Crash testy i... wypadki
- Snail
- Sekretarz
- Posty: 4424
- Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Starachowice / Poznań
Re: Kappa - crash test
A ja też znam kilka osób, które przeżyły właśnie dlatego, że miały zapięte pasy...
Przy dachowaniu, lub w innych specyficznych okolicznościach owszem, może być tak, że dzięki niezapiętym pasom ktoś wypadł z samochodu i przeżył. Choć trzeba się liczyć z tym, że przy okazji może być przez tenże samochód przygnieciony...
Ale przy uderzeniu z przodu brak pasów to co najmniej poważne obrażenia spotęgowane jeszcze przez poduszkę wybuchającą prosto w twarz.
Przy dachowaniu, lub w innych specyficznych okolicznościach owszem, może być tak, że dzięki niezapiętym pasom ktoś wypadł z samochodu i przeżył. Choć trzeba się liczyć z tym, że przy okazji może być przez tenże samochód przygnieciony...
Ale przy uderzeniu z przodu brak pasów to co najmniej poważne obrażenia spotęgowane jeszcze przez poduszkę wybuchającą prosto w twarz.
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...
Re: Kappa - crash test
Hmm.. a jak znam kilka osób, które rozbiły się w Volvo i ONI z tego wyszli bez szwanku-naprawdę to działa, bez ściemy. U mnie w garażu takie nowe XC90 też stoi, hehe, na szczęście, choć częściej śmigam koniem. Też nie najgorszy.
Lancia k Coupe 2,4 VIS 23.07.1998 nr 2448 Pluto Green 98 250 km...pomalutku rośnie przebieg
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Kappa - crash test
Ja osobiście wyleciałem 2 razy z tak zacnego pojazdu jak fiat 126p 
1. Byłem pasażerem, jazda przez las na prostej i nagle zarośnięty trawą rów i bum. Szyba przednia wyleciała razem z uszczelką a ja jak pocisk za szybą. Zaliczyłem miękkie lądowanie w błocie
Kierowca miał zwichnięty nadgarstek, ponieważ w momencie crash'a zmieniał z 2 na 3.
2. Z tym samym kierowcą i równie zacnym kaszlakiem. Jazda oczywiście bez pasów. Zakręt brany dość ostro, oparłem się o drzwi kaszlaka, a te się otwarły, wyleciałem i wylądowałem zaspie

1. Byłem pasażerem, jazda przez las na prostej i nagle zarośnięty trawą rów i bum. Szyba przednia wyleciała razem z uszczelką a ja jak pocisk za szybą. Zaliczyłem miękkie lądowanie w błocie

2. Z tym samym kierowcą i równie zacnym kaszlakiem. Jazda oczywiście bez pasów. Zakręt brany dość ostro, oparłem się o drzwi kaszlaka, a te się otwarły, wyleciałem i wylądowałem zaspie

Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz
,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V
Peugeot 206 cc 



Re: Kappa - crash test
Słowem, nie umiesz uczyć się na błędachLukasz_TG pisze:(...)Z tym samym kierowcą (...)

Serdecznie pozdrawiam.
Jest: Mercedes W123 200D '83 + Ford Mustang V ’06 + Mini Cooper ’05 + Skoda Superb 2.0 4x4 ’24...
Były: K SW 2.4 20V, Lybra SW 2.0 20V, K 2.0 20V x 2, Y10 bicolore, K 2.0 20VT, Thema 2.0 16V x 2, Delta II 1.6 8V, Y 1.2 8V, Y 1.2 16V, Y10 Selectronic, Delta HPE 2.0 16V bicolore, K 2,4 20V, Thesis 2.0 20VT...
Były: K SW 2.4 20V, Lybra SW 2.0 20V, K 2.0 20V x 2, Y10 bicolore, K 2.0 20VT, Thema 2.0 16V x 2, Delta II 1.6 8V, Y 1.2 8V, Y 1.2 16V, Y10 Selectronic, Delta HPE 2.0 16V bicolore, K 2,4 20V, Thesis 2.0 20VT...
- rob_76
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 3633
- Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
Re: Kappa - crash test
W wyniku głupoty
- i nie zapiętych pasów
- udało mi się załapać kiedyś na darmowy, trzytygodniowy pobyt w uzdrowisku (Busko Zdrój i to bez opłaty klimatycznej...
) oraz roczną "przerwę w życiorysie"... Zamiast wrócić do domu dużo szybciej, co najwyżej z "ósemką" gipsu wokół ramion...



Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
Re: Crash testy i... wypadki
Odsyłam do mojego postu z poszukiwanym crashtestem obok, w wątku pod tytułem-crashtest Kappy... masakra.
Lancia k Coupe 2,4 VIS 23.07.1998 nr 2448 Pluto Green 98 250 km...pomalutku rośnie przebieg
Re: Crash testy i... wypadki
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... tG7dAS7uOk
3 auta w tym Kappa.
3 auta w tym Kappa.
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Kappa - crash test
Autobahnkreuz ograniczenie do 80, a kierowniczka punto miała jakieś 150 km/f i tak skończyła.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2016, 14:37 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Czy to jest Kappa crash-test??? :/
Powód: Czy to jest Kappa crash-test??? :/
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz
,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V
Peugeot 206 cc 



Re: Crash testy i... wypadki
Jest: Mercedes W123 200D '83 + Ford Mustang V ’06 + Mini Cooper ’05 + Skoda Superb 2.0 4x4 ’24...
Były: K SW 2.4 20V, Lybra SW 2.0 20V, K 2.0 20V x 2, Y10 bicolore, K 2.0 20VT, Thema 2.0 16V x 2, Delta II 1.6 8V, Y 1.2 8V, Y 1.2 16V, Y10 Selectronic, Delta HPE 2.0 16V bicolore, K 2,4 20V, Thesis 2.0 20VT...
Były: K SW 2.4 20V, Lybra SW 2.0 20V, K 2.0 20V x 2, Y10 bicolore, K 2.0 20VT, Thema 2.0 16V x 2, Delta II 1.6 8V, Y 1.2 8V, Y 1.2 16V, Y10 Selectronic, Delta HPE 2.0 16V bicolore, K 2,4 20V, Thesis 2.0 20VT...
- Michal198422
- Forumowicz/ka
- Posty: 173
- Rejestracja: 13 lip 2010, 2:57
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa - crash test
Ograniczenia prędkości, to jedynie sugerowana prędkość w większości przypadków (znaczy tak to zacząłem odbierać;) )



Kappa SW 2,4 TDS. Brak ECSF, brak nieoczekiwanych CHECKów, brak problemów. Wszystko (prócz klimy) działa:D Więc na pewno coś jest nie tak 

Re: Crash testy i... wypadki
Z tego tematu wnioskuję następująco: trzeba sobie znowu kupić Poloneza, a Kappę sprzedać
.
Ktoś podniósł, że Kappa mocno się składa pomimo sporego ciężaru. Jak dla mnie, to na tej wielkości wóz, ciężar określany na niecałe 1,5 t to wcale nie jest dużo. A sporo gratów wozi, których nie miał Polonez (waga 1140 kg, mniejsze gabaryty), np. klimatyzacja, elektryka foteli, elektryczne podnośniki szyb, większy silnik, więcej blach. Żeby klient był zadowolony ze spalania (niewielkie - moim skromnym zdaniem), to musieli zaoszczędzić na stali. No i to jest zapewne powód "składających się" słupków bocznych i przemieszczania deski rozdzielczej/ściany grodziowej: OSZCZĘDNOŚCI. Bo przeciętny człowiek uwielbia oszczędzać na najważniejszym
.

Ktoś podniósł, że Kappa mocno się składa pomimo sporego ciężaru. Jak dla mnie, to na tej wielkości wóz, ciężar określany na niecałe 1,5 t to wcale nie jest dużo. A sporo gratów wozi, których nie miał Polonez (waga 1140 kg, mniejsze gabaryty), np. klimatyzacja, elektryka foteli, elektryczne podnośniki szyb, większy silnik, więcej blach. Żeby klient był zadowolony ze spalania (niewielkie - moim skromnym zdaniem), to musieli zaoszczędzić na stali. No i to jest zapewne powód "składających się" słupków bocznych i przemieszczania deski rozdzielczej/ściany grodziowej: OSZCZĘDNOŚCI. Bo przeciętny człowiek uwielbia oszczędzać na najważniejszym

Re: Crash testy i... wypadki
Cóż powiedzieć... bzdura.Trucker pisze:Z tego tematu wnioskuję następująco: trzeba sobie znowu kupić Poloneza, a Kappę sprzedać.
Ktoś podniósł, że Kappa mocno się składa pomimo sporego ciężaru. Jak dla mnie, to na tej wielkości wóz, ciężar określany na niecałe 1,5 t to wcale nie jest dużo. A sporo gratów wozi, których nie miał Polonez (waga 1140 kg, mniejsze gabaryty), np. klimatyzacja, elektryka foteli, elektryczne podnośniki szyb, większy silnik, więcej blach. Żeby klient był zadowolony ze spalania (niewielkie - moim skromnym zdaniem), to musieli zaoszczędzić na stali. No i to jest zapewne powód "składających się" słupków bocznych i przemieszczania deski rozdzielczej/ściany grodziowej: OSZCZĘDNOŚCI. Bo przeciętny człowiek uwielbia oszczędzać na najważniejszym.
Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Crash testy i... wypadki
Miałem tą wątpliwą przyjemność rozbić się kappą - dokładnie "Przemytnikiem" - który też z racji profesji był bardziej odchudzony niż standard.
Schowki w podłużnicach i gdzie się tylko dało.
Wyszedłem bez szwanku ( zderzyłem się z Navarrą ) Autko mimo oczywiście szkody całkowitej , też wróciło.
Polonezem , na pewno bym jechał wolniej
Co do wypowiedzi Kamila powyżej - mogę tylko potwierdzić - bzdura
Schowki w podłużnicach i gdzie się tylko dało.
Wyszedłem bez szwanku ( zderzyłem się z Navarrą ) Autko mimo oczywiście szkody całkowitej , też wróciło.
Polonezem , na pewno bym jechał wolniej

Co do wypowiedzi Kamila powyżej - mogę tylko potwierdzić - bzdura
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza

- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Crash testy i... wypadki
To akurat, sądząc po filmiku pochodzącym chyba od Ruskich, gdzie Navara wpadając pod tira nie zgniata się jak na metal przystało a po prostu eksploduje na milion kawałeczków niczym tłuczona szklanka - raczej słaby przeciwnik

Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205