami jak koledzy, ale jak widzę, jak ludzie są zachwyceni autem to jakoś mi przechodzi

Alfa Romeo Giulia 2.2 m-jet MT 180 KM '16
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 11 mar 2015, 12:58
- Imię: Arti
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - dziwny odgłos z turbiny
Witam,
Wracjac do dziwnego dzwieku, znalazle taki link na youtube z komentarzami ponizej (czesc uwaza ze to jakas gruszka jest przyczyna tego dzwieku)
Co Pan sądzi?
Artur
link
https://www.youtube.com/watch?v=WBJxXwhjnnw
Wracjac do dziwnego dzwieku, znalazle taki link na youtube z komentarzami ponizej (czesc uwaza ze to jakas gruszka jest przyczyna tego dzwieku)
Co Pan sądzi?
Artur
link
https://www.youtube.com/watch?v=WBJxXwhjnnw
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 lis 2014, 18:11
- Imię: Michał
- Lokalizacja: k/Bełchatowa
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - dziwny odgłos z turbiny
Witam
Komentarze tam zamieszczone są mało konkretne... Gruszka czyli siłownik podciśnienia sterujący zmienną wydajnością turbiny? U mnie sterowanie geometrią działa poprawnie - można sprawdzić np. za pomocą MES.
Ten dziwny odgłos na pewno nie dochodzi od paska wieloklinowego, filtra powietrza czy intercoolera, waste-gate w ogóle tu nie występuje - sprawdzone...
Powrót powietrza do filtra też raczej odpada - rozpinałem przewód dolotowy przed turbiną...
Jak wcześniej pisałem, odgłos dochodzi z okolicy przepustnicy i nie występuje na zimnym silniku, podczas regeneracji DPFa i przy odłączonym wtyku EGR.
Komentarze tam zamieszczone są mało konkretne... Gruszka czyli siłownik podciśnienia sterujący zmienną wydajnością turbiny? U mnie sterowanie geometrią działa poprawnie - można sprawdzić np. za pomocą MES.
Ten dziwny odgłos na pewno nie dochodzi od paska wieloklinowego, filtra powietrza czy intercoolera, waste-gate w ogóle tu nie występuje - sprawdzone...
Powrót powietrza do filtra też raczej odpada - rozpinałem przewód dolotowy przed turbiną...
Jak wcześniej pisałem, odgłos dochodzi z okolicy przepustnicy i nie występuje na zimnym silniku, podczas regeneracji DPFa i przy odłączonym wtyku EGR.
Lancia Delta 1.6Mjet 120KM Selectronic 2010r.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 11 mar 2015, 12:58
- Imię: Arti
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - dziwny odgłos z turbiny
Witam ponownie,
Dodam ze u mnie dzwiek ten pojawia sie tez podczas jazdy, nie tylko na luzie, zwlaszcza jadac pod gore. Czuc tez wtedy jakby szarpniecie, jakby brakowalo mu powietrza przez moment...
Czy w Waszych Deltach tez tak jest?
Dzieki
Artur
Dodam ze u mnie dzwiek ten pojawia sie tez podczas jazdy, nie tylko na luzie, zwlaszcza jadac pod gore. Czuc tez wtedy jakby szarpniecie, jakby brakowalo mu powietrza przez moment...
Czy w Waszych Deltach tez tak jest?
Dzieki
Artur
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 11 mar 2015, 12:58
- Imię: Arti
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - dziwny odgłos z turbiny
I jeszcze jedna prosba: jak dostac sie do filtra powietrza? od dołu? musi być kanał?
dzieki
dzieki
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 11 mar 2015, 12:58
- Imię: Arti
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - dziwny odgłos z turbiny
Witam,
odpialem dzisiaj wtyczke od przeplywki (na dolocie z turbiny do filtra powietrza) i dzwiek znikął?? turbina chodzi normalnie bez tych dziwnych dzwieków.
przeczysciclem przeplywke i podpiąłem z powrotem - dzwiek powrocil natychmiast...
pozostal tez komunikat check engine...
moze ta przeplywka jest do wymiany??? albo coś co z nią współpracuje???
jakies przemyslenia???
dzieki
Artur
odpialem dzisiaj wtyczke od przeplywki (na dolocie z turbiny do filtra powietrza) i dzwiek znikął?? turbina chodzi normalnie bez tych dziwnych dzwieków.
przeczysciclem przeplywke i podpiąłem z powrotem - dzwiek powrocil natychmiast...
pozostal tez komunikat check engine...

moze ta przeplywka jest do wymiany??? albo coś co z nią współpracuje???
jakies przemyslenia???
dzieki
Artur
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 lis 2012, 22:17
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - dziwny odgłos z turbiny
Fajnie, że temat ktoś nadal drąży.
Kiedyś spotkałem się na jakimś forum, że powodem moich problemów może być przepływka. Po konsultacji z mechanikiem odpuściłem temat.
Jednak po twoich próbach chyba trzeba będzie na nowo odgrzebać temat.
Dla uściślenia podobny problem u mnie występuje - Lancia 5 lat, problem pojawia się od trzech lat.
Auto wydaje odgłosy metaliczne i czasami szarpie przy 2tyś obrotów zazwyczaj gdy na dworze temperatura jest powyżej 15 stopni. Efekt ten nasila się przy jeździe w górach.
Czy ty masz tak samo ?
Kiedyś spotkałem się na jakimś forum, że powodem moich problemów może być przepływka. Po konsultacji z mechanikiem odpuściłem temat.
Jednak po twoich próbach chyba trzeba będzie na nowo odgrzebać temat.
Dla uściślenia podobny problem u mnie występuje - Lancia 5 lat, problem pojawia się od trzech lat.
Auto wydaje odgłosy metaliczne i czasami szarpie przy 2tyś obrotów zazwyczaj gdy na dworze temperatura jest powyżej 15 stopni. Efekt ten nasila się przy jeździe w górach.
Czy ty masz tak samo ?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 26 kwie 2015, 16:10
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - dziwny odgłos z turbiny
Mam dokładnie ten sam objaw co koledzy a jestem posiadaczem Delty od 2 miesięcy, czasami też są mikro szarpnięcia podczas wysiłku jednostki napędowej, ciężko powiedzieć czego to tyczy i w czym jest dokładnie problem, ja się bałem że to może koło dwumasowe, ale widzę że to chyba nie ten kierunek 
