Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken

Post autor: Energetyk » 29 sty 2016, 0:34

Witam, niestety przez nieuwagę spaliłem ostatnio drugi raz swój interfejs diagnostyczny, czyli taki jak na obrazku poniżej.

Obrazek

W sumie jedyny sposób na jego uszkodzenie ( a przynajmniej jeszcze innych nie odkryłem) to odwrotne podpięcie zasilania w przypadku korzystania ze złącza 3pin.

Operacja polega w sumie na wlutowaniu nowego układu odpowiadającego za zasilanie naszej płytki w sterowniku.
Jest to element który wybucha przy odwrotnej polaryzacji, zwykły LM393 (wzmacniacz operacyjny, wzmacniacz napięcia).

Obrazek

Średnio do kupienia za 2zł.

Lutownica oporowa, trochę odwagi, kalafonia i cyna. Więcej nie trzeba.

Życzę udanych napraw (oby jak najmniej) i pozdrawiam, Daniel ;)
Ostatnio zmieniony 29 sty 2016, 6:11 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale!!!
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken

Post autor: volf » 29 sty 2016, 9:06

Drugi raz?
Na przyszłość zabezpiecz układ diodą, bo za chwilę nie będzie już do czego przylutować tego LM-a...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken

Post autor: Energetyk » 29 sty 2016, 9:23

Zachciało mi się kable przedłużać żeby mieć dłuższe do wpięcia się w aku no i po drodze złączka okazała się odwrotnie zarobiona. A wcześniej to po prostu wnerwiony byłem i odwrotnie podpiąłem bo już chyba 1 w nocy była i nie myślałem...

Myślałem o diodzie ale nie wiem jak wpłynie spadek napięcia na działanie układu aczkolwiek spróbuję.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
Jarek_Jarecki
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2031
Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
Imię: Jarek
Lokalizacja: Świdnica/Legnica
Kontakt:

Re: Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken

Post autor: Jarek_Jarecki » 29 sty 2016, 10:32

8-O
jestem trochę w szoku :) bo czytając Twój sposób wypowiedzi, można się domyślać, że z prądem i napięciem jesteś za pan brat (nawet nick nawiązuje) a tu taki zonk z pomylonym podpięciem zasilania :roll:

Jak widać, zdarza się nawet najlepszym :)

pozdro!
Tel: 537 207 252
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow

BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe

JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
Obrazek
Obrazek

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken

Post autor: bronx » 29 sty 2016, 11:55

Pewnie zasilany jest wprost z 12.
Lm ma szeroki zakres chyba do 36?, sprawdź w data.
Daj Schottky'ego.

Awatar użytkownika
goldixll
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1538
Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken

Post autor: goldixll » 29 sty 2016, 12:54

panowie, możecie coś doradzicie, mam taki sam kabel, program multiecuscan, i po podłączeniu nie mogę się połączyć z interfejsem. Sterowniki od kabla zainstalowane, com1 ustawiony w systemie jak i w programie i pupa zbita... laptop ma win 10 jeśli ma to jakieś znaczenie.
Była Lancia Kappa 2.4 kle kle kle , była Lancia Kappa 2.0 z lpg, była bawarka 2.8 ,
był sweter kombi 1.6SR,był Punciak 1.2 , Hyundai Santa Fe 2.4 lpg
Była Lancia Lybra 2.4 jtd
Jest Fiat Ulysse 3.0 lpg
Obrazek
Jest Daćka Sandero 0.9 :lol:
Obrazek

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken

Post autor: Energetyk » 29 sty 2016, 13:13

Dużo rzeczy się zdarza, grunt żeby nie panikować bo wiele da się naprawić jak np zamki w Kappie... No i na błędach trzeba się uczyć, czasem swoich.
Do najlepszych mam daleko :)

LM393 wedle datascheetów ma w sumie od 2V do 36V przy zasilaniu niesymetrycznym wiec szał. Powinien sobie nadrobić bez problemu stratę na schottk'im któa wynosiła chyba zatrważające 0,3V.

Win 10 jest ogólnie problemowy i nie bangla... Na XP i win7 nie ma z niczym problemów.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken

Post autor: marceli » 29 sty 2016, 13:25

goldixll pisze:panowie, możecie coś doradzicie, mam taki sam kabel, program multiecuscan, i po podłączeniu nie mogę się połączyć z interfejsem. Sterowniki od kabla zainstalowane, com1 ustawiony w systemie jak i w programie i pupa zbita... laptop ma win 10 jeśli ma to jakieś znaczenie.
W menedżerze urządzeń ,nie masz pytajników??Dobrze poinstalowało??Jak zapniesz kabel to widzi go ok??

W multiecuscanie przypisałeś ten sam port co w kompie przypisało kabelkowi??
Energetyk pisze:Zachciało mi się kable przedłużać żeby mieć dłuższe do wpięcia się w aku no i po drodze złączka okazała się odwrotnie zarobiona.
A nie lepiej tylko sam plusik puścić z aku "na krokodylku" i przedłużyć do kabiny do kabla plusowego interfejsu??W sumie jak sprawdzam to tylko on potrzebny mi był dłuższy.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken

Post autor: Energetyk » 29 sty 2016, 13:54

A nie lepiej tylko sam plusik puścić z aku "na krokodylku" i przedłużyć do kabiny do kabla plusowego interfejsu??W sumie jak sprawdzam to tylko on potrzebny mi był dłuższy.
Niby tak bo masa brana jest z USB z laptopa ale jak "fabryka" chciała żeby był + i - to niech im będzie... Może to w czymś pomaga.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken

Post autor: FXX » 29 sty 2016, 16:31

Energetyk pisze:Win 10 jest ogólnie problemowy i nie bangla... Na XP i win7 nie ma z niczym problemów.
Na Win10 bangla i to bez problemu ;)
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
goldixll
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1538
Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken

Post autor: goldixll » 29 sty 2016, 16:40

FXX pisze:
Energetyk pisze:Win 10 jest ogólnie problemowy i nie bangla... Na XP i win7 nie ma z niczym problemów.
Na Win10 bangla i to bez problemu ;)
No to fajnie muszę coś wykombinować bo szkoda żeby kabel leżał i się marnował... a wiadomo jak to w Lancii nigdy nie wiesz kiedy się check zaświeci ;)
Była Lancia Kappa 2.4 kle kle kle , była Lancia Kappa 2.0 z lpg, była bawarka 2.8 ,
był sweter kombi 1.6SR,był Punciak 1.2 , Hyundai Santa Fe 2.4 lpg
Była Lancia Lybra 2.4 jtd
Jest Fiat Ulysse 3.0 lpg
Obrazek
Jest Daćka Sandero 0.9 :lol:
Obrazek

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken

Post autor: FXX » 29 sty 2016, 16:52

Looknij tu, może pomoże (post nr 11):

:link:

Wprawdzie post dotyczy Win8.1, ale to to samo co Win10.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”