Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)
Pół ząbka na kołach zębatych nie wygląda na wiele ale już na krzywce jest to dużo. Wystarczy trzymać się zaleceń fabryki która nie bez powodu każe te koła luzować i do paska dostosować. Nie wiem czemu, nie zastanawiam się czy ma to sens czy nie. Fabryka robi tak jak ma być i tak ma być.
Ja już od dawna miałem na uwadze ten filmik i wedle niego wymieniałem rozrząd u siebie. Wszystko działa jak trzeba.
Jedynie nie luzowałem koła wałka wydechowego bo idealnie zgodziła się jego pozycja z paskiem/oznaczeniem i blokadą.
Ja już od dawna miałem na uwadze ten filmik i wedle niego wymieniałem rozrząd u siebie. Wszystko działa jak trzeba.
Jedynie nie luzowałem koła wałka wydechowego bo idealnie zgodziła się jego pozycja z paskiem/oznaczeniem i blokadą.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)
Fabryka to chyba nawet silnik zaleca wyciągać do takiej wymiany
Oczywiście jak ktoś posiada blokady to jak najbardziej powinien postępować zgodnie z instrukcja ale temat postu jest inny
I ja naprawdę nie widzę możliwości, by taka wymiana na znaki (oczywiście o ile ktoś to zrobi z wystarczającą dokładnością i starannością) wprowadziła jakiś błąd. Bo niby skąd miałby się on wziąć

Oczywiście jak ktoś posiada blokady to jak najbardziej powinien postępować zgodnie z instrukcja ale temat postu jest inny

I ja naprawdę nie widzę możliwości, by taka wymiana na znaki (oczywiście o ile ktoś to zrobi z wystarczającą dokładnością i starannością) wprowadziła jakiś błąd. Bo niby skąd miałby się on wziąć

KAPPA TDS & JTD
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)
Jeśli mamy pewność że wcześniej było ok to skutki ewentualnego błędu będą niewielkie. Jeżeli ktoś kupuje auto i robi "pakiet startowy" to na wymianę rozrządu bez blokad bym się nie pisał 

Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)
W kwestii blokad jest jeszcze najważniejszy punkt, jakiego producenta są te blokady i ile odbiegają od oryginału.
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)
patrząc na producenta blokad, to zaraz napiszcie, że to zależy od zużycia wałków.
powiem tak, ustawiajcie jak chcecie, ale zobaczcie na okienku w skrzyni i na kompresję.
można ustawiać bez blokad, ale wtedy okienko w skrzyni lub zegar i manometr
powiem tak, ustawiajcie jak chcecie, ale zobaczcie na okienku w skrzyni i na kompresję.
można ustawiać bez blokad, ale wtedy okienko w skrzyni lub zegar i manometr

- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)
Czujnik zegarowy lepszy, łatwy w obserwacji. Oznaczenie w okienku niby ok ale napewno mniej precyzyjne.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)
Jak się robi na blokady to faktycznie trzeba szukać precyzyjnie GMP a jak na znaki robione własnoręcznie (bez blokad) to nie ma przecież potrzeby, bo co to niby miało by nam dać
I jeszcze niech ktoś, moze kolega Krawiec1, wyjaśni jakim cudem przy takiej garażowej wymianie otrzymamy przesuniecie o pół ząbka
Zakładając oczywiście, ze przy poprzedniej było wszystko ok. a koła same się nie luzują i nie przestawiają względem wałków...

I jeszcze niech ktoś, moze kolega Krawiec1, wyjaśni jakim cudem przy takiej garażowej wymianie otrzymamy przesuniecie o pół ząbka

KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)
Pasek się rozciąga i możesz przestawić zakładając nowy pasek.
Będzie jeździć bo jest w komputerze samoadaptacja i prawdopodobnie nie poczujesz tego.
A kółka się luzuje w celu prawidłowego jego napięcia na całej długości.
Będzie jeździć bo jest w komputerze samoadaptacja i prawdopodobnie nie poczujesz tego.
A kółka się luzuje w celu prawidłowego jego napięcia na całej długości.
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)
To napisz jeszcze ile się rozciąga i kiedy (po jakim przebiegu) robisz korektę ustawienia rozrządu
Zresztą to i tak nie ma znaczenia, bo podczas takiej wymiany odnosisz się wprawdzie do starego paska ale do momentu kiedy był nowy
Co do prawidłowego napięcia-jak to w takim razie działa w dieslach skoro kół się tam nie luzuje a napinacz jest taki sam

Zresztą to i tak nie ma znaczenia, bo podczas takiej wymiany odnosisz się wprawdzie do starego paska ale do momentu kiedy był nowy

Co do prawidłowego napięcia-jak to w takim razie działa w dieslach skoro kół się tam nie luzuje a napinacz jest taki sam

KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)
W swoim tdsie masz jeden wałek. Więc co chcesz synchronizować 

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)
Dobra wiadomo że jak się ma sprawdzone blokady lepiej na blokady. Ja w swojej poprzedniej kappie gdy pisałem ten temat na ustawionym rozrządzie bez blokad zrobiła 80 tyś i ja sprzedałem. Blokady bardzo ułatwiają napięcie paska, bez ta operacja jest utrudniona.
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)
Pompę wtryskową i wymaga ona dokładniejszej synchronizacji niż wałek rozrządu

KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)
Widać że nie wiesz o czym piszesz.
Pompę ustawiasz po spięciu rozrządu. Jeżeli jest to wymagane

Ostatnio zmieniony 19 kwie 2017, 16:59 przez drnogood, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)
Oczywiście Ty wiesz

Wymieniałem rozrząd w TDS już 2 razy (bez przestawiania/ustawiania pompy by była jasność). Po fakcie sprawdziłem kompem jak tam sprawa wygląda i było ok., żadne korekty potrzebne nie były.
Oczywiście po jakimś tam większym przebiegu pewnie korekta jest potrzebna, bo w pompie coś tam się jednak zużywa i jest to mechanizm o wiele bardziej złożony niż taki wałek rozrządu

By była jasność-ja nie zakazuje wymiany rozrządu przy użyciu blokad ale pisanie, że bez blokad nie da się tego zrobić dobrze jest idiotyzmem. To, ze nie każdy to będzie potrafił zrobić to nie znaczy, ze się nie da

KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)
Ja nie napisałem że sie nie da bez blokad.
W tdsie tez po zmianie paska nie ustawiałem pompki.
A komentarze w stylu idiotyzmów to pozostaw dla siebie.
W tdsie tez po zmianie paska nie ustawiałem pompki.
A komentarze w stylu idiotyzmów to pozostaw dla siebie.