Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?
Moderator: stabraf
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 486
- Rejestracja: 23 mar 2011, 11:31
- Imię: dominik
- Lokalizacja: warszawa
Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?
z rzeczy zabawnych. Kumplowi właśnie zdechł drugi rozrząd w 2.2 diesel i to jest koniec drugiego silnika
była lancia lybra sw 1.9jtd 

Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?
ja jestem na tym samym etapie co Dauidek.
tzn szukam czegoś większego niż lybra. i jak mam kupić mondeo kombi :) to skłaniamy sie ku phedrze [chociaż rodzina twierdzi że jest okropna z wygladu] :) i calej dalszej ekipie: ulyse itp.
problem jaki widzę to że tych aut nie ma wiele. skoro nie ma wiele ciężko przebierać a jak bym kupował to raczej coś dobrze wyposażone.
chrysler voyager mnie kusił [kto wie czy bym nie kupił od duch-dziadka gdyby nie to że mnie choroby jakieś zimowe nękają] ale to jednak większe auto, a aż takiego nie potrzebuję. ale biorę to pod uwagę i kto wie.
w kwestii silników:
też mam dylemat. chętnie bym wybrał benzynę, ale nie stać mnie na lanie PB, więc musi być z gazem. pomijając już wszystko: co ile trzeba tankować, itp - problemem jest jak widzę znalezienie 3.0...
co do diesli: kolega pracujący w ASO renault i dość sensowny gość [mimo że pracuje w ASO! :)] twierdzi że 2.2 to najgorszy silnik jaki on miał i zna. nie wiem czy tyczy się to rocznika, czy jakiejś konkretnej wersji, ale nie polecał. znowu 2.0 jakoś mi się słaby strasznie wydaje w takim aucie.
tak jak bym w lybrze chętnie widział 3.0 v6, tak w phedrze/ulyse chętnie widział bym np 2.4 jtd. :)
jeśli możecie coś podpowiedzieć: na co zwracać jescze uwagę przy oglądaniu, jakie elementy wyposażenia warto postawić jako istotne [chodzi mi o dodatki]], czy były jakieś niuanse co do zabudowy środka, foteli, itp...
będę bardzo zobowiązany.
w końcu: gdybyście wiedzieli, że ktoś gdzieś ma do sprzedania coś sensownego, albo np. sprowadza takie auta i można mu zaufać, to bardzo proszę dajcie znać:)
tzn szukam czegoś większego niż lybra. i jak mam kupić mondeo kombi :) to skłaniamy sie ku phedrze [chociaż rodzina twierdzi że jest okropna z wygladu] :) i calej dalszej ekipie: ulyse itp.
problem jaki widzę to że tych aut nie ma wiele. skoro nie ma wiele ciężko przebierać a jak bym kupował to raczej coś dobrze wyposażone.
chrysler voyager mnie kusił [kto wie czy bym nie kupił od duch-dziadka gdyby nie to że mnie choroby jakieś zimowe nękają] ale to jednak większe auto, a aż takiego nie potrzebuję. ale biorę to pod uwagę i kto wie.
w kwestii silników:
też mam dylemat. chętnie bym wybrał benzynę, ale nie stać mnie na lanie PB, więc musi być z gazem. pomijając już wszystko: co ile trzeba tankować, itp - problemem jest jak widzę znalezienie 3.0...
co do diesli: kolega pracujący w ASO renault i dość sensowny gość [mimo że pracuje w ASO! :)] twierdzi że 2.2 to najgorszy silnik jaki on miał i zna. nie wiem czy tyczy się to rocznika, czy jakiejś konkretnej wersji, ale nie polecał. znowu 2.0 jakoś mi się słaby strasznie wydaje w takim aucie.
tak jak bym w lybrze chętnie widział 3.0 v6, tak w phedrze/ulyse chętnie widział bym np 2.4 jtd. :)
jeśli możecie coś podpowiedzieć: na co zwracać jescze uwagę przy oglądaniu, jakie elementy wyposażenia warto postawić jako istotne [chodzi mi o dodatki]], czy były jakieś niuanse co do zabudowy środka, foteli, itp...
będę bardzo zobowiązany.
w końcu: gdybyście wiedzieli, że ktoś gdzieś ma do sprzedania coś sensownego, albo np. sprowadza takie auta i można mu zaufać, to bardzo proszę dajcie znać:)
pozdrawiam, Bartek
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.4 '2008
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa
Była Lancia Y 1.2 '2002
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.4 '2008
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa
Była Lancia Y 1.2 '2002
Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?
Pytanie za 100 punktów - na pewno mówił o silniku 2.2HDi z koncernu PSA, czy o 2.2dCi z Renault, bo wspominasz, że pracuje w ASO Renault, a to dwie różne konstrukcje z tego co mi wiadomo.elbarto pisze:co do diesli: kolega pracujący w ASO renault i dość sensowny gość [mimo że pracuje w ASO!] twierdzi że 2.2 to najgorszy silnik jaki on miał i zna. nie wiem czy tyczy się to rocznika, czy jakiejś konkretnej wersji, ale nie polecał. znowu 2.0 jakoś mi się słaby strasznie wydaje w takim aucie.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?
nie wiem. pewności nie mam. rozmawialiśmy o silniku psa, ale czy sie zrozumieliśmy dobrze pewności brak. nie ciągnąłem tematu, bo jak wiecie powszechna opinia o Lancii pare lat temu też była taka że to nie auto, tym sie jezdzic nie da a w ogole co to jest lancia. ale zapytam go bo będziemy sie widzieć o czym mówił. czy o renaultowskim czy psa. a co do konstrukcji to nie wiem, nie śledzę francuskich rozwiązań więc też tutaj zdania nie mogę wyrazić.
pozdrawiam, Bartek
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.4 '2008
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa
Była Lancia Y 1.2 '2002
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.4 '2008
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa
Była Lancia Y 1.2 '2002
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12139
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?
Bez względu o którym silniku kolega mówił 2.2 w Phedrze to najgorszy wybór.
Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?
Hurraaa! Po blisko roku obserwacji w dniu wczorajszym pojawiła się oferta na autko, jakie sobie... wymyśliłem (tp chyba odpowiednie słowo, bo nie wiedziałem, czy takowe istnieje). Prezentuję aukcję:
http://otomoto.pl/oferta/lancia-phedra- ... ymil7.html
Kolor pasi, wyposażenie porównywalne do tego, co mam teraz (choć czujnik deszczu u mnie nie działa i nie mam nawigacji bo stary ze mnie cowboy), stoi niedaleko. Nic tylko brać. Ale trochę się zacząłem bać. Zawsze marzyłem o lancii, ale nigdy w ręku żadnej nie miałem.
Weźcie mnie umocnijcie jakąś zachętą do tej lancii.
Może ktoś z Was mieszka w Kutnie?
http://otomoto.pl/oferta/lancia-phedra- ... ymil7.html
Kolor pasi, wyposażenie porównywalne do tego, co mam teraz (choć czujnik deszczu u mnie nie działa i nie mam nawigacji bo stary ze mnie cowboy), stoi niedaleko. Nic tylko brać. Ale trochę się zacząłem bać. Zawsze marzyłem o lancii, ale nigdy w ręku żadnej nie miałem.
Weźcie mnie umocnijcie jakąś zachętą do tej lancii.
Może ktoś z Was mieszka w Kutnie?
Lancia Phedra 3.0
Peugeot 307SW 1.6 7-miejscowy
Saab 9-5 SportKombi Vector 3.0 TiD - był
Ford Escort MkVII kombi 1.9 TD - był
Peugeot 307SW 1.6 7-miejscowy
Saab 9-5 SportKombi Vector 3.0 TiD - był
Ford Escort MkVII kombi 1.9 TD - był
Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?
Ta Lancia to wyrób francuski. Auto jak każde inne.dauidek pisze: Weźcie mnie umocnijcie jakąś zachętą do tej lancii.
Może ktoś z Was mieszka w Kutnie?
Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?
Dwuznacznie zabrzmiały moje watpliwości. Nie zastanawiam się czy kupić Phedrę 3.0. Moje objawy to raczej zwykłe drżenie ręki przed wydaniem pieniędzy. Nie znam się na autach i boję się, że kupię niefartowny egzemplarz.
Lancia Phedra 3.0
Peugeot 307SW 1.6 7-miejscowy
Saab 9-5 SportKombi Vector 3.0 TiD - był
Ford Escort MkVII kombi 1.9 TD - był
Peugeot 307SW 1.6 7-miejscowy
Saab 9-5 SportKombi Vector 3.0 TiD - był
Ford Escort MkVII kombi 1.9 TD - był
Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?
- skrzynia na chodzić płynnie i bez dziwnych odgłosówdauidek pisze:Dwuznacznie zabrzmiały moje watpliwości. Nie zastanawiam się czy kupić Phedrę 3.0. Moje objawy to raczej zwykłe drżenie ręki przed wydaniem pieniędzy. Nie znam się na autach i boję się, że kupię niefartowny egzemplarz.
- sprawdzić sobie działanie automatu (program drive jak i tiptronic, przetestować program zimowy - ten służy też to jeżdzenia np. w górach z prędkością poniżej 50 km/h)
- terkotanie silnika: tego ma nie być (jak uda Ci się obejrzeć auto, to poproś właściciela aby zostawił ci zimny silnik); wariator do wymiany a wymienia się oba i wymianę robi się z rozrządem - koszt jednego koła zmiennych faz rozrządu to jakieś 800-1000 Zł za sztukę; no i koszt rozrządu...
- osłony silnika nie ma (bo nie pasuje i fabrycznie nie było; jak chcesz osłonę, to trzeba rzeźbić)
- jak już przy osłonach jesteśmy: sprawdź sobie czy nie brakuje deflektora z przodu auta od spodu, nie brakuje małej osłony z prawej strony, chroniącej przed zachlapaniem koło pasowe i sprężarkę klimy
- 3.0 V6 to trwała, niewysilona jednostka; pod warunkiem, że nikt jej nie zamęczył
- unikać zmęczonych aut (środek i z zewnątrz), czy nic nie jest pourywane, czy ogrzewane fotele działają (jak są - wymiana maty grzewczej = wymiana siedziska), czy nic nie hałasuje podczas pracy klimatyzacji
- auto jest ciężkie i warto naprawdę porzadnie obejrzeć zawieszenie z przodu (wahacze, łączniki stabilizatora, końcówki); jak nie widać, co stuka, to może to być przekładnia (ale mało prawdopodobne)
- zajrzeć do skrzynki z bezpiecznikami pod maską od strony pasażera: ma być czysto, żadnych nalotów ani osadów (syf na bezpiecznikach i złączach oznacza później błędy elektroniki, świruje np. ESP, spryskiwacze ksenonów jak są, etc.); przyjrzeć się bezpiecznikom obok aku, pod nogami pasażera
- auto jest z aluminium, korozji w zasadzie brak (podwozie fabrycznie powinno być w kolorze auta)
- szyberdach: ten z czasem przecieka, naprawa tego jest mocno upierdliwa
- szyberdach: padają krańcówki i zamykanie szyberdachu odbywa się na raty (albo co gorsza - zabawa w ciuciubabkę); można krańcówki "zaprogramować"
- elektronika: czy auto nie sygnalizuje nic dziwnego (nie wiem, jak ze zwykłym wyświetlaczem ale wersja Connect+ zapisuje błędy w logu pokładowym i są tam trzymane do wyłączenia silnika)
- przyjrzeć się linkom ręcznego: są w trzech częściach i zuzyte "skręcają" się, itp.
A tak poza tym, usterki jak w kazdym innym aucie.
Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?
To więcej niż zachęta 
Mam pytanko. Jakie były wersje wyposażenia Phedry. Ma ktoś może skan jakiegoś folderu?

Mam pytanko. Jakie były wersje wyposażenia Phedry. Ma ktoś może skan jakiegoś folderu?
Lancia Phedra 3.0
Peugeot 307SW 1.6 7-miejscowy
Saab 9-5 SportKombi Vector 3.0 TiD - był
Ford Escort MkVII kombi 1.9 TD - był
Peugeot 307SW 1.6 7-miejscowy
Saab 9-5 SportKombi Vector 3.0 TiD - był
Ford Escort MkVII kombi 1.9 TD - był
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?
Jak to Lancie - była wersja platino, oro i cośtam jeszcze. Plus pełno różnych limited editions. Ilość miejsca z tyłu (przy układzie foteli 2/2/2) bynajmniej nie jest klaustrofobiczna, wręcz miejsca jest wystarczająco dla dorosłego człowieka. Ale fakt, ze przy trzech rzędach siedzeń (odsuniętych max do tyłu)bagażnik jest śmieszny - mała powierzchnia, a duża kubatura, więc trzeba budować wieże z bagaży. Coś za coś.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat

Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?

- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12139
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?
Wygląda fajnie, gdybym chciał benzynę to ta byłaby wysoko na liście.
Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?
Bardzo dziękuję za głosy wsparcia. Przemogły we mnie strach. Znalazłem wolny termin, żeby tam się znaleźć... 19 maja. Nie za późno? Myślicie, że ktoś się rzuci na podwójne F (Fiat+Francuz) z wielkim benzyniorem bez gazu w ciągu 3 tygodni, np. jakiś el Bartek?
Lancia Phedra 3.0
Peugeot 307SW 1.6 7-miejscowy
Saab 9-5 SportKombi Vector 3.0 TiD - był
Ford Escort MkVII kombi 1.9 TD - był
Peugeot 307SW 1.6 7-miejscowy
Saab 9-5 SportKombi Vector 3.0 TiD - był
Ford Escort MkVII kombi 1.9 TD - był
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?
Możesz być spokojnydauidek pisze:Bardzo dziękuję za głosy wsparcia. Przemogły we mnie strach. Znalazłem wolny termin, żeby tam się znaleźć... 19 maja. Nie za późno? Myślicie, że ktoś się rzuci na podwójne F (Fiat+Francuz) z wielkim benzyniorem bez gazu w ciągu 3 tygodni, np. jakiś el Bartek?


Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.