Lybra 2.4 JTD - co to za rurka?

nozone
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 31 maja 2016, 21:09
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Lybra 2.4 JTD - co to za rurka?

Post autor: nozone » 31 maja 2016, 21:35

Panowie witam i pozdrawiam wszystkich forumowiczów

Potrzebuję pomocy w ustaleniu co to za element. rurka pękła z jednej stronie przy kołnierzu i nikt nie potrafi mi powiedzieć co to jest. Myślałem, że to od EGR ale mechanik powiedział mi że to idzie do jakiejś chłodniczki ?? i że rurka występuje tylko w modelu z silnikiem 2,4 jtd .

jestem w Holandii i nikt nie potrafi mi powiedzieć co to za element. Auto chodzi jak z dziurą w tłumiku.

https://onedrive.live.com/redir?resid=6 ... hoto%2cjpg
https://onedrive.live.com/redir?resid=6 ... hoto%2cjpg
https://onedrive.live.com/redir?resid=6 ... hoto%2cjpg
Ostatnio zmieniony 31 maja 2016, 22:09 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!! Regulamin działu technicznego!

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Panowie co to za rurka

Post autor: prezesjm » 31 maja 2016, 21:45

To jest rurka do EGR. W cf3 egr jest właśnie chłodzony. Wyciąć blaszkę na rozmiar kołnierza, zaślepić i można jechać.

Awatar użytkownika
s0krates
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 797
Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Panowie co to za rurka

Post autor: s0krates » 31 maja 2016, 22:07

Zaślepiania nie polecam bez remapu. Niby będzie lepiej, ale dobrze nie będzie.. Jak mimo wszystko chcesz mieć egr to mam taką rurkę gdzieś w garażu, ale wysłać mogę za tydzień dopiero.. tak czy siak groszowa sprawa. Jak dziura się powiększy to silnik straci moc a Ty będziesz miał aromat diesla w kabinie..

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Panowie co to za rurka

Post autor: FXX » 31 maja 2016, 23:12

s0krates pisze:Zaślepiania nie polecam bez remapu. Niby będzie lepiej, ale dobrze nie będzie.. Jak mimo wszystko chcesz mieć egr to mam taką rurkę gdzieś w garażu, ale wysłać mogę za tydzień dopiero.. tak czy siak groszowa sprawa. Jak dziura się powiększy to silnik straci moc a Ty będziesz miał aromat diesla w kabinie..
W przypadku tego silnika, tj. CF3, remap nie jest potrzebny.
Jedyna niedogodność to błąd w pamięci ECU, ale silnik będzie pracował prawidłowo i będzie trzymał parametry.

Co do reszty to jak najbardziej prawda.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
s0krates
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 797
Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Lybra 2.4 JTD - co to za rurka?

Post autor: s0krates » 01 cze 2016, 16:50

Czekam na stanowisko Bronxa i Ramzesa ;) jak to jest panowie?

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.4 JTD - co to za rurka?

Post autor: FXX » 01 cze 2016, 19:13

Sam ON, czyt. Ramzes mi tak powiedział, po czym zaślepiłem EGR w swojej AR156 z tymże silnikiem.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”