
Kryteria są następujące:
- cena: do 30 000zł (+max 10%) z pakietem startowym, ew. naprawami
- może być blacharsko uszkodzone (przód/bok/tył, oczywiście nie w stopniu który nie zagraża dalszemu użytkowaniu), jednak najlepiej bez wystrzelonych poduszek
- obecnie rocznie ganiam około 20-25tys km, a auto miałoby u mnie docelowo zostać minimum przez 4-5 lat, co daje jakieś 100 tys przebiegu i więcej
- wyposażenie im lepsze tym lepiej, ale nie musi być cudawianków - przy docelowym gabarycie standardowe wyposazenie raczej mnie już zadowoli
- raczej nie starsze niż 10 lat, chyba że jakiś przedlift był lepszy niż polift

Wariant 1:
- duże kombi (czyli taki focus/megane/astra niet)
- benzyna pod gaz, więc silnik dobrze znoszący gaz
Wariant 2:
- van pod 7os., ale "pełnowymiarowy", tj. żeby ostatni rząd siedzeń nie był dla dziesięciolatków

- diesel
Na ten moment lista realnych kandydatów to:
1. kombi:
- mondeo 4 - nie wiem tylko jaki silnik, skłaniałbym się ku 2.5
- laguna 2.0 16v
- citroen c5 - raczej z hydr. zawieszeniem, ale nie wiem jaki silnik
- mazda 6, 1.8 lub 2.0
- avensis, nie wiem tylko jeszcze jaki silnik
2. van:
- sharan/alhambra/galaxy 1.9tdi
- galaxy to nowsze 2.0tdci
- espace 2.0 dci
- phedra/itp 2.0 lub 2.2
Dodatkowo komentarz:
- wiem że Vectra C 1.8 to dobry samochód pod gaz, ale bardzo mi się opatrzyła (12 stoi na parkingu w pracy

- diabelnie podoba mi się alfa 159, ale nie znalazłem dobrej opinii pod gaz :/
- zafira/c-max/c4 grand picasso niet
- z innych vanów obawiam się kosztów eksploatacji i napraw/części (grandis/carnival/cośtam od toyoty)
- peugot 407 odpada z przedbiegach ze względu na wygląd
- superb/i40 są poza moim zasięgiem
- insygnia jw+jakoś mi się nie podoba
- na niemcach się nie znam totalnie, nigdy mnie nie jarały ale nie odrzucam ich całkowicie, jeśli jest coś wartego uwagi to rozważę

Wszelkie porady i konstruktywna krytyka mile widziane

pzdr
Krzysiek