Lybra 1.9 JTD 115KM - wymiana silnika
Lybra 1.9 JTD 115KM - wymiana silnika
Witam. Otóż ciągle mam problemy z silnikiem, ciągle coś naprawiam i teraz znów coś się zepsuło więc chyba mam już dość. Chciałbym się dowiedzieć jak wygląda sprawa jakbym chciał kupić cały silnik i go wymienić. Robił to ktoś? I drugie pytanie czy jeśli mam teraz 1.9 JTD 115KM czy dałoby radę wstawić silnik od 2.4 JTD?
Ostatnio zmieniony 20 mar 2016, 14:57 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: [km] kilometry to nie [KM] konie mechaniczne!!!
Powód: [km] kilometry to nie [KM] konie mechaniczne!!!
Re: Lybra 1.9 JTD 115KM - wymiana silnika
nikt nic nie wie?
Re: Lybra 1.9 JTD 115KM - wymiana silnika
Te ciągłe naprawy to czego dotyczą, bo jeśli osprzętu to taka wymiana może nic nie dać. Kupując silnik u handlarza to przeważnie kupujesz goły słupek więc osprzęt dajesz swój.
Co do zmiany na 2.4 to pewnie się da ale trzeba zmienić jeszcze sporo rzeczy dodatkowo (ECU, wiązki elektryczne, może i skrzynie biegów)-najlepiej mieć dawce kompletnego czyli np. drugie auto z uszkodzonym tyłem a i tak szybko i łatwo nie będzie...
Co do zmiany na 2.4 to pewnie się da ale trzeba zmienić jeszcze sporo rzeczy dodatkowo (ECU, wiązki elektryczne, może i skrzynie biegów)-najlepiej mieć dawce kompletnego czyli np. drugie auto z uszkodzonym tyłem a i tak szybko i łatwo nie będzie...
KAPPA TDS & JTD
Re: Lybra 1.9 JTD 115KM - wymiana silnika
Ogólnie ciągle mam problemy z dynamiką auta. Samochód jest w rodzinie już długo. Kupiliśmy jak miał 160tyś na liczniku. Teraz ma 293 bodajże. Jakiś czas temu już się zaczęło, że tracił moc. Jest tak, że jak wcisnę gaz do podłogi to prawie zawsze zapala się kotrolka silnika i traci zupełnie moc. Muszę wtedy wyłączyć silnik, odczekać z 10 sekund. Wtedy odpala i jest ok. No ale znów chce wyprzedzić jakiegoś tira, wcisnę mocniej i to samo. Ogólnie jego moc w porównaniu do tego co było wcześniej jeszcze z rok temu to praktycznie jakby tej mocy nie miał. Na dwojce wciskam gaz to nie czuje tego czegoś. Wcześniej to czułem. Próbowałem już czyszczenia EGR, wymieniałem EGR, zaślepiałem też. turbo było regenerowane nie pamiętam dokładnie kiedy ale nie tak dawno więc chyba to nie turbina. Bierze też olej. Niedawno wymieniałem olej i po przejechaniu jakichś 400km musiałem już dolewać bo było pusto. Kilka razy po tym tak samo. Ogólnie najgorzej jest z tą mocą. Aż się jeździć odechciewa bo nawet przycisnąć nie mogę
Jadę jak 80 letnia babcia bo na więcej mi nie pozwala.

- meqqex
- Klubowicz
- Posty: 2393
- Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
- Skype: pr2em0
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Chojna - ZGR
- Kontakt:
Re: Lybra 1.9 JTD 115KM - wymiana silnika
Zrób logi i wrzuć na forum.
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II
Re: Lybra 1.9 JTD 115KM - wymiana silnika
Jest jakaś instrukcja na forum jak to zrobić?
Re: Lybra 1.9 JTD 115KM - wymiana silnika
Kolego, drogi przyjacielu, a jak zadrapiesz sobie rękę do idziesz ją upierd... i dajesz protezę czy plasterek ?
W twoim przypadku chcesz postąpić jak w pierwszej części zdania.
Podpiąłeś auto kiedyś po kompa, dajesz je jakiemuś mechanikowi, jeśli odpowiedź jest tak to zmień tego drugiego.
Bo twój problem to zbyt niskie ciśnienie na szynie RAIL i wymiana silnika pomoże tu jak kadzidło umarłemu.
Wtryski, pompa CR lub regulator ciśnienia, w odwrotnej kolejności.
W twoim przypadku chcesz postąpić jak w pierwszej części zdania.
Podpiąłeś auto kiedyś po kompa, dajesz je jakiemuś mechanikowi, jeśli odpowiedź jest tak to zmień tego drugiego.
Bo twój problem to zbyt niskie ciśnienie na szynie RAIL i wymiana silnika pomoże tu jak kadzidło umarłemu.
Wtryski, pompa CR lub regulator ciśnienia, w odwrotnej kolejności.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2016, 14:42 przez bronx, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Lybra 1.9 JTD 115KM - wymiana silnika
Dlatego też napisałem na tym forum. Mam nadzieję, że jakoś możecie mi pomóc.
Możecie mi napisać jak robi się te logi? Jeśli będę miał możliwość to jeszcze dziś się za to zabiore
Możecie mi napisać jak robi się te logi? Jeśli będę miał możliwość to jeszcze dziś się za to zabiore
- meqqex
- Klubowicz
- Posty: 2393
- Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
- Skype: pr2em0
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Chojna - ZGR
- Kontakt:
Re: Lybra 1.9 JTD 115KM - wymiana silnika
Zwyczajny laptop, kabelek OBD2 i program Multi Ecu Scan (MES) lub Fiat Ecu Scan (FES) z netu. Podpinasz się łączysz auto z kompem i zadajesz parametry do zmierzenia.
A te parametry po zalogowaniu:
Obroty silnika
Dawka ogólna paliwa
Zmierzona masa powietrza
Oczekiwana masa powietrza
Zmierzone ciśnienie doładowania
Zmierzone cisnienie paliwa
Oczekiwane ciśnienie paliwa
Pozycja pedału przyśpieszenia (%)
Test rób na 3 lub najlepiej 4 biegu, Daj logowanie i wciśnij pedał w podłogę przy 1500 obr i trzymaj aż silnik uzyska prawie 4 tys obr. po czym możesz przerwać zapis logu. A następnie pliki wynikowe (*.csv) załącz w poście.
A te parametry po zalogowaniu:
Obroty silnika
Dawka ogólna paliwa
Zmierzona masa powietrza
Oczekiwana masa powietrza
Zmierzone ciśnienie doładowania
Zmierzone cisnienie paliwa
Oczekiwane ciśnienie paliwa
Pozycja pedału przyśpieszenia (%)
Test rób na 3 lub najlepiej 4 biegu, Daj logowanie i wciśnij pedał w podłogę przy 1500 obr i trzymaj aż silnik uzyska prawie 4 tys obr. po czym możesz przerwać zapis logu. A następnie pliki wynikowe (*.csv) załącz w poście.
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II
Re: Lybra 1.9 JTD 115KM - wymiana silnika
Zrobię to jak najszybciej tylko muszę ten kabelek skądś załatwić
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra 1.9 JTD 115KM - wymiana silnika
Rail, Piotrze gasil by mu silnik. U niego problem z doladowaniem , a dokładniej przeladowaniem. Kolego Pejtrik skąd jesteś?
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Lybra 1.9 JTD 115KM - wymiana silnika
Z Braniewa jestem.
Re: Lybra 1.9 JTD 115KM - wymiana silnika
Jak to czytałem 1 raz to pisało że gaśnieRamzes_II pisze:Rail, Piotrze gasil by mu silnik. U niego problem z doladowaniem , a dokładniej przeladowaniem. Kolego Pejtrik skąd jesteś?

post nie edytowany
wygląda ze za szybko przeczytałem, dlatego dostał raila a nie boosta w odpowiedzi.

idę do biedronki po słoiki

Re: Lybra 1.9 JTD 115KM - wymiana silnika
Powie mi ktoś dlaczego jak podłączam się kabelkiem i klikam 'połącz' wyskakuje komunikat 'połączenie nieudane, port COM1 nie istnieje'?
Re: Lybra 1.9 JTD 115KM - wymiana silnika
Zmień w ustawieniach programu port COM.
Prawdopodobnie na COM1 nie masz zainstalowanego kabla, a na innym.
Prawdopodobnie na COM1 nie masz zainstalowanego kabla, a na innym.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX