Lybra 2.4 JTD - ciągle zrywa pasek klinowy
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 46
- Rejestracja: 29 wrz 2009, 17:04
- Lokalizacja: Żory
Lybra 2.4 JTD - ciągle zrywa pasek klinowy
Witam. Mam problem z moja Lancią Lybrą. Trzy tygodnie temu zerwał się pasek klinowy, myślałem że to przypadek. Zamontowałem potem pasek ContiTech który zerwał się po 3 dniach. Myślałem, że był źle założony "zwróciłem uwagę mechanikowi, żeby oddał pieniądze i założył nowy. Dzisiaj patrzę a pasek jest cały wytargany od strony światła (bardzo postrzępiony). Co może powodować zrywanie paska ?
pozdrawiam
pozdrawiam
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - ciągle zrywa pasek klinowy
A rolka prowadząca i napinacz to co???
Najpierw się wymienia taki komplet, a potem się obserwuje inne koła.
Najpierw się wymienia taki komplet, a potem się obserwuje inne koła.
Re: Lybra 2.4 JTD - ciągle zrywa pasek klinowy
koło pasowe wału lub zacierające się łożyska koła sprężarki (99,9%) , o ile napinacz rolka pompa altek jest ok.
- solarzmr
- Moderator
- Posty: 2669
- Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - ciągle zrywa pasek klinowy
Przerabiałem to u siebie. Uszkodzony był napinacz paska, który krzywo kierował pasek na koło alternatora. Po założeniu nowego paska po 15 sekundach zrywało dwa rowki z paska i potem jakos można bylo jeździć przez chwilę.
Koszt napinacza to około 400 złotych. Na używane nie warto patrzeć, bo prawdopodobnie są w takim stanie. Chyba ze któraś z rolek stoi dęba i zdziera pasek. Po zdjęciu paska zobacz czy nie ma luzów gdzieś.
Koszt napinacza to około 400 złotych. Na używane nie warto patrzeć, bo prawdopodobnie są w takim stanie. Chyba ze któraś z rolek stoi dęba i zdziera pasek. Po zdjęciu paska zobacz czy nie ma luzów gdzieś.
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - ciągle zrywa pasek klinowy
Ile????solarzmr pisze: Koszt napinacza to około 400 złotych.






Taka różnica jest między 1.9 a 2.4, czy z kryształów Svarovskiego ten napinacz zakupiłeś?

- solarzmr
- Moderator
- Posty: 2669
- Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - ciągle zrywa pasek klinowy
W 2,4 jest inny i niestety tyle kosztuje. Szukałem w różnych miejscach i cholera taniej nie ma.
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - ciągle zrywa pasek klinowy
To mnie tylko przekonuje, że nie chcę 2.4 w kolejnym auciesolarzmr pisze:W 2,4 jest inny i niestety tyle kosztuje. Szukałem w różnych miejscach i cholera taniej nie ma.


- solarzmr
- Moderator
- Posty: 2669
- Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - ciągle zrywa pasek klinowy
Nie dramatyzuj, z powodu takiego jednego napinacza?Dudi pisze:To mnie tylko przekonuje, że nie chcę 2.4 w kolejnym auciesolarzmr pisze:W 2,4 jest inny i niestety tyle kosztuje. Szukałem w różnych miejscach i cholera taniej nie ma.![]()

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - ciągle zrywa pasek klinowy
Wiele jest takich rzeczy. Do 1.9 to ja za 400 PLN cały komplet kupuje (pasek + rolka + napinacz) dobrych marek i jeszcze zostaje, żeby się w sobotę naj....bać 

Re: Lybra 2.4 JTD - ciągle zrywa pasek klinowy
Dramatyzujesz Dudi 

Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lybra 2.4 JTD - ciągle zrywa pasek klinowy
Ze swojej strony dodam, że nie bardzo opłaca się kupować nowego napinacza do 2.4jtd
Ale do rzeczy. Jeśli rolka jest dobra to "uszkodzenie napinacza" w wynika z uszkodzenia tulejek. Tam na głównej śrubie mocujące napinacz są 2 tulejki które z czasem się wycierają. Skutkuje to przekoszeniem napinacza -> rolki, przez co pasek chodzi krzywo i w rezultacie błyskawicznie się zużywa.
Można to zweryfikować obserwując rolkę napinacza od góry. Pasek ma być na środku a po jego jednej i drugiej stronie ma być widać kilka mm rolki.
Więc o ile napinacz nie jest "połamany" można go rozebrać i wymienić same tulejki. Są bez problemu dostępne na All... a koszt nie przekracza kilku zl. Trzeba wpisać bodajże "Tulejka ślizgowa".
Robiłem tak u siebie i rozwiązało to problem szybko zużywającego się paska. Wymiarów tulejek niestety nie pamiętam ale gdzieś na forum je podawałem.
Napinacz mam taki jak na zdjęciu powyżej.

Ale do rzeczy. Jeśli rolka jest dobra to "uszkodzenie napinacza" w wynika z uszkodzenia tulejek. Tam na głównej śrubie mocujące napinacz są 2 tulejki które z czasem się wycierają. Skutkuje to przekoszeniem napinacza -> rolki, przez co pasek chodzi krzywo i w rezultacie błyskawicznie się zużywa.
Można to zweryfikować obserwując rolkę napinacza od góry. Pasek ma być na środku a po jego jednej i drugiej stronie ma być widać kilka mm rolki.
Więc o ile napinacz nie jest "połamany" można go rozebrać i wymienić same tulejki. Są bez problemu dostępne na All... a koszt nie przekracza kilku zl. Trzeba wpisać bodajże "Tulejka ślizgowa".
Robiłem tak u siebie i rozwiązało to problem szybko zużywającego się paska. Wymiarów tulejek niestety nie pamiętam ale gdzieś na forum je podawałem.
Napinacz mam taki jak na zdjęciu powyżej.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Re: Lybra 2.4 JTD - ciągle zrywa pasek klinowy
Tylko, że ten sworzeń obracający się w owych tulejkach też się zużywa a jego samodzielnie kupić chyba nie sposób...
Można zapytać ile km zrobiłeś po tej regeneracji?
Można zapytać ile km zrobiłeś po tej regeneracji?
KAPPA TDS & JTD
Re: Lybra 2.4 JTD - ciągle zrywa pasek klinowy
U mnie sworzeń był ok. Wymagał tylko oczyszczenia. Wytarły się jedynie tulejki. Od regeneracji zrobiłem ok 20k km. Pomimo tego przebiegu pasek wielorowkowy wygląda jak nowy. Założyłem nowy pasek jak "regenerowałem" napinacz. Wcześniej paski błyskawicznie się zużywały. Już po kilku tys km były mocno sfatygowane i bez napisów. Występowało też popiskiwanie i szmery na wolnych obrotach. Zanim zorientowałem sie o co chodzi z tym napinaczem 2 razy w odstępie kilku tys km wymieniałem pasek wielorowkowy.volf pisze:Tylko, że ten sworzeń obracający się w owych tulejkach też się zużywa a jego samodzielnie kupić chyba nie sposób...
Można zapytać ile km zrobiłeś po tej regeneracji?
Możliwe, że jak dłużej będzie się jeździć z awarią napinacza(tulejek) to w końcu wytrze się i sworzeń. Jednak myślę, że przed zakupem nowego warto rozebrać stary i zobaczyć jakie są uszkodzenia. Za tulejki zapłaciłem bodajże 9 zl z przesyłką a drugi napinacz to znacznie większy koszt.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Re: Lybra 2.4 JTD - ciągle zrywa pasek klinowy
Jakoś nie potrafię znaleźć tych tulejek na alle... Szukałeś po wymiarach czy po typie (do napinacza, do jtd, etc.)?
One były gotowe czy trzeba było je rozwiercać po wciśnięciu? Z czego były wykonane (mosiądz, plastik)?
Oringi uszczelniające tez dałeś nowe?
One były gotowe czy trzeba było je rozwiercać po wciśnięciu? Z czego były wykonane (mosiądz, plastik)?
Oringi uszczelniające tez dałeś nowe?
KAPPA TDS & JTD
Re: Lybra 2.4 JTD - ciągle zrywa pasek klinowy
Wpisz "tulejka ślizgowa". Przed chwilą patrzyłem i są.volf pisze:Jakoś nie potrafię znaleźć tych tulejek na alle... Szukałeś po wymiarach czy po typie (do napinacza, do jtd, etc.)?
One były gotowe czy trzeba było je rozwiercać po wciśnięciu? Z czego były wykonane (mosiądz, plastik)?
Oringi uszczelniające tez dałeś nowe?
Szukałem po wymiarach. Wybiłem zużyte tulejki z napinacza i pomierzyłem. Tulejki w tym rozmiarze są bez problemu dostępne. Występowały nawet w kilku szerokościach.
Pasowały plug&play po wbiciu w obudowę sworzeń wchodził lekko ale nie miał luzu. Co do materiału to ciężko powiedzieć z czego są dokładnie. Na pewno jakiegoś metalu.
U mnie oryginalny oring był już zmielony. Sworzeń nasmarowałem smarem "ala teflonowym", wypierającym wodę. Oring dobrałem +/- z zestawu uniwersalnych oringów który kiedyś nabyłem w jakiejś promocji.
I od tamtej pory jak na razie spokój z paskiem. Chodzi cicho i bez popiskiwań.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes