Kappa 2.0 20v - problem z cewkami
Kappa 2.0 20v - problem z cewkami
Witam forumowiczów,
Czy da się podmienić cewki o numerze 0221504014 z visa do słabszej wersji nr 0221504006? Chcę kupić komplet od kolegi markow1977 jednak nie jestem pewny czy można je z czystym sumieniem zamontować i czy mój kapiszon na tym nie ucierpi.
Czy da się podmienić cewki o numerze 0221504014 z visa do słabszej wersji nr 0221504006? Chcę kupić komplet od kolegi markow1977 jednak nie jestem pewny czy można je z czystym sumieniem zamontować i czy mój kapiszon na tym nie ucierpi.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12147
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa 2.0 20v - problem z cewkami
Takie cewki są zamienne we wszystkich pięciocylindrowcach Kappy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Kappa 2.0 20v - problem z cewkami
A nie ma różnicy w budowie wtyku? W necie przeszperałem i różni się końcówka. To nie przeszkadza?
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 2.0 20v - problem z cewkami
Który rok kappy 

Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Re: Kappa 2.0 20v - problem z cewkami
95r. te 014 nie szły przypadkiem do nowszych modeli?
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 2.0 20v - problem z cewkami
Potrzebujesz cewki przedliftowe. Dokładnie z kwadratową kością nie okrągłą. Wujek Google mówi że 014 to cewki poliftowe.
Posiadam cewki przedlifotwe.
Posiadam cewki przedlifotwe.
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Re: Kappa 2.0 20v - problem z cewkami
Dzięki kolego Maniak. W takim razie daj znać na PW jak cenowo te cewki i czy zorientowałeś się z tym rezonatorem 

Re: Kappa 2.0 20v - problem z cewkami
Nie chce zakładać nowego tematu dlatego dodam, że cewki wymienione komplet od kolegi Maniak, świece nówki, przewody poizolowane na nowo jednak jest jeszcze nierówna praca na zimnym silniku przy schodzeniu z obrotów na ssaniu kiedy jeszcze nie przełączy się autko na gaz, później już się trochę normuje ale delikatne problemy są np. z lekkim szarpaniem podczas przyspieszania i puszczania gazu. Dolot zaizolowałem tj tę rurę przed przepustnicą oraz wymieniłem rezonator. Jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić, ewentualnie wymienić, żeby chodziło jak należy? Może to wina nieszczelnego wydechu, może któryś z czujników temp? Jak myślicie?
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8478
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa 2.0 20v - problem z cewkami
Skoro problem ustaje po przełączeniu na gaz, to ja bym sprawdził wtryski Pb
Któryś może lać.

Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE

Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Re: Kappa 2.0 20v - problem z cewkami
Może coś z tym być bo z reguły mało jeżdżę na Pb ale jak gazownik zbierał mi mapę jakieś 1,5 - 2 mies. temu to hulało aż miło. To tylko i wyłącznie objaw na zimnym silniku i jest lepiej po wymianie paru rzeczy ale jeszcze nie to. Zanim przełączy się na gaz wskazówka opada nierównomiernie na 1000 i poniżej lekko faluje dopiero później na gazie już znowu podbija obroty te spadają chwile chodzi jeszcze 1000obr lekko ponad a jak się dogrzeje to jest ok. Ten moment pierwszych 5-10 minut gdzie silnikiem poszarpie trochu.
Re: Kappa 2.0 20v - problem z cewkami
Doszło jeszcze kilka problemów z kapiszonem.
1. Przez cały okres od stycznia do marca samochód się nie dogrzewał max 70C a ostatnio bywa, że dojdzie pod 90C i załącza się wentylator i z 1biegu przechodzi od razu na drugi pochodzi chwile i wyłącza się, silnik znowu osiąga temp ok 90C i znowu szybkie chłodzenie i się wyłącza. Do wymiany jest termostat ale skąd takie nagłe podwyższenie temp? I czy tak powinno być z tym dochładzaniem silnika?
2. Dzisiaj podczas trasy przelotowej z miasta do miasta i przyspieszaniu na 3 biegu tak mniej więcej od 3500 do 4500 strzałka od obrotomierza skakała po obrotach co 200-300 nieregularnie, czasem było normalnie. Prędkość szła równo tylko ten obrotomierz. Jakieś sugestie?
3. Podczas ruszania licznik prędkościomierza staje na 0 po czym wskakuje od razu na 20-25. Wie ktoś co jest nie tak?
Zauważyłem jeszcze, że na zimnym silniku po przełączeniu się na gaz jeszcze przez chwile silnik przerywa obroty wzrastają i się uspokaja. Dopóki nie zejdzie z 1000obr nawet na gazie pomrowi trochę pośladki, obroty spadną do 700 i jest mniej więcej ok. Nie chodzi jakoś aksamitnie ale tak chyba musi być. To tak abstraHując do tego co wcześniej napisałem.
1. Przez cały okres od stycznia do marca samochód się nie dogrzewał max 70C a ostatnio bywa, że dojdzie pod 90C i załącza się wentylator i z 1biegu przechodzi od razu na drugi pochodzi chwile i wyłącza się, silnik znowu osiąga temp ok 90C i znowu szybkie chłodzenie i się wyłącza. Do wymiany jest termostat ale skąd takie nagłe podwyższenie temp? I czy tak powinno być z tym dochładzaniem silnika?
2. Dzisiaj podczas trasy przelotowej z miasta do miasta i przyspieszaniu na 3 biegu tak mniej więcej od 3500 do 4500 strzałka od obrotomierza skakała po obrotach co 200-300 nieregularnie, czasem było normalnie. Prędkość szła równo tylko ten obrotomierz. Jakieś sugestie?
3. Podczas ruszania licznik prędkościomierza staje na 0 po czym wskakuje od razu na 20-25. Wie ktoś co jest nie tak?
Zauważyłem jeszcze, że na zimnym silniku po przełączeniu się na gaz jeszcze przez chwile silnik przerywa obroty wzrastają i się uspokaja. Dopóki nie zejdzie z 1000obr nawet na gazie pomrowi trochę pośladki, obroty spadną do 700 i jest mniej więcej ok. Nie chodzi jakoś aksamitnie ale tak chyba musi być. To tak abstraHując do tego co wcześniej napisałem.
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20v - problem z cewkami
Może najpierw termostat się nie zamykał a teraz znów nie(całkiem może) się otwiera.Przez to te skoki temp.lenx1227 pisze:. Przez cały okres od stycznia do marca samochód się nie dogrzewał max 70C a ostatnio bywa, że dojdzie pod 90C i załącza się wentylator i z 1biegu przechodzi od razu na drugi pochodzi chwile i wyłącza się, silnik znowu osiąga temp ok 90C i znowu szybkie chłodzenie i się wyłącza. Do wymiany jest termostat ale skąd takie nagłe podwyższenie temp? I czy tak powinno być z tym dochładzaniem silnika?
Jak się wentylatory włączają to ok.Poobserwuj zjawisko jak będzie troszkę cieplej.
Dogrzewanie do 90st to nic niezwykłego a wręcz normalnego.
Heh,sam tak czasem mam,i większość kapp tak ma ,ale jak przewertowałem tematy nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi od czego tak.lenx1227 pisze:2. Dzisiaj podczas trasy przelotowej z miasta do miasta i przyspieszaniu na 3 biegu tak mniej więcej od 3500 do 4500 strzałka od obrotomierza skakała po obrotach co 200-300 nieregularnie, czasem było normalnie. Prędkość szła równo tylko ten obrotomierz. Jakieś sugestie?
Po prostu tak sie "robi" i już.
Może impulsator w skrzyni tak reaguje na sygnał.Dalej wskazania są ok??lenx1227 pisze:3. Podczas ruszania licznik prędkościomierza staje na 0 po czym wskakuje od razu na 20-25. Wie ktoś co jest nie tak?
Jakie wtryski?jaka instalacja?Ile nalatane na nich?lenx1227 pisze:Zauważyłem jeszcze, że na zimnym silniku po przełączeniu się na gaz jeszcze przez chwile silnik przerywa obroty wzrastają i się uspokaja. Dopóki nie zejdzie z 1000obr nawet na gazie pomrowi trochę pośladki, obroty spadną do 700 i jest mniej więcej ok. Nie chodzi jakoś aksamitnie ale tak chyba musi być. To tak abstraHując do tego co wcześniej napisałem.
Może wymagają czyszczenia,a może się rozkalibrowały i na zimnym źle dawkują.
Sam to przerabiałem niedawno.
Re: Kappa 2.0 20v - problem z cewkami
Dzięki marceli jak zawsze dość obszerna odpowiedź z Twojej strony co mnie niezmiernie cieszy jak zawsze 
Więc tak. Tym, że mi temp zaczęła się podnosić i w końcu wentylatory widziałem jak pracują to nawet dobrze, wiem że muszę zrobić porządek z termostatem ale czekam jeszcze moment na zastrzyk gotówki i postawię kapiszona na kompleks do warsztatu (zawieszenie, termostat, płyny, duperele jak coś się znajdzie).
Z tymi obrotami to tak tylko chciałem się dowiedzieć bo coś dziwnie. Auto hula aż miło tylko rzuciło mi się w oczy właśnie ta wskazówka.
Wskazania prędkościomierza to ten moment ruszenia z jedynki i tych pierwszych 30km/h później jest ok. Jak dojeżdżam gdzieś i zwalniam do zera to wolno opada z tego zakresu prędkości jak już stoję.
Instalacja swoje ma na pewno, facet od którego ją kupiłem mówił, że wtrysk zmieniał ale szczerze mówiąc papierów na to nie mam. Instalacja była sprawdzana jakieś 2 miesiące temu przy wymianie czujników i sondy, wymieniony był zawór, czyszczony reduktor wtryski już nie z tym że wtedy odczyt był taki, że gaz idzie prawie w idealnej linii z Pb. Jak jest teraz będę musiał sprawdzić bo szykuje się koniec homologacji i od razu zrobię przegląd całej instalacji.
Gazownia to stag300 wtryski to chyba valtek, nalatane trochę mają na pewno tylko do tej pory nie było problemu po ostatnim ingerowanie w osprzęt gazu więc zapomniałem o tym
Może też trochę dłużej trzeba czekać na przełączenie się na gaz, a czasem na ciepłym silniku trzeba dotknąć gazu bo mi miga cały czas kontrolka od załączenia.

Więc tak. Tym, że mi temp zaczęła się podnosić i w końcu wentylatory widziałem jak pracują to nawet dobrze, wiem że muszę zrobić porządek z termostatem ale czekam jeszcze moment na zastrzyk gotówki i postawię kapiszona na kompleks do warsztatu (zawieszenie, termostat, płyny, duperele jak coś się znajdzie).
Z tymi obrotami to tak tylko chciałem się dowiedzieć bo coś dziwnie. Auto hula aż miło tylko rzuciło mi się w oczy właśnie ta wskazówka.
Wskazania prędkościomierza to ten moment ruszenia z jedynki i tych pierwszych 30km/h później jest ok. Jak dojeżdżam gdzieś i zwalniam do zera to wolno opada z tego zakresu prędkości jak już stoję.
Instalacja swoje ma na pewno, facet od którego ją kupiłem mówił, że wtrysk zmieniał ale szczerze mówiąc papierów na to nie mam. Instalacja była sprawdzana jakieś 2 miesiące temu przy wymianie czujników i sondy, wymieniony był zawór, czyszczony reduktor wtryski już nie z tym że wtedy odczyt był taki, że gaz idzie prawie w idealnej linii z Pb. Jak jest teraz będę musiał sprawdzić bo szykuje się koniec homologacji i od razu zrobię przegląd całej instalacji.
Gazownia to stag300 wtryski to chyba valtek, nalatane trochę mają na pewno tylko do tej pory nie było problemu po ostatnim ingerowanie w osprzęt gazu więc zapomniałem o tym

Może też trochę dłużej trzeba czekać na przełączenie się na gaz, a czasem na ciepłym silniku trzeba dotknąć gazu bo mi miga cały czas kontrolka od załączenia.