KAPPA - instalacja STAG 300-6

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
geowik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 195
Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: KONIN

KAPPA - instalacja STAG 300-6

Post autor: geowik » 17 cze 2006, 18:19

Witam. Założyłem instalację STAG 300-6 (wtryskiwacze gazowe VALTEC). Po montażu zapalał się CHECK. Okazało się, że pomogła wymiana dysz wtryskiwaczy na większe (z 1.8 na 2.0) . Kappa pali do 14 l gazu na 100. Zbiera się jak na benzynie, CHECK już się nie zapala. Koszt 3600 zł.

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 17 cze 2006, 18:21

Ale jaka kappa 2.0 - 2.4 - 3.0 :)
bo ja też mam STAGA-200
Ale to prawie to samo.

Jeżeli 2.4, jak sądze po profilu. to bardzo dobry wynik.
Moja pali 15 lpg, tankuje tylko na shellu. Mniej pali jak jest tzw. gaz zimowy na shellu, pali wtedy 13 LPG. Wiec w zimie wole zapłacic 2.10 za lpg i niech mi pali mniej o 2 litry na 100.

geowik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 195
Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: KONIN

KAPPA - instalacja STAG 300-6

Post autor: geowik » 17 cze 2006, 18:31

Oczywiście 2.4. A jaki zbiornik masz zamontowany, bo mi wsadzili w koło zaposowe i zastanawiam się nad wymianą na większy.

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 19 cze 2006, 21:17

teraz zreperowali mi sonde lambda może bedzie paliła mniej
lub wiecej :)

geowik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 195
Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: KONIN

KAPPA - instalacja STAG 300-6

Post autor: geowik » 08 lip 2006, 13:09

Niestety. Myślałem, że wszytsko będzie w porządku po wymianie dysz. Jednakw pewnym momencie zaczął się przełączać na benzynę. Wymienili czujnik cisnienia. Wczoraj znów zapalił się CHECK. Mozliwe, że trzeba będzie zmienić reduktor. Gazownik wspominał też coś o sondzie lambda. Ile kosztowała przyjemność wymiany sondy??? Trochę zaczyna mnie denerwować ta sytuacja. Wcześniej miałem Fiata Punto na gazie (II genereacja) i nie było żadnych problemów. A tu wyjadę to albo się zapala CHECK albo się przełącza sam na bezynę. (A zaponiałem dodać że kappa zaczęła palić 15,5/100). Jeszcze raz pytanie do larry123. Ile kosztowała wymiana sondy lambda????

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 10 lip 2006, 17:47

nie daj sie wkrecic sonda lamda jest ok !!!
to jest wina za słabego reduktora LPG !!

nie daj sie wydymać
Polecam reduktor KME Silver bardzo dobry do kappy z Visem, oczywiście gazownik powie że jest za duży bo się go zakłada do V6 i V8. Oczywiście nie jest na rękę gaownikowi wymieniac reduktora bo KME Silver jest drogi a :) nie powie abyś dopłacił do instalki bo :) reduktor obliczony na twoją moc silnika jest za mały.

A co do lampi CHECK to juz cię nie opuści :) o nie, to jest walka z wiatrakimi. Ja juz zaopatrze się w kabelek disgnostyczny do staga i ew. sam będe ustawiał mape wtrysku LPG.

Zapa sie chec poniewaz auto głupieje na LPg bo najprawdopodobniej ma zle ustawioną mape wyrysku LPG.

1. najpier reduktor
2. potem autokalibracja
3. potem mapa wytrysku GAZU

Chciaż juz jest duże prawdopodobieństwo że już przy okazii wy...*** się mapa wtrysku benzyny.

Można ją wykasować odłączając akumulator na 10 - 15 minut. Układasz ją jeżdząc na benzynie przez około 20 - 40 km. I po tym ustawieniu można jechac na ustawienie mapy LPG.

kupisz nową sonda i na 100 % będzie to samo.

Jak coś bedziesz chcial to dzwoń ponieważ jade na wakacje

moj tel.
tel. 506709587

_ADAM_
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Re: KAPPA - instalacja STAG 300-6

Post autor: _ADAM_ » 12 lip 2006, 1:16

"geowik" pisze:Witam. Założyłem instalację STAG 300-6 (wtryskiwacze gazowe VALTEC). Po montażu zapalał się CHECK. Okazało się, że pomogła wymiana dysz wtryskiwaczy na większe (z 1.8 na 2.0) . Kappa pali do 14 l gazu na 100. Zbiera się jak na benzynie, CHECK już się nie zapala. Koszt 3600 zł.
Silnik 2.4 w Kappie doskonale znosi nawet instalkę II generacji - koszt nieporównywalny z IV generacją, a przyjemność z jazdy wcale nie mniejsza. Ja mam taką instalkę (kosztowała 1700zł), przejechałem na niej prawie 11tys. km i nigdy nie miałem najmniejszych problemów. Kiedy miałem założony mikser, osiągi może były minimalnie gorsze niż na benzynie, ale po założeniu BLOS'a na gazie śmiga nie gorzej niż na Pb czy sekwencji.
Spalanie jak na ten silnik i wielkość samochodu moim zdaniem jest więcej niż zadowalające - trasa 11-11,5l, miasto (i tylko miasto) 14-15l (zależy od stylu jazdy i pory roku), cykl mieszany ok. 13l. CHECK już mi się nie zapala, ale poświęciłem naprawdę dużo czasu, żeby pozbyć się tego problemu (gazownicy nie potrafili sobie z tym poradzić).
Ostatnio zmieniony 31 lip 2006, 11:15 przez _ADAM_, łącznie zmieniany 1 raz.
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 31 lip 2006, 7:52

opowiadaj jak ci działa stag-300 ;)

geowik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 195
Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: KONIN

KAPPA - instalacja STAG 300-6

Post autor: geowik » 31 lip 2006, 8:22

Witam. Stag działa. Natomiast problem był z reduktorem. Założony był KME Gold (podobno wystarczający do mocy ponad 200 KM). Coś nie bardzo trzymał ciśnienie (podobno KME nie po raz pierwszy ma wpadkę z reduktorami) i albo zapalał się CHECK albo sam się przełączał na benzynę. W tej chwili mam wymieniony na reduktor STELLA, przejechałem jakieś 700 km i na razie wszystko w porządku. Mam nadzieję, że wymiana reduktora zamyka sprawę kłopotów z gazem. Jeśli chodzi o spalanie to nadal jest to 15 - 16 l/100 km.

geowik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 195
Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: KONIN

KAPPA - instalacja STAG 300-6

Post autor: geowik » 01 sie 2006, 20:10

Wymiana reduktora to był chyba strzał w dziesiatkę. Zrobiłem kolejne kilkaset kilometrów i wszystko w porządku (odpukać w niemalowane). Nawet spalanie spadło do 14 l/100 km jak zwolniłem do 130 km/h.
Mam nadzieję, że nie zobaczę więcej CHECK-a przynajmniej z powodu gazu. Robię rocznie ponad 40 tys. km, więc instalacja gazowa jest mi niezbędna.

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

KAPPA - instalacja STAG 300-6

Post autor: tomek » 02 sie 2006, 7:54

"geowik" pisze:Wymiana reduktora to był chyba strzał w dziesiatkę. Zrobiłem kolejne kilkaset kilometrów i wszystko w porządku (odpukać w niemalowane). Nawet spalanie spadło do 14 l/100 km jak zwolniłem do 130 km/h.
Ja mam spalanie w trasie ~12 l. ale silniczek jest mniejszy i instalka lepsza ;)
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

geowik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 195
Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: KONIN

KAPPA - instalacja STAG 300-6

Post autor: geowik » 02 sie 2006, 8:05

Najważniejsze żeby działała, choć faktycznie już zaczynałem się zastanawiać nad wymianą instalacji. Dzisiaj jadę do Łodzi więc przy okazji podjadę do Lancia Team, niech obejrzą czy coś JEJ nie dolega.

geowik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 195
Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: KONIN

KAPPA - instalacja STAG 300-6

Post autor: geowik » 02 sie 2006, 21:27

No i okazało się że trzeba by wymienić zawór sterujący VIS-em a do tego silniczek bierze olej i to troszkę za dużo (2,5 litra trzeba było dolać a wymianę robiłem 6 tys km temu). Muszę zrobić mały zapas co by po drodze nie zabrakło. Poza tym czeka mnie wymiana rozrządu. Ale czego się nie robi dla "przyjaciółki".

geowik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 195
Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: KONIN

instalka

Post autor: geowik » 30 paź 2006, 9:55

Zrobiłem prawie 20 tys. na gazie i od momentu wymiany reduktora nie mam żadnych problemów (odpukać). Wymieniłem już filterki od gazu (koszt 50 zł). Furka w mieście bierze 15,5 l/100km, w trasie do 160 km/h około 15 l/100 km, przy prędkości nie przekraczającej 120 km/h jakieś 13,5 l/100 km.

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 03 lis 2006, 9:17

mam podobne spalanie na kme diego. Uff moje problemy z lpg znikneły i mam nadzieje że sie juz nie pojawią.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”