Lancia lub inna włoszka do lawety.

Róbta co chceta ;)
Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lancia lub inna włoszka do lawety.

Post autor: FXX » 27 sty 2017, 15:19

Ile? :)
Bez większych problemów znajdziesz na kat. B autolawetę w okolicach 1200kg ładowności :)
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6392
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Lancia lub inna włoszka do lawety.

Post autor: vanisch » 27 sty 2017, 15:21

W papierach tak, w rzeczywistości niekoniecznie. Dodatkowo wsiadasz w 2 osoby, tankujesz do pełna i już jest problem ;)
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lancia lub inna włoszka do lawety.

Post autor: FXX » 27 sty 2017, 15:25

W papierach to i 1600kg znajdziesz :P
Piszę o rzeczywistości. Kumpel przerabiał busa na autolawetę i z w pełni aluminiowymi najazdami zmieścił się w okolicach 2100kg - ważone na przeglądzie.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Lancia lub inna włoszka do lawety.

Post autor: Wilkin » 27 sty 2017, 15:30

Jaki bus?
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lancia lub inna włoszka do lawety.

Post autor: FXX » 27 sty 2017, 15:35

vanisch pisze: 27 sty 2017, 15:21 W papierach tak, w rzeczywistości niekoniecznie. Dodatkowo wsiadasz w 2 osoby, tankujesz do pełna i już jest problem ;)
Masa własna w DR jak dobrze pamiętam jest podawana już z bakiem pełnym paliwa i kierowcą, więc to nie powinno mieć teoretycznie wpływu.
Wilkin pisze: 27 sty 2017, 15:30Jaki bus?
Sprinter. Szczegółów co do tego, która wersja i jaki motor to Ci niestety nie powiem, bo się nie orientuję w tym.
Pamiętam tylko te masy, bo gadaliśmy o tym jak zabierał moją 6tkę z Łodzi. Wg. papierów ma ponad 1500kg, bo moja 6tka z masą własną wg. DR - 1530kg się mieściła.

Gadałem też kiedyś z gościem z Torunia, który jeździł jako Autopomoc na Iveco (jakieś takieś świeże, bo to na pierwszy rzut oka było widać, że nowe) to mówił, że wg. papierów to nawet 1700kg mogą załadować :)
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6392
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Lancia lub inna włoszka do lawety.

Post autor: vanisch » 27 sty 2017, 16:07

Sprinter nie jest cięższy od Ducato? :roll:
Ktoś tam kiedyś tam rejestrował busa po zamontowaniu aluminiowej zabudowy- prawie pusty bak, brak koła zapasowego itp i rejestrujemy. Ale było to rok czy 2 lata temu, może już się tak nie da.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Lancia lub inna włoszka do lawety.

Post autor: Borek » 27 sty 2017, 16:24

FXX pisze: 27 sty 2017, 15:35 Masa własna w DR jak dobrze pamiętam jest podawana już z bakiem pełnym paliwa i kierowcą, więc to nie powinno mieć teoretycznie wpływu.
Chyba raczej nie, tylko z fabrycznym wyposażeniem. Iveco ma wpisaną własną 2350kg, a mając dołożoną podłogę i płyty na ścianach w ładowni (drewno), dwa zestawy narzędzi, jakieś 60l ropy i mnie na pokładzie waży już 2600kg niestety.
Daily z krótką kabiną i gołą ramą waży chyba coś ok. 1700-1800kg nawet w tych starszych modelach, lawety na tym zbudowane potrafią legalnie dźwignąć 1700kg. Tak samo Ducato.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lancia lub inna włoszka do lawety.

Post autor: FXX » 27 sty 2017, 16:43

vanisch pisze: 27 sty 2017, 16:07 Sprinter nie jest cięższy od Ducato? :roll:
Ktoś tam kiedyś tam rejestrował busa po zamontowaniu aluminiowej zabudowy- prawie pusty bak, brak koła zapasowego itp i rejestrujemy. Ale było to rok czy 2 lata temu, może już się tak nie da.
Nie mam pojęcia :) Wiem tyle ile napisałem plus to, że przerabiał go z kontenera :)
Borek pisze:
FXX pisze: 27 sty 2017, 15:35 Masa własna w DR jak dobrze pamiętam jest podawana już z bakiem pełnym paliwa i kierowcą, więc to nie powinno mieć teoretycznie wpływu.
Chyba raczej nie, tylko z fabrycznym wyposażeniem. Iveco ma wpisaną własną 2350kg, a mając dołożoną podłogę i płyty na ścianach w ładowni (drewno), dwa zestawy narzędzi, jakieś 60l ropy i mnie na pokładzie waży już 2600kg niestety.
Daily z krótką kabiną i gołą ramą waży chyba coś ok. 1700-1800kg nawet w tych starszych modelach, lawety na tym zbudowane potrafią legalnie dźwignąć 1700kg. Tak samo Ducato.
Już się poprawiam, zgodnie z przepisami, masa własna to:
Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem o ruchu drogowym jest to masa pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego.

Zgodnie jednak z dyrektywą europejską 95/48/EC masa własna definiowana jest wraz z kierowcą ważącym 75 kg. Konsekwencją tego są dane homologacyjne pojazdów, które zawierają masę własną wraz z kierowcą, co w rezultacie prowadzi do tego, iż w dowodach rejestracyjnych pojazdów masa własna zawiera masę kierowcy.
Zatem masa w DR to tak jak mówiłem, masa z pełnym bakiem paliwa i kierowcą o masie 75kg za kółkiem :)

Co do Daily to legalnie jeśli chodzi o papiery, bo z tego co mówisz to po zważeniu wyjdzie więcej - 1700kg buda z ramą + 300kg najazdy i zabudowa.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Lancia lub inna włoszka do lawety.

Post autor: Borek » 27 sty 2017, 18:19

Nie "tak jak mówiłeś", bo polski przepis to ten pierwszy - jest w art. 2 PoRD - i on jest uwzględniony w polskim dowodzie rejestracyjnym. I jak się policzy moją wagę na poziomie tych 70kg, paliwo powiedzmy z 50, skrzynkę narzędziową 10kg, skrzynię na sprzęt do dźwigania (łańcuchy, zawiesia, bloczki i inne bzdury) dobre 50kg i do tego zabudowę wnętrza, a tylko sufit nie ma płyty to z grubsza te 250kg wychodzi. Także jestem przekonany, że "gołe" Iveco Daily 35S13V roczniki 2011-2014 w trzyosobowej pełnej budzie max na pojedynczych kołach faktycznie ma te papierowe 2350kg. ;)

A zabudowa autolawety na 300kg to jest takie oszacowanie z górnych granic rozsądku na pełnej płycie alu, na pewno da się z tego urwać spory kawałek. W końcu mojego kapiszona wiozłem starym MB410 do 3,5t.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lancia lub inna włoszka do lawety.

Post autor: FXX » 27 sty 2017, 19:29

Oczywiście, że dokładnie tak jak mówiłem.

Po pierwsze - wbrew temu co wyliczasz, polskie PoRD jako masę własną uznaję masę samochodu z wszelkimi płynami, olejami oraz paliwem. Zatem dlaczego po raz kolejny liczysz wagę paliwa?

Po drugie - masy do DR są wpisywane zgodnie z danymi homologacyjnymi samochodu, a te są mierzone zgodnie z Dyrektywą Europejską, czyli wlicza się masę kierowcy o wadze 75kg.

Przykład - AR 159 2.4JTDm Sportwagon:
- masa własna w DR - 1755kg
- masa własna samochodu gotowego do jazdy (sam samochód z płynami) wg. instrukcji - 1680kg.

I żeby było ciekawiej - te wagi się zgadzają się z tym co zostało zważone na SKP.
Bez tytułu.png
EDIT:

Na potwierdzenie tego co napisałem wcześniej:
Od 1 października 2004 r. wydawany jest nowy dowód rejestracyjny, wprowadzony rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 4 maja 2004 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów. Dowód rejestracyjny odpowiada wymogom znowelizowanej dyrektywy Rady UE 1999/37/WE z 29 kwietnia 1999 roku w sprawie dokumentów rejestracyjnych pojazdów.
Która to dyrektywa mówi jasno:
V. Część I dowodu rejestracyjnego zawierać może także następujące dane, poprzedzone
przez zgodnie ujednolicone kody:
(...)

(G) masa pojazdu w ruchu z nadwoziem i z łączem w przypadku pojazdu holowniczego w
ruchu każdej kategorii innej niż M1
Borek pisze: 27 sty 2017, 18:19A zabudowa autolawety na 300kg to jest takie oszacowanie z górnych granic rozsądku na pełnej płycie alu, na pewno da się z tego urwać spory kawałek. W końcu mojego kapiszona wiozłem starym MB410 do 3,5t.
Masę 300kg wziąłem z pierwszego lepszego katalogu firmy oferującej zabudowę. Wybrałem jedną z lżejszych zabudów, do tego doliczyłem przybliżoną masę wciągarki, oporządzenia i belki oświetleniowej na dachu. Myślisz, że waga tego wszystkiego będzie niższa niż te 300kg?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Hyde Park :::”