Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10686
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: FXX » 12 maja 2017, 11:10


wuja pisze:Ano właśnie, EGR - wczoraj sobie nim ręce brudziłem zanim przeczytałem co napisaliście. Z moich obserwacji wynika, że na EGR jest lekki nalot sadzy, ale elementy pracują lekko, bez zacięć - wnioskuję więc, że ktoś to niedawno czyścił. Zastanawia mnie dlaczego komputer cały czas pokazuje wysterowanie otwarcie EGR na 0% - jeśli do wtyczki EGR dochodzą tylko 2 kable zasilające cewkę, to komputer nie ma informacji zwrotnej o o stopniu otwarcia EGR. Wniosek: to nie ewentualnie zatarty EGR powoduje 0% otwarcia EGR w logach. Dobrze myślę?
Przez chwilę zastanawiałem się, czy ktoś nie wyłączył EGRa programowo, ale gdzieś na forum Ramzes napisał, że w przypadku wyłączenia EGR oczekiwana masa powietrza = 0, a u mnie są wartości różne od 0, więc EGR nie był wyłączany.
Coś pomyliłeś z wypowiedzią Ramzesa, bo nie jest prawdą, że po usunięciu EGRu z ECU oczekiwana masa powietrza jest równa 0. Po usunięciu EGRu masa oczekiwana powietrza jest tak samo różna od 0 i się zmienia w zależności od warunków.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

wuja
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 78
Rejestracja: 10 lip 2014, 10:44
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: wuja » 12 maja 2017, 13:20

FXX pisze: 12 maja 2017, 11:10
wuja pisze:Ano właśnie, EGR - wczoraj sobie nim ręce brudziłem zanim przeczytałem co napisaliście. Z moich obserwacji wynika, że na EGR jest lekki nalot sadzy, ale elementy pracują lekko, bez zacięć - wnioskuję więc, że ktoś to niedawno czyścił. Zastanawia mnie dlaczego komputer cały czas pokazuje wysterowanie otwarcie EGR na 0% - jeśli do wtyczki EGR dochodzą tylko 2 kable zasilające cewkę, to komputer nie ma informacji zwrotnej o o stopniu otwarcia EGR. Wniosek: to nie ewentualnie zatarty EGR powoduje 0% otwarcia EGR w logach. Dobrze myślę?
Przez chwilę zastanawiałem się, czy ktoś nie wyłączył EGRa programowo, ale gdzieś na forum Ramzes napisał, że w przypadku wyłączenia EGR oczekiwana masa powietrza = 0, a u mnie są wartości różne od 0, więc EGR nie był wyłączany.
Coś pomyliłeś z wypowiedzią Ramzesa, bo nie jest prawdą, że po usunięciu EGRu z ECU oczekiwana masa powietrza jest równa 0. Po usunięciu EGRu masa oczekiwana powietrza jest tak samo różna od 0 i się zmienia w zależności od warunków.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Znalazłem tą wypowiedź, czego nie zrozumiałem? ;)

viewtopic.php?f=100&t=58713&p=625275&hi ... gr#p625275

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10686
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: FXX » 12 maja 2017, 14:13

Z samej wypowiedzi zapewne zrozumiałeś wszystko, ale z całego tematu zapomniałeś o jednym - dotyczy on Lybry z innym silnikiem i innym sterownikiem - EDC15.
W Thesis masz 2.4JTDm z innym sterownikiem - EDC16.
Być może w EDC15 tak było, jednakże w EDC16 niekoniecznie. Poniżej masz fotkę z odczytem parametrów w AR159 2.4JTDm 200KM, czyli silnika bliźniaczego, z zaślepionym i usuniętym programowo EGRem.
20160506_161541.jpg
Legenda:
MAFE - MAF Expected - Masa powietrza Oczekiwana - mg/w
MAFM - MAF Measured - Masa powietrza Mierzona - mg/w
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10686
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: FXX » 12 maja 2017, 14:47

Ten błąd nie musi oznaczać problemów z EGRem. Równie dobrze to właśnie może być problem przepływomierza.
PS. Zrób porządne logi, na 3-cim albo 4-tym biegu.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: Bartek-Lodz » 13 maja 2017, 9:19

W Teresie 2.4 JTD po 2005 jest inny przepływomierz a jego uszkodzenie nie zawsze jest sygnalizowane przez komputer. Ja miałem tak, że mi paliła o 2 litry więcej niż inna bliźniacza. Przepływka miał parametry ok i nic nie wskazywało na problem z jej strony. Sprawdziłem wtryski, EGR i przepustnice, które to zresztą były w ASO wymienione na "nowe" - zregenerowane - czyli nasi już tam byli. Dalej poszedł na ogień DPF i katalizator, kompresja no nie było się czego przyczepić. Finalnie kumpel co się lubuje w tych śmierduchach namówił mnie na podmianę przepływomierza. Jak ręką odjął - spalanie praktycznie książkowe. Po zamontowaniu tego niby sprawnego przepływomierza do drugiej Thesiski problem ze spalaniem był identyczny. Zaznaczę, że przepływka oryginalna - numer się zgadza i tyle. Kupiłem później na allegro dwa takie przepływomierze po 150 PLN i jeden po w sadzeniu jest ok a drugi ma taką samą usterkę jak ten co siedział u mnie. Miałem je do Boscha zawieść, żeby to sprawdzili i się określili o co chodzi ale z barku czasu tego nie zrobiłem.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

wuja
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 78
Rejestracja: 10 lip 2014, 10:44
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: wuja » 14 maja 2017, 22:15

Załączam logi na wolnych obrotach. Założyłem kolejny przepływomierz - na 100% sprawny - wyciągnąłem go ze swojej Lybry 2.4.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: Ramzes_II » 14 maja 2017, 23:59

FXX pisze: 12 maja 2017, 14:13 Z samej wypowiedzi zapewne zrozumiałeś wszystko, ale z całego tematu zapomniałeś o jednym - dotyczy on Lybry z innym silnikiem i innym sterownikiem - EDC15.
W Thesis masz 2.4JTDm z innym sterownikiem - EDC16.
Dzięki Kamil za czujność. Oczywiście jest tak jak mówisz.

Jeśli chodzi o korekty, to nie ma tragedii. Tu bym się nie doszukiwał zwiększonego spalania. W przyszłym tygodniu zobaczę soft z ECU tego auta, bo może być tak że już "nasi tam byli"...
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

DamianWarmia
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 11 gru 2015, 13:15
Imię: Damian
Lokalizacja: Ślunsk z przypadku.

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: DamianWarmia » 15 maja 2017, 11:04

Wczorajszy szybki wypad nad morze, trasa Olsztyn - Hel - Sopot - Olsztyn. Przejechane 802 kilometry, komputer pokazał 4,8l, spalanie wyliczone z tankowania (42l): 5,2l.
Jazda zgodna z przepisami.

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: ArtoKucior » 15 maja 2017, 16:56

DamianWarmia pisze: 15 maja 2017, 11:04 Wczorajszy szybki wypad nad morze, trasa Olsztyn - Hel - Sopot - Olsztyn. Przejechane 802 kilometry, komputer pokazał 4,8l, spalanie wyliczone z tankowania (42l): 5,2l.
Jazda zgodna z przepisami.
To ładne spalanko...jak emeryt hehe :)

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: Bartek-Lodz » 17 cze 2017, 22:16

W piątek dopadła mnie kolejna awaria. Śmierduch 2.4 JTDm zaczął spalać ilości paliwa takie jak 3.2 V6 :(
Pierwsze co poszedł na testy to przepływomierz - po odłączeniu spalanie spadło ale... wymiana na inny sprawny sprawy nie załatwiło :( Po podłączeniu kompa okazało się, że EGR pokazuję otwarcie 3.999% i raz się załącza sterowanie aby po chwili się wyłączyć. Przy okazji wymiany EGR okazało się, że oryginalna uszczelka metalowa ma w sobie tylko po dwa otwory a w mojej była wielka dziura, oprócz tego znalazłem kilka uszkodzonych węży w tym także ten od dolotu :(
Finalnie po wymianie EGR i uszczelnieniu węży spalanie wróciło do normy :) :) :)
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”