Lybra 2.4 JTD - "puknięcie" przy dodawaniu/odejmowaniu gazu

wuja
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 78
Rejestracja: 10 lip 2014, 10:44
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Lybra 2.4 JTD - "puknięcie" przy dodawaniu/odejmowaniu gazu

Post autor: wuja » 24 lut 2015, 19:42

Witam szanowne grono ekspertów :D

Wersja skrócona: Czy nowa dwumasa "puka" przy dodaniu gazu po hamowaniu silnikiem?

Wersja opisowa:
Moja Lybra jakiś czas temu stwierdziła, że ma już dość i zaczęła strasznie szarpać przy ruszaniu, a że to dobre i wygodne auto jest to dostała nową dwumasę (wg. info na pudełku dwumasa oryginalna - fiat by valeo czy jakoś tak), nowy komplet sprzęgła LUK i wahacze TRW;-) Po złożeniu wszystkiego co zostało rozbebeszone na potrzeby wymiany, sprzęgło lubiło się uślizgnąć i zapiszczeć przy mocniejszym dodaniu gazu, ale jak już zdążyłem wyczytać taki objaw zdarza się póki sprzęgło się nie ułoży - spoko - przejechałem już 500km i jest ok (czasem tylko piśnie ;-) ) Nurtuje mnie tylko jedna kwestia - nigdy wcześniej nie jeździłem autem z dwumasą, teraz mam nową dwumasę i martwi mnie (być może nie słusznie) dźwięk dochodzący z lewej strony auta w momencie wciśnięcia gazu (nawet delikatnego) po hamowaniu silnikiem lub odpuszczeniu gazu po przyśpieszaniu. Słyszalne jest jakby głuche "puknięcie", bez metalicznych dźwięków, takie jakby młotkiem o twardą gumę uderzyć, przy tym odczuwam w tym momencie jakby luz w układzie napędowym - tak jakby w momencie "puknięcia" był "wybierany" luz na elementach przeniesienia napędu. Jako że jest to głuche, miękkie puknięcie moje podejrzenie pada na dwumasę - luz na trybach w skrzyni, wydaje mi się, byłby wyczuwalny jako bardziej twardy/metaliczny. A może Lybra tak po prostu już ma?

Pomóżcie bo władowałem w Lybre prawie 3 tyś i trochę się martwię czy jest wszystko OK ;)
Ostatnio zmieniony 24 lut 2015, 19:57 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10686
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: 2.4jtd - "puknięcie" przy dodawaniu i odejmowaniu gazu

Post autor: FXX » 24 lut 2015, 19:54

Owszem to może być problem z dwumasą, ale obstawiałbym którąś z poduszek. Zacznij od tego, jak również sprawdź dokładnie zawieszenie.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Picek8414
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 12 lis 2009, 18:19
Lokalizacja: sulejówek

Re: Lybra 2.4 JTD - "puknięcie" przy dodawaniu/odejmowaniu g

Post autor: Picek8414 » 24 lut 2015, 21:44

u mnie takie stuki generował przegub wewnętrzny.

Awatar użytkownika
rafix86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 550
Rejestracja: 02 wrz 2013, 19:37
Imię: Rafał
Lokalizacja: Dzierżoniów (dolnośląskie)

Re: Lybra 2.4 JTD - "puknięcie" przy dodawaniu/odejmowaniu g

Post autor: rafix86 » 24 lut 2015, 21:57

Miałem to samo, co Picek ;)

Może to po prostu zbieg okoliczności? Dwumasa jest już okej, ale za to coś nowego się odezwało :D Złośliwość rzeczy martwych :D
Lancia Lybra 2.4 JTD '01 Obrazek

Awatar użytkownika
pabloz8
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 47
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:50
Skype: pabloz8
Lokalizacja: Człuchów/pomorskie

Re: Lybra 2.4 JTD - "puknięcie" przy dodawaniu/odejmowaniu g

Post autor: pabloz8 » 22 lip 2015, 17:41

Po mojemu na 99% to wyrobione kielichy półosi. Powszechna przypadłość naszych Lancii. Powiem ze swojego doświadczenia, że najlepiej poszukać całej nowej półosi, bo same kielichy na allegro i autosklep24 chodzą w takich cenach, że nie warto się bawić w regenerowanie półosi. Druga zła wiadomość, to że najczęściej trudno zdiagnozować, która strona padła. Zresztą w krótkim czasie polecą obie.
"Kto nie dąży do rzeczy niemożliwych nigdy ich nie osiągnie? M. Oyama
jest Lybra SW 2,4 JTD i C-Max 2,0 TDCI, teraz doszedł żabojad MEGANE IV
Meriva 1,7 CDTI też była
był VW Polo

Awatar użytkownika
pabloz8
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 47
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:50
Skype: pabloz8
Lokalizacja: Człuchów/pomorskie

Re: Lybra 2.4 JTD - "puknięcie" przy dodawaniu/odejmowaniu g

Post autor: pabloz8 » 23 lip 2015, 13:46

Dodatkowo jeszcze dodam na pocieszenie właścicieli Lybry z silnikiem 2,4 JTD, że półosie do nich są tańsze niż do 1,9 JTD. Np na alledrogo lewa kompletna włoska jest za 395zł a prawa za 540zł. Sam kielich z prętem i krzyżakiem na autosklep24 kosztuje chyba 570zł. Ja znalazłem w necie lewą za 309,50zł a prawą za 450zł firmy Metelli. Mam nadzieję, że przeżyją całe auto.

A przy okazji mam ogólne zapytanie do wszystkich przy jakim przebiegu padały u Was przeguby wewnętrzne. U mnie jeśli wierzyć w autentyczność przebiegu na liczniku było ok. 212 tys. km.
"Kto nie dąży do rzeczy niemożliwych nigdy ich nie osiągnie? M. Oyama
jest Lybra SW 2,4 JTD i C-Max 2,0 TDCI, teraz doszedł żabojad MEGANE IV
Meriva 1,7 CDTI też była
był VW Polo

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - "puknięcie" przy dodawaniu/odejmowaniu g

Post autor: Dudi » 23 lip 2015, 13:48

U mnie wytrzymały już 400kkm :D
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10686
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Post autor: FXX » 23 lip 2015, 14:22

Moja była miała realnie licząc ponad pół miliona i połosie były ok ;-)
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
keram11
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 375
Rejestracja: 21 wrz 2009, 12:03
Imię: Marek
Lokalizacja: Tenczynek/Kraków

Re: Lybra 2.4 JTD - "puknięcie" przy dodawaniu/odejmowaniu g

Post autor: keram11 » 23 lip 2015, 15:17

U mnie w 1.9 takie stuki ustały po dokręceniu lewego przedniego koła :-)
Pozostałe też sprawdziłem - były OK.
Lybra 1.9 JTD 139 KM :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”