Lancia R.I.P. ?
Re: Boli Was zaprzestanie produkcji Lancii? Ten cios będzie jeszcze boleśniejszy!
Lancia w Chinach również nie ma racji bytu.
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
- fedos
- Użytkownik zbanowany
- Posty: 1066
- Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
- Imię: marcin
- Lokalizacja: Brzeszcze
Re: Boli Was zaprzestanie produkcji Lancii? Ten cios będzie jeszcze boleśniejszy!
Czy ja wiem czy nie ma racji bytu ? Żółtki lubia wszystko co europejskie
Tak na serio to może jest to może jakaś mała szansa dla Lancii i może znajdą jakiś pomysł na to żeby tchnąć życie w tą markę.

Tak na serio to może jest to może jakaś mała szansa dla Lancii i może znajdą jakiś pomysł na to żeby tchnąć życie w tą markę.
Re: Boli Was zaprzestanie produkcji Lancii? Ten cios będzie jeszcze boleśniejszy!
Amerykański Chrysler nie dał rady im też może być trudno.
A u siebie w kraju jeszcze trudniej.
A u siebie w kraju jeszcze trudniej.
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
- fedos
- Użytkownik zbanowany
- Posty: 1066
- Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
- Imię: marcin
- Lokalizacja: Brzeszcze
Re: Boli Was zaprzestanie produkcji Lancii? Ten cios będzie jeszcze boleśniejszy!
Wolę chińczyków niż gdyby Lancie miał przejąć VW. Wtedy byłoby po "ptokach"



Re: Boli Was zaprzestanie produkcji Lancii? Ten cios będzie jeszcze boleśniejszy!
Sam nie wiem, plotki mówią że czają się na Alfę i to ma większy sens. Mowa o Vw.
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
Re: Boli Was zaprzestanie produkcji Lancii? Ten cios będzie jeszcze boleśniejszy!
Żeby przejęcie przez Chińczyków miało dać szanse Lancii, ta musiałaby mieć jakieś zaplecze technologiczne i logistyczne.
Tymczasem sama Lancia bez FCA nie ma nic poza jednym aktualnym modelem, produkowanym w fabryce FCA.
Te plotki to już są dość stare i raczej mocno nieaktualne.
Włosi utopili gruuubą kasę w stworzenie Giulii praktycznie od zera i na jej podstawie Stelvio.
Poza tym sprzedaż tych modeli idzie w górę, a marka dzięki tym modelom i wersjom Q wróciła na usta całego świata
Tymczasem sama Lancia bez FCA nie ma nic poza jednym aktualnym modelem, produkowanym w fabryce FCA.
Te plotki to już są dość stare i raczej mocno nieaktualne.
Włosi utopili gruuubą kasę w stworzenie Giulii praktycznie od zera i na jej podstawie Stelvio.
Poza tym sprzedaż tych modeli idzie w górę, a marka dzięki tym modelom i wersjom Q wróciła na usta całego świata
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Boli Was zaprzestanie produkcji Lancii? Ten cios będzie jeszcze boleśniejszy!
Z plotkami w motoryzacji jest chyba podobnie, jak w polityce... Ktoś coś chlapnie, jedni podchwycą - inni wyśmieją. Zainteresowani naturalnie stanowczo i bezwzględnie takie podłe insynuacje zdementują.
A za jakiś czas dowiaduję się, że moja ukochana omega już nie jest oplem ( którym zresztą nigdy nie była
) tylko jakimś Peugeot Société Anonyme
Co będzie dalej z Lancią ?
Citroen wskrzesił dawno poległą DS z sukcesem chyba - ja mam nadzieję, że Fiat kiedyś to samo zrobi z Lancią... bo w żadnych Chińczyków czy Amerykanów zwyczajnie nie wierzę.
A za jakiś czas dowiaduję się, że moja ukochana omega już nie jest oplem ( którym zresztą nigdy nie była


Co będzie dalej z Lancią ?
Citroen wskrzesił dawno poległą DS z sukcesem chyba - ja mam nadzieję, że Fiat kiedyś to samo zrobi z Lancią... bo w żadnych Chińczyków czy Amerykanów zwyczajnie nie wierzę.
- fedos
- Użytkownik zbanowany
- Posty: 1066
- Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
- Imię: marcin
- Lokalizacja: Brzeszcze
Re: Boli Was zaprzestanie produkcji Lancii? Ten cios będzie jeszcze boleśniejszy!
To czym była zawsze Omega? W stanach wychodziła jako Cadillac z tego co pamietam i nazywała sie chyba Catera
Co do przejęcia przez francuzów też chyba nie ma na co narzekać. Oplowi przyda się jakiś nowy pomysł, bo ewidentnie byli nudni jak flaki z olejem i nie mieli pomysłu na nowe modele.
Co do przejęcia przez francuzów też chyba nie ma na co narzekać. Oplowi przyda się jakiś nowy pomysł, bo ewidentnie byli nudni jak flaki z olejem i nie mieli pomysłu na nowe modele.
Re: Boli Was zaprzestanie produkcji Lancii? Ten cios będzie jeszcze boleśniejszy!
Omega powstała w biurze konstrukcyjnym GM w USA, nie w Rüsselsheim
Generalnie jeden z najbardziej udanych samochodów swoich czasów. I bardzo podatnym na wszelkiego rodzaju modyfikacje...
Mozna wciąż trafić na rynku egzemplarze wyprodukowane np dla policji, czy zollamtu, które omcię przypominaja jedynie z wyglądu
A Omega Lotus była bodajże jedynym seryjnie produkowanym autem, które wyciagało 300 km/h ( można znaleźć nawet parę filmików na YT).
Osobiście żałuję jedynie, że zaprzestano działań przy wersji V8, nieliczne wyprodukowane egzemplarze osiagaja niebotyczne ceny.
W sumie nie mam nic przeciwko przejęciu Opla przez PSA.
Motoryzacja zatrzymała się dla mnie w innych czasach. Nowe auta nie interesują mnie zupełnie
A Cantera jest omegą B zrobioną na amerykański rynek, u nas kilka miesięcy później poznaną jako model B Fl.

Generalnie jeden z najbardziej udanych samochodów swoich czasów. I bardzo podatnym na wszelkiego rodzaju modyfikacje...
Mozna wciąż trafić na rynku egzemplarze wyprodukowane np dla policji, czy zollamtu, które omcię przypominaja jedynie z wyglądu

A Omega Lotus była bodajże jedynym seryjnie produkowanym autem, które wyciagało 300 km/h ( można znaleźć nawet parę filmików na YT).
Osobiście żałuję jedynie, że zaprzestano działań przy wersji V8, nieliczne wyprodukowane egzemplarze osiagaja niebotyczne ceny.
W sumie nie mam nic przeciwko przejęciu Opla przez PSA.
Motoryzacja zatrzymała się dla mnie w innych czasach. Nowe auta nie interesują mnie zupełnie

A Cantera jest omegą B zrobioną na amerykański rynek, u nas kilka miesięcy później poznaną jako model B Fl.
- Snail
- Sekretarz
- Posty: 4424
- Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Starachowice / Poznań
Re: Lancia R.I.P. ?
Omega Lotus była swego czasu (przez dość długo) najszybszym seryjnym sedanem świata.
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...
Re: Lancia R.I.P. ?
Szczerze mówiąc nie jestem pewien, czy w tym czasie było jakiekolwiek inne tak szybkie, seryjnie produkowane auto... nie tylko sedan.
O ile się nie mylę, konkurencyjny był tylko Brabus E V12... o całych 20 km/h szybszy.
Tylko że Omcia Lotus miała silnik 3.6 litra, Brabus - 7,3..
Omegi wyprodukowano 950 szt, E V12 - aż 15 szt ( nie wiem, czy można mówić więc o seryjnej produkcji ).
O ile się nie mylę, konkurencyjny był tylko Brabus E V12... o całych 20 km/h szybszy.
Tylko że Omcia Lotus miała silnik 3.6 litra, Brabus - 7,3..
Omegi wyprodukowano 950 szt, E V12 - aż 15 szt ( nie wiem, czy można mówić więc o seryjnej produkcji ).
Re: Lancia R.I.P. ?
Tylko, że Lotus Omega miała podwójne doładowanie, a Merc był wolnossący - taka różnica 
Poza tym w tym czasie było kilka innych równie szybkich samochodów jak np. Alpina B10 Biturbo, jej baza w postaci M5 E34 czy Mercedes W124 E60.

Poza tym w tym czasie było kilka innych równie szybkich samochodów jak np. Alpina B10 Biturbo, jej baza w postaci M5 E34 czy Mercedes W124 E60.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lancia R.I.P. ?
Niby tak.. ale np :
- przyspieszenie do 100 km/h : testarossa - 5,3s alpina biturbo - 5,4 s, M5 - 5,9 s, omega - 5,0 s ( osiągnięto również 4,8)
Dobrze by było tez pamiętać, że opel powstał na bazie zwykłego samochodu. No i co by nie powiedzieć, to opel... nie BMW, Ferrari czy inne Porsche
Można więc śmiało powiedzieć, że wysłał rasowe sportowe auta do kąta.
Ps. a może to... montaż?
- przyspieszenie do 100 km/h : testarossa - 5,3s alpina biturbo - 5,4 s, M5 - 5,9 s, omega - 5,0 s ( osiągnięto również 4,8)
Dobrze by było tez pamiętać, że opel powstał na bazie zwykłego samochodu. No i co by nie powiedzieć, to opel... nie BMW, Ferrari czy inne Porsche

Ps. a może to... montaż?

Re: Lancia R.I.P. ?
Nie, to nie montaż
Jak poszperasz w sieci to znajdziesz bardzo ciekawą informację, że prędkościomierz Omegi przy tych prędkościach ma bardzo duże przekłamanie. Przy 300km/h na budziku, GPS wskazuje 270km/h 
A M5 i Alpina B10 powstało na bazie czego, jak nie zwykłego samochodu w postaci E34
Alpiny B10 nigdy oficjalnie nie sprawdzono pod kątem prędkości maksymalnej, mimo, że producent deklarował 290km/h. Prawdopodobnie była szybsza jeśli chodzi o prędkość maksymalną.
Poza tym nawet dziś jest wiele szybszych samochodów niż poszczególne modele Ferrari, jednocześnie tańszych, mniej prestiżowych niż Ferrari. Tylko czy to w jakiś sposób ujmuje marce z Maranello? Nie, bo kupując Ferrari to nie bycie najszybszym jest najważniejsze


A M5 i Alpina B10 powstało na bazie czego, jak nie zwykłego samochodu w postaci E34

Alpiny B10 nigdy oficjalnie nie sprawdzono pod kątem prędkości maksymalnej, mimo, że producent deklarował 290km/h. Prawdopodobnie była szybsza jeśli chodzi o prędkość maksymalną.
Poza tym nawet dziś jest wiele szybszych samochodów niż poszczególne modele Ferrari, jednocześnie tańszych, mniej prestiżowych niż Ferrari. Tylko czy to w jakiś sposób ujmuje marce z Maranello? Nie, bo kupując Ferrari to nie bycie najszybszym jest najważniejsze

Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lancia R.I.P. ?
O tak..
W sieci można znaleźć bardzo wiele ciekawych rzeczy... nie da się zaprzeczyć.
Gdzieś widziałem kiedyś wywód, że w oplu licznik kłamie nawet więcej niż o 50 Stundenkilometer
Należałoby w tym miejscu dodać, że aby auto uzyskało homologację europejska, jego licznik musi kłamać. Im większa szybkość, tym wieksza różnica. Dotyczy to także BMW, Ferrari, Mercedesa i wszystkich innych
Cytat :
"Poza tym nawet dziś jest wiele szybszych samochodów niż poszczególne modele Ferrari, jednocześnie tańszych, mniej prestiżowych niż Ferrari. Tylko czy to w jakiś sposób ujmuje marce z Maranello? Nie, bo kupując Ferrari to nie bycie najszybszym jest najważniejsze
"
No tak, gdybym jechał superferrari, a śmignął mnie własnie na autostradzie jakiś seryjny klamot opla, najprawdopodobniej też powiedziałbym dokładnie takie same słowa

Ps.
A tak całkiem poważnie, nie zamierzałem sie tu w ogóle licytować. Nie wiem, co mnie opętało i strasznie mi wstyd z tego powodu.
Może dlatego, że w jakiś sposób dumny jestem z tego, co skromny, seryjny opelek, który nigdy oplem nie był - zrobił.
W sieci można znaleźć bardzo wiele ciekawych rzeczy... nie da się zaprzeczyć.
Gdzieś widziałem kiedyś wywód, że w oplu licznik kłamie nawet więcej niż o 50 Stundenkilometer

Należałoby w tym miejscu dodać, że aby auto uzyskało homologację europejska, jego licznik musi kłamać. Im większa szybkość, tym wieksza różnica. Dotyczy to także BMW, Ferrari, Mercedesa i wszystkich innych

Cytat :
"Poza tym nawet dziś jest wiele szybszych samochodów niż poszczególne modele Ferrari, jednocześnie tańszych, mniej prestiżowych niż Ferrari. Tylko czy to w jakiś sposób ujmuje marce z Maranello? Nie, bo kupując Ferrari to nie bycie najszybszym jest najważniejsze

No tak, gdybym jechał superferrari, a śmignął mnie własnie na autostradzie jakiś seryjny klamot opla, najprawdopodobniej też powiedziałbym dokładnie takie same słowa


Ps.
A tak całkiem poważnie, nie zamierzałem sie tu w ogóle licytować. Nie wiem, co mnie opętało i strasznie mi wstyd z tego powodu.
Może dlatego, że w jakiś sposób dumny jestem z tego, co skromny, seryjny opelek, który nigdy oplem nie był - zrobił.