Kappa 2.0T - pierwszy problem (chmura dymu za autem)

Awatar użytkownika
Klaudek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 12 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kappa 2.0T - pierwszy problem (chmura dymu za autem)

Post autor: Klaudek » 17 lip 2006, 21:59

No więc po 1/2 roku jazdy coś sie satało...
dziś po przejechaniu 80km na trasie przy 210km/h zostawiłem sporą chmure za samochodem...

potem zrobiłem jeszcze 320km w trasie, specjalnie przyspieszałem i starałem sie raz jeszcze cos podobnego zaobserwować ale juz nie było...

jutro sprawdze ubytek oleju...

czemu to tak sie stało : niepewny :
Top Taxi 600-194-536 2zł Kilometr
10% Zniżki dla starych znajomych z LKP :)

Pablo
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 1003
Rejestracja: 12 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Kappa 2.0T - pierwszy problem (chmura dymu za autem)

Post autor: Pablo » 18 lip 2006, 8:56

To był znak :wink: Dobrze że nie padł jeszcze grom z jasnego nieba, chmury się nie rozstąpiły i głos przemówił do Ciebie zwolnij synu zwolnij :lol:
A tak na poważnie ja tak kiedyś miałem w Oplu, bardzo podobna sytuacja tyle że prędkość nieco mniejsza. Panowie na serwisie stwierdzili że widocznie (tu pozwolę sobie zacytować) "odetkał się i już" :lol: :lol: :lol:
Pozdrawiam Pablo

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa 2.0T - pierwszy problem (chmura dymu za autem)

Post autor: pew » 18 lip 2006, 10:32

gdzieś ty grzał te 210?
ja pamiętam jak kiedyś na Gierkówce jadąc 170 zmieniłem pas i wyleciałem WSZYSTKIMI kołami w powietrze (koleiny) - od tej pory rozpędzam się tak w Polsce co najwyżej po autostradach ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
Przemo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 966
Rejestracja: 24 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa 2.0T - pierwszy problem (chmura dymu za autem)

Post autor: Przemo » 18 lip 2006, 10:40

A jaki to był dym??czarny, biały, czy niebieski?? długo tak kopcił??
Ford Fusion 1.4 TDCI
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM :)
Alfa Romeo 145 1.6 TS

Greegoory
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 127
Rejestracja: 10 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Kappa 2.0T, Pierwszy problem (chmura)

Post autor: Greegoory » 18 lip 2006, 16:06

"Klaudek" pisze:No więc po 1/2 roku jazdy coś sie satało...
dziś po przejechaniu 80km na trasie przy 210km/h zostawiłem sporą chmure za samochodem...

potem zrobiłem jeszcze 320km w trasie, specjalnie przyspieszałem i starałem sie raz jeszcze cos podobnego zaobserwować ale juz nie było...

jutro sprawdze ubytek oleju...

czemu to tak sie stało : niepewny :
Proponuje zwolnic i juz sie pewnie z tym nie spotkasz - to na pewno byl znak od Boga a raczej od diabla (byles zapewne jednym kolem w piekle) :-) . Pamietaj ze inni woza takze dzieci w samochodach i licza ze dojada do celu.
Pozdrawiam Grzegorz
---------------------------
Kappa zagazowana sekwencyjnie, z nowym silnikiem....
CB UNIDEN PRO 520 XL , SIRIO Titanium 1400 black

Awatar użytkownika
Radicz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1608
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa 2.0T - pierwszy problem (chmura dymu za autem)

Post autor: Radicz » 18 lip 2006, 18:22

Uuuu... mieszanka daje znaki dymne :lol: :wink: Może być za ubogo... Jak się sytuacja powtórzy, zainteresuj się tym... :!: :!: :!:

Czy wyglądało to tak, że auto Ci przymuliło, potem puściło dostojnego, śmierdzącego, dymiącego BĄKA i poszło dalej??? :roll: :roll: :roll:

Pozdrawiam i powodzenia, Radicz.

Awatar użytkownika
Jeremy McFee
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa 2.0T - pierwszy problem (chmura dymu za autem)

Post autor: Jeremy McFee » 18 lip 2006, 21:56

W jednym z ostatnich numerów AutoŚwiat'a jest opis przypadłości Toyoty Avensis - otóż auto po dobrym zgrzaniu na autostradzie generowało chmurę siwego dymu :)
Okazało się, że to wina najnowszego układu D4D CAT.
Podobno problem już usunięto unowocześniając układ.

Szczegóły w AutoSwiat (niestety, zapomniałem hasła do AxelSpringer i nie mogę skopiować skrótu.
J. McFee

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Kappa 2.0T - pierwszy problem (chmura dymu za autem)

Post autor: sloneczna » 18 lip 2006, 22:06

Może odma była przytkana.
Jurek odszedł od nas na zawsze...

LukaszN
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 255
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław (bez Besancon :))

Kappa 2.0T - pierwszy problem (chmura dymu za autem)

Post autor: LukaszN » 19 lip 2006, 14:49

w ktorym miejcu jest odma w kapiie 2.0T? mnie tez czasem dymi
Jest 2.0T 20V byla Kappa 3.0

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3313
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Kappa 2.0T - pierwszy problem (chmura dymu za autem)

Post autor: Marcin_D » 19 lip 2006, 14:59

"Jeremy McFee" pisze:W jednym z ostatnich numerów AutoŚwiat'a jest opis przypadłości Toyoty Avensis - otóż auto po dobrym zgrzaniu na autostradzie generowało chmurę siwego dymu :)
Okazało się, że to wina najnowszego układu D4D CAT.
Podobno problem już usunięto unowocześniając układ.

Szczegóły w AutoSwiat (niestety, zapomniałem hasła do AxelSpringer i nie mogę skopiować skrótu.
To było w AutoŚwiecie z 10.07.2006, ale takich układów w Lanci nie ma, a pozatym to są układy do aut z dieslami. Tutaj przypuszczalnie było coś przytkane w układzie wydechowym, być może siarka się wypaliła z kata, bo przecież nasze "niezasiarczone" paliwo, to cuda robi z katalizatorów.
Najlepiej to zapal Kopciuszka i zobacz jaki zapach maja spaliny, jak taki normalny spalinowaty to jest ok, a jak zajeżdża dzbukami to masz kata przytkanego naszym "czystym paliwem" i to nieważne czy lejesz na BP, Shellu, Orlenie czy na przydrożnej prywatnej stacji (chociaż te ostatnie potrafią jeszcze "czystsze") paliwo sprzedawać niż firmówki.
Coś podobnego u kumpla było (w trudno pisać - BMW), tylko że na postoju jak bąki kręciliśmy, poszła chmura dymu, smród jakby dzbuka rozbito, a potem autko zaczęło według kumpla lepiej chodzić.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
Klaudek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 12 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kappa 2.0T - pierwszy problem (chmura dymu za autem)

Post autor: Klaudek » 19 lip 2006, 15:21

"pew" pisze:gdzieś ty grzał te 210?
ja pamiętam jak kiedyś na Gierkówce jadąc 170 zmieniłem pas i wyleciałem WSZYSTKIMI kołami w powietrze (koleiny) - od tej pory rozpędzam się tak w Polsce co najwyżej po autostradach ...
na autostradzie :wink:
ogólnie ja jak jade to jade bardzo spokojnie... po mieście od kąd mam wskaźnik prktycznie wogóle nie kręce turbina :wink:

czym mocniejsze auto mam tym wolniej jade :!:
"Przemo" pisze:A jaki to był dym??czarny, biały, czy niebieski?? długo tak kopcił??
taki niebieskawy... nie miałem czasu sie przyglądac bo jak zobaczyłem zaraz odpuściłem :roll:
"Radicz" pisze:Uuuu... mieszanka daje znaki dymne :lol: :wink: Może być za ubogo... Jak się sytuacja powtórzy, zainteresuj się tym... :!: :!: :!:

Czy wyglądało to tak, że auto Ci przymuliło, potem puściło dostojnego, śmierdzącego, dymiącego BĄKA i poszło dalej??? :roll: :roll: :roll:

Pozdrawiam i powodzenia, Radicz.
do 180km/h było wszystko ok... potem przez chwile nie patrzyłem w lusterko... patrze przy 210 i lekko siwo niebieskawo za mną wiec zaraz popusciłem gazu...
Top Taxi 600-194-536 2zł Kilometr
10% Zniżki dla starych znajomych z LKP :)

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Kappa 2.0T - pierwszy problem (chmura dymu za autem)

Post autor: tomek » 19 lip 2006, 15:37

"Marcin_D" pisze:i to nieważne czy lejesz na BP, Shellu, Orlenie czy na przydrożnej prywatnej stacji (chociaż te ostatnie potrafią jeszcze "czystsze") paliwo sprzedawać niż firmówki.
Swiete slowa.
Moj szwagier zatankowal ostatnio do Kangoo duzo PB95 na Statoil, dojechal do domu i... auto oslablo, zapalily sie kontrolki. Dzwoni do assistance, gdyz auto jest na gwarancji, info: kiepskie paliwo. Dotankowal kilkanascie litrow PB98 i nastepnego dnia auto zaczelo w miare dobrze jezdzic.
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

LukaszN
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 255
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław (bez Besancon :))

Kappa 2.0T - pierwszy problem (chmura dymu za autem)

Post autor: LukaszN » 19 paź 2006, 23:23

Klaudek, czy aby te znaki dymne nie sklonily Cie do sprzedazy tego samochodu? :oops:
Jest 2.0T 20V byla Kappa 3.0

Awatar użytkownika
Klaudek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 12 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kappa 2.0T - pierwszy problem (chmura dymu za autem)

Post autor: Klaudek » 20 paź 2006, 6:22

"LukaszN" pisze:Klaudek, czy aby te znaki dymne nie sklonily Cie do sprzedazy tego samochodu? :oops:
nie, w aucie nie ma sie do czego przyczepić, to był jeden wyjątkowy przypadek, coś sie może przedmuchało albo co... nie często sie jeździ 210 :wink:

sprzedaż to czysta ekonomia bo 14/100 po mieście to lekko dużo :wink:
Top Taxi 600-194-536 2zł Kilometr
10% Zniżki dla starych znajomych z LKP :)

LukaszN
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 255
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław (bez Besancon :))

Kappa 2.0T - pierwszy problem (chmura dymu za autem)

Post autor: LukaszN » 20 paź 2006, 13:05

to byl zart.... 8)
Swoja droga to moja 3.0 palila 15 po miescie.... Dziwie sie ze Turob 2.O brala az 14. Ja moja 2.0 T 20V wyrabiam sie w 11-12 L/100. Inna sprawa ze jezdze w troche mniejszym miescie i nie stoje w korkach !!!!!! Za to dramat przezywam we Wroclawiu...
Jest 2.0T 20V byla Kappa 3.0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”