Dedra - katalizator

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Dedra - katalizator

Post autor: aro » 07 paź 2006, 14:49

Witam!
Chciałbym się dowiedzieć, czy można wyciąć katalizator i czy, są jakieś konsekwencje zwiazane z jego usunięciem? :?

Awatar użytkownika
Młody
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1037
Rejestracja: 14 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Dedra - katalizator

Post autor: Młody » 07 paź 2006, 15:26

Wycinasz katalizator i wstawiasz strumienicę, tak mam w Kappie... 8)
Tylko trzeba wstawić w odpowiednie miejsce bo od tego będzie zależało co poprawisz w samochodzie... :wink:
Dedra 2.0 TDS

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Dedra - katalizator

Post autor: aro » 07 paź 2006, 15:27

A jak wytne katalizator, to niebęde miał problemów z pracą silnika? :?

Anonymous

Dedra - katalizator

Post autor: Anonymous » 16 paź 2006, 17:12

Będzie trochę głośniejszy, przegląd raczej przejdziesz normalnie, chyba że masz LPG to nic nie powinni ci zrobić, bo normalny fachowiec wie, że LPG wypala, więc powinno być wszystko oki :wink:

Awatar użytkownika
nomads
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 162
Rejestracja: 24 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Tychy

Dedra - katalizator

Post autor: nomads » 19 paź 2006, 15:29

Ja wyciąłem i bez problemów przeszedł przegląd nawet nic nie powiedział chociaz mam w paierach napisane że jest katalizator
Lancia Dedra 1.8 ie
Lancia Dedra 1.8 ie
Fiat 125 p
Peugot 206
604-957-586

Anonymous

Dedra - katalizator

Post autor: Anonymous » 19 paź 2006, 16:12

Przegląd musi przejśc, bo normalny kontrolujący wie że LPG wypala kata :wink:

Awatar użytkownika
Młody
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1037
Rejestracja: 14 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Dedra - katalizator

Post autor: Młody » 19 paź 2006, 18:42

"aro" pisze:Witam!
Chciałbym się dowiedzieć, czy można wyciąć katalizator i czy, są jakieś konsekwencje zwiazane z jego usunięciem? :?
Wycinaj i śmigaj..! :D
Dedra 2.0 TDS

Awatar użytkownika
Majkel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 186
Rejestracja: 10 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Gdynia

Dedra - katalizator

Post autor: Majkel » 19 paź 2006, 19:58

Nie jestem pewien co do stanu katalizatora w swojej Dedrze. Troche jakby straciła na mocy. Ponadto kiedy wciskam gaz gwałtownie to słysze taki furkot. No i Pan na diagnostyce powiedzial mi ze mam spaliny jak syrenka :-D
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8V
Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4

Wcześniej:
Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
Alfa Romeo 166 3.0 V6
Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
Lancia Delta 1.8 8V
Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
Alfa Romeo 155 2.5 V6
Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Dedra - katalizator

Post autor: schab » 20 paź 2006, 7:51

"Majkel" pisze:Nie jestem pewien co do stanu katalizatora w swojej Dedrze. Troche jakby straciła na mocy. Ponadto kiedy wciskam gaz gwałtownie to słysze taki furkot. No i Pan na diagnostyce powiedzial mi ze mam spaliny jak syrenka :-D
Kiedy wreszcie dotrze do szanownych użytkowników , że katalizator nie ma wpływu na pracę silnika , poza jednym przypadkiem , kiedy jest on przytkany . Przypadek ten niestety jest wbrew pozorom niezmiernie rzadki , a wynika i tak z wcześniejszej nieprawidłowej pracy silnika !
Jeżeli diagnosta mówi ci , że masz spaliny jak syrenka - to rozumiem , że mówi o obecności węglowodorów w spalinach ( urządzenie diagnostyczne niestety nie rozpoznaje - jakie to węglowodory ) .
A świadczyć to może o nieszczelnościach w silniku , w wyniku czego olej przedostaje się do cylindrów ( w najlepszym przypadku uszczelniacze zaworowe , w najgorszym - padły pierścienie tłokowe , albo cylindry do szlifu ) . Druga potencjalna przyczyna to nieprawidłowy skład mieszanki , ale tu powodów może być więcej i zdiagnozowanie problemu trudniejsze .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Majkel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 186
Rejestracja: 10 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Gdynia

Dedra - katalizator

Post autor: Majkel » 20 paź 2006, 9:02

Moj przebieg to 116k, oleju nie bierze od zmiany do zmiany, szczelnosc w cylindrach ok,badanie na kompie ok tylko obrotomierz minimalnie oszukuje,zdjeta klema z aku i ponownie załozona pare km auto jest dynamiczne a potem znow go cos przymula a komp tego nie wykrywa.diagnosta sugeruje ze to moze byc czujnik temp silnika, a kat najprawdopodobnie jest od nowosci.tak ze pierscienie i uszczelniacze wykluczam bo jeszcze bylby inny objaw oprocz tego co podajesz.Natomiast jezeli chodzi o "spaliny jak Syrenka " to miałna mysli co
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8V
Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4

Wcześniej:
Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
Alfa Romeo 166 3.0 V6
Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
Lancia Delta 1.8 8V
Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
Alfa Romeo 155 2.5 V6
Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Dedra - katalizator

Post autor: schab » 20 paź 2006, 10:18

"Majkel" pisze:,badanie na kompie ok Natomiast jezeli chodzi o "spaliny jak Syrenka " to miałna mysli co
Jest tu jakiś konflikt - jeśli badanie na kompie jest ok , to czemu w spalinach masz za dużo CO ? - Może zmień diagnostę ?
Najprostszymi przyczynami , dla jakich mieszanka jest źle spalana są : nieprawidłowe działanie sondy lambda ( i w konsekwencji zbyt bogata mieszanka ) , albo niewłaściwy kąt wyprzedzenia zapłonu . I jakkolwiek w naszych silnikach kręcenie aparatem zapłonowym ( o ile nawet jest możliwe ) - nic nie zmienia , o tyle banalna usterka elektryczna może ten kąt zmienić . Ja tak miałem z powodu zbyt dużego oporu przewodu masowego przychodzącego na moduł zapłonowy.
A jak ze zużyciem paliwa ? Bo to od razu wychodzi przy tankowaniu !
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Majkel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 186
Rejestracja: 10 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Gdynia

Dedra - katalizator

Post autor: Majkel » 20 paź 2006, 10:25

Badanie na kompie - tu miałem na myśli podpięcie do komputera. Na nim nic nie wykazało, zadnych bledow oprocz lekkiego oszukiwania obrotomierza. Natomiast na diagnostyce wyszło ze mam (spaliny jak syrenka - CO). Sonda lambda jest nowa i na kompie wyszlo ze pracuje super. Podejrzewam ze moze tu byc za bogata mieszanka gdyz mocno czuć spaliny. Nie idzie jednak ustalic z jakiego to powodu.
Co do spalania. To na trasie przy predkosci 90-110km/h to ok 6-6,5l/100km
Natomiast na mieście to jest do 12l/100km przy spokojnej jezdzie(2000-2500obr/min)
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8V
Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4

Wcześniej:
Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
Alfa Romeo 166 3.0 V6
Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
Lancia Delta 1.8 8V
Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
Alfa Romeo 155 2.5 V6
Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Dedra - katalizator

Post autor: schab » 20 paź 2006, 13:44

"Majkel" pisze: Co do spalania. To na trasie przy predkosci 90-110km/h to ok 6-6,5l/100km
Natomiast na mieście to jest do 12l/100km przy spokojnej jezdzie(2000-2500obr/min)
Wyniku na trasie gratuluję ! W porównaniu z nim wypadam dość blado . Tłumaczę się jednak tym , że cierpię na przypadłość pn. wyprost usztywniający prawej nogi " w związku z czym zachowanie prędkości na twoim poziomie jest nierealne .
Natomiast wynik w mieście osiągam - i owszem , ale przy wyjatkowo niespokojnej jeździe ! A musisz pamiętać , że jakkolwiek też mam Dedrę SW , ale z nieco większym silnikiem ...
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Majkel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 186
Rejestracja: 10 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Gdynia

Dedra - katalizator

Post autor: Majkel » 20 paź 2006, 15:51

No niestety wiekszosc km przypada na miasto. Jadac na zlot wiosna do Gdyni pozwolilem sobie pociagnac do 150 wtedy wyszlo ok 8,5l/100.Jednak to zuzycie w miescie mnie irytuje - gdzies jest cos co nie mozna ustalic. Narazie niemam czasu zajac sie autkiem ale kiedys znajde ta france ktora mi bruzdzi w CO i w tych 12/100 w miescie.A poza tym nie narzekam. Tez zastanawialem nad katem wyprzedzenia zaplonu i to jest mozliwe . Wystarczy przyspieszyc 2 stopnie i moze byc ok
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8V
Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4

Wcześniej:
Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
Alfa Romeo 166 3.0 V6
Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
Lancia Delta 1.8 8V
Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
Alfa Romeo 155 2.5 V6
Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”