Lybra 2.4 JTD - ciągle zrywa pasek klinowy

danielKSG
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 46
Rejestracja: 29 wrz 2009, 17:04
Lokalizacja: Żory

Lybra 2.4 JTD - ciągle zrywa pasek klinowy

Post autor: danielKSG » 11 cze 2015, 10:28

Witam. Mam problem z moja Lancią Lybrą. Trzy tygodnie temu zerwał się pasek klinowy, myślałem że to przypadek. Zamontowałem potem pasek ContiTech który zerwał się po 3 dniach. Myślałem, że był źle założony "zwróciłem uwagę mechanikowi, żeby oddał pieniądze i założył nowy. Dzisiaj patrzę a pasek jest cały wytargany od strony światła (bardzo postrzępiony). Co może powodować zrywanie paska ?
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - ciągle zrywa pasek klinowy

Post autor: Dudi » 11 cze 2015, 10:34

A rolka prowadząca i napinacz to co???
Najpierw się wymienia taki komplet, a potem się obserwuje inne koła.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 2.4 JTD - ciągle zrywa pasek klinowy

Post autor: bronx » 11 cze 2015, 11:17

koło pasowe wału lub zacierające się łożyska koła sprężarki (99,9%) , o ile napinacz rolka pompa altek jest ok.

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - ciągle zrywa pasek klinowy

Post autor: solarzmr » 11 cze 2015, 17:42

Przerabiałem to u siebie. Uszkodzony był napinacz paska, który krzywo kierował pasek na koło alternatora. Po założeniu nowego paska po 15 sekundach zrywało dwa rowki z paska i potem jakos można bylo jeździć przez chwilę.
Koszt napinacza to około 400 złotych. Na używane nie warto patrzeć, bo prawdopodobnie są w takim stanie. Chyba ze któraś z rolek stoi dęba i zdziera pasek. Po zdjęciu paska zobacz czy nie ma luzów gdzieś.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - ciągle zrywa pasek klinowy

Post autor: Dudi » 11 cze 2015, 18:14

solarzmr pisze: Koszt napinacza to około 400 złotych.
Ile???? 8-O 8-O 8-O 8-O : gafa : 8-O
Taka różnica jest między 1.9 a 2.4, czy z kryształów Svarovskiego ten napinacz zakupiłeś? :D
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - ciągle zrywa pasek klinowy

Post autor: solarzmr » 11 cze 2015, 19:06

W 2,4 jest inny i niestety tyle kosztuje. Szukałem w różnych miejscach i cholera taniej nie ma.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - ciągle zrywa pasek klinowy

Post autor: Dudi » 11 cze 2015, 21:08

solarzmr pisze:W 2,4 jest inny i niestety tyle kosztuje. Szukałem w różnych miejscach i cholera taniej nie ma.
To mnie tylko przekonuje, że nie chcę 2.4 w kolejnym aucie :roll: ;)
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - ciągle zrywa pasek klinowy

Post autor: solarzmr » 11 cze 2015, 22:34

Dudi pisze:
solarzmr pisze:W 2,4 jest inny i niestety tyle kosztuje. Szukałem w różnych miejscach i cholera taniej nie ma.
To mnie tylko przekonuje, że nie chcę 2.4 w kolejnym aucie :roll: ;)
Nie dramatyzuj, z powodu takiego jednego napinacza? : rotfl :
zzz_WP_20150526_11_36_58_Pro.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - ciągle zrywa pasek klinowy

Post autor: Dudi » 11 cze 2015, 22:44

Wiele jest takich rzeczy. Do 1.9 to ja za 400 PLN cały komplet kupuje (pasek + rolka + napinacz) dobrych marek i jeszcze zostaje, żeby się w sobotę naj....bać :D
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10686
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.4 JTD - ciągle zrywa pasek klinowy

Post autor: FXX » 12 cze 2015, 12:39

Dramatyzujesz Dudi :)
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

grigor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 326
Rejestracja: 02 sty 2012, 19:27
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra 2.4 JTD - ciągle zrywa pasek klinowy

Post autor: grigor » 13 cze 2015, 18:05

Ze swojej strony dodam, że nie bardzo opłaca się kupować nowego napinacza do 2.4jtd ;)
Ale do rzeczy. Jeśli rolka jest dobra to "uszkodzenie napinacza" w wynika z uszkodzenia tulejek. Tam na głównej śrubie mocujące napinacz są 2 tulejki które z czasem się wycierają. Skutkuje to przekoszeniem napinacza -> rolki, przez co pasek chodzi krzywo i w rezultacie błyskawicznie się zużywa.
Można to zweryfikować obserwując rolkę napinacza od góry. Pasek ma być na środku a po jego jednej i drugiej stronie ma być widać kilka mm rolki.

Więc o ile napinacz nie jest "połamany" można go rozebrać i wymienić same tulejki. Są bez problemu dostępne na All... a koszt nie przekracza kilku zl. Trzeba wpisać bodajże "Tulejka ślizgowa".
Robiłem tak u siebie i rozwiązało to problem szybko zużywającego się paska. Wymiarów tulejek niestety nie pamiętam ale gdzieś na forum je podawałem.

Napinacz mam taki jak na zdjęciu powyżej.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Lybra 2.4 JTD - ciągle zrywa pasek klinowy

Post autor: volf » 13 cze 2015, 22:04

Tylko, że ten sworzeń obracający się w owych tulejkach też się zużywa a jego samodzielnie kupić chyba nie sposób...
Można zapytać ile km zrobiłeś po tej regeneracji?
KAPPA TDS & JTD

grigor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 326
Rejestracja: 02 sty 2012, 19:27
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra 2.4 JTD - ciągle zrywa pasek klinowy

Post autor: grigor » 13 cze 2015, 23:29

volf pisze:Tylko, że ten sworzeń obracający się w owych tulejkach też się zużywa a jego samodzielnie kupić chyba nie sposób...
Można zapytać ile km zrobiłeś po tej regeneracji?
U mnie sworzeń był ok. Wymagał tylko oczyszczenia. Wytarły się jedynie tulejki. Od regeneracji zrobiłem ok 20k km. Pomimo tego przebiegu pasek wielorowkowy wygląda jak nowy. Założyłem nowy pasek jak "regenerowałem" napinacz. Wcześniej paski błyskawicznie się zużywały. Już po kilku tys km były mocno sfatygowane i bez napisów. Występowało też popiskiwanie i szmery na wolnych obrotach. Zanim zorientowałem sie o co chodzi z tym napinaczem 2 razy w odstępie kilku tys km wymieniałem pasek wielorowkowy.

Możliwe, że jak dłużej będzie się jeździć z awarią napinacza(tulejek) to w końcu wytrze się i sworzeń. Jednak myślę, że przed zakupem nowego warto rozebrać stary i zobaczyć jakie są uszkodzenia. Za tulejki zapłaciłem bodajże 9 zl z przesyłką a drugi napinacz to znacznie większy koszt.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Lybra 2.4 JTD - ciągle zrywa pasek klinowy

Post autor: volf » 14 cze 2015, 10:56

Jakoś nie potrafię znaleźć tych tulejek na alle... Szukałeś po wymiarach czy po typie (do napinacza, do jtd, etc.)?
One były gotowe czy trzeba było je rozwiercać po wciśnięciu? Z czego były wykonane (mosiądz, plastik)?
Oringi uszczelniające tez dałeś nowe?
KAPPA TDS & JTD

grigor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 326
Rejestracja: 02 sty 2012, 19:27
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra 2.4 JTD - ciągle zrywa pasek klinowy

Post autor: grigor » 14 cze 2015, 12:26

volf pisze:Jakoś nie potrafię znaleźć tych tulejek na alle... Szukałeś po wymiarach czy po typie (do napinacza, do jtd, etc.)?
One były gotowe czy trzeba było je rozwiercać po wciśnięciu? Z czego były wykonane (mosiądz, plastik)?
Oringi uszczelniające tez dałeś nowe?
Wpisz "tulejka ślizgowa". Przed chwilą patrzyłem i są.
Szukałem po wymiarach. Wybiłem zużyte tulejki z napinacza i pomierzyłem. Tulejki w tym rozmiarze są bez problemu dostępne. Występowały nawet w kilku szerokościach.
Pasowały plug&play po wbiciu w obudowę sworzeń wchodził lekko ale nie miał luzu. Co do materiału to ciężko powiedzieć z czego są dokładnie. Na pewno jakiegoś metalu.

U mnie oryginalny oring był już zmielony. Sworzeń nasmarowałem smarem "ala teflonowym", wypierającym wodę. Oring dobrałem +/- z zestawu uniwersalnych oringów który kiedyś nabyłem w jakiejś promocji.
I od tamtej pory jak na razie spokój z paskiem. Chodzi cicho i bez popiskiwań.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”