Lybra 2.4 JTD - P0191 niskie ciśnienie
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 31 sie 2015, 12:53
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Lybra 2.4 JTD - P0191 niskie ciśnienie
Witam
Przeczytałem wszystko co możliwe i chciał bym uniknąć wymiany 1000 elementów zanim znajdę co trzeba tak naprawdę wymienić.
Rozruch silnika ok 3-4 sek. dopiero pali, to nie przeszkadza ale podczas wyprzedzania, depnięciu w podłogę i to nie zawsze, tylko czasami potrafi zgasnąć i jest błąd P0191.
Zawór regulacji ciśnienia paliwa wykręciłem, uszczelnienia ok, brudny nie był ale wymyłem, nic to nie zmieniło.
Sprawdzałem, na powrocie zero powietrza.
Pompa w zbiorniku ok.
Filtr wymieniony
Widać na logu, ze po otwarciu zaworu 100% jest za male ciśnienie i wtedy gaśnie..
Czyżby kończy się pompa?
Log poniżej
Przeczytałem wszystko co możliwe i chciał bym uniknąć wymiany 1000 elementów zanim znajdę co trzeba tak naprawdę wymienić.
Rozruch silnika ok 3-4 sek. dopiero pali, to nie przeszkadza ale podczas wyprzedzania, depnięciu w podłogę i to nie zawsze, tylko czasami potrafi zgasnąć i jest błąd P0191.
Zawór regulacji ciśnienia paliwa wykręciłem, uszczelnienia ok, brudny nie był ale wymyłem, nic to nie zmieniło.
Sprawdzałem, na powrocie zero powietrza.
Pompa w zbiorniku ok.
Filtr wymieniony
Widać na logu, ze po otwarciu zaworu 100% jest za male ciśnienie i wtedy gaśnie..
Czyżby kończy się pompa?
Log poniżej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Lybra 2.4 JTD - P0191 niskie ciśnienie
Próba przelewowa lub log ogólnej dawki paliwa przez ok 90sec ( bez dotykania gazu, wszystkie odbiorniki off)
Log rozruchowy, rozłączony czujnik położenia wałka i kręcisz ok 10sec logując obroty oraz zmierzone ciśnienie paliwa.
Log z jazdy.
Koniec.
Log rozruchowy, rozłączony czujnik położenia wałka i kręcisz ok 10sec logując obroty oraz zmierzone ciśnienie paliwa.
Log z jazdy.
Koniec.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 12 paź 2013, 10:48
- Imię: kamil
- Lokalizacja: małogoszcz
Re: Lybra 2.4 JTD - P0191 niskie ciśnienie
mam identyczny problem, potrzebuje kilka sekund, żeby odpalił, jak już załapie to na wolnych obrotach pracuje prawidłowo, nie faluje, na postoju można mu dawać gaz do odcięcia i tak trzymać, samochód nie zgaśnie. W trakcie jazdy po prostej czy z górki auto jedzie normalnie, pod minimalną górkę po dodaniu gazu natychmiast gaśnie (nie ma żadnych szarpnięć kaszlnieć itp, po prostu zapalają się kontrolki), po zgaśnięciu daje się odpalić ( kilka sekund kręcenia rozrusznikiem).
Po zgaśnięciu błąd jak u kolegi P0191.
Na chwilę obecną nie mam jak zrobić logów ale jest tak
Podczas rozruchu ciśnienie rośnie powoli, jak osiągnie powyżej 100 bar to samochód się uruchamia i ciśnienie momentalnie wskakuje na wartość 300 bar i na wolnych tak trzyma (minimalne wahania 295-305 bar).
Podczas dodawania gazu na postoju mierzone ciśnienie osiąga wartości zadane , dochodzi nawet do 1300 bar).
Podczas jazdy ciśnienie mierzone ciśnienie osiąga wartości zadane do momentu zgaśnięcia.
Podczas gaśnięcia występuje na ułamek sekundy gwałtowny skok ciśnienia niezgodny z zadanym i auto gaśnie (przykład 1200bar mierzone, 700 bar zadane)
Czynności które wykonałem
Test przelewów - wszystko w normie, strzykawki napełniają się bardzo powoli, różnice w napełnieniu znikome ( po napełnieniu do 100ml. różnice między cylindrami nie przekraczają 10ml).
Wymieniony regulator ciśnienia paliwa na używkę - objawy nie ustąpiły, są identyczne ( kiedyś już wymieniałem ten regulator ponieważ zaciął się w położeniu otwartym, samochód nie dał się uruchomić nawet z plaka)
Wyczyszczony zbiornik, smok, i pompka paliwa- wyraźna poprawa pracy pompki ( pracuje ciszej i równiej ), objawy jednak nie ustąpiły.
Wyczyszczony czujnik na listwie- nic nie pomogło
Wychodzi na to, że pompa wysokiego ciśnienia sprawna (osiąga wartości 1300 bar), pompka w zbiorniku sprawna, daje ciśnienie w granicach 3 bar, wtryski nie leją ( test przelewów ok, auto nie kopci na biało, jedynie puszcza lekki czarny dymek przy gwałtownym wciśnięciu gazu w podłogę)
Według mnie zostaje jeszcze czujnik na listwie i ten regulator ciśnienia ponieważ nie jestem go pewien- używany,
Co wymienić ? nowy regulator to 500zł i ten czujnik na listwie też coś koło tego?
ma ktoś jakieś sugestie ?
Po zgaśnięciu błąd jak u kolegi P0191.
Na chwilę obecną nie mam jak zrobić logów ale jest tak
Podczas rozruchu ciśnienie rośnie powoli, jak osiągnie powyżej 100 bar to samochód się uruchamia i ciśnienie momentalnie wskakuje na wartość 300 bar i na wolnych tak trzyma (minimalne wahania 295-305 bar).
Podczas dodawania gazu na postoju mierzone ciśnienie osiąga wartości zadane , dochodzi nawet do 1300 bar).
Podczas jazdy ciśnienie mierzone ciśnienie osiąga wartości zadane do momentu zgaśnięcia.
Podczas gaśnięcia występuje na ułamek sekundy gwałtowny skok ciśnienia niezgodny z zadanym i auto gaśnie (przykład 1200bar mierzone, 700 bar zadane)
Czynności które wykonałem
Test przelewów - wszystko w normie, strzykawki napełniają się bardzo powoli, różnice w napełnieniu znikome ( po napełnieniu do 100ml. różnice między cylindrami nie przekraczają 10ml).
Wymieniony regulator ciśnienia paliwa na używkę - objawy nie ustąpiły, są identyczne ( kiedyś już wymieniałem ten regulator ponieważ zaciął się w położeniu otwartym, samochód nie dał się uruchomić nawet z plaka)
Wyczyszczony zbiornik, smok, i pompka paliwa- wyraźna poprawa pracy pompki ( pracuje ciszej i równiej ), objawy jednak nie ustąpiły.
Wyczyszczony czujnik na listwie- nic nie pomogło
Wychodzi na to, że pompa wysokiego ciśnienia sprawna (osiąga wartości 1300 bar), pompka w zbiorniku sprawna, daje ciśnienie w granicach 3 bar, wtryski nie leją ( test przelewów ok, auto nie kopci na biało, jedynie puszcza lekki czarny dymek przy gwałtownym wciśnięciu gazu w podłogę)
Według mnie zostaje jeszcze czujnik na listwie i ten regulator ciśnienia ponieważ nie jestem go pewien- używany,
Co wymienić ? nowy regulator to 500zł i ten czujnik na listwie też coś koło tego?
ma ktoś jakieś sugestie ?
lancia lybra 2.4 jtd sedan 2000r
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 12 paź 2013, 10:48
- Imię: kamil
- Lokalizacja: małogoszcz
Re: Lybra 2.4 JTD - P0191 niskie ciśnienie
kolejny raz wymieniony regulator ciśnienia na taki z końcówką nr ...488 ( nowszy typ z sitkiem), wymieniony czujnik ciśnieni na listwie, i dalej to samo, może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
auto puszcza po przegazowaniu białego dyma, wykonałem jeszcze raz test przelewów.
4min. 30sek. - strzykawki napełniają się do 50ml, różnica między wtryskami nie przekracza 10ml
czy wymieniać pompę? jest możliwe, że któraś sekcja się przywiesza i robi taki cyrk? czy szukać przyczyny poza układem paliwowym (może komputer głupieje i źle ustawia zawór ), albo w pompie ten czujnik optyczny ?
ręce mi powoli opadają, proszę o jakąś wskazówkę bo jestem w lesie
auto puszcza po przegazowaniu białego dyma, wykonałem jeszcze raz test przelewów.
4min. 30sek. - strzykawki napełniają się do 50ml, różnica między wtryskami nie przekracza 10ml
czy wymieniać pompę? jest możliwe, że któraś sekcja się przywiesza i robi taki cyrk? czy szukać przyczyny poza układem paliwowym (może komputer głupieje i źle ustawia zawór ), albo w pompie ten czujnik optyczny ?
ręce mi powoli opadają, proszę o jakąś wskazówkę bo jestem w lesie
lancia lybra 2.4 jtd sedan 2000r
Re: Lybra 2.4 JTD - P0191 niskie ciśnienie
Podaj normalne wartości próby przelewowej.
Zrób loga rozruchowego.
Odłącz czujnik wałka.
Logujesz obroty rpm, zmierzone ciśnienie paliwa.
Kręcisz 10 sec.
Zrób loga rozruchowego.
Odłącz czujnik wałka.
Logujesz obroty rpm, zmierzone ciśnienie paliwa.
Kręcisz 10 sec.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 12 paź 2013, 10:48
- Imię: kamil
- Lokalizacja: małogoszcz
Re: Lybra 2.4 JTD - P0191 niskie ciśnienie
co znaczy normalne wartości ? przecież napisałem, że próba 4 min 30 sec , strzykawki napełnij się do 50ml.
1cyl 45ml
2cyl 45ml
3cyl 50ml
4cyl 50ml
5cyl 52ml
mam odpiąć czujnik wałka rozrządu i kręcić?
jutro wykonam i wrzucę loga bo teraz muszę do pracy uciekać
1cyl 45ml
2cyl 45ml
3cyl 50ml
4cyl 50ml
5cyl 52ml
mam odpiąć czujnik wałka rozrządu i kręcić?
jutro wykonam i wrzucę loga bo teraz muszę do pracy uciekać
lancia lybra 2.4 jtd sedan 2000r
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 12 paź 2013, 10:48
- Imię: kamil
- Lokalizacja: małogoszcz
Re: Lybra 2.4 JTD - P0191 niskie ciśnienie
w załączniku logi
jeden po odpięciu czujnika wałka rozrządu, drugi z podpiętym w którym są obroty, ciśnienie zmierzone, ciśnienie żądane, regulator ciśnienia
podmieniłem czujnik położenia wału
jeden po odpięciu czujnika wałka rozrządu, drugi z podpiętym w którym są obroty, ciśnienie zmierzone, ciśnienie żądane, regulator ciśnienia
podmieniłem czujnik położenia wału
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
lancia lybra 2.4 jtd sedan 2000r