Oczywiście Tomku masz racjęZielony pisze:Tutaj muszę się nie zgodzić.Silnik 1.4 montowany w Sienie jest starszej generacji i posiada tylko 8 zaworów, natomiast owy silnik z zatykającą się magistralą olejową posiadał 12 zaworów i była to całkiem inna, nowsza konstrukcja.Silnik 1.4 pochodzi między innymi z Tipo gdzie zasilany był na początku gaźnikiem.Z resztą owy 1.4 to to samo co 1.6 16v tylko ze zmienioną głowicą i rozwierconym blokiemfaraon pisze: Nie polecam silnika 1,4 benz. z uwagi na zacierającą się magistralę olejową - silnik bardzo wrażliwy na poziom, jakość i okresowość wymiany oleju
Dodam że silnik jest bezproblemowy.Wymienia się tylko rozrząd z uszczelnieniem wałka, olej i filtr.Zawory są regulowane płytkami więc rzadko się tam zagląda.

Reasumując - najekonomiczniejszy silnik do Sieny to (wg mnie) 1.2 (a w zasadzie 1.25) - 75 KM