Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo

mrn
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 32
Rejestracja: 23 sty 2016, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo

Post autor: mrn » 09 kwie 2016, 21:33

Cześć,
Mam następujący problem z immobiliserem w kappie 2.0 20v, rocznik 1996. Czasem po przekręceniu kluczyka w pozycję "on", zielona dioda na konsoli środkowej nie gaśnie. W konsekwencji, po przełączeniu w pozycję "start" starter kręci silnikiem ale wtrysk paliwa jest odcięty i nie da się odpalić silnika. Pomaga dwu- lub trzykrotne przejście do pozycji "off" i z powrotem do "on". Przypuszczałem, że może być to problem z anteną immobilisera, co w konsekwencji prowadzi do nierozpoznania kluczyka w stacyjce. Jednak jeśli użyję kluczyka serwisowego (czerwony kluczyk, tzw. master), to nawet jeśli zielona dioda nie zgaśnie, i tak silnik można odpalić. Co może być więc przyczyną tego, że dioda nie gaśnie? Czy procedura rozpoznawania kluczyka różni się jakoś dla zwykłych i serwisowych kluczyków?

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo

Post autor: Maniak » 09 kwie 2016, 21:40

Też tak mam czasem : beczy : , przyzwyczaiłem się 8-O
Pozdrawiam brać klubowiczów : ok2 :
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1797
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Nurzec Stacja
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo

Post autor: bogdan » 10 kwie 2016, 16:08

w moim przypadku dioda się świeci, samochód odpala i jedzie bez najmniejszego problemu.
Pozdrawiam.

mrn
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 32
Rejestracja: 23 sty 2016, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo

Post autor: mrn » 14 kwie 2016, 22:16

Ok, czy zatem ktoś wie jaki błąd może sygnalizować niegasnąca dioda? Zwłaszcza w przypadku kiedy samochód mimo to odpala.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo

Post autor: volf » 14 kwie 2016, 22:20

Podłącz auto pod komputer to powinno się coś wyjaśnić. Zasadniczo przy niezgaszonej zielonej diodzie auto pracować nie powinno, ale może ktoś już zrobił jakieś obejście immo...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo

Post autor: Bichoń » 15 kwie 2016, 7:38

volf pisze:Zasadniczo przy niezgaszonej zielonej diodzie auto pracować nie powinno, ale może ktoś już zrobił jakieś obejście immo...
Chyba nie do końca. Wydaje mi się, że u mnie jak np. nie zapalił za pierwszym razem (kiedyś nie łapał sygnału immo przez antenkę), albo drzwi były długo otwarte, to diodka immobilisera w nawiewach nie gasła, sygnalizując, że był jakiś błąd - ale samochód zapalał i jeździł.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

mrn
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 32
Rejestracja: 23 sty 2016, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo

Post autor: mrn » 06 wrz 2016, 21:31

Przejrzałem instrukcję serwisową do Kappy i jedyne co przychodzi mi do głowy, to że sterownik immo miewa jakiś problem z odczytaniem zapisanych kluczyków, np. problem z EEPROMem i czasem odczytuje poprawnie zapisane kluczyki a czasem nie. Jeśli nie odczyta, to siłą rzeczy nie rozpozna użytego kluczyka i nie pozwoli na uruchomienie silnika. Chyba, że jest to kluczyk "master", wtedy immobiliser być może , pomimo tego, iż nie rozpoznaje kluczyka jako swojego, rozpoznaje, że to master i wchodzi w tryb uczenia kluczyków, więc wysyła master code z kluczyka do sterownika silnika. Nic innego mi do głowy nie przychodzi...

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo

Post autor: Pawcio78 » 06 wrz 2016, 21:38

Bardzo powszechna usterka we włoskich samochodach. Ja też tak mam tylko w lybrze. Zauważyłem że nasila się ona podczas upałów. W Y np. raz miałem tak że kluczyk nie zgasł ale auto odpaliło. W lybrze pomaga zwykle wciśnięcie przycisku z dystrybutorkiem koło fotela kierowcy.
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo

Post autor: Bichoń » 07 wrz 2016, 2:36

Pawcio78 pisze:W lybrze pomaga zwykle wciśnięcie przycisku z dystrybutorkiem koło fotela kierowcy.
Ale to jest odcięcie zasilania pompy paliwa. Mechaniczne, o ile się nie mylę (zazwyczaj jest mechaniczne, chyba że w lybrze wymyślili coś innego)? Jeżeli pomaga jego wciśnięcie, to znaczy, że był aktywowany - tylko dlaczego? On ma się aktywować przy uderzeniu (kolizji). U mnie w lybrze zdarzyło się raz, że się aktywował -po wymianie progów blacharzowi samochód nie chciał odpalić... ale zakładam, że parę razy uderzył młotkiem w tych okolicach, to wyłącznik uderzeniowy miał prawo zadziałać. Ale żeby aktywował się od stania przez noc? To chyba coś z nim nie tak.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo

Post autor: Pawcio78 » 07 wrz 2016, 6:27

Wiem co to jest i jak działa ale często pomaga.
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo

Post autor: jasiugm » 07 wrz 2016, 7:18

Mi też czasem nie gaśnie. Najważniejsze, że wiemy z żoną o co chodzi i nie kręcimy bez sensu jak się świeci kontrolka :)
Ten typ tak ma :D
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”