
Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
W najbogatszej i nie wiem czy nie jakiejś limitowanej 

Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Raczej nie limitowana, po prostu topowa. Fiat wprowadza S-design do większej ilości modeli. Szlachetne materiały, bogatsze wyposażenie, pewne różnice stylistyczne i wyższa cena.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Też się przyda taka wersja, dla tych co nie potrzebuja pozostaje podstawa.
Chyba Fiat wyciągnął wnioski ze sprzedazy Stilo i Bravo i zaczyna inaczej sprzedaż.
I bardzo dobrze.
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Zdecydowanie masz rację. Zamiast napinki, że idziemy jak równy z równym z Golfem, Focusem i 308, dają tanie wersje podstawowe a za dopłatą dostaniesz to co ma konkurencja. Jest wybór, jest uderzenie w rynek, szeroko. Kapitalna sprawa, że do tego 3 wersje nadwoziowe.
Będę co m-c sprawdzał jak idzie w PL sprzedaż Tipo vs Rapid i mam wielką nadzieję, że już niedługo Tipo będzie zwycięzcą tego pojedynku.
W Europie już jest.
Będę co m-c sprawdzał jak idzie w PL sprzedaż Tipo vs Rapid i mam wielką nadzieję, że już niedługo Tipo będzie zwycięzcą tego pojedynku.
W Europie już jest.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Ktos tu napisał, ze Tipo to przerosniety segment B. Cos mi się nie zgadzalo jak widzialem Tipo na zywo, teraz sprawdzilem wymiary i rozstaw osi. Tipo to pełnoprawny kompakt. Porownujac do Skody jest idealnie pośrodku między Rapid (to jest własnie przerosniete B) a Octavią, która jest najwiekszym kompaktem na rynku, ale za to juz od dawna nie jest tania.
Tym lepiej dla Fiata !
https://pl.wikipedia.org/wiki/Fiat_Tipo_(2015)
https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Rapid_(2012)
https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Octavia
Tym lepiej dla Fiata !
https://pl.wikipedia.org/wiki/Fiat_Tipo_(2015)
https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Rapid_(2012)
https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Octavia
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Jeśli chodzi o pogrubione - raczysz chyba żartować

Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Nie ma tu żadnej sprzeczności.
Tak, Tipo wymiarami to kompakt, to nie jest Rapid czy C-Elisee/301 i całe szczęście.
Natomiast silniki, wnętrze i cena wyjściowa pokazują, że Fiat nie konkuruje na dzień dobry z Golfem jak równy z równym, Tipo to auto budżetowe, Golf nim nie jest. To jest dokładnie odwrotna polityka niż Stilo/Bravo kiedyś, na czym Fiat się przejechał.
Nie twierdzę, że to powód do dumy, że Fiat nie jest w stanie konkurować na rynku, w segmencie kompaktów, z najlepszymi, ale nie ma co obrażać się na rzeczywistość i dobrze, że w Turynie to rozumieją.
Fiat tutaj trochę kopiuje strategię Skody, dać więcej (wielkość auta) w niższej cenie niż konkurencja. Tak wykreowała się kiedyś Octavia.
Jak widzę, że Tipo jest większe od Rapida i kosztuje mniej lub w najgorszym razie tyle samo, to super, właśnie tak należy bić w Skodę, ich własną bronią.
Budżetowe Tipo to podstawa, ale jak ktoś chce więcej, mamy topowe, droższe wersje i test rynku, czy to kupi. Jak nie, nie ma tragedii, to nie jest podstawa sprzedaży. Jak się sprzeda, to mamy sygnał, że można próbować dalej iść droższe wersje i może następna generacja Tipo już nie będzie budżetowa. Wolę takie podejście, niż rynkową porażkę z gatunku Stilo / Bravo II.
Tak, Tipo wymiarami to kompakt, to nie jest Rapid czy C-Elisee/301 i całe szczęście.
Natomiast silniki, wnętrze i cena wyjściowa pokazują, że Fiat nie konkuruje na dzień dobry z Golfem jak równy z równym, Tipo to auto budżetowe, Golf nim nie jest. To jest dokładnie odwrotna polityka niż Stilo/Bravo kiedyś, na czym Fiat się przejechał.
Nie twierdzę, że to powód do dumy, że Fiat nie jest w stanie konkurować na rynku, w segmencie kompaktów, z najlepszymi, ale nie ma co obrażać się na rzeczywistość i dobrze, że w Turynie to rozumieją.
Fiat tutaj trochę kopiuje strategię Skody, dać więcej (wielkość auta) w niższej cenie niż konkurencja. Tak wykreowała się kiedyś Octavia.
Jak widzę, że Tipo jest większe od Rapida i kosztuje mniej lub w najgorszym razie tyle samo, to super, właśnie tak należy bić w Skodę, ich własną bronią.
Budżetowe Tipo to podstawa, ale jak ktoś chce więcej, mamy topowe, droższe wersje i test rynku, czy to kupi. Jak nie, nie ma tragedii, to nie jest podstawa sprzedaży. Jak się sprzeda, to mamy sygnał, że można próbować dalej iść droższe wersje i może następna generacja Tipo już nie będzie budżetowa. Wolę takie podejście, niż rynkową porażkę z gatunku Stilo / Bravo II.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Masz słuszność, mnie jednak trudno się pogodzić z faktem, że Fiat upadł tak nisko, że jego jedyny atut to cena.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Z takimi przerwami pomiędzy poszczególnymi modelami w segmencie kompaktów, to chyba pozostaje się cieszyć, że tylko tak nisko.
Śledząc politykę modelową całego FCA ostatnich kilkudziesięciu lat ciężko tam znaleźć spójną logikę długoterminową

Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Siedząc w obydwu modelach czyli tipo i c-elysse stwierdzam że to bardzo podobny rozmiar. Rozstawem i długością może i się różnią, ale miejsca w środku jest tyle samo mało.
- MarcinCe
- Forumowicz/ka
- Posty: 93
- Rejestracja: 30 maja 2014, 20:23
- Imię: MarcinCe
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Jako użytkownik Elysee przez 1,5 roku i użytkownik Tipo od kilku dni mogę powiedzieć, że to dwa różne samochody. Citroena skasowałem na całkowitą, w przyszłym tygodniu odbieram Tipo Lounge SW a na czas braku samochodu dostałem hatchbacka od Fiata cobym miał czym jeździć.
Elysee to B+ i to czuć we wnętrzu na szerokość. Na długość to niejeden kompakt może się schować, przestrzeni na nogi jest sporo. Wykończenie budżetowe ale solidne. Silnik 1.6 VTi to stara prosta konstrukcja z kilkoma ulepszeniami typu zmienne fazy. Idealna do gazu. Ma kopa jak trzeba i pali rozsądnie. Największa wada to wyciszenie a raczej jego brak od 100km/h słychać silnik a później jest tylko gorzej. Budżetowe auto co nie boi się pojechać po mniej równej drodze czy szutrze a przy okazji wygląda na dwa razy droższe. Teraz wyszedł model po liftingu, poprawili wyciszenie, doszły skóry i nawigacja.
Elysee to B+ i to czuć we wnętrzu na szerokość. Na długość to niejeden kompakt może się schować, przestrzeni na nogi jest sporo. Wykończenie budżetowe ale solidne. Silnik 1.6 VTi to stara prosta konstrukcja z kilkoma ulepszeniami typu zmienne fazy. Idealna do gazu. Ma kopa jak trzeba i pali rozsądnie. Największa wada to wyciszenie a raczej jego brak od 100km/h słychać silnik a później jest tylko gorzej. Budżetowe auto co nie boi się pojechać po mniej równej drodze czy szutrze a przy okazji wygląda na dwa razy droższe. Teraz wyszedł model po liftingu, poprawili wyciszenie, doszły skóry i nawigacja.
Lancia H.P.E. 1600 1982
były:
Thema 2.0 i.e. 1989
Delta 1.6 GT i.e. 1992
Dedra 1.6 i.e. 1990
były:
Thema 2.0 i.e. 1989
Delta 1.6 GT i.e. 1992
Dedra 1.6 i.e. 1990
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
https://pl.wikipedia.org/wiki/Citro%C3% ... A9e_(2012)
Tipo jest wyższy, szerszy i dłuższy niż Citroen, ale rozstaw osi ma ciut mniejszy.
Na tym tle Skoda Rapid jest zdecydowanie najgorsza i Tipo powinien odebrać Skodzie klientów.
Tipo jest wyższy, szerszy i dłuższy niż Citroen, ale rozstaw osi ma ciut mniejszy.
Na tym tle Skoda Rapid jest zdecydowanie najgorsza i Tipo powinien odebrać Skodzie klientów.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
I tego się trzymajmy 

Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Tipo pnie się w górę w PL.
W sprzedaży prywatnej nr 1, sprzedaż flotowa też rośnie i łącznie mamy w maju prawie 1000 sztuk sprzedaży całkowitej i szóste miejsce w kategorii aut osobowych.
http://www.pzpm.org.pl/en/Automotive-ma ... n-May-2017
W sprzedaży prywatnej nr 1, sprzedaż flotowa też rośnie i łącznie mamy w maju prawie 1000 sztuk sprzedaży całkowitej i szóste miejsce w kategorii aut osobowych.
http://www.pzpm.org.pl/en/Automotive-ma ... n-May-2017
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Sprzedaż się pnie bo kupiłem SW 1,4 turbo w wersji lounge. Jestem zadowolony.