Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju
- cuoreventi
- Forumowicz/ka
- Posty: 264
- Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju
Wymieniałem już dwukrotnie olej. Wchodzi 4L. Instrukcja zawyża ilość.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 mar 2016, 19:12
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju
Witam
Jaki olej oraz filtr proponujecie/na jakim jeździcie do Delty 1,9 twin turbo 190 KM ?
Jaki olej oraz filtr proponujecie/na jakim jeździcie do Delty 1,9 twin turbo 190 KM ?
-
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 92
- Rejestracja: 15 gru 2009, 19:14
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Gryfice
- Kontakt:
Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju
niedawno zakupiłem lancie delte powiedzcie mi z waszego doświadczenia użytkowania autka jakiego oleju napędowego lejecie ulepszony np.verva czy zwykły czy mieszacie co jakiś czas,
i co ile kilometrów wypalacie pdf bo przejechałem juz ponad tysiac kilometrów dziennie robie 50 km i nic sie nie dzieje nie miałem żadnej informacji że filtr jest zapchany,może nie mam tego filtra jak to można zdiagnozować
i co ile kilometrów wypalacie pdf bo przejechałem juz ponad tysiac kilometrów dziennie robie 50 km i nic sie nie dzieje nie miałem żadnej informacji że filtr jest zapchany,może nie mam tego filtra jak to można zdiagnozować
Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju
Co do oleju napędowego to ja leje zwykły.Lałem verve ale żadnych korzyci poza większym rachunkiem nie zauważyłem.Co do dpf to żadnej informacji o wypalaniu nie otrzymasz,chyba ,że się podepniesz kompem.Jedyne co świadczy o wypalaniu to większe o ok 3 litr spalanie i wentylatory na maxa.Jak trochę pojeździsz i poobserwujesz chwilowe spalanie to będziesz wiedział kiedy to następuje.
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***
-
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 92
- Rejestracja: 15 gru 2009, 19:14
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Gryfice
- Kontakt:
Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju
A powiedzcie mi nie wiem może jestem ciemny ale jak się sprawdza poziom oleju na bagnecie w lanci,miałem inne auta że by nie było że się nie znam,w innych autach co miałem to była zazwyczaj pokazane gdzie max a gdzie minimum.Na koncu bagnetu mam spłaszczone czy jest to miarka wskazująca pozom oleju,bo u mnie wychodzi poza ten spłaszczony a nie dawno był olej wymieniany przez zakupem auta.A jak bedę chciał wymienic olej z 5w30 na 5w40 czy bedzie jakiś problem dla silnika.
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju
Tak, to spłaszczenie pokazuje poprawny stan oleju, czyli między min. a max.
Z tego co widzę w instrukcji to sami nie wiedzą co zalecają
Na jednej stronie olej Selenia WR Pure Energy, a to jest 10W30, norma Fiata FIAT 9.55535-S1, czyli identyczny jak do 2,0 Multijet.
Na kolejnej stronie jest już Selenia Sport 5W40, norma Fiata 9.55535-Z2...
Z tego co widzę w instrukcji to sami nie wiedzą co zalecają

Na jednej stronie olej Selenia WR Pure Energy, a to jest 10W30, norma Fiata FIAT 9.55535-S1, czyli identyczny jak do 2,0 Multijet.
Na kolejnej stronie jest już Selenia Sport 5W40, norma Fiata 9.55535-Z2...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
-
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 92
- Rejestracja: 15 gru 2009, 19:14
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Gryfice
- Kontakt:
Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju
tą instrukcję to ja mam tylko sie pytam czy coś się może stać jak zmienie olej z 5w30 na 5w40. A poziom oleju ma być po środku tego spłaszczonego to u mnie jest lekko po wyżej podejrzewam że to ciut za dużo a czy może coś sie stać taka ilość oleju nie dawno był wymieniany.
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju
Olej zawsze powinien być ciut powyżej. Nawet powiem, że na 3/4 bagnetu (na zimnym) też mu nic nie zaszkodzi.
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju
Skoro w instrukcji stoi, że olej ma być 5W40 to chyba nic się nie stanie po zmianie na taki 

Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 mar 2019, 0:21
- Imię: Mariusz
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1090
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju
Dziwna sprawa z tym olejem do 1.9 TT.
Producent nakazuje ,,zwykły" olej 5W40 do silnika z DPF, a nie z tych tzw niskopopiołowych C3
Oprócz dedykowanej Seleni Sport zgodnej z wymaganą przez Fiata normą: 9.55535-Z2, znalazłem jeszcze Shella Ultra 5W40
Ale i tak, powodowany troską o wypalacz sadzy, zalałem olej Meguin Low Emission 5W40.
Uważam, że lepiej 5W40 niż 5W30, a wymianę i tak zrobię po 10tkm
Producent nakazuje ,,zwykły" olej 5W40 do silnika z DPF, a nie z tych tzw niskopopiołowych C3
Oprócz dedykowanej Seleni Sport zgodnej z wymaganą przez Fiata normą: 9.55535-Z2, znalazłem jeszcze Shella Ultra 5W40
Ale i tak, powodowany troską o wypalacz sadzy, zalałem olej Meguin Low Emission 5W40.
Uważam, że lepiej 5W40 niż 5W30, a wymianę i tak zrobię po 10tkm
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
- BootError
- Forumowicz/ka
- Posty: 309
- Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: WL - Mazowieckie
Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju
A ja dalej zalewam Selenią Sport 5W40. Na razie nalatałem 101000km i DPF jak dotąd nie sprawia problemów
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)