Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja
Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja
Cześć!
Pewien czas temu dostrzegłem na wolnych obrotach lekkie drgania silnika, których wcześniej nie było - tak jakby na jednym garze słabiej palił. Za poradą Ramzesa dokonałem testu przelewowego, proszę o ocenę:
Czas trwania testu : 8.5 minuty (nie pytajcie czemu nie 4 minuty...)
Wtryskiwacz - ilość paliwa w przelewie
I - 105ml
II - 105ml
III - 88ml
IV - 95ml
V - 88ml
ps. Wibracje pojawiły się po ok. 400km trasie autostradowej (ok 140 - 180km/h) po uprzednim zatankowaniu na tesco...
Pewien czas temu dostrzegłem na wolnych obrotach lekkie drgania silnika, których wcześniej nie było - tak jakby na jednym garze słabiej palił. Za poradą Ramzesa dokonałem testu przelewowego, proszę o ocenę:
Czas trwania testu : 8.5 minuty (nie pytajcie czemu nie 4 minuty...)
Wtryskiwacz - ilość paliwa w przelewie
I - 105ml
II - 105ml
III - 88ml
IV - 95ml
V - 88ml
ps. Wibracje pojawiły się po ok. 400km trasie autostradowej (ok 140 - 180km/h) po uprzednim zatankowaniu na tesco...
Re: Lybra 2.4 jtd 150km - test przelewowy - interpretacja
1 i 2 w gornej granicy ale ok.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 2555
- Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
- Imię: Sławuś
- Lokalizacja: Szamoni
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 jtd 150km - test przelewowy - interpretacja
a co na to ramzes skoro poradził...
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Re: Lybra 2.4 jtd 150km - test przelewowy - interpretacja
No jeszcze się nie ustosunkował - dajmy mu czasbassooner pisze:a co na to ramzes skoro poradził...

-
- Forumowicz/ka
- Posty: 2555
- Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
- Imię: Sławuś
- Lokalizacja: Szamoni
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 jtd 150km - test przelewowy - interpretacja
ja aktualnie przelewam z pełnego (J&B) w próżne (mój spust)... 

http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Re: Lybra 2.4 jtd 150km - test przelewowy - interpretacja
Tylko nie porozlewajbassooner pisze:ja aktualnie przelewam z pełnego (J&B) w próżne (mój spust)...

-
- Forumowicz/ka
- Posty: 2555
- Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
- Imię: Sławuś
- Lokalizacja: Szamoni
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja
spoko... wynik jak na I garze u wuja - 105 ml do podusi 

http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja
O.. Koledzy ale offtop
Sławku strasznie pochlapałeś stół. No i co Durczok teraz powie ? 
A poważnie już: Piotr napisał wszystko.
Trzeba zrobić diagnostykę, jeśli komputer nie wykaże nic, to pomiar kompresji silnika itd.


A poważnie już: Piotr napisał wszystko.
Trzeba zrobić diagnostykę, jeśli komputer nie wykaże nic, to pomiar kompresji silnika itd.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 07 cze 2015, 17:42
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja
prośba o poradę : Czy jest możliwość wymiany tylko jednego wtryskiwacza, który jest najsłabszy?
Moja Lybra 2003r. posiada przebieg 163 tys. i ten jeden wtrysk dość głośno hałasuje, auto stało się trochę słabsze
i przy ruszaniu jest niepłynny start. Na rozgrzanym silniku podczas przyspieszania również słychać głośniejszą prace.
Auto trochę straciło mocy>Na komputerze błędów brak, kopcenie jest lekkie, tylko podczas przygotowania z EGR.
Zastanawiam się czy wymienić komplet wtrysków czy tylko jeden słabszy?
Moja Lybra 2003r. posiada przebieg 163 tys. i ten jeden wtrysk dość głośno hałasuje, auto stało się trochę słabsze
i przy ruszaniu jest niepłynny start. Na rozgrzanym silniku podczas przyspieszania również słychać głośniejszą prace.
Auto trochę straciło mocy>Na komputerze błędów brak, kopcenie jest lekkie, tylko podczas przygotowania z EGR.
Zastanawiam się czy wymienić komplet wtrysków czy tylko jeden słabszy?
Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja
o co chodzi z tym egr ?
możesz zmienić tylko jeden ten który padł.
możesz zmienić tylko jeden ten który padł.
- Krzys
- Forumowicz/ka
- Posty: 672
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród
Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja
Możesz wymienić pojedynczo, dobierasz według numeru z wtrysku i klasy.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 07 cze 2015, 17:42
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja
super, dzięki za info. Kupie jedną sztukę.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 07 cze 2015, 17:42
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja
Prośba i pytanie. Kupiłem wtrysk (nowy) do Lybry 1.9 jtd i chciałbym zabrać się sam za wymianę.
Czy potrzebny jest klucz dynamometryczny oraz ściągacz do przewodu paliwowego.
Prośba o link do filmu instruktaŻowego wymiany wtrysku.
Czy potrzebny jest klucz dynamometryczny oraz ściągacz do przewodu paliwowego.
Prośba o link do filmu instruktaŻowego wymiany wtrysku.

- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja
Eeee tam... sciagasz zawleczkę od króćca przelewowego, wypinasz delikatnie by go nie połamać, odłączasz wtyk elektryczny, odkręcasz wężyk ciśnieniowy (zasilający wtrysk), popuszczasz węzyk zasilający na listwie RAIL by dało się go odsunąć od wtrysku, odkręcasz śrubę trzymającą wtrysk i wyjmujesz wtryskiwacz. Dobrze mieć nową podkładkę miedzianą pod wtrysk (ale na starej uszczelce też złożysz i też będzie).
Montaż odwrotny do demontażu. Dokręcasz z czuciem wtrysk, by nie zerwać gwintu i tyle.
Montaż odwrotny do demontażu. Dokręcasz z czuciem wtrysk, by nie zerwać gwintu i tyle.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja
Problem wibracji rozwiązany całkiem przypadkowo, aż wstyd się przyznać... Po wymianie środkowej poduszki silnika jak ręką odjął - w samochodzie cisza, auto podczas pracy na wolnych obrotach bardzo lekko i równomiernie wibruje.
Zdemontowana poduszka jest "na oko" w stanie dobrym, żadnych pęknięć itp. jedynie jest sztywniejsza w porównaniu do tej którą założyłem - być może ma ona inną charakterystykę tłumienia i stąd były te wibracje... Pytanie tylko dlaczego wibracje były "cyklicznie nierównomierne" tak jakby słabiej palił na jednym garze.
Jako ciekawostkę podam wynik pomiaru hałasu z wewnątrz samochodu przed i po wymianie poduszki (pomiar wykonany telefonem wraz z odpowiednią aplikacją, tak więc pomiar ma charakter poglądowy):
- poduszka przed wymianą (sztywna), na biegu jałowym ok 72 dB,
- poduszka założona aktualnie (bardziej miękka), na biegu jałowym ok 63 dB
Podczas jazdy również zdecydowanie ciszej, a pojawienie się/zauważenie wibracji po zatankowaniu na tesco było zbiegiem okoliczności
Zdemontowana poduszka jest "na oko" w stanie dobrym, żadnych pęknięć itp. jedynie jest sztywniejsza w porównaniu do tej którą założyłem - być może ma ona inną charakterystykę tłumienia i stąd były te wibracje... Pytanie tylko dlaczego wibracje były "cyklicznie nierównomierne" tak jakby słabiej palił na jednym garze.
Jako ciekawostkę podam wynik pomiaru hałasu z wewnątrz samochodu przed i po wymianie poduszki (pomiar wykonany telefonem wraz z odpowiednią aplikacją, tak więc pomiar ma charakter poglądowy):
- poduszka przed wymianą (sztywna), na biegu jałowym ok 72 dB,
- poduszka założona aktualnie (bardziej miękka), na biegu jałowym ok 63 dB
Podczas jazdy również zdecydowanie ciszej, a pojawienie się/zauważenie wibracji po zatankowaniu na tesco było zbiegiem okoliczności

wuja pisze:Cześć!
Pewien czas temu dostrzegłem na wolnych obrotach lekkie drgania silnika, których wcześniej nie było - tak jakby na jednym garze słabiej palił. Za poradą Ramzesa dokonałem testu przelewowego, proszę o ocenę:
Czas trwania testu : 8.5 minuty (nie pytajcie czemu nie 4 minuty...)
Wtryskiwacz - ilość paliwa w przelewie
I - 105ml
II - 105ml
III - 88ml
IV - 95ml
V - 88ml
ps. Wibracje pojawiły się po ok. 400km trasie autostradowej (ok 140 - 180km/h) po uprzednim zatankowaniu na tesco...