Delta III 1.6 Multijet 120 KM - dziwny odgłos z turbiny
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 04 paź 2013, 15:58
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - dziwny odgłos z turbiny
Moim zdaniem ten odgłos TSY TSY TSY podczas schodzenia z obrotów to dzwięk wydobywający się z zaworu EGR, a łatwo to sprawdzić - odłączając na próbę wtyczkę od EGR.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 11 mar 2015, 12:58
- Imię: Arti
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - dziwny odgłos z turbiny
Witam,
Z wlasnych i nie tylko obserwacji moge potwierdzic ze odglos ustaje przy odłaczanej przeplywce lub egr....dziwne...kolega Michal jednak zmienial oba te podzespoly i bez skutku...
Z wlasnych i nie tylko obserwacji moge potwierdzic ze odglos ustaje przy odłaczanej przeplywce lub egr....dziwne...kolega Michal jednak zmienial oba te podzespoly i bez skutku...
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 lis 2012, 22:17
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - dziwny odgłos z turbiny
Minęło kilka miesięcy i widzę, że nadal problem nie rozwiązany.
W międzyczasie dopatrzyłem u siebie nieszczelność przy wylocie z turbo. Wymieniona została opaska (ta szeroka , chyba mosiężna) i uszczelka pod nią. Auto dostało trochę więcej wigoru i przez dwa tygodnie nic nie szarpało. Wczoraj niestety problem wrócił
Czy ktoś rozwiązał problem delikatnego szarpania i metalicznego odgłosu ?
Pozdrawiam
W międzyczasie dopatrzyłem u siebie nieszczelność przy wylocie z turbo. Wymieniona została opaska (ta szeroka , chyba mosiężna) i uszczelka pod nią. Auto dostało trochę więcej wigoru i przez dwa tygodnie nic nie szarpało. Wczoraj niestety problem wrócił

Czy ktoś rozwiązał problem delikatnego szarpania i metalicznego odgłosu ?
Pozdrawiam
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 11 gru 2015, 14:10
- Imię: Pat
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Delta III 1.6 Multijet 120 KM - dziwny odgłos z turbiny
Witam,
Posiadam punto evo z tym silnikiem i mam ten sam "problem". Na forum fiat jakos nikt nic o tym nie wspomina. Moze to przycinajaca sie geometria powoduje ten dzwiek? Czasami samochod jakby tracil na chwile 20% mocy i to wlasnie wtedy ten dzwiek jest glosniejszy. Moge nagrac jak to wyglada i wrzucic w celu porownania z delta.
Dodam jeszcze jedno. W te wakacje po przejechaniu 800 autostradokilometrow i ponownym uruchomieniu silnika w kolejnym dniu auto tak jakby tracilo i odzyskiwalo moc i wtedy ten dzwiek byl bardzo wyrazny co po 3 min wywalilo check i brak turba. Mechanik twierdzil ze jest to spowodowane roznica cisnien. Po przejechaniu 10km 3krpm auto wrocilo do normy ale dzwiek pozostal.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Posiadam punto evo z tym silnikiem i mam ten sam "problem". Na forum fiat jakos nikt nic o tym nie wspomina. Moze to przycinajaca sie geometria powoduje ten dzwiek? Czasami samochod jakby tracil na chwile 20% mocy i to wlasnie wtedy ten dzwiek jest glosniejszy. Moge nagrac jak to wyglada i wrzucic w celu porownania z delta.
Dodam jeszcze jedno. W te wakacje po przejechaniu 800 autostradokilometrow i ponownym uruchomieniu silnika w kolejnym dniu auto tak jakby tracilo i odzyskiwalo moc i wtedy ten dzwiek byl bardzo wyrazny co po 3 min wywalilo check i brak turba. Mechanik twierdzil ze jest to spowodowane roznica cisnien. Po przejechaniu 10km 3krpm auto wrocilo do normy ale dzwiek pozostal.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- omulec
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 08 paź 2012, 13:15
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - dziwny odgłos z turbiny
Jak widzę nikomu nie udało się do końca rozwiązać problemu. Deltą ostatnio jeździ raczej żona, która mniej zwraca na to uwagę, ale jak wsiadłem do niej po jeżdżeniu innym samochodem z dieslem i zmienną geometrią, to sorry - nie da się powiedzieć ten typ tak ma.
Na świeżo, ponownie, moje objawy:
1) Turbina jest dużo za głośna, w sumie cały silnik nawet jak na diesla jest za głośny.
2) Turbina wydaje dwa niepokojące odgłosy - świst przy przyspieszaniu i falowy upust ciśnienia przy odjęciu gazu. Niepokojące bo głośne, one są normalne, ale nie powinno ich być tak słychać - nie jest to żaden pasek.
3) Chyba z turbiny (kij od szczotki jako transmiter dźwięku przyłożony do ucha i obudowy turbiny) w okolicach 1.500 obrotów słuchać łożysko. Nie jest to jakiekolwiek inne łożysko, bo właśnie wymieniłem kompletny rozrząd, osprzęt z paskiem, sprawdzony alternator - wszędzie łożyska ok. Najwyraźniej słychać jak się wachluje gazem w okolicach 1.500 obrotów
4) W czasie jazdy turbo zachowuje się dziwnie. Przy wciśnięciu mocno gazu po jednostajnej jeździe do 2.000 obrotów (albo nawet bardziej 1.500) pedał w podłodze powoduje kompletny brak mocy przez ułamek sekundy, który aż czuć w kościach. Tak jakby przez ułamek sekundy nie dostawał dodatkowych barów ciśnienia powietrza
5) W czasie jazdy jednostajnej w okolicach 1.500 obrotów czuć zaniki mocy, falowo.
W weekend planuję podpiąć MES i przejechać z wykresami trochę, żeby sprawdzić co wyjdzie.
Ale pytanie zasadnicze, bo Michał pisał że wymiana EGR i przepustnicy nic nie dała. Ktoś w ogóle wymieniał turbinę?
Na świeżo, ponownie, moje objawy:
1) Turbina jest dużo za głośna, w sumie cały silnik nawet jak na diesla jest za głośny.
2) Turbina wydaje dwa niepokojące odgłosy - świst przy przyspieszaniu i falowy upust ciśnienia przy odjęciu gazu. Niepokojące bo głośne, one są normalne, ale nie powinno ich być tak słychać - nie jest to żaden pasek.
3) Chyba z turbiny (kij od szczotki jako transmiter dźwięku przyłożony do ucha i obudowy turbiny) w okolicach 1.500 obrotów słuchać łożysko. Nie jest to jakiekolwiek inne łożysko, bo właśnie wymieniłem kompletny rozrząd, osprzęt z paskiem, sprawdzony alternator - wszędzie łożyska ok. Najwyraźniej słychać jak się wachluje gazem w okolicach 1.500 obrotów
4) W czasie jazdy turbo zachowuje się dziwnie. Przy wciśnięciu mocno gazu po jednostajnej jeździe do 2.000 obrotów (albo nawet bardziej 1.500) pedał w podłodze powoduje kompletny brak mocy przez ułamek sekundy, który aż czuć w kościach. Tak jakby przez ułamek sekundy nie dostawał dodatkowych barów ciśnienia powietrza
5) W czasie jazdy jednostajnej w okolicach 1.500 obrotów czuć zaniki mocy, falowo.
W weekend planuję podpiąć MES i przejechać z wykresami trochę, żeby sprawdzić co wyjdzie.
Ale pytanie zasadnicze, bo Michał pisał że wymiana EGR i przepustnicy nic nie dała. Ktoś w ogóle wymieniał turbinę?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 11 gru 2015, 14:10
- Imię: Pat
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Delta III 1.6 Multijet 120 KM - dziwny odgłos z turbiny
Powiem, tak. Moje auto serwisuje w Irbis we Wrocławiu - spece od aut z Italii. Wlasciciel powiedzial tak, w tym silniku objawy tego typu moze dawac zafajdany czujnik cisnienia w kolektorze oraz zmniejszony przekroj kolektora dolotowego spowodowany czarna mazia. Jezeli wyczysci sie ten czujnik i kolektor to jest duze prawdopodobienstwo usuniecia bledu. Zafajdany czujnik moze dawac bledne odczyty. Problem jest taki ze jest cholernie gleboko schowany w tym naszym 1.6.
Pytanie za 100pkt, czy ktos moze czyscil VNT w turbo? Moze tu lezy glowny problem...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Pytanie za 100pkt, czy ktos moze czyscil VNT w turbo? Moze tu lezy glowny problem...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 11 mar 2015, 12:58
- Imię: Arti
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - dziwny odgłos z turbiny
Przyłączam sie do tego problemu ponownie....z niecierpliwoscia czekam na nowe info...mam te samy odgłosy i zadyszki w delcie..Artur
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 lis 2012, 22:17
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - dziwny odgłos z turbiny
Byłem u nich w zeszłym roku dwa razy i niestety nic Panowie nie znaleźliPuntoevo120 pisze:Powiem, tak. Moje auto serwisuje w Irbis

- omulec
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 08 paź 2012, 13:15
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - dziwny odgłos z turbiny
Logi z MES. Przejażdżka do sklepu:
Wykres EGR http://1drv.ms/242OTar
Wykres turbiny http://1drv.ms/242P1aa
Jakby ktoś chciał zaimportować do swojego MES i przejrzeć wykresy, to służę źródłowymi CSV.
Co o tym myślicie?
Wykres EGR http://1drv.ms/242OTar
Wykres turbiny http://1drv.ms/242P1aa
Jakby ktoś chciał zaimportować do swojego MES i przejrzeć wykresy, to służę źródłowymi CSV.
Co o tym myślicie?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 lis 2012, 22:17
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - dziwny odgłos z turbiny
Kilka tygodni temu gdy leciałem na A4, wdepłem przy wyprzedzaniu na wyższe obroty i o dziwo poleciało masę dymu z wydechu. Pierwszy raz coś takiego miałem. Od tamtej pory auto znów działa bez zarzutu. Nie ma charakterystycznego przerywania.
Dodam tylko, że nigdy nie miałem problemu z DPF-em. Widocznie mimo regularnego wypalania coś tam było nazbierane
Dodam tylko, że nigdy nie miałem problemu z DPF-em. Widocznie mimo regularnego wypalania coś tam było nazbierane

-
- Forumowicz/ka
- Posty: 68
- Rejestracja: 01 sty 2014, 18:31
- Imię: Pablo
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - dziwny odgłos z turbiny
Witam,
dawno nie udzialem sie w zalozonym przeze mnie temacie.
Tsy Tsy u mnie wystepuje non stop i po prostu nie zwracam na to uwagi. Za 15 tys bede wymianial rozrzad a w tym wszystkie paski i napinacze lacznie z tym od alternatora gdyz wydaje mi sie ze zrodlo problemu to nie turbiny, EGR czy cos innego gdyz uwazam, ze jakby bylo inaczej to po 70 tys km ktore w 2 lata przejechalem swoim deltolotem jakis grubszy problem by sie pojawil.
Ktos wyzej wspomnial o zadyszkach. Mialem to samo u siebie, na dwojce od 20 do 50 km/h dlawil sie strasznie silnik, pozniej zreszta nie lepiej. Sprawa okazala sie bardzo prosta, w tygodniu wymienilem olej, filtr oleju i oczywiscie powietrza, ktory ostatnio wymienialem przy 45 tys w 2014 roku! az wstyd sie przyznac ... po prostu cos mi sie ubzduralo ze go wymienialem w tamtym roku...
Co by nie bylo auto idzie teraz jakby mialo z 15 % wiecej mocy
.
Konczac, chcialbym wrocic to Tsy Tsy - nie przejmujcie sie tym. Ja z tym non stop jezdza i nie mam problemow
Pozdrawiam
dawno nie udzialem sie w zalozonym przeze mnie temacie.
Tsy Tsy u mnie wystepuje non stop i po prostu nie zwracam na to uwagi. Za 15 tys bede wymianial rozrzad a w tym wszystkie paski i napinacze lacznie z tym od alternatora gdyz wydaje mi sie ze zrodlo problemu to nie turbiny, EGR czy cos innego gdyz uwazam, ze jakby bylo inaczej to po 70 tys km ktore w 2 lata przejechalem swoim deltolotem jakis grubszy problem by sie pojawil.
Ktos wyzej wspomnial o zadyszkach. Mialem to samo u siebie, na dwojce od 20 do 50 km/h dlawil sie strasznie silnik, pozniej zreszta nie lepiej. Sprawa okazala sie bardzo prosta, w tygodniu wymienilem olej, filtr oleju i oczywiscie powietrza, ktory ostatnio wymienialem przy 45 tys w 2014 roku! az wstyd sie przyznac ... po prostu cos mi sie ubzduralo ze go wymienialem w tamtym roku...
Co by nie bylo auto idzie teraz jakby mialo z 15 % wiecej mocy

Konczac, chcialbym wrocic to Tsy Tsy - nie przejmujcie sie tym. Ja z tym non stop jezdza i nie mam problemow

Pozdrawiam
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - dziwny odgłos z turbiny
O... w końcu znalazłem temat z opisem objawów, które także występują w mojej Delcie. Mam na myśli "tsy.tsy" przy schodzeniu z obrotów lub(i) wciskaniu delikatnie gazu. W moim przypadku nie wiąż się to z jakimś szarpaniem czy spadkiem mocy. Niemniej jednak problem irytujący. Czekam na jakieś rozwiązania, bo ja nie mam pomysłu.
Lybra 1.9 sedan
Delta 1.6 platino
Delta 1.6 platino
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - dziwny odgłos z turbiny
CD.
Wygląda na to że objawy się nasilają tzn oprócz tego syczenie występuje coraz częściej szarpnięcie, zadławienie- tak bym to nazwał.
Naprawdę nikt nigdy nie rozwiązał tego problemu?
Słyszałem już opinie, że ten typ tak ma. Ale to chyba żart....
Wygląda na to że objawy się nasilają tzn oprócz tego syczenie występuje coraz częściej szarpnięcie, zadławienie- tak bym to nazwał.
Naprawdę nikt nigdy nie rozwiązał tego problemu?
Słyszałem już opinie, że ten typ tak ma. Ale to chyba żart....
Lybra 1.9 sedan
Delta 1.6 platino
Delta 1.6 platino
- DarkBlizzard
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 20 lis 2017, 21:08
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - dziwny odgłos z turbiny
Takie szarpnięcia miałem w Audi A3 jak mi się z benzyny na gaz przełączało, taka czkawka. Udało się komuś rozwiązać problem dławienia?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 11 gru 2015, 14:10
- Imię: Pat
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - dziwny odgłos z turbiny
Witam,
Wskazane objawy w 90% sa spowodowane nie domykajacym sie EGR - warto go sprawdzic robiac test w MES. Dodatkowo sprawdz overboost turbiny - cisnienie ladowania, oczekiwanr cisn. ladowania, zawor ocerboost. Rozpedz sie na 3 lub 4 biegu od 1500 rpm do 4000 rpm, wrzuc logi bo z fusow to ciezko wrozyc.
BTW jeseli nie masz Multiecuscan to na telefonu sa dostepne wersje probne lub inne programy dzieki ktorym mozesz to zrobic np. Torque Pro.
Sam mam 1.6 mjt i po wywaleniu EGR tego dzwieku nie ma ale prawdopodobnie lopatki turbiny ocieraja o korpus, warto sprawdzic luz na lozyskac w turbo.
Powodzenia.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wskazane objawy w 90% sa spowodowane nie domykajacym sie EGR - warto go sprawdzic robiac test w MES. Dodatkowo sprawdz overboost turbiny - cisnienie ladowania, oczekiwanr cisn. ladowania, zawor ocerboost. Rozpedz sie na 3 lub 4 biegu od 1500 rpm do 4000 rpm, wrzuc logi bo z fusow to ciezko wrozyc.
BTW jeseli nie masz Multiecuscan to na telefonu sa dostepne wersje probne lub inne programy dzieki ktorym mozesz to zrobic np. Torque Pro.
Sam mam 1.6 mjt i po wywaleniu EGR tego dzwieku nie ma ale prawdopodobnie lopatki turbiny ocieraja o korpus, warto sprawdzic luz na lozyskac w turbo.
Powodzenia.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk