Sama sprężarka w sobie jest sprawna to jest pewne na 100%,tylko jest gdzieś nieszczelna i widać to w okularach do sprawdzania szczelności,że gdzieś ucieka czynnik.A zapytałem o regenerowaną dlatego,że nie mam poprostu czasu na jezdzenie po warsztatach bo wszędzie termin,a w związku z wykonywanym zawodem (kierowca tzw.TIRa) mam ograniczony czas,bo w domu jestem na weekend i tak pomysłalem,że kupiłbym po regeneracji na wymianę i pod domem w weekenda wymienił i pojechał w wolnym czasie nabić.FXX pisze:A dlaczego od razu chcesz regenerować sprężarkę?
Nieszczelność to często niekoniecznie niesprawna sprężarka...
Lybra SW - klimatyzacja
- Robertoo
- Forumowicz/ka
- Posty: 82
- Rejestracja: 20 sie 2013, 23:36
- Imię: Robert
- Lokalizacja: DZL / DJE
Re: Lybra SW - klimatyzacja
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Ja kilka lat temu (chyba ze cztery) wymieniłem na używkę za ok 80zł i śmiga do dziś. Używka wyjęta przy mnie z jeżdżącego autka. W mojej starej puścił uszczelniacz i olej z niej wychlapało na osłonę pasa przedniego od spodu.
Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
- Robertoo
- Forumowicz/ka
- Posty: 82
- Rejestracja: 20 sie 2013, 23:36
- Imię: Robert
- Lokalizacja: DZL / DJE
Re:
I ja chyba też tak będe musiał zrobić.Byłem w czwartek na takiej dokładnej analizie i sprężarka jest do wymiany w 100%.Szpec od klimatyzacji poradził mi,że albo nowa,a to koszt ok 1250 zł albo szukać używanej,ale tylko takiej co zostanie zdemontowana przy mnie z auta.A więc teraz moja prośba,jak ktoś ma namiar na jakąś Lybre w mojej okolicy co stoi gdzieś na części i można było by zdemontować to prosze o info.Pawcio78 pisze:Ja kilka lat temu (chyba ze cztery) wymieniłem na używkę za ok 80zł i śmiga do dziś. Używka wyjęta przy mnie z jeżdżącego autka. W mojej starej puścił uszczelniacz i olej z niej wychlapało na osłonę pasa przedniego od spodu.
Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 31
- Rejestracja: 03 lip 2009, 10:02
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Lybra SW - klimatyzacja
Pozwole sobie się podpiąć.
Wymieniłem kompresor i osuszacz, klima nabita, szczelna.
Nie idzie sygnał do przekaźnika, nie uruchamia sie kmpresor. Poprzedni długo był nieszczelny i tak to sobie hulało z 2 lata chyba.
Gdzie może być problem? Na kompie nic nie wyszło.
Dodam że aktualnie mam rozebraną dolną część kokpitu - schowek, nawiewy, tunel środkowy, czy tam gdzieś może brakować jakiegoś połączenia?
Ps: gdzie jest presostat? W necie widze dwa rodzaje czujników, który za co odpowiada i gdzie się znajdują?


presostat?
Wymieniłem kompresor i osuszacz, klima nabita, szczelna.
Nie idzie sygnał do przekaźnika, nie uruchamia sie kmpresor. Poprzedni długo był nieszczelny i tak to sobie hulało z 2 lata chyba.
Gdzie może być problem? Na kompie nic nie wyszło.
Dodam że aktualnie mam rozebraną dolną część kokpitu - schowek, nawiewy, tunel środkowy, czy tam gdzieś może brakować jakiegoś połączenia?
Ps: gdzie jest presostat? W necie widze dwa rodzaje czujników, który za co odpowiada i gdzie się znajdują?

presostat?
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Lybra SW - klimatyzacja
Te dwa pierwsze to czujniki temperatury w obudowie klimatronika, to drugie to presostat. Nie znajduje sie przypadkiem pod zderzakiem przy osuszaczu?
Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
Re: Lybra SW - klimatyzacja
Sprawdź przekaźnik na podszybiu czy dostaje napięcie.
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 31
- Rejestracja: 03 lip 2009, 10:02
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Lybra SW - klimatyzacja
Sprawdzony, nie dostaje.Zielony pisze:Sprawdź przekaźnik na podszybiu czy dostaje napięcie.
Re: Lybra SW - klimatyzacja
Skoro nie dostaje to nie ma zezwolenia.A jak z presostatem? Może podaj sygnał z presostatu na "krótko" i zobacz czy sprężarka odpali.
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 31
- Rejestracja: 03 lip 2009, 10:02
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Lybra SW - klimatyzacja
Przy uruchomionym silniki i klimie wypiąć wtyczke presostatu i podać + 12v? Na który pin?
Re: Lybra SW - klimatyzacja
Nie znam się na klimatyzacjach , ale wydaje mi sie ze jak podasz mu 12v to komputer będzie widział za wysokie ciśnienie w układzie i i tak nie pozwoli na załączenie sprężarki . Lybra ma dwa piny na czujniku czy 3 ?
Lancia Delta Oro 1.4 T-jet . Ypsilon 1.2
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 31
- Rejestracja: 03 lip 2009, 10:02
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Lybra SW - klimatyzacja
5

1_P1= Sprawdzenie 1° poziomu (około 2.5 bar):
D1_P2=. Odłączyć regulator ciśnienia od odpowiedniego przewodu (5040B14 REGULATOR CIŚNIENIA wielopoziomowy instalacji klimatyzacji powietrza -W/Z ) i sprawdzić, czy obwód między stykami 1 i 2 jest otwarty.[RP_5040B14N]
D1_P3=. Połączyć regulator ciśnienia do odpowiedniego przewodu: obwód pomiędzy stykiem 1 i 2 zamyka się.
D1_P4=. Połączyć złącze elektryczne regulatora ciśnienia i uruchomić układ klimatyzacji.
D1_P5=. Odczekać kilka minut, sprawdzając czy sprężarka włącza się regularnie.
D1_P6=. Nastawy 1-ego poziomu: otwarcie styku 2,10 - 2,80 bar i zamknięcie styku max 3,5 bar.
D2_P1= Sprawdzenie 2° poziomu (około 15 bar):
D2_P2=. Pozostawić włączony układ w stojącym samochodzie. Poczekać jeszcze parę minut: obwód pomiędzy stykiem 3 i 4 zamyka się. Jednocześnie sprawdzić czy przy pierwszym biegu włącza się elektrowentylator.
D2_P3=. Nastawy 2-giego poziomu: zamknięcie styku 14 - 16 bar i otwarcie styku 3 - 13 bar.
D3_P1= Sprawdzenie 3° poziomu (około 20 ba);
D3_P2=. Pozostawić włączony układ w stojącym samochodzie. Poczekać jeszcze parę minut: obwód pomiędzy stykiem 6 i 4 zamyka się. Jednocześnie sprawdzić czy elektrowentylator przechodzi z pierwszego na drugi bieg.
D3_P3=. Nastawy 3-ciego poziomu: zamknięcie styku 18,8 - 21,2 bar i otwarcie styku 13,8 - 18,2 bar.
D4_P1= Sprawdzenie 4° poziomu (około 28 bar):
D4_P2=. Zaleca się nie zwiększać ciśnienia obwodu do takiej wartości, zbyt bliskiej granicznym wartościom bezpieczeństwa.
D5_P1=Nota: W samochodzie nie jest możliwe sprawdzenie takiego poziomu.
D6_P1= W przypadku gdyby samochód uzyskał taką wartość obwód pomiędzy stykiem 1 i 2 zamknie się.
D7_P1= Nastawy 4-ego poziomu: otwarcie styku 26 - 30 bar i zamknięcie styku 18 - 26 bar.
Czyli wysatrczy zewrzeć piny 1 i 2 i jak ruszy komnpresor tzn że czujnik do wymiany?

1_P1= Sprawdzenie 1° poziomu (około 2.5 bar):
D1_P2=. Odłączyć regulator ciśnienia od odpowiedniego przewodu (5040B14 REGULATOR CIŚNIENIA wielopoziomowy instalacji klimatyzacji powietrza -W/Z ) i sprawdzić, czy obwód między stykami 1 i 2 jest otwarty.[RP_5040B14N]
D1_P3=. Połączyć regulator ciśnienia do odpowiedniego przewodu: obwód pomiędzy stykiem 1 i 2 zamyka się.
D1_P4=. Połączyć złącze elektryczne regulatora ciśnienia i uruchomić układ klimatyzacji.
D1_P5=. Odczekać kilka minut, sprawdzając czy sprężarka włącza się regularnie.
D1_P6=. Nastawy 1-ego poziomu: otwarcie styku 2,10 - 2,80 bar i zamknięcie styku max 3,5 bar.
D2_P1= Sprawdzenie 2° poziomu (około 15 bar):
D2_P2=. Pozostawić włączony układ w stojącym samochodzie. Poczekać jeszcze parę minut: obwód pomiędzy stykiem 3 i 4 zamyka się. Jednocześnie sprawdzić czy przy pierwszym biegu włącza się elektrowentylator.
D2_P3=. Nastawy 2-giego poziomu: zamknięcie styku 14 - 16 bar i otwarcie styku 3 - 13 bar.
D3_P1= Sprawdzenie 3° poziomu (około 20 ba);
D3_P2=. Pozostawić włączony układ w stojącym samochodzie. Poczekać jeszcze parę minut: obwód pomiędzy stykiem 6 i 4 zamyka się. Jednocześnie sprawdzić czy elektrowentylator przechodzi z pierwszego na drugi bieg.
D3_P3=. Nastawy 3-ciego poziomu: zamknięcie styku 18,8 - 21,2 bar i otwarcie styku 13,8 - 18,2 bar.
D4_P1= Sprawdzenie 4° poziomu (około 28 bar):
D4_P2=. Zaleca się nie zwiększać ciśnienia obwodu do takiej wartości, zbyt bliskiej granicznym wartościom bezpieczeństwa.
D5_P1=Nota: W samochodzie nie jest możliwe sprawdzenie takiego poziomu.
D6_P1= W przypadku gdyby samochód uzyskał taką wartość obwód pomiędzy stykiem 1 i 2 zamknie się.
D7_P1= Nastawy 4-ego poziomu: otwarcie styku 26 - 30 bar i zamknięcie styku 18 - 26 bar.
Czyli wysatrczy zewrzeć piny 1 i 2 i jak ruszy komnpresor tzn że czujnik do wymiany?
Re: Lybra SW - klimatyzacja
Na to wychodzi , zwarcie 1 i 2 sygnal do centralki 3,5 bara załączenie sprężarki .
Lancia Delta Oro 1.4 T-jet . Ypsilon 1.2
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 31
- Rejestracja: 03 lip 2009, 10:02
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Lybra SW - klimatyzacja
!!! UWAGA !!!
Gdy spinacie wtyczke j/w to tylko na CHWILĘ.
Dłuższe działanie kompresora zamienia osuszacz w pocisk ziemia-powietrze i grozi utratą życia.

Dłuższe działanie kompresora zamienia osuszacz w pocisk ziemia-powietrze i grozi utratą życia.
Re: Lybra SW - klimatyzacja
Nie koniecznie osuszacz , sprężarka potrafi wtedy nabic nawet do 30 bar i cisnienie szuka ujścia . Jesli wstrzelil osuszacz uszczelnienia przewodow i kompresora też moga okazac sie do wymiany .
Lancia Delta Oro 1.4 T-jet . Ypsilon 1.2