KAPPA - instalacja STAG 300-6
KAPPA - instalacja STAG 300-6
Witam. Założyłem instalację STAG 300-6 (wtryskiwacze gazowe VALTEC). Po montażu zapalał się CHECK. Okazało się, że pomogła wymiana dysz wtryskiwaczy na większe (z 1.8 na 2.0) . Kappa pali do 14 l gazu na 100. Zbiera się jak na benzynie, CHECK już się nie zapala. Koszt 3600 zł.
- larry123
- Klubowicz
- Posty: 939
- Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
- Kontakt:
...
Ale jaka kappa 2.0 - 2.4 - 3.0 
bo ja też mam STAGA-200
Ale to prawie to samo.
Jeżeli 2.4, jak sądze po profilu. to bardzo dobry wynik.
Moja pali 15 lpg, tankuje tylko na shellu. Mniej pali jak jest tzw. gaz zimowy na shellu, pali wtedy 13 LPG. Wiec w zimie wole zapłacic 2.10 za lpg i niech mi pali mniej o 2 litry na 100.

bo ja też mam STAGA-200
Ale to prawie to samo.
Jeżeli 2.4, jak sądze po profilu. to bardzo dobry wynik.
Moja pali 15 lpg, tankuje tylko na shellu. Mniej pali jak jest tzw. gaz zimowy na shellu, pali wtedy 13 LPG. Wiec w zimie wole zapłacic 2.10 za lpg i niech mi pali mniej o 2 litry na 100.
KAPPA - instalacja STAG 300-6
Oczywiście 2.4. A jaki zbiornik masz zamontowany, bo mi wsadzili w koło zaposowe i zastanawiam się nad wymianą na większy.
KAPPA - instalacja STAG 300-6
Niestety. Myślałem, że wszytsko będzie w porządku po wymianie dysz. Jednakw pewnym momencie zaczął się przełączać na benzynę. Wymienili czujnik cisnienia. Wczoraj znów zapalił się CHECK. Mozliwe, że trzeba będzie zmienić reduktor. Gazownik wspominał też coś o sondzie lambda. Ile kosztowała przyjemność wymiany sondy??? Trochę zaczyna mnie denerwować ta sytuacja. Wcześniej miałem Fiata Punto na gazie (II genereacja) i nie było żadnych problemów. A tu wyjadę to albo się zapala CHECK albo się przełącza sam na bezynę. (A zaponiałem dodać że kappa zaczęła palić 15,5/100). Jeszcze raz pytanie do larry123. Ile kosztowała wymiana sondy lambda????
- larry123
- Klubowicz
- Posty: 939
- Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
- Kontakt:
...
nie daj sie wkrecic sonda lamda jest ok !!!
to jest wina za słabego reduktora LPG !!
nie daj sie wydymać
Polecam reduktor KME Silver bardzo dobry do kappy z Visem, oczywiście gazownik powie że jest za duży bo się go zakłada do V6 i V8. Oczywiście nie jest na rękę gaownikowi wymieniac reduktora bo KME Silver jest drogi a
nie powie abyś dopłacił do instalki bo
reduktor obliczony na twoją moc silnika jest za mały.
A co do lampi CHECK to juz cię nie opuści
o nie, to jest walka z wiatrakimi. Ja juz zaopatrze się w kabelek disgnostyczny do staga i ew. sam będe ustawiał mape wtrysku LPG.
Zapa sie chec poniewaz auto głupieje na LPg bo najprawdopodobniej ma zle ustawioną mape wyrysku LPG.
1. najpier reduktor
2. potem autokalibracja
3. potem mapa wytrysku GAZU
Chciaż juz jest duże prawdopodobieństwo że już przy okazii wy...*** się mapa wtrysku benzyny.
Można ją wykasować odłączając akumulator na 10 - 15 minut. Układasz ją jeżdząc na benzynie przez około 20 - 40 km. I po tym ustawieniu można jechac na ustawienie mapy LPG.
kupisz nową sonda i na 100 % będzie to samo.
Jak coś bedziesz chcial to dzwoń ponieważ jade na wakacje
moj tel.
tel. 506709587
to jest wina za słabego reduktora LPG !!
nie daj sie wydymać
Polecam reduktor KME Silver bardzo dobry do kappy z Visem, oczywiście gazownik powie że jest za duży bo się go zakłada do V6 i V8. Oczywiście nie jest na rękę gaownikowi wymieniac reduktora bo KME Silver jest drogi a


A co do lampi CHECK to juz cię nie opuści

Zapa sie chec poniewaz auto głupieje na LPg bo najprawdopodobniej ma zle ustawioną mape wyrysku LPG.
1. najpier reduktor
2. potem autokalibracja
3. potem mapa wytrysku GAZU
Chciaż juz jest duże prawdopodobieństwo że już przy okazii wy...*** się mapa wtrysku benzyny.
Można ją wykasować odłączając akumulator na 10 - 15 minut. Układasz ją jeżdząc na benzynie przez około 20 - 40 km. I po tym ustawieniu można jechac na ustawienie mapy LPG.
kupisz nową sonda i na 100 % będzie to samo.
Jak coś bedziesz chcial to dzwoń ponieważ jade na wakacje
moj tel.
tel. 506709587
Re: KAPPA - instalacja STAG 300-6
Silnik 2.4 w Kappie doskonale znosi nawet instalkę II generacji - koszt nieporównywalny z IV generacją, a przyjemność z jazdy wcale nie mniejsza. Ja mam taką instalkę (kosztowała 1700zł), przejechałem na niej prawie 11tys. km i nigdy nie miałem najmniejszych problemów. Kiedy miałem założony mikser, osiągi może były minimalnie gorsze niż na benzynie, ale po założeniu BLOS'a na gazie śmiga nie gorzej niż na Pb czy sekwencji."geowik" pisze:Witam. Założyłem instalację STAG 300-6 (wtryskiwacze gazowe VALTEC). Po montażu zapalał się CHECK. Okazało się, że pomogła wymiana dysz wtryskiwaczy na większe (z 1.8 na 2.0) . Kappa pali do 14 l gazu na 100. Zbiera się jak na benzynie, CHECK już się nie zapala. Koszt 3600 zł.
Spalanie jak na ten silnik i wielkość samochodu moim zdaniem jest więcej niż zadowalające - trasa 11-11,5l, miasto (i tylko miasto) 14-15l (zależy od stylu jazdy i pory roku), cykl mieszany ok. 13l. CHECK już mi się nie zapala, ale poświęciłem naprawdę dużo czasu, żeby pozbyć się tego problemu (gazownicy nie potrafili sobie z tym poradzić).
Ostatnio zmieniony 31 lip 2006, 11:15 przez _ADAM_, łącznie zmieniany 1 raz.
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877
KAPPA - instalacja STAG 300-6
Witam. Stag działa. Natomiast problem był z reduktorem. Założony był KME Gold (podobno wystarczający do mocy ponad 200 KM). Coś nie bardzo trzymał ciśnienie (podobno KME nie po raz pierwszy ma wpadkę z reduktorami) i albo zapalał się CHECK albo sam się przełączał na benzynę. W tej chwili mam wymieniony na reduktor STELLA, przejechałem jakieś 700 km i na razie wszystko w porządku. Mam nadzieję, że wymiana reduktora zamyka sprawę kłopotów z gazem. Jeśli chodzi o spalanie to nadal jest to 15 - 16 l/100 km.
KAPPA - instalacja STAG 300-6
Wymiana reduktora to był chyba strzał w dziesiatkę. Zrobiłem kolejne kilkaset kilometrów i wszystko w porządku (odpukać w niemalowane). Nawet spalanie spadło do 14 l/100 km jak zwolniłem do 130 km/h.
Mam nadzieję, że nie zobaczę więcej CHECK-a przynajmniej z powodu gazu. Robię rocznie ponad 40 tys. km, więc instalacja gazowa jest mi niezbędna.
Mam nadzieję, że nie zobaczę więcej CHECK-a przynajmniej z powodu gazu. Robię rocznie ponad 40 tys. km, więc instalacja gazowa jest mi niezbędna.
- tomek
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6852
- Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Brodnica
- Kontakt:
KAPPA - instalacja STAG 300-6
Ja mam spalanie w trasie ~12 l. ale silniczek jest mniejszy i instalka lepsza"geowik" pisze:Wymiana reduktora to był chyba strzał w dziesiatkę. Zrobiłem kolejne kilkaset kilometrów i wszystko w porządku (odpukać w niemalowane). Nawet spalanie spadło do 14 l/100 km jak zwolniłem do 130 km/h.

KAPPA - instalacja STAG 300-6
Najważniejsze żeby działała, choć faktycznie już zaczynałem się zastanawiać nad wymianą instalacji. Dzisiaj jadę do Łodzi więc przy okazji podjadę do Lancia Team, niech obejrzą czy coś JEJ nie dolega.
KAPPA - instalacja STAG 300-6
No i okazało się że trzeba by wymienić zawór sterujący VIS-em a do tego silniczek bierze olej i to troszkę za dużo (2,5 litra trzeba było dolać a wymianę robiłem 6 tys km temu). Muszę zrobić mały zapas co by po drodze nie zabrakło. Poza tym czeka mnie wymiana rozrządu. Ale czego się nie robi dla "przyjaciółki".
instalka
Zrobiłem prawie 20 tys. na gazie i od momentu wymiany reduktora nie mam żadnych problemów (odpukać). Wymieniłem już filterki od gazu (koszt 50 zł). Furka w mieście bierze 15,5 l/100km, w trasie do 160 km/h około 15 l/100 km, przy prędkości nie przekraczającej 120 km/h jakieś 13,5 l/100 km.