Kappa 2.0 16vT - zaczyna kopcić/wahania płynu chłodniczego

Radson
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 204
Rejestracja: 24 cze 2011, 10:34
Lokalizacja: Warszawa

Kappa 2.0 16vT - zaczyna kopcić/wahania płynu chłodniczego

Post autor: Radson » 16 sty 2016, 19:54

Cześć wszystkim!

Od jakiegoś czasu pojawił się mały problem ponieważ Lancia zaczyna kopcić. Poci się delikatnie pod pokrywą zaworów czy to jest przyczyną ? Dodam, że jest to biały dym,a nawet przy wyższych temperaturach silnika się pojawia potem znika i znów się pojawia.

Druga sprawa, czy normalne jest wahanie płynu chłodniczego w zbiorniczku ? Odpalając samochód na zimnym silniku przez pewien czas mam check'a,że mało płynu ale gdy pojeżdżę dłużej to płyn jest max. Na zimnym znów poniżej minimum i check. Czy gdzieś ubywa tego płynu ?

Dzięki!
Lancia K. Sedan 2.0 turbo

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 16v Turbo - Zaczyna kopcić oraz wahania płynu

Post autor: marceli » 16 sty 2016, 20:07

Co do płynu,tak to normalne.Rozszerza się i rośnie poziom.Czy ubywa to już sam musisz sprawdzić,na razie dolej na zimnym ,żeby było pomiędzy max a min i nie będzie check-a a jak będzie gorący będziesz miał max.

Co do dymu to z opisu ciężko mi coś doradzić,dla jednych mocna para z wydechu to już biały dym a dla innych to normalne przy obecnych temp oraz gdy się ma np LPG....
Sprecyzuj to dymienie konkretniej.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5134
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 16v Turbo - Zaczyna kopcić oraz wahania płynu

Post autor: Bichoń » 16 sty 2016, 20:43

Jak pisał przedmówca, z paniką odnośnie dymienia zaczekaj do cieplejszych dni. Albo popatrz na samochody stojące obok w korku, czy też dymią - to kwestia warunków atmosferycznych, że spaliny bardziej widać.

Co do poziomu płynu chłodniczego, czy "check" od poziomu minimalnego pokrywa się z rzeczywistością? Czy to się zmienia, jak silnik się nagrzeje? Może masz jakiś taki płyn, który nie chce w niskich temperaturach współpracować z czujnikiem poziomu. Miałem taki przypadek z płynem, co prawda spryskiwaczy...
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3469
Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Post autor: Flyman » 17 sty 2016, 0:27

Mnie dymi Lybra, gdyż nie posiada oryginalnego, kompletnego wydechu. Dymi bardziej niż reszta aut, ponieważ nie mam katalizatora, niestety. ;-)

Wysłane z mojego LG-D405 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10686
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Post autor: FXX » 19 sty 2016, 9:59

Wahania płynu są normalne, wynika to z rozszerzalności termicznej płynu.
Zasadniczo to w zbiorniczku powinieneś mieć między min., a max. właśnie na zimnym silniku.
Niektóre marki stosują dwa oznaczenia na zbiorniczkach - jedne są dla płynu zimnego, a drugie dla gorącego. Jeśli mas tylko jedną grupę to jest ona dla zimnego płynu.
Uzupełnij poziom płynu na zimnym silniku, może być nawet pod max. i obserwuj czy po jakimś czasie nie ubędzie go.

Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”